6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
Advertisements

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
HAKKIMIZDA: 2004 yılında Tıp Doktorları tarafından kurulan abc İlkyardım Eğitim Merkezi; Türkiye'nin Sağlık Bakanlığı onaylı ilk özel İlkyardım Eğitim.
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
‘’Kaliteli, sağlam, hızlı ve güvenilirlik’’ mantığı ile hizmet kalitesini ve müşteri memnuniyeti en üst seviyeye çıkararak profesyonel hizmetler sunmak.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI 1 - MEVCUT DURUMUN TESBİTİ Mevcut sistemi analiz etmeli, İşe yarayan uygun yönleri belirlenmeli, Belirlenenler kalite sistemine.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
24 Kalite yönetimi.
İyi Üretim Teknikleri (GMP)
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Hazard Analysis and Critical Control Point
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
İŞYERİ HEMŞİRESİNİN GÖREV, YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Halk Sağlığı (Erken Ölüm ve Hastalıkları Önleme) Prof. Dr. Zeynep ŞİMŞEK (Harran Üniversitesi Tıp. Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı Başkanı Tarımda.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ. Kalite yönetim sistemi, amaçlanan kaliteye ulaşmak amacıyla ilerletilen tüm süreçleri, açıklanan prosedürleri, ve benimsenen.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Gıda kalite sağlama sistemleri
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma ortamı (sağlık, güvenlik, çalışma metodu, etik) ISO/CD2 9001:2000

GELENEKSEL VE KALİTE GÜVENCE SİSTEM UYGULAMA ESASLARI İdari Sistem ISO 9001 Kalite Güvencesi Sistemi (Yasal Mevzuata Uygun Yönetim) 1-)Yasal Mevzuat a-) Anayasa b-) Kanunlar c-) Kanun Hükmünde Kararnameler d-) Tüzük e-) Bakanlar Kurulu Kararları f-) Yönetmelikler 2-) Hizmet İçi Eğitim 3-) Kontrol ve Gözden Geçirme 4-) Teftiş (Yasal Mevzuat ve Kalite Şartlarına Uygun Yönetim) 1-) Yasal Mevzuat 2-) Sistematik ve Periyodik Aralıklarla Yönetimin Gözden Geçirmesi 3-) Takım Çalışmaları İle Tüm Kalite Faaliyetlerinin Gözden Geçirilmesi, Muayenesi, Kontrolü, Değerlendirilmesi ve Sürekli İyileştirilmesi (sözleşmeler, tasarımlar, satınalmalar, prosesler, hassas cihazlar, ürünler, hizmetler, üretilen bilgi notları) 4-) Personel Eğitiminde Süreklilik 5-) İstatistiki Analiz Tekniklerinin Kullanımı 6-) Kuruluş İçi Tetkik, Değerlendirme ve Doğrulama 7-) Dış Tetkik ve Kaliteye Uygunluk Onayı Prof. Dr. Mithat Çoruh-Başkent Üniversitesi Toplam Kalite Yönetimi Merkezi-9/2000 Geleneksel Yönetim-Kalite Güvence Yönetimi Prof. Dr. Mithat Çoruh-Başkent Üniversitesi Toplam Kalite Yönetimi Merkezi-9/2000 Geleneksel Yönetim-Kalite Güvence Yönetimi

KALİTE PLANI - KALİTE PLANLAMASI Hedef Özellikleri Olan kalite Ürün (hizmet) Proje Sözleşme dökümantasyonu Zihinsel Model geliştirme Plan Elemanları Etkinlikler Kaynaklar Öncelik sıralaması (Özellik gösteren kalite uygulama etkinlikleri hazırlığı) Hedefine Varmak için Hangi etkinlikleri, nelerden yararlanarak, hangi sıralama ile hazır hale getirip dokümante edeceğiz?

KALİTE PLANI - KALİTE PLANLAMASI Planlama Elemanları Ölçme Test Belirlenmiş hedefler Kalite gerekleri Amaç Özellikleri Olan kaliteli ürün(hizmet sonucu) Proses (katma değer) (Kalite sistemi uygulamalarını sağlanması işlevi) Kaliteli ürünü (hizmet sonucu hangi yöntemlerle elde edeceğiz? B.Ü T.K.Y.M 1999 Prof.Dr. Mithat Çoruh

FACILITATOR’UN ROLÜ Takım liderinin henüz deneyim kazanmadığı bir süreçte takım liderinin yetki ve sorumluluğu, takım yönetimi ile ilgili bilgiler verir. Takım lideri deneyim kazandıktan sonra toplantılara katılmaz. Kalite takımı kurma prosesinin yapısını oluşturur. Etkili çalışma proseslerini etkileyen sebepleri tanımlar. Takımın oluşturulmasında pozitif bir iklim yaratır. Kalite yönetim sistemi prensipleri doğrultusunda takım çalışmaların katkıda bulunur.

PROSES (SÜREÇ) Proses Kontrol ( prosedür) Girdi Çıktı İşleyiş (operasyon)

PROSESLER AĞI Proses A Proses B Proses C Girdi A Kontrol Kontrol C ( prosedür) Kontrol C Çıktı A Proses B Proses C Çıktı C Çıktı B Girdi C İşleyiş B (operasyon) ISO/TC176/SCI N 190 ISO 199