6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma ortamı (sağlık, güvenlik, çalışma metodu, etik) ISO/CD2 9001:2000
GELENEKSEL VE KALİTE GÜVENCE SİSTEM UYGULAMA ESASLARI İdari Sistem ISO 9001 Kalite Güvencesi Sistemi (Yasal Mevzuata Uygun Yönetim) 1-)Yasal Mevzuat a-) Anayasa b-) Kanunlar c-) Kanun Hükmünde Kararnameler d-) Tüzük e-) Bakanlar Kurulu Kararları f-) Yönetmelikler 2-) Hizmet İçi Eğitim 3-) Kontrol ve Gözden Geçirme 4-) Teftiş (Yasal Mevzuat ve Kalite Şartlarına Uygun Yönetim) 1-) Yasal Mevzuat 2-) Sistematik ve Periyodik Aralıklarla Yönetimin Gözden Geçirmesi 3-) Takım Çalışmaları İle Tüm Kalite Faaliyetlerinin Gözden Geçirilmesi, Muayenesi, Kontrolü, Değerlendirilmesi ve Sürekli İyileştirilmesi (sözleşmeler, tasarımlar, satınalmalar, prosesler, hassas cihazlar, ürünler, hizmetler, üretilen bilgi notları) 4-) Personel Eğitiminde Süreklilik 5-) İstatistiki Analiz Tekniklerinin Kullanımı 6-) Kuruluş İçi Tetkik, Değerlendirme ve Doğrulama 7-) Dış Tetkik ve Kaliteye Uygunluk Onayı Prof. Dr. Mithat Çoruh-Başkent Üniversitesi Toplam Kalite Yönetimi Merkezi-9/2000 Geleneksel Yönetim-Kalite Güvence Yönetimi Prof. Dr. Mithat Çoruh-Başkent Üniversitesi Toplam Kalite Yönetimi Merkezi-9/2000 Geleneksel Yönetim-Kalite Güvence Yönetimi
KALİTE PLANI - KALİTE PLANLAMASI Hedef Özellikleri Olan kalite Ürün (hizmet) Proje Sözleşme dökümantasyonu Zihinsel Model geliştirme Plan Elemanları Etkinlikler Kaynaklar Öncelik sıralaması (Özellik gösteren kalite uygulama etkinlikleri hazırlığı) Hedefine Varmak için Hangi etkinlikleri, nelerden yararlanarak, hangi sıralama ile hazır hale getirip dokümante edeceğiz?
KALİTE PLANI - KALİTE PLANLAMASI Planlama Elemanları Ölçme Test Belirlenmiş hedefler Kalite gerekleri Amaç Özellikleri Olan kaliteli ürün(hizmet sonucu) Proses (katma değer) (Kalite sistemi uygulamalarını sağlanması işlevi) Kaliteli ürünü (hizmet sonucu hangi yöntemlerle elde edeceğiz? B.Ü T.K.Y.M 1999 Prof.Dr. Mithat Çoruh
FACILITATOR’UN ROLÜ Takım liderinin henüz deneyim kazanmadığı bir süreçte takım liderinin yetki ve sorumluluğu, takım yönetimi ile ilgili bilgiler verir. Takım lideri deneyim kazandıktan sonra toplantılara katılmaz. Kalite takımı kurma prosesinin yapısını oluşturur. Etkili çalışma proseslerini etkileyen sebepleri tanımlar. Takımın oluşturulmasında pozitif bir iklim yaratır. Kalite yönetim sistemi prensipleri doğrultusunda takım çalışmaların katkıda bulunur.
PROSES (SÜREÇ) Proses Kontrol ( prosedür) Girdi Çıktı İşleyiş (operasyon)
PROSESLER AĞI Proses A Proses B Proses C Girdi A Kontrol Kontrol C ( prosedür) Kontrol C Çıktı A Proses B Proses C Çıktı C Çıktı B Girdi C İşleyiş B (operasyon) ISO/TC176/SCI N 190 ISO 199