Yeni İlköğretim Bilgisayar Programının Değerlendirilmesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Advertisements

Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Eğitsel Yazılımların Değerlendirilmesi
‘‘21. Yüzyıl Eğitimine Doğru’’
BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
Doç.Dr. Kürşat Çağıltay ODTÜ
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Öğretmen Yeterlikleri
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
SİZİN ÇOCUKLARINIZ! BİZİM ÖĞRENCİLERİMİZ! ÖĞRETMEN PDR PGB ÖDB.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Gömülü ve Akıllı Sistemler Öğretimi ve Laboratuvarı
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
 Demet Cengiz, “Bilişim Teknolojilerinin Öğrenciler Tarafından Kullanılmasını Sağlayacak Unsurların Belirlenmesi,” TBD Bilişim Kurultayı, Ankara, Eylül.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.). Okul Deneyimi Dersi Kaynakça: Aday Öğretmenler İçin Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması Editör: Yrd.Doç.Dr.
İlköğretim Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Davranışları Bu çalışmanın amacı, ilköğretim okul müdürlerinin okullarında eğitim teknolojilerinin sağlanması.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ KPI ANALİZİ – ŞUBAT 2015 KALITE GELIŞTIRME AR-GE ŞUBESI.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
Sunum Akışı EBA Tanıtımı Modüller ve Yenilikler Mobil Uygulamalar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
SUNUM İÇERİĞİ Giriş Süreç Ölçeğinde Analiz Şube Ölçeğinde Analiz .
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
MODÜLER SİSTEMDE HAFTALIK DERS ÇİZELGESİNİN KULLANIMI
İbrahim AYDIN Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
EBA (Eğitim Bilişim Ağı)
Fatma GÖLPEK SARI Fırat KIZILTEPE Gülhan DÖNMEZ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Sunum transkripti:

Yeni İlköğretim Bilgisayar Programının Değerlendirilmesi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi_at_hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/ 23. Bilişim Kurultayı 7-10 Kasım 2006, Sheraton Oteli, ANKARA (Web: http://bilisim06.tbd.org.tr/)

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Okul Yönetimi Aileler Okulun Altyapısı 4 2 3 Öğretim Programı Hizmet Öncesi Eğitim Bilgisayar Öğretmeni 1 Diğer Öğretmenler Diğer Etkenler Hizmet-İçi Eğitim 6 5 7 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Programlar Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Yeni İlköğretim Bilgisayar Programı (1-8) hazırladı ve uygulamaya başladı. http://ttkb.meb.gov.tr/ogretmen/ YÖK, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümleri için yeni bir program hazırladı. http://www.yok.gov.tr/egitim/ogretmen/yeni_programlar.htm Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

TTKB ve Yeni İlköğretim Bilgisayar Programı ECDL İçerik Başlıkları Bilgi Teknolojileri Kavramları Bilgisayarı Kullanımı ve Dosyaların Yönetimi Kelime İşleme Hesap Tablosu Veritabanı Sunum Bilgi ve İletişim Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

İlköğretim Bilgisayar Programı Kazanımlar Performans göstergeleri Yaparak yaşayarak öğrenme ve proje tabanlı etkinlikler Etkinlik örnekleri Değerlendirme Performans değerlendirme Dereceli puanlama anahtarı (rubric) Kontrol listeleri Görüşmeler Öz değerlendirme ve akran değerlendirme Proje Dijital ürün dosyası (Portfolyo) Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Programı Yıl Alan ve Alan Öğretimi Dersleri (1. Yarıyıl) Dersler (2. Yarıyıl) 1 Eğitimde Bilişim Teknolojileri-I Eğitimde Bilişim Teknolojileri-II 2 Programlama Dilleri-I Eğitim ve Teknoloji Bilgisayar Donanımı * Programlama Dilleri-II Öğretim Tasarımı Eğitimde Grafik ve Canlandırma * 3 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Veri Tabanı Yönetim Sistemleri * Uzaktan Eğitimin Temelleri * Çoklu Ortam Tasarımı ve Üretimi Bilgisayar Ağları ve İletişim Alan Öğretimi 1 İnternet Tabanlı Programlama 4 Proje Geliştirme ve Yönetimi – I Okullarda Teknoloji Uygulamaları * Okul Deneyimi Proje Geliştirme ve Yönetimi – II Öğretmenlik Uygulaması Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Seçmeli Alan ve Alan Öğretimi Dersleri* Görsel Programlama Nesneye Yönelik Programlama Eğitimde Yapay Zeka Uygulamaları İnsan-Bilgisayar Etkileşimi Eğitim Yazılımı Tasarlama, Geliştirme ve Değerlendirme İletişim ve Mesaj Tasarımı Öğretim Tasarımının Değerlendirilmesi Öğrenme Yönetim Sistemleri Bilişim Yönetim Uygulaması Web Tasarımı Eğitsel Bilgisayar Oyunu Tasarımı Algoritma Okullarda Teknoloji Planlaması ve Koordinasyonu Enformasyon Tasarımı Yayımcılık Tasarımı İçerik Yönetim Sistemleri Yenilikçi Teknolojiler ve Uygulamaları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Ortak Meslek Dersleri Eğitim Bilimine Giriş Eğitim Psikolojisi Öğretim İlke ve Yöntemleri Sınıf Yönetimi Ölçme ve Değerlendirme Eğitim Sosyolojisi * Rehberlik İstatistik Seçmeli-I Seçmeli-II Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Genel Kültür Dersleri Matematik I Yabancı Dil I Türkçe-I: Yazılı Anlatım Fizik-I Matematik II Yabancı Dil II Türkçe-II: Sözlü Anlatım Fizik-II Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II Topluma Hizmet Uygulamaları Bilimsel Araştırma Yöntemleri Seçmeli I Seçmeli II Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Ailelerin Durumu: Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanımı Araştırması (2005) Sonuçları Hanelerde bilişim teknolojileri sahiplik durumu (%) BT Sahip İnternet’e Bağlı Türkiye Kent Kır Kişisel bilgisayar 11,62 16,11 3,74 5,86 8,39 1,40 Taşınabilir bilgisayar 1,13 1,60 0,30 0,74 1,05 0,18 El bilgisayarı 0,14 0,22 - 0,08 0,12 Cep/araç telefonu 72,62 79,86 59,91 3,21 3,76 2,25 Televizyon (uydu yayını ve kablo TV dahil) 97,74 98,97 95,59 0,05 Oyun konsolu 2,90 3,75 0,02 Yukarıdakilerden en az birisine sahip olan toplam hane 98,35 99,40 96,51 8,66 3,46 Kaynak: http://www.die.gov.tr/TURKISH/SONIST/HHBilisim/hhbilisim.html Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Okuldaki Altyapının Durumu (1) İlköğretim Okullarında bilgisayar başına düşen öğrenci sayısı: 45 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Okuldaki Altyapının Durumu (2) İlköğretim Okullarında İnternet bağlantısı olan bilgisayar sayısı %6 Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Okuldaki Altyapının Durumu (3) Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Okullarımızda projektör olmaması diğer bir sorun. Öğrencilere fikir verebilecek materyalleri gösterme şansım olmuyor. Bu sorunlardan daha büyüğü ise donanım sorunları. Yeni kurulan BT sınıfları haricinde interneti etkin olarak kullanabilen BT sınıfları yok. P2 233 MHz işlemcili, her ders binbir türlü sorunla karşımıza çıkan bilgisayarlarla dolu BT sınıfları. Öğrencilerim interneti göremiyor ki araştırma yapmayı öğrensin ya da sağlıklı bilginin ne olduğunu kavrayabilsin. Geçtiğimiz yıl 8. sınıflarda (doğru) bilgiye nasıl ulaşılabileceğini kavratmaya çalışıyordum. Sınıfımızda 15 bilgisayar vardı. İki bilgisayar internete bağlandığında 3.sü bağlanmıyordu. Grupları oluşturduk. Projelerimizi paylaştık. Ama araştırma aşamasını yaklaşık üç ayda tamamlayabildik. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Okul Yönetiminin Tutumu (1) Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Bilgisayar öğretmeninden çok şey beklenmektedir. Formatör öğretmenlerin yanında üvey evlat muamelesi görülmektedir. Bilgisayar öğretmenlerinin okullarda daha verimli kullanılmasını isterdim. Diğer öğretmenlerin ve idarenin bize bakış açısının değişmesi gerekir. Bizim bilgimizin ve zamanımızın daha verimli kullanılmasını isterdim. Öğretmenlerin ve idarecilerin angarya işleri o kadar çok vaktimi alıyor ki gün bitiminde işe yarar hiç bir şey yapmamış oluyorum. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Okul Yönetiminin Tutumu (2) Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Bize kimse bu konuyu tam açıklamadı. Milli Eğitim diğer branşlardaki değişiklikleri tüm zümreyi toplayarak yapıyor; ancak bilgisayar öğretmenlerine değer verilmiyor. Kimse bizi umursamıyor. İlçede bir zümre toplantısı oluyor, her branşa ayrı bir sınıf ayrılıyor, ben tek olduğum için ayakta kalıyorum... Benden ve bu dersten müdürün beklentisi yok, velinin beklentisi yok, öğrencinin gözü zaten OKS’de çıkan dersler dışında bir şey görmüyor ve bu dersler dışındaki derslerden beklentisi yok. İşin bu yönüyle bakıldığında, bunlar hakikaten genç bir öğretmeni rahatsız eden, motivasyonu bozan durumlardır. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Okuldaki Diğer Öğretmenler (1) Okulda bulunan diğer öğretmenlerin bilgi teknolojilerini kullanma durumları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Okuldaki Diğer Öğretmenler (2) Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Okulların fiziksel koşulları düzelmedikçe bilişim teknolojilerinin çok fazla işe yarayacağını düşünmüyorum. Örneğin bilgisayar labaratuvarlarının diğer derslerde kullanılması isteniyor ama bu mevcutlarla pek mümkün görünmüyor. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Diğer Etkenler/Belirsizlikler Bilgisayar Öğretmenlerinin Düşünceleri: Planlama, basamaklar ve hedefler gerçekten çok doğru, çağa uygun ve yapılması gerektiği gibi. Fakat burada bizim karşılaştığımız ve aşamayacağımız sorun zaman sorunu gibi görünüyor. Bilgisayar dersleri haftada 1 saate indirildi. Önceki süre zar zor yetiyordu. Şimdi verilen bu sürenin yetmesi olanaksız gibi duruyor. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Taşı delen, suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir. Hizmet-içi Eğitim Hizmet-içi eğitim bir zorunluluktur. Mesleki gelişim Kişisel gelişim Taşı delen, suyun kuvveti değil, damlaların sürekliliğidir. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU

Yrd. Doç.Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Teşekkürler!!! Yrd. Doç.Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532, Beytepe ANKARA e-Posta: sadi_at_hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/ Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU