Www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi… ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2011 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ www.gelisenbeyin.net.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
3- Site konuyu geniş çaplı ele almış ve konuların anlaşılması için değişik ve anlaşılır örnekler verilmiş. Her konuya ayrı.
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
“BU ATIK, GÖR NASIL OLUR KATIK”
8.SINIF BÜTÜNDE FARKLILIK
TÜBİTAK BİLİM FUARLARI
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
KÜÇÜK HAYALLER BÜYÜK PROJELER- 2014
KOMİSYONLARIN KURULMASI
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
EĞİTİM KURUMU YÖNETİCİLERİ GÖREV SÜRESİ UZATMA İŞLEMLERİ
KAMU HİZMET ENVANTERİ SEMİNERİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 8. SINIFLAR
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
“Proje Adı” “Müşteri Kurum” “Yürütücü Kuruluşlar”.
STAJ UYGULAMASININ YAPILABİLECEĞİ İŞLETMELER
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Şimdi Düşünme Zamanı Projesi
25.Nisan  İlaç Takip Sistemi İkinci Faz’ın canlı kullanıma geçişi esnasında karşılaşılan sıkıntılar.  Mayıs.2012 Ankara İ.E.G.M. toplantısında.
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
(İNTERNET SAYFALARI YÖNETİMİ)
İSTANBUL ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI BİRLİĞİNE HOŞGELDİNİZ.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
8 Sınıf Düzen Kuşağı.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
6 Sınıf Düzen Kuşağı.
YILI MUŞ B İ L İ M VE SANAT MERKEZ İ NDE TANILAMA VE YERLEŞT İ RME SÜREC İ NDE İ ŞLEM BASAMAKLARI.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
2010/2011 ERASMUS Öğrenci Öğrenim ve Staj Hareketliliği DEÜ DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ÖĞRENCİLERE E-POSTA PROJESİ
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
MANİSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
TDMS TEK DÜZEN MUHASEBE SİSTEMİ Ali Gazi Hastane İşletmeciliği Uzmanı
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 6. SINIFLAR
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
DÜZEN KUŞAĞI Bütünde Farklılık

2012 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
Muhtar Bilgi Sistemi.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
TEOG (TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ) TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 1.
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
1. KUŞAK DÜZEN.
2. TÜRK DÜNYASI BİLİM OLİMPİYATI ARALIK ESKİŞEHİR
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ ÖĞRENCİ TANILAMA İŞ VE İŞLEMLERİ
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ. Bu dersimizde yaptığınız araştırmalarınızı ve taslak çiziminizi bir araya getirin. Artık tasarımınızın nasıl bir şekilde.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Diyarbakır tanıtım toplantısı ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2013 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ Diyarbakır tanıtım toplantısı.
STAJ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
Sunum transkripti:

www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi… ŞİMDİ DÜŞÜNME ZAMANI 2011 TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ ÖĞRENCİ ETKİNLİKLERİ ULUSAL SERGİSİ www.gelisenbeyin.net / gelişimin adresi…

www.gelisenbeyin.net /gelişime dair ne varsa… KOMİSYONLARIN KURULMASI ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ ETKİNLİKLERİN BİLDİRİLMESİ

KOMİSYON KURULMASI: Sergi için oluşturulacak komisyonlar en az üç kişi tarafından oluşturulacaktır. Üç kişinin yetmediği durumlarda komisyona iki adet teknoloji ve tasarım öğretmeni daha ilave edilebilecektir. İl milli eğitim müdür yardımcısı/ şube müdürü, Eğitim müfettişi, Formatör teknoloji ve tasarım öğretmeni (Formatör teknoloji ve tasarım branş öğretmeni yoksa Teknoloji ve Tasarım Dersi İl zümre başkanı)

KURULAN KOMİSYONLARIN İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜNE BİLDİRİLMESİ 2011 Yılında yapılması planlanan “Şimdi Düşünme Zamanı 2011 Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğrenci Etkinlikleri Ulusal Sergisi” 6-8 Mayıs tarihleri arasında Ankara’da yapılacaktır. Serginin belirtilen sürede yapılabilmesi için komisyonların hızlı bir şekilde kurulması ve işlemlerine başlaması büyük önem arz etmektedir. Bunun için kurulan komisyonlara ait iletişim bilgileri Ek-4 doldurularak en geç 18 Mart 2011 tarihine kadar resmi yazı ile İlköğretim Genel Müdürlüğüne gönderilecektir. Not: Komisyon iletişim bilgileri aynı zamanda aşağıdaki mail adresine de gönderilecektir. iogmprogram@meb.gov.tr www.gelisenbeyin.net www.gelisenbeyin.net

ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Komisyonlar öğrenci etkinliklerini değerlendirirken Ek-2 de yer alan “Etkinlik Değerlendirme Kriterleri”ni kullanacaktır. Bu kriterler programda öngörülen süreç doğrultusunda geliştirilmiştir. Teknoloji ve tasarım dersinde üç adet kuşak vardır (Düzen, kurgu, yapım). Öğrenciler sergiye bu üç kuşak için gerçekleştirmiş oldukları etkinlikleri ile müracaat edebilirler. Etkinlik ürünün kendisi ve günlüğünden oluşmaktadır. Değerlendirme kriterlerinde sınıflar ve etkinlik türü dikkate alınmıştır. Öğrenciler birden fazla etkinlik ile de müracaat edebilirler. Komisyonlar illerine tanınan sayıda etkinlik seçebilecektir. Gerek duydukları takdirde yürütme komisyonu ile iletişime geçebileceklerdir. İl komisyonlarına, yürütme komisyonu iletişim bilgileri gönderilecektir.

Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan ürünün değerlendirmeye alınabilmesi için şu özelliklere sahip olması gerekir: Düzen kuşağı etkinliklerinde ortaya çıkan düzenin bir hacmi olmalı (üç boyutlu) ve dengede durabilmeli (ürün başka bir yere taşındığında formu bozulmayacak şekilde olmalı), çoğalmaya imkân vermeli (farklı yönlerde istenildiği kadar çoğalabilmeli), tekrarlayan birimler açık ve anlaşılır olmalıdır. Zemine yapıştırılarak çalışılmamalıdır. Düzene gitmede kullanılan geometrik biçim orijinal formunu korumalı, şekil değişikliğine (biçimde bozulma) uğramamalıdır. Ortaya çıkacak düzen, arama ve deneme çalışmalarının sonucunda kendiliğinden ortaya çıkmalıdır. Örneğin; Öğrenci çalışmasına takı, ağaç, çiçek, ev eşyaları vb. yapacağım diyerek başlamamalı ve sonucu bunlara benzer ürünler olan çalışmalar kabul edilmemelidir. Çalışmasının kısa bir özeti ve ortaya çıkan düzenle ilgili görüş ve önerileri içeren ayrı bir açıklamaya yer verilmelidir. Değerlendirmeye alınan etkinliklere ait fotoğraflar; kullanılan birim(ler), çoğalabilir birim ve düzeni en iyi ifade eden ayrı ayrı fotoğraflardan oluşmalıdır.

Ayrıca DÜZEN KUŞLAĞI İÇİN her sınıf seviyesinde; KUŞAĞI 6. Sınıf: Çalışma hazır birimlerden oluşmalıdır. Tekrarlayan birimler (çoğalabilir birim), hazır birimin kendisi ya da hazır birimlerin kullanılmasıyla elde edilmiş olmalı. Düzen (ürün) karar verilen çoğalabilir birimlerin tekrar etmesiyle oluşmalıdır. Çoğalabilir birim özdeş ve anlaşılabilir olmalıdır. 7. sınıf Değişkenliği olmayan geometrik biçim(ler)den oluşmalıdır. Öğrenci diğer geometrik biçimlerde kullanmış olabilir, düzen diğer şartları taşıyorsa kabul edilebilir. Kullanılan geometrik biçim(ler) çoğalabilir birimler elde edilmiş olmalı, Düzen (ürün) karar verilen çoğalabilir birimlerin tekrar etmesiyle oluşmalıdır. Çoğalabilir birim özdeş ve düzen içindeki tekrarı anlaşılabilir olmalıdır. Öğrenciler farklı renk ve oranlarda geometrik biçimler kullanabilirler. 8. Sınıf Kullanılan geometrik biçim(ler) çoğalabilir birimler elde edilmiş olmalı. Öğrenciler farklı renk ve oranlarda geometrik biçimler, çoğalabilir birimler elde etmiş olmalı. Düzende renk, oran ve yön kavramı açık ve anlaşılır olmalıdır. www.gelisenbeyin.net

Kurgu kuşağı etkinlikleri için gönderilen çalışmanın değerlendirmeye alınabilmesi için şu özelliklere sahip olması gerekir: Düşünceden çözüme kadar geçen sürecin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki merak ve hayali, bunun arkasında yatan sorun ve ihtiyacı, bulmuş olduğu çözümün ne olduğu kısaca anlatılmalıdır. Çalışmanın ilk hali, son hali vb. süreçleri ifade eden en az üç fotoğraf olmalı. Ürünün tanıtımı; çalışma şekli, sağladığı kolaylık vb açıklama ile ürün hakkındaki görüş ve önerilerin kısa özeti.

Ayrıca DÜZEN KUŞLAĞI İÇİN her sınıf seviyesinde; KURGU KUŞAĞI 6. Sınıfta Ortaya çıkan çalışma başkaları tarafından anlaşılır olmalı, çizim fazla detaylandırılmamış olabilir ancak ürünü oluşturan parçaların adı, görevi ve çizilerek anlatılamayan hususlar yazılarak açıklanmış olmalıdır. 7. Sınıfta Ortaya çıkan çalışma başkaları tarafından anlaşılır olmalı, ürün ve ürünü oluşturan parçalar ve birbiriyle ilişkisi açık ve detaylandırılmış olmalı. Çizim 6. sınıflara göre daha çok detaylandırılmalı. Çalışmanın 6. sınıfta yapılan çalışmadan farkı açıkça anlatılmış olmalıdır. Çizerek anlatılmayan hususlar yazılarak açıklanmış olabilir. 8. Sınıfta Ortaya çıkan çalışma patent alma kaygısıyla çizilmiş olmalıdır. Çalışma patent almak için gerekli çizim şartlarını taşımalı. Açık ve anlaşılır nitelikte çizilmiş ve detaylandırılmış olmalıdır. www.gelisenbeyin.net

www.gelisenbeyin.net Yapım kuşağı etkinlikleri için gönderilen çalışmanın değerlendirmeye alınabilmesi için şu özelliklere sahip olması gerekir. 6 ve 7. sınıf etkinlikleri için; Sorun ve ihtiyaçtan çözüme ve değerlendirmeye kadar geçen sürecin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki sorun ve ihtiyaç, çözüm, çözümün hayata geçirilmesinde yaşanan deneyim, değerlendirmeler ve öneriler kısaca anlatılmalıdır. Ürünün ortaya çıkış aşamalarını anlatan fotoğraflar; ürünün çizimi/planlaması, yapılma aşaması ve ürünün son halini/ürünün çalışma halini ifade eden en az 3 fotoğraf olmalı. Fotoğraflar ürünün elde ediliş sürecini net bir şekilde ifade etmelidir. Çalışmada ürünün kendisi, model veya maketi elde edilmiş olabilir. Ürünün tanıtan; çalışma şekli, sağladığı kolaylık vb. bilgilerin kısa bir açıklamasına yer verilmelidir. 8. Sınıf etkinlikleri için; Bir ürünün pazarlanabilir hale getirme sürecinin kısa bir özeti olmalıdır. Çalışmanın çıkışındaki sorun ve ihtiyaç, gerekçe, çözüm için öneri, çözümün hayata geçirilmesinde yaşanan deneyim, değerlendirmeler ve öneriler kısaca anlatılmalıdır. Ürünün ortaya çıkış aşamalarını anlatan fotoğraflar; hazırlanan marka, logo, slogan, yapılan ambalajın resmi ayrı ayrı yer almalı. Ayrıca ortaya çıkan son çalışmanın resmine (gerçekleştirilen çalışmada ürünün pazarlanış şeklini ifade eden son fotoğraflar) yer verilmiş olmalıdır. Ürün tanıtımı için seçilen reklamının kısa açıklaması, senaryo, varsa çekim fotoğraflarına yer verilmelidir.

ETKİNLİKLERİN BİLDİRİLMESİ www.gelisenbeyin.net ETKİNLİKLERİN BİLDİRİLMESİ Komisyonlar illerine ayrılan kontenjan sayısınca, seçtiği her etkinlik için Ek-3 “Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğrenci Etkinliği Bildirim Formu”nu dolduracaktır. Komisyonlar kendilerine verilecek olan şifreler ile seçtikleri etkinlikleri 15-18 Nisan 2011 tarihleri arsında http://www.tpe.gov.tr/sdz/index.jsp adresine yükleyecek, aynı zamanda İlköğretim Genel Müdürlüğüne CD olarak posta yoluyla gönderecektir.

SERGİNİNİ GERÇEKLEŞTİRİLMESİ www.gelisenbeyin.net SERGİNİNİ GERÇEKLEŞTİRİLMESİ Serginin 6-8 Mayıs 2011 Tarihleri arasında Ankara’da yapılması planlanmaktadır. Sergiye etkinliği seçilen öğrenciler katılacaktır. Ayrıca öğrencilere refakat etmesi için teknoloji ve tasarım branş öğretmeni görevlendirilecektir. Konaklama ve ulaşım masrafları Türk Patent Enstitüsü tarafından karşılanacak olup gerekli açıklamalara aşağıdaki web sitesinden ulaşılabilmektedir. http://www.tpe.gov.tr/sdz/index.jsp