Massive Open Online Courses

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Google Görüntülü Ağ’da Video Reklamları
Advertisements

DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DÖNEMİ ERASMUS YOĞUN DİL KURSLARI (EYDK) ERASMUS INTENSIVE LANGUAGE COURSES (EILC) Fidan BAYRAKTUTAN Öğrenci İletişim Sorumlusu
UZAKTAN EĞİTİM.
Web 2.0 Nedir Eğitimde Nasıl Kullanılır?
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM LON-CAPA
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Yıldız Teknik Üniversitesi
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
KnowTech3D 3 Nisan 2014.
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Neler Var ? Şimdi Neredeyiz? 2020’ de Neler Olacak?
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğrenme - Açık İçerik Yrd.Doç.Dr. Mehmet Emin Mutlu Anadolu Üniversitesi Bu sunum 24 Ocak 2013 tarihinde AB 2013 Konferansı dahilinde düzenlenen.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
PAZAR RAPORLARI_2013.
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
A.Ekrem ÖZKUL Kürşat ÇAĞILTAY
R. Orçun Madran.
Açık Ders Malzemeleri: Dünyadaki Gelişmeler
İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi İlk 500 üniversitenin durumu Dünya nereye gidiyor 0.
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
SABİS 2014 YILI DEĞERLENDİRMESİ 2015 YILI HEDEFLERİ
YAZAR: Aylin TUTGUN ÜNAL
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
e-Sertifika Programları
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
DYNED NEDİR, NASIL KURULUR?
Prof.Dr.Tufan Gündüz.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
KÜTÜPHANE VE İLGİ ALANI
Adı Soyadı : Serkan YILDIZ No : Bölüm : Türkçe Öğretmenliği 2. Sınıf Örgün Eğitim.
Web 2.0 araçlarI MERYEM KAYA AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
DynEd Bilgisayar Destekli İngilizce Dil Eğitim Sistemi
HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU HO Ş GELD İ N İ Z… 20 Mayıs 2004 ÜS İ SUNUMU Vestel Şirketler Grubu AR-GE Koordinatörü İHSANER ALKIM.
YABANCI DİL EĞİTİM ORTAMLARININ BİLİŞİM VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ (BIT) KULLANARAK ZENGİNLEŞTİRİLMESİ Muhammet Berigel,Hasan KARAL Karadeniz Teknik Üniversitesi.
Prof. Dr. Erhan Erkut, MEF Üniversitesi
Web 2.0 Araçlarının Tanıtımı ÖZGE AKMAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
EŞİT BİR EĞİTİM İÇİN ENGELSİZ KAMPÜS
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ TARİHSEL GELİŞİM Dr. Serçin KARATA Ş.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
III. CanSAT Uygulaması CanSAT Nedir? Amerika Birleşik Devletleri’nden dünyaya yayılan bir kavramdır. İngilizce “Can” ve “Satellite” sözcüklerinin birleşiminden.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
UZAKTAN EĞİTİM.
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
 1950’den günümüze, eğitim hayatında bilgisayarın aktif olarak kullanılmasının sonuçlarından biri olarak hayatımıza giren ve ülkemizde “Kitlesel Açık.
Dijital kütüphane işlevleri
Dspace Kurumsal Arşİv KullanIm kILAVUZU
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

Massive Open Online Courses İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Fakültesi Massive Open Online Courses

İçindekiler Giriş MOOC (Massive Open Online Course) Nedir? En Büyük Kurs Platformu; Coursera MOOC Eğitimlerine Kimler Katılabilir MOOC’ da Hangi Eğitimler Verilir MOOC Öğrenme Stili MOOC’ un Avantajları MOOC’ un Dezavantajları MOOC’ a Destek Veren Kurumlar Sonuç

Giriş Son günlerde her-zaman- her-yerde,   Son günlerde her-zaman- her-yerde, herkes için kesintisiz hızlı İnternet erişim teknolojilerinin yaygınlaşmasını takiben, birdenbire dünya çapında bir Uzaktan Eğitim olayı gelişmeye başlamıştır.

MOOCs (Massive Open Online Courses) 2008 yılında Açık Eğitsel Kaynaklar Hareketi ile başladı. “Kitlesel Açık Online Ders” olarak dilimize çevirebileceğimiz Massive Open Online Course - MOOC adından da anlaşılacağı gibi çok büyük katılımcıları hedefleyen online kurslar için verilen addır.

(Massive Open Online Courses) Nedir? MOOCs (Massive Open Online Courses) Nedir? MOOCs Belli konulara ilgi duyanların, hem çalışıp hem okuyanların, belli bir meslek veya uzmanlık alanı konusunda kararsız kalanların hedeflerini belirlemesi ve yeteneklerini geliştirmesi için uygun online çözüm yoludur. Çok daha gelişmiş uzaktan öğrenme olanağıdır.

(Massive Open Online Courses) MOOCs (Massive Open Online Courses) Nedir? İnternet ortamında sınıf ortamının bir simülasyonu olarak düşünülebilecek, katılımcılar arası forumlar vasıtası ile soru-cevap şeklinde etkileşim kurmaya izin veren, her yerden, her zaman ulaşılır ve son derece ekonomik, kolay, erişilebilir olmasını sağlayan bir sistem.

MOOCs (Massive Open Online Courses) Nedir? İncelenen seçeneklerden biri, öğrencilerin sınav döneminde bölgesel test merkezlerine gitmesi. Bilgisayar başındaki ekipler, öğrencileri web-cam ’lerle, uzaktan erişilebilen ekranlarla ve yüksek hızlı internet bağlantılarıyla izleyebiliyor

(Massive Open Online Courses) Nedir? MOOCs (Massive Open Online Courses) Nedir? İncelenen seçeneklerden biri, öğrencilerin sınav döneminde bölgesel test merkezlerine gitmesi. Teste girenin gerçekten derse kayıt yaptıran kişi olduğunu anlamak için fotoğraflı nüfus cüzdanlarını, imzalarını ve hatta el yazılarını kontrol edebiliyor.

(Massive Open Online Courses) Nedir? MOOCs (Massive Open Online Courses) Nedir? İncelenen seçeneklerden biri, öğrencilerin sınav döneminde bölgesel test merkezlerine gitmesi. Uzaktan gözetmenlik sağlayan bir şirket olan ProctorU ’nun çalışanları, ekran paylaşımı ve webcam bildirimleri kullanarak, sınava giren öğrencileri izliyor.

MOOCs (Massive Open Online Courses) Nedir?

http://chronicle.com/blogs/wiredcampus/coursera-hits-1-million-students-with-udacity-close-behind/38801

Avrupa'daki Katılım http://www.openeducationeuropa.eu/en/european_scoreboard_moocs

Konularına göre MOOClar http://www.openeducationeuropa.eu/en/european_scoreboard_moocs

MOOClara olan ilgi ABD’nin yanı sıra Üniversitelerde kendi başlattığı Avrupa girişimlerine katılım oldu. Aynı zamanda özel kurumlar tarafından başlatılan bu olaya; Ulusal hükümetler Telekomünikasyon şirketleri Vakıflar desteği verildi.

MOOCs Büyüme Oranları http://www.openeducationeuropa.eu/en/european_scoreboard_moocs

Ulusal Düzeylilik Her hangi dilde bir profile sahibi olması gerektiğinden ziyade ulusal yüksek eğitim sistemine ait amaçlanmıştır. İngilizce, Almanca, Fıransızca ve İspanyolca gibi dillere ayrılmış platformların diğer dillere olan açıklık derecesi.

MOOCs önderleri Şuanda Dünyada en yoğun ilgi İngilter’den.

Coursera 500’den fazla kurs yayını. 4.4 milyondan fazla öğrencisi var. 97 global partneri ve 10 US partneri var Hedefleri : Coursera hedefleri: Okul ve okul öncesi eğitimi de hedeflemiş. Teacher training eğitimleri vermek. Üniversitenin eğitim departmanında eğitim merkezi varmış ve bu merkezler ilk öğretim ve ortaöğretim öğretmenlerine yönelik, müze vb etkinlikler de mevcut. Örn:The Museum of Modern Art, the Exploratorium, the American Museum of Natural History and New Teacher Center.

Coursera Üniversite seviyesinde dersler verilen Coursera en büyük MOOC platformu. Stanford Üniversitesi'nde bilgisayar mühendisliği alanında ders veren Profesör Andrew Ng Coursera'nın kurucularından. Şubat 2013 'te ise, 2.7 milyon kişinin ders aldığı uzaktan eğitim sistemidir.

Coursera Derslere de katılım çok yüksek: Örneğin Stanford Üniversitesi hocası Seastian Thrun'un Yapay Zeka konulu dersine 160.000 kişi katılmış. Finansa Giriş dersine katılanların sayısı ise 120.000 Coursera bünyesinde Ingilizce, Fransızca, Italyanca, Ispanyolca ve Çince'nin olduğu 5 farklı dilde eğitim verilmekte.

Coursera Grafik 1: Coursera’dan ders alan öğrencilerin ülkelere göre dağılımı

edX konsorsiyum şu anda Harvard Üniversitesi ve Massachusetts Teknoloji Enstitüsü (MIT), edX kurucuları ve sahipleri de dahil olmak üzere 28 üniversite içermektedir.

edX Diğer 17 parner : 5 Avrupa Üniversitesi: École Polytechnique Fédérale de Lausanne (EPFL) (Switzerland), TU Delft (the Netherlands), Karolinska Institutet (Sweden), Université catholique de Louvain (Belgium), Technische Universität München (Germany) Diğer 11 ’i Hindistan, Çin, Hong Kong, Güney Kore, Japonya ve Kanada.

Şu anda 66 kurs var. sertifikada veriyor.

edX Stanford Üniversitesiyle ortaklaşa çalışıyor.

NovoEd Nisan 2013 te kuruldu. 20 paralı kurs var. Ücretleri US$149 - US$249 arası. Stanford üniversitesi Profesörleri ve PhD öğrencileri  tarafından kurulmuş. Bazı kurslar direk Stanford öğrencilerine yönelik. Öğrenciler 10’ar kişiden daha az gruplar şeklinde eğitim alıyorlar.

Udacity Paralı kurslar veriliyor. “Open Education Alliance” konsorsiyumu kurdular ve Google ve AT&T gibi büyük firmalara da eğitim veriyorlar. 28 kurs var. Udacity’nin hiç üniversite partneri yok. Fakat bireysel eğitmenler akademik veya kişisel deneyimlerini paylaşıyorlar. Udacity 5 kurs öneriyor herbiri kredili sistemli. bu 5 kursta San Jose State Üniversitesi sistemi tarafından kabul edilmiş. 150 US$ fiyatı var

Udemy 2010 da kuruldu. 8 000 kurs veriyor. 1 milyon öğrencisi var. Kurslar genel olarak pratik becerilere yönelik hayat içerisinde kullanılabilecek gibi. Örn: bilgisayar becerisi, yoga, astronomi veya da bütçemi nasıl yönetmeliyim tarzı. Bireysel eğitmenlerle çalışıyor, enstitüler yok. Bazı kriterleri var : örn, en az 30 dk olcak içeriğin %60 video olmalı gibi. Fiyatı: 9US$ ile 99US$ arasında değişiyor.

MOOCs Eğitimlerine Kimler Katılabilir Dünyanın neresinden olursanız olun, öz geçmişiniz ne olursa olsun, öğrenci olun ya da olmayın herkese açık olan bu köklü üniversitelerde okutulan dersleri görme ve deneyimleme şansınız var.

MOOCs da Hangi Eğitimler Verilir Peki milyonları bilgisayar başına kilitleyen, öğrenme isteğini körükleyen bu dersler neler? bilgisayar programlamadan matematiğe, gitar çalmaktan klasik müzik bestelemeye kadar nörobilimden finansa birçok farklı uzmanlık alanında, farklı bilgi ve deneyim seviyelerinde öğrenci ve profesyonellere yönelik tasarlanmış.

MOOCs Öğrenme Stili MOOC öğrenme stillerine göre online eğitim sistemlerini adapte eden uygulamalar kullanmaktadır. Öğrencinin her bir davranışı ile bilgisayar öğrenciye en uygun öğrenme stilini (video, okuma, sunum, alıştırma, sınav, başkalarını izleyerek öğrenme vb.) belirleyerek bir sonraki adımı buna göre tasarlayabilecektir(Regalado, 2012).

MOOC’un Avantajları Eğitimin web üzerinden verilmesi her yerden, her zaman ulaşılır ve son derece ekonomik olmasıdır. Sertifika alabiliyorsunuz, sınava katılıp, eğitmenle, hocanızla iletişime geçebiliyorsunuz...

MOOCs un Avantajları Açık müfredat, Materyaller çok çeşitli olması ve zengin içeriklerle desteklenmesi, öğrencinin, kendi hızında ilerlemesine imkan sağlaması ve geri bildirimlerin zamanında, yerinde alınmasını sağlar.

MOOCs un Dezavantajları Üniversite diploması kazandırmıyor, gerekli donanımın ve internetinizin olması gerekiyor. Kişisel gelişimin parçası olan üniversite deneyimini sunmuyor.

MOOCs Destek Veren Kurumlar

SONUÇ MOOC devrimi, dünyanın fakir, gelişmekte olan, yeterli üniversitesi olmayan ülkelerindeki öğrenciler için paha biçilmez bir olanak. MOOC'lerde sistem tamamen bireyin çalışma azmiyle yürüyor ve eğitmen - öğrenci arasındaki bariyerlerin aşılmasına, katı bir müfredatla bağlanan öğrencilerin müfredatın esnekleştirilmesi ile kendi eğilimine uygun dersler alabilmesine, maliyetleri düşürerek eğitimin çok geniş bir kitleye ulaşmasına yardımcı oluyor, böylelikle bireylere yaşam boyu öğrenme imkanı sağlıyor.

Teşekkürler ..