Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Türkiye’de Liderlik ve İK Katkısı 25 Mart 2006 TÜRKİYE’DE LİDERLİK VE İK KATKISI 25 Mart 2006 Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
8 MAYIS 2012, KONYA KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ YAKLAŞIMLARI VE İYİ UYGULAMA ÖRNEKLERİ ELİF YILMAZ İNSAN KAYNAKLARI VE KALİTE SORUMLUSU.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
BBY Bilgi Teknolojisi ve Yönetimi
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Yazılım Proje Yönetimi
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
TEST – 1.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Bilgi Sistemi Organizasyonlar içerisindeki kontrol ve karar verme mekanizmalarında kullanılacak bilginin toplanması, işlenmesi, saklanması ve dağıtılmasını.
ALTI SİGMA Ve KALİTE KAVRAMI.
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Quality Function Deployment
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Kalite Yönetim Sistemlerinin Tarihsel Gelişimi, ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri 2. Hafta.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
6σ Temel bilgilendirme MMO-İzmir Müşteri odaklılık Süreç Yönetimi Veri.
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
MÜKEMMELLİĞE DOĞRU TÜRKİYE İsrafın Önlenmesinde Durum Tesbiti ve Çözüm Önerisi: 80/20 Prensibi ve 6 Sigma Yönetim Sistemi Prof. Dr. Aziz Akgül Türkiye.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
KATLANABİLİR ELBİSE DOLABI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
“KÜTAHYA PORSELEN’de 6 Sigma Uygulamaları”
YER TEMİZLEME MAKİNASI
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Reel Sektörde Ekonomik Kriz ve Kalite Yaklaşımları
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

Altı Sigma Deneyim Paylaşım Sempozyumu Bahadır Akın 28 Mart 2003 Boğaziçi Üniversitesi

Mükemmelliğin Temel Kavramları Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Sonuçlara Yönlendirme Müşteri Odaklılık Liderlik ve Amacın Tutarlılığı Sürekli Öğrenme, İyileştirme ve Yenilikçilik İşbirliklerinin Geliştirilmesi Süreçler ve Verilerle Yönetim Toplumsal Sorumluluk

Altı Sigma Kritik Başarı Faktörleri Sonuçlara Odaklanmış Görünür İşler Ölçüt / Göstergeler Kıyaslama Zorlayıcı Hedefler Tanıma ve Takdir Ödüllendirme, teşvik Müşteri Odaklılık Müşteri Gereksinimleri ve Beklentileri Karakuşaklar Uzman Karakuşaklar Çalışanlar Arasından En İyileri Üst Düzey Yöneticilerin Bilgi Düzeyi Üst Düzey Yöneticilerin Sadece Katılmaması, Aktif Biçimde Yer Alması Yönetimin Kesin İstek ve Kararlılığı Politikanın Yayılımı Stratejilerle Bütünleşik Projeler Süreç Yönetimi Deney Tasarımı İstatistiksel Proses Kontrol Sistematik Yaklaşım

Mükemmelliğin Temel Kavramları Altı Sigma Kritik Başarı Faktörleri Sonuçlara Yönlendirme Sonuçlara Odaklanmış Görünür İşler Çalışanlar Arasından En İyileri Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Tanıma ve Takdir Müşteri Odaklılık Müşteri Odaklılık Sürekli Öğrenme, İyileştirme ve Yenilikçilik Sistematik Yaklaşım Süreç Yönetimi Deney Tasarımı İstatistiksel Proses Kontrol Süreçler ve Verilerle Yönetim Stratejilerle Bütünleşik Projeler Liderlik ve Amacın Tutarlılığı Yönetimin Kesin İstek ve Kararlılığı İşbirliklerinin Geliştirilmesi Toplumsal Sorumluluk

Stratejilerin Yayılımı Misyon Felsefe Vizyon Şirket Stratejisi/ Operasyonel Strateji Süreç Mükemmelliği / Müşteri Tatmini İç ve Dış Müşteri Beklentisi Altı Sigma Yeterliliği Yüksek Süreçler Basit Ürünler ve Süreçler

Altı Sigma Nasıl Çalışır? Süreçlerin iyileştirilmesi Liderlik geliştirme Fonksiyonlar arası entegrasyon Yeterlilik transferi Karmaşıklığın azaltılması Değişkenliğin azaltılması Fonksiyonlar Çalışanlar Davranışsal değişim Kalıcı sonuçlar Süreçler Çıktı artışı Maliyetlerde düşüş Çevrim süresinde düşüş Değişkenlikte azalma

İstatistiksel Düşünce “ Statistical thinking will one day be as necessary for efficient citizenship as the ability to read and write.” H.G. Wells, National Science Board, Overview, Science and Engineering Indicators. İstatistiksel düşünce, bir gün, etkin bir yurttaş olabilmek için, okuma-yazma kadar gerekli bir beceri olacak

Problem Çözümü Altı Sigma Yaklaşımı Tanımla Ölç İSTATİSTİKSEL PROBLEM GÜNLÜK PROBLEM Kontrol PRATİK ÇÖZÜM İSTATİSTİKSEL ÇÖZÜM Analiz et İyileştir Analiz et

DMAIC Yaklaşımı Tanımlama Define Analiz Analyse Ölçme Measure İyileştirme Improve Kontrol Control

DMAIC Yaklaşımı Define - Tanımla – Problemin kaynağı nedir? Measure - Ölç – Sürecin yeterliliği ne seviyededir? Analyse - Çözümle – Hatalar nerede ve ne zaman oluşur? Improve - İyileştir – Süreç yeterliliği nasıl Altı Sigma olabilir? Control - Kontrol Et – Kazancın sürekli olması için nasıl bir kontrol sağlanmalıdır? Tanımlama Aşaması Ölçme Aşaması Analiz Aşaması İyileştirme Aşaması Kontrol Aşaması

DMAIC Yaklaşımı Tanımlama Ölçme Analiz İyileştirme Kontrol Beyin fırtınası Balık kılçığı Pareto Analizi Süreç Analizi–SIPOC Müşterinin Sesi - VOC Ölçme Temel İstatistik Veri Toplama Ölçüm Yeterliliği Süreç Yeterliliği Analiz HTEA Hipotez Testleri ANOVA Regresyon İyileştirme Deney Tasarımı Çözüm Seçimi Risk Analizi Planlama ve Uygulama Kontrol Çizelgeleri Sürekli İyileştirme Sistemleri Tolerans Hesapları Dokümantasyon Kontrol

Çeşitli Matris Projeler Hedeflerin Yayılımı Şirket Ana Hedef ve Stratejileri Süreç İyileştirme Günlük İşler (Business As Usual) Çeşitli Matris Projeler Altı Sigma Projeleri Measure Ölç Define Tanımla Analyse Analiz et Improve İyileştir Control Kontrol

Çeşitli Matris Projeler Şirket Ana Hedef ve Stratejileri Günlük İşler (Business As Usual) Süreç İyileştirme Altı Sigma Projeleri Çeşitli Matris Projeler Measure Ölç Define Tanımla Analyse Analiz et Improve İyileştir Control Kontrol 6σ ve Kalite Sistemleri Kalite Güvence

Proje Seçimi Yaklaşımları Beyin fırtınası (SWOT, Özdeğerlendirme) Kalite maliyetlerinin analizi (ISO Denetimleri) Y=f(X) ve süreç analizi Süreç yönetimi ve gösterge tablosu Müşterinin sesi - VOC 1 2 3 4 5

Altı Sigma Organizasyonu Entegrasyon Üst Yönetim Finansman Mali İşler İnsan Kaynakları ve Kalite Sistemleri Altı Sigma Yöneticisi Altı Sigma Kalite Sistemleri Şirket Seviyesi UKK’lar Altı Sigma Lideri KK ISO 9000 Fonksiyonel Seviye Direktör

Deneyimler Üst yönetimin kararlılığı ve desteği Altı Sigmanın sürekliliğinin sağlanması için programının bileşenlerinin organizasyon tarafından “içselleştirilmesi” “Stratejik yönetim”, “süreç yönetimi”, “proje yönetimi” gibi konularda gerekli altyapının (dashboard vb.) oluşturulması Projelerin doğru tanımlanmış stratejilerle ilişkilendirilmesi Altı Sigma’nın önleyici yaklaşımının ve müşteri odaklılığının vurgulanması Tasarımda Altı Sigma (DFSS), müşterinin sesinin süreçlere katılması (QFD) Proje getirilerinin Mali İşler Bölümleri tarafından onaylanması Altı Sigma projelerinde yer alanların kariyer planının yapılması Proje sonuçlarının adil bir şekilde takdir edilmesi Tam zamanlı uzman karakuşak ve karakuşakların olması Pozisyonlara aday olacak kişilerin çalışanların “en iyileri” arasından seçilmesi

Deming’in Zincirleme Reaksiyonu

Altı Sigma ve Kalitesizlik Maliyeti Kalitesizlik Maliyetlerinin mertebesi: 3 Sigma Cironun %25’ i   66,807 ppm 4 Sigma Cironun %15’ i 6,210 ppm  5 Sigma Cironun %10’ u  233 ppm 6 Sigma Cironun %5.0’ i  3.4 ppm

Türkiye ve Altı Sigma Türkiye Altı Sigma’ nın neresinde? Türkiye’ nin Gayri Safi Yurtiçi Hasılası 200 milyar dolar 200 x %25 = 50 milyar dolar

Sizce Türkiye’ nin Altı Sigma’ ya mı Türkiye ve Altı Sigma Sizce Türkiye’ nin Altı Sigma’ ya mı Dış hibe ve yardıma mı ihtiyacı var? http://kalder.org http://sistem.ie.metu.edu.tr/alti_sigma_nerede.htm

İlginiz için teşekkür ederiz.