ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Çalışma x Yetenek = Başarı
Advertisements

MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Resimlerin Kullanımı.
Duran Uygur
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
ÖĞRENME YÖNTEMLERİ.
ÖĞRETİM TASARIMI MODELLERİ
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Durumlarını Planlama
MUŞ BİLİM VE SANAT MERKEZİ 2009 HOŞGELDİNİZ. ÖZEL EĞİTİM SINIFLAMA TABLOSU.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
AYŞEGÜL KAYA.  Çekirdek Modeller (addie, gagne, briggs,wagner mod.)  Doğrusal Modeller (dick and carrey)  Esnek Modeller (assure, morrison, ros mod)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARLANMASI, HAZIRLANMASI VE SEÇİMİ
Çoklu Ortam Kuramları Embiya ÇELİK
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Okulöncesi dönemde okuma yazmaya hazırlık çalışmaları
Genel Öğretim İlkeleri Yasemin ÇELİK Elif ALTINEL
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖĞRETİMİN MATERYALLERLE DESTEKLENMESİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimdeki unsurlar. Planlanacak Altı Unsur Bir kimse bir şeyler öğretiyorsa, belli bir niyeti vardır...bu düşüncesini bir örtü ile bezendirmiştir...bunu.
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Öğretim Teknolojisi & Materyal Geliştirme
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
İŞ SERİMİ Öncelikle 3D modelini seçmeye karar verdik ve Bektaş TAGUR tarafından internet sitesinden bu model seçildi.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
ASSURE Modeli.
ÖĞRENME ORTAMINDA ÖĞRENENİN ÖZELLİKLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
ASSURE MODELİ (Öğretimde medya ve teknolojinin sistematik kullanımı )
ASSURE MODELİ (Öğretimde medya ve teknolojinin sistematik kullanımı )
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
KADİR MALÇOK EGE SÜRÜCÜ KURSU. TRAFİK PSİKOLOJİSİ NEDİR? Trafik psikolojisi, Yaya ve sürücülerin trafikteki davranışlarının altında yatan psikolojik.
3 .BÖLÜM ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİSİ SİSTEMİ ASSURE MODELİ
Kültürel Tarihsel Kuram
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
KAVRAM HARİTALARI.
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci
Sunum transkripti:

ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler Ersin Muratoğlu Zafer ? Amanbyek Devam

ASSURE MODELİ A S S U R E Geri Devam Analyze Learners State Objectives Select Methods, Media and Materials Utilize Media and Materials Require Learner Participation Evaluate and Revise Öğrencilerin Analizi Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi Metod, Medya ve Materyal Seçimi Medya ve Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlen- dirme Güncelleme Geri Devam

Öğrenenlerin Analizi Öğretim medya ve materyallerinin etkin kullanılabilmesi, öğrenci özellikleri ve öğretim metot, medya ve materyalleri arasındaki uygunluğa bağlıdır. Geri Devam

Önemli Faktörler Öğrencilerin genel özellikleri Spesifik giriş davranışları Öğrenme biçimleri Geri Devam

Öğrencilerin Genel Özellikleri Yaş Öğrenim durumu Mesleği veya statüsü Kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler Geri Devam

Spesifik Giriş Davranışları Öğrencide varlığı veya eksikliği hissedilen bilgi ve beceriler. Önkoşul becerileri Hedeflenen beceriler Tutum Geri Devam

Öğrenme Biçimleri Algılarımızı ve farklı olaylara verdiğimiz tepkileri etkileyen psikolojik etkenler/tercihler. Heyecan Yetenek Görsel İşitsel Geri Devam

Öğrenme Biçimlerinin Boyutları Algılama Veri girişi Organizasyon Bilgi işleme Anlayış Geri Devam

Algılama Duyu organlarına odaklı Pratik Gözlemci Somut: Gerçek ve Veri Duyumsal Sezgisel Duyu organlarına odaklı Pratik Gözlemci Somut: Gerçek ve Veri Tekrar Detaylı Çalışma Sezgi odaklı Hayalci Anlamları arar Soyut: Teori ve Modeller Hızlı Kavramsal Çalışma Geri Devam

Veri Girişi Göster Resimler Diyagramlar Akış şemaları Grafikler Anlat Görsel Sözel Göster Resimler Diyagramlar Akış şemaları Grafikler Anlat Konuşma Yazılı metinler Geri Devam

Organizasyon Kurallarla başlar Kısa vadede daha fazla bilgi alır Tümdengelim Tümevarım Kurallarla başlar Kısa vadede daha fazla bilgi alır Gözlemle başlar Açıklar Hatırlama ve yorumlama uzun vadede daha iyidir Geri Devam

Bilgi İşleme Deneyelim Bilgiyi aktif olarak işler Sesli düşünür Yansıtıcı Deneyelim Bilgiyi aktif olarak işler Sesli düşünür Grup çalışmasını sever Hemen olaya girmek ister Düşünelim Bilgiyi düşünerek işler Sessiz çalışır Başlamadan bekler Bireysel veya 2 kişi çalışmayı sever Geri Devam

Anlayış Tüm resmi görmesi gerekir Parça parça anlayarak gider Sıralı Bütün Tüm resmi görmesi gerekir Önce yavaştır, sonra büyük adımlar atar Kolayca açıklayamaz Sentezler Parça parça anlayarak gider Tutarlı ilerler Kolayca açıklar Analiz eder, detaylara takılır Geri Son

Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. ~Sunum bitti~ Dinlediğiniz için teşekkür ederiz.  10numaraGrup Geri Kaynakça

~ http://tefsrv.sdu.edu.tr/egitim/otmg/assure.pdf