ASSURE MODELİ Öğrenenlerin Analizi A Grup Üyeleri Gökhan Kerim Güler Ersin Muratoğlu Zafer ? Amanbyek Devam
ASSURE MODELİ A S S U R E Geri Devam Analyze Learners State Objectives Select Methods, Media and Materials Utilize Media and Materials Require Learner Participation Evaluate and Revise Öğrencilerin Analizi Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi Metod, Medya ve Materyal Seçimi Medya ve Materyallerin Kullanımı Öğrenci Katılımının Sağlanması Değerlen- dirme Güncelleme Geri Devam
Öğrenenlerin Analizi Öğretim medya ve materyallerinin etkin kullanılabilmesi, öğrenci özellikleri ve öğretim metot, medya ve materyalleri arasındaki uygunluğa bağlıdır. Geri Devam
Önemli Faktörler Öğrencilerin genel özellikleri Spesifik giriş davranışları Öğrenme biçimleri Geri Devam
Öğrencilerin Genel Özellikleri Yaş Öğrenim durumu Mesleği veya statüsü Kültürel ve sosyo-ekonomik faktörler Geri Devam
Spesifik Giriş Davranışları Öğrencide varlığı veya eksikliği hissedilen bilgi ve beceriler. Önkoşul becerileri Hedeflenen beceriler Tutum Geri Devam
Öğrenme Biçimleri Algılarımızı ve farklı olaylara verdiğimiz tepkileri etkileyen psikolojik etkenler/tercihler. Heyecan Yetenek Görsel İşitsel Geri Devam
Öğrenme Biçimlerinin Boyutları Algılama Veri girişi Organizasyon Bilgi işleme Anlayış Geri Devam
Algılama Duyu organlarına odaklı Pratik Gözlemci Somut: Gerçek ve Veri Duyumsal Sezgisel Duyu organlarına odaklı Pratik Gözlemci Somut: Gerçek ve Veri Tekrar Detaylı Çalışma Sezgi odaklı Hayalci Anlamları arar Soyut: Teori ve Modeller Hızlı Kavramsal Çalışma Geri Devam
Veri Girişi Göster Resimler Diyagramlar Akış şemaları Grafikler Anlat Görsel Sözel Göster Resimler Diyagramlar Akış şemaları Grafikler Anlat Konuşma Yazılı metinler Geri Devam
Organizasyon Kurallarla başlar Kısa vadede daha fazla bilgi alır Tümdengelim Tümevarım Kurallarla başlar Kısa vadede daha fazla bilgi alır Gözlemle başlar Açıklar Hatırlama ve yorumlama uzun vadede daha iyidir Geri Devam
Bilgi İşleme Deneyelim Bilgiyi aktif olarak işler Sesli düşünür Yansıtıcı Deneyelim Bilgiyi aktif olarak işler Sesli düşünür Grup çalışmasını sever Hemen olaya girmek ister Düşünelim Bilgiyi düşünerek işler Sessiz çalışır Başlamadan bekler Bireysel veya 2 kişi çalışmayı sever Geri Devam
Anlayış Tüm resmi görmesi gerekir Parça parça anlayarak gider Sıralı Bütün Tüm resmi görmesi gerekir Önce yavaştır, sonra büyük adımlar atar Kolayca açıklayamaz Sentezler Parça parça anlayarak gider Tutarlı ilerler Kolayca açıklar Analiz eder, detaylara takılır Geri Son
Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. ~Sunum bitti~ Dinlediğiniz için teşekkür ederiz. 10numaraGrup Geri Kaynakça
~ http://tefsrv.sdu.edu.tr/egitim/otmg/assure.pdf