Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
Advertisements

Kurumsal İletişim: İşletmelerin amaçlarını gerçekleştirmek için uyguladıkları stratejileri ve planladıkları iletişim çalışmalarının bir entegrasyonudur.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 7
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA DAĞITIM İŞLEMLERİ VE SÜREÇLERİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
PROMOSYON  Kökeni Latince promotio kelimesinden gelen promosyonun anlamı fikir,öne çıkarmak olarak tercüme edilir.  Bir firmanın ya da bir arzın tanıtılması.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Dağıtım Kanalları PAZARLAMA İLKELERİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
DAĞITIM (PAZARLAMA) KANALLARI TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Pazarlama Giriş 1 1.
Dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım
ELEKTRONİK TİCARET TÜRLERİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
1 İşletmeye Giriş Konu 12: İşletmelerde Pazarlama Yönetimi - II Yrd.Doç.Dr. Yıldırım Osman Çetmeli Yaşar Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
GİRİŞ İnsanlar seyahat ederken çok geniş bir yelpazede turizm hizmetlerine ihtiyaç duyarlar. Bu hizmetler uçak biletlerini, araç kiralamayı, konaklama.
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım I Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
İşletme Yönetimi.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASINDA GÜNCEL YALAŞIMLAR
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
PAZARLAMA KANALLARI VE FİZİKSEL DAĞITIM
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
PAZARLAMA SİSTEMİNE GİRİŞ Büşra YARADILMIŞ
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
İŞLETMEDE BİLGİ SİSTEMLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM

Dağıtım Dağıtım kanalı, malların ve hizmetlerin pazarlanmasını sağlayan işletme içi ve örgütsel birimler ile işletme dışı pazarlama kurumlarının oluşturduğu bir yapıdır.

Dağıtım Dağıtım kanalında toptancı, perakendeci gibi kanal üyeleri ve aracılar faaliyetlerini sürdürmektedir. Dağıtım kanalının bir ucunda üretici, diğer ucunda tüketici ve ikisinin arasında da aracı kuruluşlar vardır. Üretici Aracı kuruluşlar Tüketici

Turizm ürünlerinin dağıtım sisteminin farklı olmasına neden olan farklılıklar; Turizm ürünü ağırlıklı olarak hizmettir, genellikle fiziksel nitelik taşımaz. Dağıtım kanalları tersine işler: Müşterinin ürünün üretildiği ve sunulduğu yere gelmesi gereklidir.

Turizm ürünü üretildiği ortamdan yalıtılarak müşteriye sunulamaz. Turizmin özü, ulaştırmadır: Turizm pazarlaması, turistlerin yaşamlarını sürdürdüğü yerden ayrılmaları ile başlar, yeniden oraya dönünceye kadar yapılan tüm tüketimi kapsar.

Turizmde Aracı Kullanmanın Nedenleri 1. Turizm işletmeleri, ne kadar büyük ve güçlü olursa olsun, doğrudan tüketicilere yönelen bir dağıtım sistemi kurmaları mali olarak mümkün değildir. Dağıtım başlı başına uzmanlık isteyen bir iştir ve finansmana gereksinim duyulur.

Turizmde Aracı Kullanmanın Nedenleri 2. Seyahat acentelerinin tur operatörlerinin veya diğer aracıların sahip oldukları uzmanlık ve pazar deneyimlerinden yararlanmaya gereksinim duyulur.

Turizmde Aracı Kullanmanın Nedenleri 3. Dağıtım sisteminin hem ulusal hem de uluslararası alanda faaliyet göstermesi gereklidir. Tüm bu coğrafi bölgeler için birden fazla dağıtım kanalının görev üstleneceği bir sistem oluşturmak daha doğru bir uygulama olacaktır.

Turizmde Aracı Kullanmanın Nedenleri 4. Turizm işletmesinin kendi dağıtım kanalını kurması ticari riski arttırabilir.

Dağıtım kanalının işlevleri Risk taşıma Araştırma Tutundurma İlişki kurma Ürünle ilgili düzenlemeler Satışla ilgili düzenlemeler Finanslama

Dağıtım Kanalının İşlevleri 1. Araştırma: Turizm ürünlerinin satın alınmasına yönelik çabaların planlanabilmesi için gerekli olan bilgilerin derlenmesidir. 2. Tutundurma: Dağıtım kanalının her aşamasında müşteriyi ikna edici çabaların geliştirilmesidir.

Dağıtım Kanalının İşlevleri 3. İlişki kurma: Olası alıcıları alıştırmak, bulmak ve ilişkiye geçmektir. 4. Turizm ürünü ile ilgili düzenlemeler: Ürünlerin tüketicilerin gereksinimlerine yönelik hazırlanmasıdır.

Dağıtım Kanalının İşlevleri 5. Satışla ilgili düzenlemeler: Fiyat üzerinde anlaşma, ödeme, vade konularında karar verilmesidir. 6. Finanslama: Etkinliklerle ilgili maliyet giderlerini karşılayacak fonların yönetimidir. 7. Risk taşıma: Ürünlerin satışı sırasındaki çeşitli aşamalarda aracıların yüklendikleri riski içerir.

Dağıtım Kanalı Seçenekleri Dağıtım kanalında bulunan katmanların sayısı, kanal uzunluğunun belirlenmesini sağlar. Turizm dağıtım sisteminde 4 temel katman bulunur. Kanal 1 Kanal 2 Kanal 3 Kanal 4

Dağıtım Kanalı Seçenekleri Kanal 1: Doğrudan pazarlama kanalı ya da sıfır katmanlı kanal adı verilir. Müşterinin işletme ile doğrudan ilişkisi sözkonusudur. Müşteriler, telefon, faks, e-posta, wap ve web ortamlarında rezervasyonlarını gerçekleştirebilir.

Dağıtım Kanalı Seçenekleri Kanal 2: Üretici ile tüketici arasında tek bir aracıyı içerir. Turizm dağıtım sisteminde bu işlev, seyahat acenteleri, sanal seyahat acenteleri ya da küresel dağıtım sistemleri tarafından yerine getirilir.

Dağıtım Kanalı Seçenekleri Kanal 3: İki katmanlı kanal adı da verilir. İki aracıyı içerir. Bu iki aracı, tur operatörü ve seyahat acentesinden oluşur.

Dağıtım Kanalı Seçenekleri Kanal 4: Üç aracının yer aldığı sistemdir. Bunlar, tur operatörü, seyahat acentesi, yerel seyahat acentesi veya diğer aracılardır.

Dağıtım Kanalının Oluşturulması Dağıtım kanalının oluşturulması 4 aşamayı kapsar; 1. Müşteri gereksinimlerinin analizi, 2. Dağıtım kanalı amaçlarının belirlenmesi, 3. Dağıtım kanalı seçeneklerinin belirlenmesi, 4. Dağıtım kanalı seçeneklerinin değerlendirilmesi

Turizm Dağıtım Kanalında Yer Alan Aracılar Turizm dağıtım sisteminde aracılık işlevini yerine getiren üyeler şunlardır; 1. Otel temsilcileri, 2. Seyahat acenteleri, 3. Tur operatörleri, 4. Ortak sisteme dahil olan işletmeler, 5. Bilgisayarlı rezervasyon sistemleri, 6. Havayolu işletmeleri, 7. Teşvik seyahat planlamacıları, 8. Internet.