Eğitim Fakültesi 2008-2012 STRATEJİ RAPORU. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fakültemiz 16.02.1999 tarih ve 99/12444 Sayılı Kararname ile kurulan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
İSTEK ÖZEL ACIBADEM LİSESİ 2010-ÖSYS Sunum , İstanbul 29 Ağustos 2009
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ KLİNİK ARAŞTIRMALAR BİRİMİ (KABİ)
Açıköğretim Fakültesi “Yapısı ve İşleyişi”
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
İTÜ DENİZCİLİK FAKÜLTESİ 6.Mart.2012 Akademik Kurul.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
YGS NEDİR? LYS NEDİR?.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
(OFMAE) Fizik Eğitimi Anabilim Dalı
VKV KOÇ ÖZEL LİSESİ 2010 – SINIFLAR DERS SEÇİM SÜRECİ HAKKINDA
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
Türkiye'de Büyük Kentler Dışında Kurulan Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümlerinin Özellikleri ve Kurulmakta Olan Bölümlere Öneriler 50.Kütüphane Haftası Doç.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Temel Bilişim Eğitiminde Enformatik Bölümlerinin Rolü
ÖĞRETİM ÜYESİ YETİŞTİRME PROGRAMI (ÖYP)
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
. Hülya SUFRACI PSi. Dan ve Reh. Öğr YGS- LYS 2015 Fahrettin Arar Çok Programlı Anadolu Lisesi.
Madde-2) Kurumların merkez, taşra ve yurtdışı teşkilatlarında yer alan tüm birimlere ait kodların güncellenmesi işlemlerinde kurumların strateji geliştirme.
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
1.2. Eğitim Öğretim Programı Yüksek Lisans programımız alandaki yenilikler ve öğretim üyesi kadromuzun gelişmesi unsurları da dikkate alınarak yeniden.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
İletişim Fakültesi Dekanlığı Prof. Dr. Suavi AYDIN.
Prof.Dr.Tufan Gündüz.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
BAKIRKÖY KARTALTEPE MESLEKİ Ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
AKADEMİK KURUL TOPLANTISI
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI İDARİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI “Geleceğe… En İyiye…” Nisan 2016 İDARİ DEĞERLENDİRME.
ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ BİLGİ VE BELGE YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ.
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI
TÜRK DİLİ VE EdebİyatI bölümü
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sosyal Bilimler Enstitüsü Eylül- 2017
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ Güzel Sanatlar Fakültesi
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TOKAT SOSYAL BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

Eğitim Fakültesi STRATEJİ RAPORU

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fakültemiz tarih ve 99/12444 Sayılı Kararname ile kurulan Fakültemiz, 5 bölüm ve öğrencisiz olarak açılmıştır. Şu an Fakültemizde 9 bölüm 22 Anabilim Dalı bulunmaktadır. Yükseköğretim Kurulu ve Milli Eğitim Bakanlığı’nın birlikte yürüttüğü çalışmalar neticesinde Eğitim Fakülteleri Milli Eğitim Bakanlığı’nın ihtiyaç duyduğu nitelik ve nicelikte öğretmenler yetiştirecek şekilde yeniden yapılandırılmış, bu yeni yapılanma çerçevesinde yeni açılan Bölüm/Anabilim Dallarına ders yılından itibaren öğrenci alınarak öğretime başlamıştır.

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi ( Güz) 22 anabilim dalının 1849 lisans, 77 yüksek lisans, 209 tezsiz yüksek lisans ve 14 doktora olmak üzere toplam 2149 öğrencisi bulunmaktadır. Ders veren kadrolu 33, 13/b-4 13 ve 48 görevlendirme olmak üzere toplam 94 öğretim elemanı ile Eğitim-Öğretim hizmeti gerçekleştirilmektedir.

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ Öğrencisi Yoktur. Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ Bilgisayar ve Öğretimi Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı 1 Öğretim Üyesi ( Yrd.Doç.Dr.) 3 Ar. Gör. (ODTÜ’de) (ÖYP) Öğrencisi Yoktur.

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ Eğitimde Psikolojik Hizmetler Anabilim Dalı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ Öğrencisi Yoktur. Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Eğitimi Anabilim Dalı

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi ORTA ÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ Kimya Eğitimi Anabilim Dalı (Kimya Öğretmenliği) Fizik Eğitimi Anabilim Dalı (Fizik Öğretmenliği) Matematik Eğitimi Anabilim Dalı (Matematik Öğretmenliği) Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı (Biyoloji Öğretmenliği)

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi ORTA ÖĞRETİM SOSYAL ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi Anabilim Dalı (Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği) Felsefe Grubu Eğitimi Anabilim Dalı (Felsefe Grubu Öğretmenliği) Tarih Eğitimi Anabilim Dalı (Tarih Öğretmenliği)

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Lisans Programları Giriş Puanları ve Yüzdelik Dilimleri ( ) En YüksekEn Düşük Puan TürüPuan% DilimPuan% Dilim Eğitim Bilimleri Rehberlik ve Psikolojik DanışmanlıkEA330,4252,18319,8934,48 İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ÖğretmenliğiSAY306,97026,72285,49548,00 İlköğretim Matematik ÖğretmenliğiSAY330,73111,43320,60817,10 Okul Öncesi ÖğretmenliğiEA340,7492,80324,99324,74 Okul Öncesi Öğretmenliği (2. Öğretim)EA329,4705,42310,47737,07 Sınıf ÖğretmenliğiEA334,6601,56305,97610,35 Sınıf Öğretmenliği (2. Öğretim)EA311,0757,71296,42117,39 Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngilizce ÖğretmenliğiDİL356,6521,17331,12123,34 İngilizce Öğretmenliği (2. Öğretim)DİL341,18210,50338,16614,05 Türkçe Eğitimi Bölümü Türkçe ÖğretmenliğiSÖZ343,1950,13313,9036,05 Türkçe Öğretmenliği (2. Öğretim)SÖZ332,9820,62318,6393,82

Öğretim Kadromuz ve Öğrenci Sayımız A)Ders Veren Öğretim Elemanı Sayısı ……………………..: 94 B)Kadrolu Ders Veren Öğretim Elemanı Sayısı …………...: 33 Araştırma Görevlisi ……………………………………….....: 16 (9’u 35. madde ile diğer üniversitelerde, 7’si 50-d ile fakültemizde görevlidir.) Öğrenci Sayısı: –Lisans …………………….: 1849 –Y. Lisans…………………: 77 –Tezsiz Y. Lisans …………: 209 –Doktora ………………….: 14 –Toplam …………………..: 2149 A)Öğrenci Sayısı/Ders Veren Öğretim Elemanı Sayısı ……: 22,86 B)Öğrenci Sayısı/Kadrolu Öğretim Elemanı Sayısı………..: 65,12

Öğretim Elemanı Sayımız Fakültemizde bulunmaktadır. TOPLAM Kadrolu Prof. Dr Doç. Dr. 7 Yrd. Doç. Dr /b-4 Öğr. Gör Okutmanlar 10 Dışardan Görevli Prof. Dr Doç. Dr. 2 Yrd. Doç. Dr. 14 Öğr. Gör. ve Okt. 24 Bilim Uzmanı5 Toplam94

Öğretim Kadromuzun Dağılımı Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Ders Veren Öğretim Elemanlarının Bölümlere Göre Dagılımı Prof. Dr.Doç. Dr.Yrd. Doç. Dr.Öğr. Gör.Toplam Beden Eğitimi ve Spor Bölümü 0 Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 11 Eğitim Bilimleri İlköğretim Bölümü 134 Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi 2226 Orta Sosyal Alanları Eğitimi 11 Türkçe Eğitimi Bölümü 0 Yabancı Diller Eğitimi Bölümü 11 TOPLAM

EĞİTİM FAKÜLTESİ İDARİ YAPISI DEKAN YARDIMCILARI FAKÜLTE SEKRETERİ ŞEF TahakkukAyniyat Öğrenci İşleriYazı İşleriBölüm Sekreterlikleri

İdari Personel Sayımız Kadrolu Personel Sayısı ………………………….: 6 13/b-4 Personel Sayısı …………………………….: 2 13/b-4 ile Dışarıda Görevli Personel Sayısı ……..: 1 Fiilen Çalışan Personel Sayısı ……………………: 7

İdari Personelin Görev Dağılımı Fakülte Sekreteri …………………: 1 Tahakkuk …………………………: 1 Öğrenci İşleri …………………….: 1 Ayniyat ……………………………: 1 Yazı İşleri …………………………: 1 Bölüm Sekreteri ………………….: 2 Toplam ……………………………: 7

İdari Personel ve Öğrenci Sayımız Fiilen Çalışan Personel Sayısı…………………….: 7 Öğrenci Sayısı: –Lisans …………………….: 1849 –Y. Lisans…………………: 77 –Tezsiz Y. Lisans …………: 209 –Doktora ………………….: 14 –Toplam …………………..: 2149 Öğrenci Sayısı/İdari Personel Sayısı……………..: 307

Bölüm Sekreteri ve Bölüm Sayımız Bölüm Sekreteri Sayısı …………………...: 2 Bölüm Sayısı………………………………: 9 Bölüm Sayısı/Bölüm Sekreteri Sayısı…….: 4,5

Hizmetli Sayımız Vizeli İşçi Sayısı …………………………………...: 4 Vizeli Büro Memuru …………………..:1 Vizeli Temizlik İşçisi …………………..:3 Geçici İşçi Sayısı …………………………………..: 2 TOPLAM ………………………………………….: 6

Fakülte Binası ve Hizmetli Sayısı Bina Alanı …………………………………………: 3600 m 2 Derslik ve Büro Sayısı …………………………..: 55 Temizlik İşçisi Sayısı …………………….: 5 Öğrenci Sayısı ……………………………: 2149 Bina Alanı/Temizlik İşçisi Sayısı ………………..: 720 m 2 Derslik ve Büro Sayısı/Temizlik İşçi Sayısı ……: 11 Öğrenci Sayısı/Temizlik işçi Sayısı …………….: 430

Mevcut Durum Öğretim Araç ve Gereçlerimiz Derslik sayısı …………………………...: 16 Bilgisayar laboratuarı sayısı…………...: 1 Bilgisayar sayısı ………………………..: 20 Fen laboratuarı sayısı ………………….: 1

Mevcut Durum İnternet Bağlantılı Bilgisayar Internet bağlantılı bilgisayar sayısı ……………: 3 Öğrenci sayısı …………………………………...: 1849 (Lisans) 100 öğrenciye düşen Internet bağlantılı bilgisayar sayısı …………………………………:

Mevcut Durum Öğretim elemanlarımızın büyük bir kısmına bilgisayar ve bütün ofislere internet bağlantısı sağlanmıştır.

Mevcut Durum Kadrolu Öğretim Üyesi Başına Düşen Ders Saati Güz Yarıyılı 1645 saat / 33 : 49,85 saat Bahar Yarıyılı 1371 saat / 33 : saat Yıllık 3016 saat / 33 : saat

Mevcut Durum Derslik Kullanım Oranı ( Eğitim Öğretim Yılı Güz Yarıyılı) Mevcut Derslik Sayısı ……………… : 16 Haftalık Okutulan Ders Saati Sayısı …………: 1342 Gerekli Derslik Sayısı (1342/16)…..……..…….: 34 İhtiyaç Duyulan Derslik Sayısı ………………..: 18

DERSLİK SAYISININ YETERSİZLİĞİNİN SONUÇLARI Derslik sayısı ihtiyacı Diğer fakültelerden derslik tahsis edilerek Öğle araları ve mesai saati bitiminden sonra (17:00) ders yapılarak karşılanmaktadır.

Mevcut Durum Araştırma Projeleri 2006 Yılında Uygun Görülen Araştırma Projeleri……………………...: Yılında Yürütülmesi Teklif Edilen Araştırma Projeleri …………………………………..: 15

Güçlü Yanlarımız SWOT Analiz Çalışması Güçlü Yanlarımız Uygulama Anaokulu’nun bulunması Gelişmeye açık bir fakülte olunması Özellikle Eğitim Bilimleri alanında güçlü öğretim üyesi kadrosuna sahip olması Düzenli olarak İngilizce Öğretmenliği sertifika programının yürütülmesi Çeşitli bölümlerde yüksek lisans ve/veya doktora programlarının açık olması

Zayıf Yanlarımız SWOT Analiz Çalışması Zayıf Yanlarımız Derslik sayısının yetersizliği Dersliklerdeki öğrenci Kapasitesinin yetersizliği Mevcut dersliklerin fiziksel yapısındaki yetersizlik Dersliklerde teknolojik olanakların yetersizliği Öğrenci başına düşen öğretim elemanı sayısındaki yetersizlik Fen ve Bilgisayar laboratuvarındaki alt yapı eksiklikleri

Fırsatlar SWOT Analiz Çalışması Fırsatlar Fakültemizin Rektörlük tarafından desteklenmesi Öğretmenlik mesleğine yönelik talebin yüksek olması

SWOT Analiz Çalışması Tehditler Üniversite olanaklarının sınırlılığı Eğitim politikalarındaki istikrarsızlık Hükümet-YÖK çatışması KPSS’nin varlığı-öğrencilerin dördüncü sınıfta dershaneye yönelmeleri KPSS’de tüm öğretmenler için Türkçenin dikkate alınmaması

Hedeflerimiz Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nün kurulması Öğretim Elemanı Yetiştirme Programları’na katılmak Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü ile Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü’nde lisans programlarının açılması Öğretim ve Sınav Hizmetleri Destek Birimi’nin kurulması “Akıllı Sınıf” kurulması Örgün öğretimin Uzaktan Eğitim uygulamalarıyla desteklenmesi

Hedeflerimiz Dil laboratuvarının açılması Sürekli Eğitim Merkezi’nin işlevsel hale getirilmesi Uygulama Anaokulu’nun daha işlevsel hale getirilmesi Uygulama Kreşi ve Uygulama İlköğretim Okulu’nun açılması Yurt dışındaki birimlerle iletişim kurulması ve sürdürülmesi Tüm bölümlerde tezli yüksek lisans programlarının açılması Fakültenin kendine ait bir bütçesinin olması

Hedeflerimiz Tüm dersliklerde sabit projeksiyon ve bilgisayar donanımlarının kurulması; tüm dersliklere internet bağlanması Öğretim elemanı sayısının arttırılması Öğretim elemanlarına yurt dışı deneyim olanaklarının sağlanması Öğrencilerin “öğrenci değişim” programları aracılığıyla yurt dışında eğitim olanaklarından yararlanmalarının sağlanması Öğrenci gazetesinin çıkartılması

Hedeflerimiz Öğrencilerle öğretim elemanlarının derslerle ilgili konularda internet üzerinden iletişim kurabileceği; ders notları, proje ve ödevlerle ilgili paylaşım ortamlarının düzenlenmesi Fakülte web sayfasının aktif hale getirilmesi ve kapasitesinin arttırılması Öğrencilerin bireysel gelişimlerini destekleyecek kültürel etkinliklerin ve gelişim programlarının düzenlenmesi Öğretim elemanları ve öğrenciler için sosyal tesislerin oluşturulması

Hedeflerimiz Fiziksel alt yapının (derslikler, laboratuvarlar vb.) iyileştirilmesi ve arttırılması 13-b kadrolu öğretim görevlilerinin fakülte kadrosuna aktarılması Araştırma görevlisi sayısının, öncelikle hiç araştırma görevlisi olmayan bölümlere olmak üzere, tüm bölümlerde arttırılması Bölüm sekreterliklerinin açılması, idari personel ihtiyacının karşılanması Laboratuvarlar (fen lab., bilgisayar lab. gibi) için teknik personel alınmasının sağlanması