YDYO 2013-2014 Bahar dönemi İYS. TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MADDE ANALİZİ.
Advertisements

MADDE ANALİZİ.
Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
2009 Sunum, Ankara 22 Temmuz ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi.
TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Bu slayt ‘ten indirilmiştir.
DOĞAL SAYILAR.
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
ŞEVKET RAŞİT HATİPOĞLU ANADOLU LİSESİ
Ders geçme sistemi bilgilendirme
NAMIK KEMAL LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
YGS - LYS (YENİ SINAV SİSTEMİ)
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
MUTLAK DEĞERLENDİRME SİBEL KULA
Güz Hazırlık Programı Değerlendirmesi. LİSANS PROGRAMLARI.
VOLEYBOL İNDEKS (OYUNCULARIN FİZİK YETENEKLERİNİN ÖLÇÜMÜ)
YGS- LYS NEVİM DEMİRCİ DANIŞIK.
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
YETKİN LEVENT ÖZEL YENİ SINAV SİSTEMİ YGS-LYS.
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
BÜYÜKÇİĞLİ ANADOLU LİSESİ
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
İmalat Yöntemleri Teyfik Demir
2010-ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi. 1.AŞAMA: Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2.AŞAMA: Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS)
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE NOT VERME VE DEĞERLENDİRME
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
İŞLETME YÖNETİMİ TEZSİZ YÜKSEK LİSANS PROGRAMINA ÖĞRENCİ KABULÜ.
4 X x X X X
Z ve T puanları Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ERENKÖY KIZ ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Bir bölme işleminde bölen 8,Bölüm 7, kalan 1ise bölünen Kaçtır?
Cinsiyete Göre Sınav Dönemi Kaygı Düzeyi
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
Test : 2 Konu: Çarpanlar ve Katlar
SINIF GEÇME.
TEST SINAVLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ Veli ÇAĞLAR Tıp Fak. Anatomi A.D.
Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi
VERİ İŞLEME VERİ İŞLEME-4.
Tuğçe ÖZTOP İlköğretim Matematik Öğretmenliği 2. sınıf
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
Proje Konuları.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
SAYI TABLOSU 100 İçinde Doğal Sayılar Başla ? Boş (?)
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
Diferansiyel Denklemler
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Madde (soru istatistikleri)
Standart Puanlar Z puanı: T puanı: T=10*Z+50 = Bireyin puanı
Dersler Güz Yarıyılı Ders Başlangıç : 2 Ekim Ders Bitiş : 12 Ocak
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
Sunum transkripti:

YDYO Bahar dönemi İYS

TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ Testin geçerlik ve güvenirliğini belirlemek ve artırmak için yapılan istatistiksel çalışmalardır. Bir testin uygulama sonuçlarına bakılarak test hakkında bazı yargılara varılabilir. Bir testin güçlük derecesi o testin kullanılış maksadına bağlıdır. Çok sayıda aday içinden az sayıda seçim yapılacaksa güçlük düzeyi değişir. Ancak eğitim-öğretimde daha çok orta güçlükte sorular ve testler tercih edilmelidir. Testin ortalama güçlüğü, test ortalamasını testten alınabilecek en yüksek puana bölerek hesaplanır. Dolayısıyla önce yapılması gereken testin ortalama puanını hesaplamaktır. Testin ortalama puanı ise test puanları toplamını o teste giren kişi sayısına bölerek bulunur.

Örnek: Bir teste giren 25 öğrencinin aldıkları puanların toplamı 1622’dir. O zaman; Aynı testten alınabilecek en yüksek puan 100 ise; Bir testin ortalama güçlük indeksi 0 ile +1 arasında değişir. +1’e yaklaştıkça test kolaylaşır, 0’a yaklaştıkça test zorlaşır. Testin güçlük derecesi 0,50’den küçükse, test öğrencilere güç gelmiştir ve zayıf öğrenciler çoğunluktadır. Bu sayı 0’a ne kadar yakınsa test o kadar zordur. Testin güçlüğü 0,50’den büyükse, öğrencilerin çoğunun öğrenilecek şeyleri öğrendikleri ya da testin öğrencilere kolay geldiği şeklinde yorumlanır. Bu sayı 1’e yaklaştıkça test kolaylaşmaktadır.

Eğitim-Öğretim Yılında Hazırlık Eğitimi Alan Fakülteler (LİSANS) Mühendislik Fakültesi Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 52,52 Ortalama Güçlük İndeksi =0,70 İletişim Fakültesi Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 39,00 Ortalama Güçlük İndeksi =0,52 Turizm Fakültesi Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 44,70 Ortalama Güçlük İndeksi =0,59 Nazilli İ.İ.B.F. Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 43,39 Ortalama Güçlük İndeksi =0,57 Söke İşletme Fakültesi Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 42,87 Ortalama Güçlük İndeksi =0,57 LİSANS İYS TEST ORTALAMA PUANI (75 Test Puanı Üzerinden) = 44,49 LİSANS İYS ORTALAMA GÜÇLÜK İNDEKSİ = 0,59 YDYO 2014 MAYIS İYS SINAVI TEST GÜÇLÜK İNDEKSİ

Eğitim-Öğretim Yılında Hazırlık Eğitimi Alan MYO’lar (ÖNLİSANS) Didim MYO Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 44,91 Ortalama Güçlük İndeksi =0,59 Karacasu MYO Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 47,50 Ortalama Güçlük İndeksi =0,63 Söke MYO Test Ortalama Puanı (75 test puanı üzerinden) = 43,40 Ortalama Güçlük İndeksi =0,57 ÖNLİSANS İYS TEST ORTALAMA PUANI (75 Test Puanı Üzerinden) = 45,27 ÖNLİSANS İYS ORTALAMA GÜÇLÜK İNDEKSİ = 0,59

2013 BAHAR-İYS YENİ ÖĞRENCİLER

AYDIN MERKEZ SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (ÖRGÜN) Ön lisans (ÖRGÜN) AYDIN MERKEZ (İ.Ö) SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (İKİNCİ) Ön Lisans (İKİNCİ)

NAZİLLİ SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (öRGÜN) Ön Lisans (ÖRGÜN) NAZİLLİ (İ.Ö.) SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (İKİNCİ) Ön Lisans (ÖRGÜN) 5404

SÖKE SINAVA GİREN İYS sınavından geçen Avantajla Geçen BAŞARILI ÖĞRENCİ Lisans (öRGÜN) Ön Lisans (ÖRGÜN)

BAHAR-İYS ESKİ ÖĞRENCİLER

BEKLEMELİ ÖĞRENCİLER SINAVA GİRENBAŞARILI ÖĞRENCİ Didim MYO13810 Karacasu Memnune İnci MYO234 Söke MYO418 SINAVA GİRENBAŞARILI ÖĞRENCİ Kuşadası Turizm Fakültesi1350 Nazilli İİBF986 Söke İşletme Fakültesi290