HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V
HALKLA İ L İ ŞK İ LERDE İ LET İ Ş İ M ARAÇ VE YÖNTEMLER İ HALKLA İ L İ ŞK İ LER ARAÇLARI DO Ğ RUDAN H İ TAP EDEN ARAÇLAR K İ Ş İ LER ARASI PR ARAÇLARI KATEGOR İ K PR ARAÇLARI DOLAYLI OLARAK H İ TAP EDEN ARAÇLAR K İ Ş İ LER ARASI PR ARAÇLARI KATEGOR İ K PR ARAÇLARI
HALKLA İ L İ ŞK İ LER ARAÇLARI DO Ğ RUDAN H İ TAP EDEN ARAÇLAR K İ Ş İ LER ARASI PR ARAÇLARI Kişisel Mektuplar Görüşme Toplantı Seminer E ğ itim Telefon görüşmeleri Video konferans KATEGOR İ K PR ARAÇLARI Çalışan Dergileri Faaliyet Raporu Müşteri Yayınları İ şletme Portreleri Görsel ve İ şitsel Gösteriler Film/Video Kapalı Devre TV Videoları Genel Toplantılar Yıl Dönümleri Sempozyumlar
HALKLA İ L İ ŞK İ LER ARAÇLARI DDOLAYLI OLARAK H İ TAP EDEN ARAÇLAR K İ Ş İ LER ARASI PR ARAÇLARI Do ğ rudan hitap eden PR araçları gibi ancak kamuoyu önderleri üzerinden dolaylı da ğ ıtım K İ TLE İ LET İ Ş İ M S İ STEM İ N İ NARAÇLARI Basım Hizmeti Basın Dosyası Makale yazma Basın Konferansı Medya Röportajları Radyo ve TV için bülten ve makalelerin redaksiyonu
BASINLA İ L İ ŞK İ LER I Basınla ilişkiler şunları kapsar: Yazılı basın, radyo, televizyon ve haber de ğ eri taşıyan güncel olaylarla ilgili kısa filmler yaratmak Kuruluş hakkında bilgi ve anlayış sa ğ lamak PR uzmanın görevi, ba ğ lı bulundu ğ u kuruluş hakkında medya ilişkileri, medya ihtiyaçları, kuruluşun ihtiyaçlarına göre bilgi yardımı sa ğ lamaktır.
PR UZMANI AÇISINDAN GAZETEC İ K İ MD İ R?
BASINLA İ L İ ŞK İ LER II Halkla ilişkiler uzmanı açısından gazeteci, PR uzmanının ve dolayısı ile kuruluşun hedef kitlesine ulaşmasını sa ğ layan, hedef kitlenin bilmesi gerekenleri veren ve onları temsil eden eşik bekçisidir.
EŞ İ K BEKÇ İ S İ NE DEMEK?
Eşik Bekçisi I Medyanın içeri ğ ini belirleyen ve hangi konuların ve unsurların bu içeri ğ e girmesi gerekti ğ ine karar veren muhabirler, editörler, yapımcılar gibi kişiler eşik bekçisidir. Eşik bekçisi şu hususlara karar verir: Hangi tür haber ve program malzemesi toplanacak ve işlenecek Toplanan bilgiler hangi biçimde işlenecek Film Kitap Tv programı Mesaj hangi yolla da ğ ıtılacak Film Sinema Televizyon
Eşik Bekçisi II Eşik bekçisi görevini yürütürken mesleksel ve örgütsel normlara ba ğ lı kalır. PR uzmanları ve eşik bekçileri iyi niyet ve güvene dayalı bir dostluk geliştirmelidirler.
BASINLA İ L İ ŞK İ LER III Basınla ilişkileri kuvvetlendirmek için: Gazeteci, o kurumun sorumlu işletmecisiyle tanışmalıdır. Kurum yöneticisi gazetecilerin çalışmaları hakkında daha fazla şey ö ğ renmeye istekli olmalıdır. Kurumlar, medyada yer alacak haberlerini o gazetenin/basın kuruluşunun hedef kitlesini gözeterek hazırlamaları gerekmektedir. Yazım diline önem verilmelidir. Gazetecilerin zaman problemleri dikkate alınmalı ve onlardan gelen talepler derhal de ğ erlendirilmelidir. Medyaya gönderilen bültenler haber de ğ eri taşımalıdır
BASIN B İ LD İ R İ S İ -BASIN BÜLTEN İ Basın bildirileri kurumların kendilerinde veya ürettikleri üründe, hizmette bir yenilik ya da gelişme oldu ğ u zaman veya kurumla ilgili ilginç bir gelişme yaşandı ğ ında basına ilettikleri ve basında yer almasını istedikleri haberlerdir. Basın bültenleri de aynı hedefi olan ancak basın bildirilerinden farklı olarak periyodik ve düzenli bir biçimde hazırlanan çalışmalardır. Basın bültenleri bir kuruluş hakkında haber veren bültenlerdir.
Basın Bülteni Basın bültenleri şu konularda yazılabilir: Bir işletmenin kurulması Yeni bir şubenin açılması Kuruluş yönetiminde meydana gelen de ğ işiklik Yeni modellerin tanıtılması Ürün çeşitlerinin arttırılması Kuruluş yıldönümü Kuruluşun ödüllendirilmesi Kuruluş çalışanlarının ödüllendirilmesi Araştırma sonuçlarının kamuya bildirilmesi Tanınmış kişilerin ziyareti Di ğ er kuruluşlarla işbirli ğ i Di ğ er
Basın Bülteni Yazılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar Yabancı kelimeler ve zor anlaşılır kavramların kullanımından kaçınmalı Kısa olmalı Objektif olmalı Sayfanın tek yüzüne yazılmış olmalı Somut veriler iletilmeli Geçerli nedenlerden ötürü uzun bir basın bülteni hazırlanacaksa ara başlıklarla metne nefes aldırılmalı
Basın Bülteninde İ çerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar I Basın bülteni ibaresi metnin üzerinde mutlaka yer almalıdır. Bülten başlıkları dikkat çekici olmalıdır. Başlıklar iki satırı geçmemelidir. Pasif ve sıkıcı anlatım tarzından kaçınılmalıdır. Metin içerisinde dikkat çekmek amacıyla büyük harf kullanımından kaçınılmalıdır. Kısaltmalarda araya nokta konulmamalıdır. TBMM gibi.
Basın Bülteninde İ çerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar II Basın bülteninin yazımı bittikten sonra, e ğ er anlatılacak konu bitti ise metnin sonuna son-bitti ifadesi konulmalıdır. Bülten devam ediyorsa devam ediyor ibaresi yazılmalıdır. Basın bülteninin sonuna konu hakkında kim ile irtibat kurulması gerekti ğ i yazılmalı, telefon ve adres bilgileri yer almalıdır. Ambargo bilgisi mümkünse verilmemelidir.
Basın Bülteni Yazma Basın bülteninde şu bilgilere yer verilmelidir: Olay nedir? Kuruluşun adı nedir? Kuruluş nerededir? Kuruluş tarafından sunulan olanaklar, yenilik ve avantajlar? Ürün ve hizmetten kimler yararlanacak? Ürünle ilgili ayrıntılar? (renk, performans vs.) Haber kayna ğ ı neresi?
Basın Bülteni Çeşitleri Klasik basın bülteni Öncesi basın bülteni Sonrası basın bülteni Arka plan bilgilerinin verildi ğ i bülten (amaç do ğ rudan haber olmak de ğ ildir). Özetin eklendi ğ i teknik bülten Rapora ya da konuşma metnine eklenen özet bülten Resimler hakkında bilgi veren bülten Kuruluşa ilgili kısa duyurular.
Basın Bülteni Yazınız.
Gerekli Bilgiler Sektör: Kuyum Firma: Atasay Konu: Atasay 70. yılında kadınlara yönelik bir kampanya yaparak, pırlanta satışlarını arttırmak amacındadır. Pırlantada 36 aya kadar çeşitli vade imkanı sa ğ lanmaktadır.