HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKNİKLERİ
Advertisements

BİLGİSAYARDA KULLANILAN FAYDALI PROGRAMLAR
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
6. BÖLÜM OKUL ÖRGÜTÜ VE YÖNETİMİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Haber ve Unsurları -.
KONFERANS SÖYLEŞİ SEMPOZYUM
MTO HALKLA İLİŞKİLERİN BASINLA İLİŞKİSİ
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
PROJE UYGULAMA SÜRECİ GÖRÜNÜRLÜK EĞİTİMİ
MEDYA Medyayı Tanımak - Medya Çalışanları -.
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Doküman Yönetimi Yazı ş ma ve İ statistik Sistemi.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
HALKLA İLİŞKİLER VE REKLAMCILIKTA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Sizin sosyal medya danı ş manınız olarak Markanız için sosyal medya stratejilerinin olu ş turulması ve yönetimini yapıyoruz. Ayrıca kriz durumlarında.
Medya  Medya, her türden sözlü, yazılı, basılı, görsel metin ve imgeleri içeren çok geniş iletişim araçlarını kapsayan bir kavramdır. Bu kavramın içine.
Tatilde Yapılacaklar.
İNTERNETİN FAYDALARI Hazırlayan: Azime Semra AY.
İÇERİĞİN HABERCİYE SUNULMASI
KİTLE İLETİŞİMİ VE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
MEDYA Medyayı Tanımak - Kitle İletişimi ve Medya -
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Uluslararası Pazarlamada Tutundurma Vasıtaları
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
Günümüzde internet, en çok kullanılan haber kaynağı Gazetecilerin % 97’si haber yazmadan önce mutlaka Google’da ve sosyal medyada araştırma yapıyor.
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
İ leti ş im materyalleri - Koruma ve bilgilendirme dönemi - Salgın dönemi dikkate alınarak hazırlanmı ş tır.
Halkla İlişkiler ve Halk Kütüphaneleri
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Medya Araçlarının Yararları Ve Zararları
HAYAT KAYNAĞIMIZ SU Etkili Sunu Hazırlama.
RSS Rss nedir? Rss özellikleri nelerdir? Rss Nasıl kullanılır?
HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA VII.
IV. DERS: Medyanın Toplumsal Konumu ve Medya ile İlişkiler HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ ÖĞR. GÖR. RECEP YILMAZ.
Dr. Yener ATASEVEN Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
İSG, Yangın, Çevre ve Risk Yönetimi Periyodik Sektörel Dergi Ocak 2008 ilk sayısı çıktı.
DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ BASIN VE HALKLA İLİŞKİLER MÜŞAVİRLİĞİ ETKİNLİK VE ÇALIŞMALARI ( )
Sosyal Medyanız ve NetHizmet. Sosyal Medya’da Sizin İçin Neler Yapıyoruz?  Sizin için hesaplar açıp, içerik yönetimlerinizi yapıyoruz.  Kampanya kurgularınızı.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
Öğr. Grv. MEHMET ALİ ZENGİN
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
SPORDA KULLANILAN İLETİŞİM ARAÇLARI
SPOR KULÜPLERİNDE İLETİŞİM
İşletmelerin Kuruluşu, İş Planı ve Fizibilite
ADANA MÜFTÜLÜĞÜ CAMİ DIŞI HİZMETLER PROJESİ SUNUMU
ÖRGÜTSEL İLETİŞİM.
REKLAMCILIK Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN. Reklamda Kampanya Süreci ve Strateji  Kampanyanın amacı açık ve doğru bir biçimde saptanmalıdır.  Pazarlama.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
CRM Mehmet Batuhan Ülper
İLETİŞİM Duygu, düşünce yada bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır / 50.
Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler 5. Hafta*
Tanıtım Çalışma Grubu
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
HALKLA İLİŞKİLER.
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Etkili Bir Seminer Nasıl daha iyi bir seminer verebiliriz?
HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

HALKLA İ L İ ŞK İ LER VE REKLAMCILIKTA YAZIM VE SUNUM TEKN İ KLER İ HAFTA V

HALKLA İ L İ ŞK İ LERDE İ LET İ Ş İ M ARAÇ VE YÖNTEMLER İ HALKLA İ L İ ŞK İ LER ARAÇLARI DO Ğ RUDAN H İ TAP EDEN ARAÇLAR K İ Ş İ LER ARASI PR ARAÇLARI KATEGOR İ K PR ARAÇLARI DOLAYLI OLARAK H İ TAP EDEN ARAÇLAR K İ Ş İ LER ARASI PR ARAÇLARI KATEGOR İ K PR ARAÇLARI

HALKLA İ L İ ŞK İ LER ARAÇLARI DO Ğ RUDAN H İ TAP EDEN ARAÇLAR K İ Ş İ LER ARASI PR ARAÇLARI Kişisel Mektuplar Görüşme Toplantı Seminer E ğ itim Telefon görüşmeleri Video konferans KATEGOR İ K PR ARAÇLARI Çalışan Dergileri Faaliyet Raporu Müşteri Yayınları İ şletme Portreleri Görsel ve İ şitsel Gösteriler Film/Video Kapalı Devre TV Videoları Genel Toplantılar Yıl Dönümleri Sempozyumlar

HALKLA İ L İ ŞK İ LER ARAÇLARI DDOLAYLI OLARAK H İ TAP EDEN ARAÇLAR K İ Ş İ LER ARASI PR ARAÇLARI Do ğ rudan hitap eden PR araçları gibi ancak kamuoyu önderleri üzerinden dolaylı da ğ ıtım K İ TLE İ LET İ Ş İ M S İ STEM İ N İ NARAÇLARI Basım Hizmeti Basın Dosyası Makale yazma Basın Konferansı Medya Röportajları Radyo ve TV için bülten ve makalelerin redaksiyonu

BASINLA İ L İ ŞK İ LER I  Basınla ilişkiler şunları kapsar:  Yazılı basın, radyo, televizyon ve haber de ğ eri taşıyan güncel olaylarla ilgili kısa filmler yaratmak  Kuruluş hakkında bilgi ve anlayış sa ğ lamak  PR uzmanın görevi, ba ğ lı bulundu ğ u kuruluş hakkında medya ilişkileri, medya ihtiyaçları, kuruluşun ihtiyaçlarına göre bilgi yardımı sa ğ lamaktır.

PR UZMANI AÇISINDAN GAZETEC İ K İ MD İ R?

BASINLA İ L İ ŞK İ LER II  Halkla ilişkiler uzmanı açısından gazeteci, PR uzmanının ve dolayısı ile kuruluşun hedef kitlesine ulaşmasını sa ğ layan, hedef kitlenin bilmesi gerekenleri veren ve onları temsil eden eşik bekçisidir.

EŞ İ K BEKÇ İ S İ NE DEMEK?

Eşik Bekçisi I  Medyanın içeri ğ ini belirleyen ve hangi konuların ve unsurların bu içeri ğ e girmesi gerekti ğ ine karar veren muhabirler, editörler, yapımcılar gibi kişiler eşik bekçisidir.  Eşik bekçisi şu hususlara karar verir:  Hangi tür haber ve program malzemesi toplanacak ve işlenecek  Toplanan bilgiler hangi biçimde işlenecek Film Kitap Tv programı  Mesaj hangi yolla da ğ ıtılacak Film Sinema Televizyon

Eşik Bekçisi II  Eşik bekçisi görevini yürütürken mesleksel ve örgütsel normlara ba ğ lı kalır.  PR uzmanları ve eşik bekçileri iyi niyet ve güvene dayalı bir dostluk geliştirmelidirler.

BASINLA İ L İ ŞK İ LER III  Basınla ilişkileri kuvvetlendirmek için:  Gazeteci, o kurumun sorumlu işletmecisiyle tanışmalıdır.  Kurum yöneticisi gazetecilerin çalışmaları hakkında daha fazla şey ö ğ renmeye istekli olmalıdır.  Kurumlar, medyada yer alacak haberlerini o gazetenin/basın kuruluşunun hedef kitlesini gözeterek hazırlamaları gerekmektedir.  Yazım diline önem verilmelidir.  Gazetecilerin zaman problemleri dikkate alınmalı ve onlardan gelen talepler derhal de ğ erlendirilmelidir.  Medyaya gönderilen bültenler haber de ğ eri taşımalıdır

BASIN B İ LD İ R İ S İ -BASIN BÜLTEN İ  Basın bildirileri kurumların kendilerinde veya ürettikleri üründe, hizmette bir yenilik ya da gelişme oldu ğ u zaman veya kurumla ilgili ilginç bir gelişme yaşandı ğ ında basına ilettikleri ve basında yer almasını istedikleri haberlerdir.  Basın bültenleri de aynı hedefi olan ancak basın bildirilerinden farklı olarak periyodik ve düzenli bir biçimde hazırlanan çalışmalardır. Basın bültenleri bir kuruluş hakkında haber veren bültenlerdir.

Basın Bülteni  Basın bültenleri şu konularda yazılabilir:  Bir işletmenin kurulması  Yeni bir şubenin açılması  Kuruluş yönetiminde meydana gelen de ğ işiklik  Yeni modellerin tanıtılması  Ürün çeşitlerinin arttırılması  Kuruluş yıldönümü  Kuruluşun ödüllendirilmesi  Kuruluş çalışanlarının ödüllendirilmesi  Araştırma sonuçlarının kamuya bildirilmesi  Tanınmış kişilerin ziyareti  Di ğ er kuruluşlarla işbirli ğ i  Di ğ er

Basın Bülteni Yazılırken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar  Yabancı kelimeler ve zor anlaşılır kavramların kullanımından kaçınmalı  Kısa olmalı  Objektif olmalı  Sayfanın tek yüzüne yazılmış olmalı  Somut veriler iletilmeli  Geçerli nedenlerden ötürü uzun bir basın bülteni hazırlanacaksa ara başlıklarla metne nefes aldırılmalı

Basın Bülteninde İ çerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar I  Basın bülteni ibaresi metnin üzerinde mutlaka yer almalıdır.  Bülten başlıkları dikkat çekici olmalıdır.  Başlıklar iki satırı geçmemelidir.  Pasif ve sıkıcı anlatım tarzından kaçınılmalıdır.  Metin içerisinde dikkat çekmek amacıyla büyük harf kullanımından kaçınılmalıdır.  Kısaltmalarda araya nokta konulmamalıdır. TBMM gibi.

Basın Bülteninde İ çerik ve Şekilde Dikkat Edilecek Hususlar II  Basın bülteninin yazımı bittikten sonra, e ğ er anlatılacak konu bitti ise metnin sonuna son-bitti ifadesi konulmalıdır. Bülten devam ediyorsa devam ediyor ibaresi yazılmalıdır.  Basın bülteninin sonuna konu hakkında kim ile irtibat kurulması gerekti ğ i yazılmalı, telefon ve adres bilgileri yer almalıdır.  Ambargo bilgisi mümkünse verilmemelidir.

Basın Bülteni Yazma  Basın bülteninde şu bilgilere yer verilmelidir:  Olay nedir?  Kuruluşun adı nedir?  Kuruluş nerededir?  Kuruluş tarafından sunulan olanaklar, yenilik ve avantajlar?  Ürün ve hizmetten kimler yararlanacak?  Ürünle ilgili ayrıntılar? (renk, performans vs.)  Haber kayna ğ ı neresi?

Basın Bülteni Çeşitleri  Klasik basın bülteni  Öncesi basın bülteni  Sonrası basın bülteni  Arka plan bilgilerinin verildi ğ i bülten (amaç do ğ rudan haber olmak de ğ ildir).  Özetin eklendi ğ i teknik bülten  Rapora ya da konuşma metnine eklenen özet bülten  Resimler hakkında bilgi veren bülten  Kuruluşa ilgili kısa duyurular.

Basın Bülteni Yazınız.

Gerekli Bilgiler  Sektör: Kuyum  Firma: Atasay  Konu: Atasay 70. yılında kadınlara yönelik bir kampanya yaparak, pırlanta satışlarını arttırmak amacındadır. Pırlantada 36 aya kadar çeşitli vade imkanı sa ğ lanmaktadır.