İÜ’de Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Çalışmaları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Advertisements

TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
Prof. Dr. Öner Süzer Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Öğretmen Yetkinlikleri
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Genel Pratisyenlik Uzmanlık Eğitiminde
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
Kocaeli Üniversitesi Deneysel ve Klinik Araştırmalar Merkezi (DEKART)
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Araştırma ve Uygulama Merkezi Etkinlikleri   Darendeliler.
PROGRAM YETERLİLİKLERİ ÇALIŞMASI
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
Müfredat Organizasyonu Basamakları
Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma
Cerrahpaşa’da kayboldum İntörn Dr.Aslı Tıp Eğitiminde Etik Paneli
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Mezuniyet Öncesi Tıp Eğitimi Özdeğerlendirme Kurulu Raporu 30 Haziran 2010 Ankara.
NASIL BİR ODTÜ ? 7 Mayıs NASIL BİR ODTÜ ?  Öncü ve farklılık yaratan bir ODTÜ  Demokratik ve laik cumhuriyetin değerlerini koruyan ve savunan.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
Program Geliştimede İçerik
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yüksek kalite standartlarında tanı ve tedavi hizmeti sunmak
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması Prof Dr Feyza Darendeliler 2010, İÜ.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
Kapsamlı Sağlık Bakımı
İstanbul Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı 16 Mart 2006 “İstanbul Tıp Fakültesi’nde Eğitim Merkezi’nden Anabilim Dalına”
Aile Hekimliğinin Temel Esasları
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
KOU Tıp Fakültesi Eğitimini Nasıl İyileştirebiliriz? Dr. Hande SEZER Radyoloji ABD.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
TIP EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
***PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİMARLIK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Dönem III Tıp Eğitiminde Mevcut Durum ve Öneriler
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
İŞLETME FAKÜLTESİ İŞLETME BÖLÜMÜ TANITIMI
Sunum transkripti:

İÜ’de Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Çalışmaları Prof Dr Feyza Darendeliler

İTF’ de Eğitimin Yeniden Yapılandırılması Çalışmaları

Amaç İTF’deki Eğitim Sürecinin ulusal ve uluslar arası temeller çerçevesinde ele alınması ve güncel yaklaşımlar doğrultusunda yeniden düzenlenmesi

Eğitimde değişim Geleneksel Güncel Öğretmen Öğrenci Konu Probleme dayalı Bağımsız disiplinler Entegre Müfredata dayalı Topluma dayalı Sabit Müfredat Seçmeli dersler Usta-Çırak Sistematik

HEDEFLER Mevcut durumun değerlendirilmesi Anket sonuçları, geribildirimler Eğitim müfredatının hedeflerinin belirlenmesi Mezunların yeterlilik ve yetkinlik alanlarının tanımlanması

HEDEFLER Eğitim içeriğinin belirlenen hedeflere uygun olarak düzenlenmesi Eğitim yöntemlerinin zenginleştirilmesi Değerlendirme: Nesnel Güvenilir Uygun

İTF’de eğitim yapılanması Genişletilmiş TÜAK Güher Saruhan Direskeneli, Rukiye Eker Ömeroğlu, SPS( Rüstem Nurten, Ümmühan İşoğlu , Tevfik Ecder, Taner Gören, Haluk Eraksoy, Feyza Erkan), Murat Aksoy, Oktar Asoğlu , Mehmet Demirhan, Melih Aktan, Zeynep Solakoğlu, Feyza Darendeliler 0700-0800 toplantılar: İTF dekanlığında yapılmakta

İTF’de eğitim yapılanması Genişletilmiş TÜAK Güher Saruhan Direskeneli, Rukiye Eker Ömeroğlu, SPS( Rüstem Nurten, Ümmühan İşoğlu , Tevfik Ecder, Taner Gören, Haluk Eraksoy, Feyza Erkan), Murat Aksoy, Oktar Asoğlu , Mehmet Demirhan, Melih Aktan, Zeynep Solakoğlu, Feyza Darendeliler ÖKK ile belirli aralarla toplantı ve paylaşma (ayda bir) Dönem Sorumluları ile yapılan toplantılar ABD başkanları ile toplantılar Geniş tabanlı çalışma

İÜ Misyon, Vizyon ve Temel Değerler İTF Misyon, Vizyon ve Temel Değerler İTF Müfredatın Eğitim hedefleri (sınıf temelinde)

İstanbul Tıp Fakültesi Mezunlarının Yeterlik ve Yetkinlikleri   I. Bilgi: Temel bilimler, klinik bilimler ve davranış bilimlerini ve birbirleri ile ilişkilerini içeren üst düzeyde, güncel ve kapsamlı bilgi ile donanımlı olmak  II. Mesleki Beceriler:   Koruyucu hekimlik: Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gerekli bilgi ve becerilere sahip olmak  Klinik beceriler: Uygun tanı ve tedavi yaklaşımı yapabilmek için en iyi düzeyde muayene, girişim vb becerilerle donanımlı olmak  İletişim becerileri: Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve çalışma arkadaşları ile empati kurarak etkili iletişim sağlayabilmek  Bilgiye ulaşabilmek  Zihinsel beceriler: Bilgiyi analiz edebilmek ve sentez yapabilmek

İstanbul Tıp Fakültesi Mezunlarının Yeterlik ve Yetkinlikleri . Tutum, davranış ve mesleki özellikler  Etik ilkelere duyarlılık Ekip anlayışı içinde çalışabilmek, ekibi yönlendirecek bilgi ve beceri ile donanımlı olmak Toplumun sağlık sorunlarını tanımak ve çözüm arayabilmek Sürekli eğitim ilkesini benimsemiş olmak Koruyucu hekimlik ilkelerini benimsemek ve uygulamak Araştırmacı, kuşkucu ve sorgulayıcı bir yaklaşım sahibi olmak Pozitif bilimsel düşünce ve kanıta dayalı tıp yaklaşımını benimsemek Kriz yönetimi yapabilmek Türkçe’yi doğru kullanma konusunda duyarlı olmalı Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinliklere duyarlılıkları olmak Yeni gelişmeleri izleyecek çok iyi düzeyde ve konuşacak kadar iyi düzeyde İngilizce bilmek Tıbbi kayıt tutma konusunda duyarlı olmak ve kayıt tutmak Ülkenin sağlık politikalarını bilmek/izlemek Çevre bilinci taşımak

İstanbul Tıp Fakültesi Eğitim Müfredatının Temel ilkeleri: Öncelikli sağlık sorunları zemininde planlanan Toplum odaklı Öğrenci merkezli Farklı öğretim yöntemleri ile zenginleştirilmiş Seçmeli derslerle zenginleştirilmiş Mesleki uygulamaları sistematik olarak veren Bağımsız çalışmaya önem veren Bilgi beceri ve tutumu nesnel yöntemlerle ölçen ve değerlendiren Geri bildirimlerle sürekli değerlendirilen Bilgisayar ve teknoloji destekli eğitim  

• • • • • • Eğitim süreci Toplum gereksinimi ÇEP Değerlendirme Özel gereksinim Nasıl nesnel ve uygun ölçelim? İTF misyon ve vizyona göre belirlenen • • Uygulama (müfredat) Amaç ve hedef Bilgi, beceri, tutum • Neyi hangi dönemde öğretelim ? Yöntem Nasıl öğretelim ? Eğitim süreci

İÇERİĞİN PLANLANMASI Nedir Entegrasyon ?

DERSLER (DİSİPLİNLER/ABD’LARI) DİSİPLİNLERE DAYALI EĞİTİM YILLAR DERSLER (DİSİPLİNLER/ABD’LARI) 1 A B C D 2 E F G H 3 I İ J K 4 L M N O 5 Ö P R S 6 Ş T U Ü

DERSLER (ORGAN SİSTEMLERİ) YATAY ENTEGRASYON YILLAR DERSLER (ORGAN SİSTEMLERİ) 1 ABCD 2 EFGH 3 IİJK 4 LMNO 5 ÖPRS 6 ŞTUÜ

DERSLER (OLGULAR, SÜREÇLER) YATAY VE DİKEY ENTEGRASYON YILLAR DERSLER (OLGULAR, SÜREÇLER) 1 ABCD 2 EFGH 3 IİJK 4 LMNO 5 ÖPRS 6 ŞTUÜ

Derinliğine entegrasyon Sağlık sosyolojisi Sağlık ekonomisi Tıp Tarihi Tıp Hukuku Tıp Bilişimi Davranışsal Tıp Koruyucu Tıp Deontoloji Epidemiyoloji Dikey entegrasyon Klinik Tıp Temel Tıp Yatay entegrasyon

1. İzolasyon / Fragmantasyon / Anarşi Disiplin tabanlı eğitim Her disiplin kendi programına karar verir.

2. Farkındalık Her dersin içeriği, amaç/hedefleri farklı Ancak eğiticiler diğer derslerin içerik ile amaç/hedefleri hakkında bilgi sahibi

3. Harmonizasyon / Bağlantılık / Danışmanlık Farklı disipliner birbirlerine danışırlar Programlarını ayrı ayrı gözden geçirebilirler ancak öğrencilerin ilişkilendirilmelerine yönelik değil.

4. Yuvalandırma (Nesting/İnfüzyon) Müfredat içindeki bir konu, başka bir konunun zenginleştirilmesi amacıyla kullanılır. Yine her disiplin kendi programını yapar.

5. Zamanda Eşgüdüm / Paralel Eğitim Farklı disipliner birbirleriyle ilişkili konuları aynı zaman dilimi içinde verirler. Entegrasyona geçişin ilk basamağıdır. Anatomi-Kalp Histoloji-Kalp Fizyoloji-Kalp Anatomi-Kalp Histoloji-Böbrek Fizyoloji-Karaciğer

6. Paylaşım-Ortaklaşa Eğitim İki farklı disiplin, müfredat içeriğinde çakışan konuları birleştirerek planlarlar. Yalnızca iki disiplin arasında kalırsa tam entegrasyon basamağı olmaz; yaygınlaşırsa olur. PEDİATRİ HALK SAĞL.

Disiplinlere Dayalı eğitim + Entegre Kurs Ör: Anatomi-Histoloji-Fizyoloji: Mide Entegre Kurs (Senaryo/Problem) 7. İlişkilendirme (Korrelasyon / Demokratik Program / Birlikte Program)

8. Bütünleştirici Programlar Entegre oturumlar daha ağırlıklıdır, ana programın tümü entegre değildir.

9. Multidisipliner (Ağ Oluşturma/Katılımcı) Çeşitli disipliner konunun değişik yönlerini işler. Disiplinlerin kimlikleri korunmuş ancak özellikleri büyük oranda azalmıştır. Anat Histo Olgu Fizyo Biyok

10. Disiplinlerarası (Monolitik) Konuya odaklanma belirgin Disiplinlerin bakış açısıyla yaklaşım çok azalmış Belirtke tablosunda disiplinlere atıf olmaz

11. Transdisipliner (Füzyon, İmmersiyon) Müfredat bireysel disiplinlerin üzerinde Entegrasyon için seçilmiş bir konu/tema yok Konu gerçek yaşamdan alınmış olgular

Dolaşım / kardiyovasküler Sindirim Sinir – duyu ÇALIŞMA GRUPLARI Kan-lenfoid Lokomotor Solunum Dolaşım / kardiyovasküler Sindirim Sinir – duyu Davranış bilimi ve ruh sağlığı Endokrin ve metabolizma Ürogenital (nefro, kadın ve erkek genital) Hayatın evreleri-üreme, doğum (obstetri) büyüme, gelişme, beslenme, yaşlanma, ölüm

Tıbba Giriş ( istatistik, tıbbi etik) Anatomi ve tıbbi görüntüleme SEMPTOMLAR VE SÜREÇLER Tıbba Giriş ( istatistik, tıbbi etik) Anatomi ve tıbbi görüntüleme İlk yardım Dokulardan moleküllere (Hücre iletişimi-Etkileşim ve Düzenleme) (Interaction and regulation) Denge-Dengesizlik (Homeostaz-Metabolizma) Sağlık hizmetleri örgütlenmesi ve toplum içinde çalışma Algılama-bilinç-emosyon Büyüme ve ayrımlaşma Saldırı ve savunma Doğma ve büyüme ve yaşlanma (“Yaşlanma” ayrı bir modül de olabilir)

Görünüm ve hastalıkların dış belirtileri Ağrı SEMPTOMLAR VE SÜREÇLER Görünüm ve hastalıkların dış belirtileri Ağrı Ateş, enfeksiyon ve inflamasyon Soluk darlığı ve göğüs ağrısı Karın yakınmaları Yorgunluk ve ağırlık kaybı Hareket sistemi yakınmaları Endokrin ve üreme bozuklukları Solukluk Nörolojik ve Psikiyatrik Bozukluklar Kazalar-Sakatlıklar-Özürlüler Aciller

Kan-lenfoid / Dolaşım / Solunum / Boşaltım (üriner) Sinir-duyu / Hareket / Davranış Sindirim / Metabolizma ve beslenme / Endokrin 1 Hayatın Evreleri / Genital / Endokrin 2

Bilgilenme, bilgiyi kullanma Etik ve hukuk Halk sağlığı DİKEY KORİDORLAR Beceri eğitimi Bilgilenme, bilgiyi kullanma Etik ve hukuk Halk sağlığı 1. sınıf 2. sınıf 3. sınıf 4. sınıf 5. sınıf 6. sınıf

SARMAL PROGRAMLAMA YAKLAŞIMI Konuların yeri ve zamanı geldikçe tekrarlanması yapılır. Her konunun kendi içindeki konuları arasında da bir ardışıklık söz konusu

ÇEKİRDEK PROGRAMLAMA YAKLAŞIMI SEÇENEK A SEÇENEK B ORTAK ÇEKİRDEK SEÇENEK C SEÇENEK D

İLK 3 YIL MÜFREDAT YAPISI 1.sınıf Normal yapı ve işlev Anormal yapı ve işlev Topluma dayalı uygulama 2.sınıf 3.sınıf Normal yapı

İçerik Planlama Çalışmaları Kurs: Müfredat ve içerik planlama kursu Proje sunumu: alt yapı, anketler, mezunlar değerlendirmesi, yeni öğrenim yöntemleri için alt yapı ve eğitim Değerlendirme: kurslar, alt yapı vb Bağıl Değerlendirme sisteminin kaldırılması GENİŞ TABANLI ÇALIŞMA

İstanbul Tıp Fakültesi’nin VİZYONU’u yakalamak   *Gelecek beş yıl içerisinde; tüm paydaşların (öğrenciler, çalışanlar, araştırmacılar ve hizmet alanları), memnuniyetlerini yükseltmek *Gelecek on yıl içerisinde; - Türkçe öğrenim verilen fakülteler arasında tercih sıralamasında birinci sırada yer almak, - Öğretim üyesi başına Türkiye genelinde uluslararası yayın üretmede birinci sırada yer almak, - Kolay ulaşılan, 24 saat hizmet sunabilen ve tercih edilen bir merkez olmak.

TEŞEKKÜRLER

İÜ Misyon, Vizyon, Temel değerler İstanbul Üniversitesi’nin Misyonu  Doğu ile batı’yı, geçmişle geleceği buluşturan İstanbul Üniversitesi, ülkemize ve insanlığa yararlı bilgi üreten ve yetkin bireyler yetiştiren öncü üniversitedir.  İstanbul Üniversitesi’nin Vizyonu  İstanbul Üniversitesi Dünyanın önde gelen üniversitelerinden biri olacaktır.  İstanbul Üniversitesi’nin Temel değerleri  Atatürk İlkelerini ve Cumhuriyet kazanımlarını korumak ve yüceltmek 2. Katılımcılık 3. Çevre ve insana saygı 4. Etik değerlere mutlak uyum

İTF Misyon, Vizyon, Temel değerler a) İstanbul Tıp Fakültesinin MİSYONU  “İyi hekimlik için gerekli bilgi, beceri ve tutumla donatılmış bireyler yetiştiren, toplumun ihtiyaçlarına yönelik ve evrensel bilgiye katkılarda bulunacak bilimsel araştırmalar yapan ve bilim insanları yetiştiren, nitelikli sağlık hizmeti sunan ve bu işlevlerin birbirini beslediği bir kurum olmak.”  b) İstanbul Tıp Fakültesi’nde Temel Değerler ve İlkeler:  *Etik Kurallara uygunluk, *Güvenirlilik ve kalite, *Bilimsellik, *Yaratıcılık ve üretkenlik, *Evrensellik, *Çağdaşlık, *İnsan haklarına ve çevreye saygı, *Katılımcılık