İEÜ YDYO HAZIRLIK PROGRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEÇME VE KALMA.
Advertisements

TVO Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Yabancı Diller Yükseokulu Hazırlık Sınıfı Oryantasyon Semineri Testing Office İng. Okt. Ömer Faruk.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
SEVİYE BELİRLEME SINAVI(SBS) NEDİR
SBS VEDAT METİN ÇEŞMEKOLU PEDAGOG – PSİKOLOJİK DANIŞMAN BİL DERSHANELERİ REHBERLİK KOORDİNATÖRLÜĞÜ
ADÜ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
İEÜ YDYO HAZIRLIK PROGRAMLARI
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
TC Ahi Evran Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Zorunlu Hazırlık Eğitimi Bilgilendirme Toplantısı
Odtü hazIRLIK SİSTEMİ.
Ankara ünİVERSİTESİ hazIRLIK SİSTEMİ
ERASMUS ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
AN EFL STUDENT.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI DÖNEM BAŞI İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ HAZIRLIK SINIFI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI.
ENGLISH FOR SUCCESS 6. , 7. ve 8. Sınıflar için by İrfan BOY
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
FIRST ENGLISH 4. ve 5. Sınıflar için by İrfan BOY
5. VE 6.SINIFLAR YOĞUNLAŞTIRILMIŞ İNGİLİZCE PROGRAMI (YİP) BİLGİLENDİRME İNGİLİZCE ZÜMRESİ.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
KARİYER SAYFASI 12. SINIF-MEZUN PROGRAMLARI 11. SINIF PROGRAMLARI 10. SINIF PROGRAMLARI 9. SINIF PROGRAMLARI.
ÇANKAYA ÜNİVERSİTESİ İNGİLİZCE HAZIRLIK SINIFI
OKULLARDA UYGULANAN KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ uygulamaları
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ’NE HOŞ GELDİNİZ.
MEB Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği RG Değişiklik Sayı Tarih
ortaöğretİme geçİş sİstemİ
SINIF GEÇME.
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
8 inci sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecektir eğitim-öğretim yılından.
SEVİYE BELİRLEME SINAVI (SBS) 2013
ERASMUS ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ EĞİTİM BİLİMLERİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ PDR HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
BAŞAKŞEHİR EMİN SARAÇ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ İNGİLİZCE PROJE SINIFLARI İngilizce Proje sınıflarının temel hedefi; Öğrencilerimizin mezun olduklarında.
TALAS LİSESİ 2012/2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI REHBERLİK SERVİSİ
Sınıf Geçme Yönetmeliği
6. , 7. ve 8. Sınıflar için ENGLISH FOR SUCCESS ANKARA 2011.
FIRST ENGLISH ANKARA ve 5. Sınıflar için.
1-STAJ SÜRESİ İşletmelerde beceri eğitimi uygulaması 3308 sayılı “Mesleki ve Teknik Eğitim Kanunu” uyarınca okulların açıldığı tarihte başlamakta ve okulun.
MEB ORTAÖĞRETİM KURUMLARI YÖNETMELİĞİ İLE İLGİLİ AÇIKLAMALAR
BENER CORDAN İLKÖĞRETİM OKULU
8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER8.YIL SONRASINDAKİ ALTERNATİFLER.
HAYRULLAH KEFOĞLU ANADOLU LİSESİ
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
2014 ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. Milli Eğitim Bakanı Nabi AVCI, yeni sınav sistemi modeli adının 'Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Modeli'(TEOG) olduğunu.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİNİ TANIYALIM! YUNUS EMRE ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ.
YDY TEMEL İNGİLİZCE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / HAZIRLIK SINIFI
Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği. Sınavlar: Bir dersin yarıyıl sonu veya yılsonu sınavına girebilmeniz için; a) O derse kaydınızı yaptırmış olmanız,
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ 8.SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
eğitim - öğretim yılından başlayarak 6 temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak.
hazIrlIk programI tanItImI
İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ
YDY TEMEL İNGİLİZCE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ / HAZIRLIK SINIFI
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
Dersler Güz Yarıyılı Ders Başlangıç : 2 Ekim Ders Bitiş : 12 Ocak
YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
İÇERİK Giriş Parçalı Geçiş Sistemi
SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME. SINAVLAR VE DEĞERLENDİRME.
Yabancı Dil I Dersi.
Sunum transkripti:

İEÜ YDYO HAZIRLIK PROGRAMLARI ORYANTASYON PROGRAMI 24-25 EYLÜL 2009

a a

YDYO YÖNETİMİ Müdür: Yrd. Doç. Dr. Evrim Üstünlüoğlu Müdür Yardımcısı: Sevil Alp Müdür Yardımcısı: Yrd. Doç. Dr. Bahar Gün Program Başkanı: Bahar Kızıltunalı

AKADEMİK KOORDİNATÖRLER A Düzeyi: Yasemin Yorgancıoğlu B Düzeyi: Filiz Mergen C Düzeyi: Gill Mazıcı D Düzeyi: Esin Çağlayan E Düzeyi: Şebnem Ergizler Pre-Faculty: Nesta Parry

AKADEMİK BİRİMLER Müfredat ve Materyal Geliştirme Birimi Sınav Hazırlık Birimi Ölçme ve Değerlendirme Birimi Öğretmen Geliştirme Birimi Bireysel Erişim Merkezi

İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMI Amaç: Öğrencilerin okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini geliştirerek onlara akademik ve profesyonel yaşamlarında kullanabilecekleri dil becerilerini kazandırmaktır. Program, öğrencileri etkin, istekli ve kendi kendine öğrenen bireyler olması yönünde destekler.

Modüler Sistem Bu programda eğitim, modüler sistem esaslarına göre yürütülür. Sistem, bir akademik yıl içerisinde 6 modül içerir ve modül süreleri 7 haftadır. Modüller arasında eğitime birer hafta ara verilir. Modül mantığı, öğrencinin kendi hızında ilerlemesine ve kaydettiği başarının kendisine anında bildirilmesine olanak sağlamaktadır. Modüler Sistem’in amacı öğrencinin bulunduğu modülün sonunda bir üst seviyeye geçebilmek için gerekli yeterliği sağlayabilmesi ve o modül için belirlenmiş hedeflere ulaşabilmesidir. Modüler sistemde dil eğitim anlayışımız sınav odaklı değil, öğrenme ve süreç odaklıdır. Bu nedenle, her bir modülde, 7 hafta boyunca öğrencinin dil becerilerindeki gelişimi izlenmekte ve öğrenciye destekleyici ve yapıcı dönüt verilmektedir.

İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMINDA SEVİYE GRUPLARI Beginner (A) Elementary (B) Pre-Intermediate (C) Intermediate (D) Upper-Intermediate (E) Pre-Faculty (PF): Pre-Faculty bir seviye grubu değil, Upper-Intermediate (E) seviyesini başarmış öğrencilerin devam ettiği bir programdır. I. Modüle, Beginner (A), Elementary (B), Pre-Intermediate (C) ve Intermediate (D) olmak üzere dört seviyede başlanır.

BEGINNER (A) Modül 1: Beginner (A) Modül 2: Elementary (B) Modül 3: Pre-Intermediate (C) Modül 4: Intermediate (D) Modül 5: Upper-Intermediate (E) İngilizce Yeterlik Sınavı (İYS) Beginner (A) grubu öğrencileri her bir modülü başarıyla tamamladıkları takdirde programı 5. modül sonunda tamamlayabilir ve İYS’ye girmeye hak kazanırlar.

ELEMENTARY (B) Modül 1: Elementary (B) Modül 2: Pre-Intermediate (C) Modül 3: Intermediate (D) Modül 4: Upper-Intermediate (E) İngilizce Yeterlik Sınavı (İYS) Elementary (B) grubu öğrencileri her bir modülü başarıyla tamamladıkları takdirde programı 4. modül sonunda tamamlayabilir ve İYS’ye girmeye hak kazanırlar.

PRE-INTERMEDIATE (C) Modül 1: Pre-Intermediate (C) Modül 2: Intermediate (D) Modül 3: Upper-Intermediate (E) Modül 4: Pre-Faculty (PF) İngilizce Yeterlik Sınavı (İYS) Pre-Intermediate (C) grubu öğrencileri her bir modülü başarıyla tamamladıkları takdirde programı 3. modül sonunda tamamlayabilirler ancak Pre-Faculty (PF) modülüne devam etmeleri zorunludur.

INTERMEDIATE (D) Modül 1: Intermediate (D) Modül 2: Upper-Intermediate (E) İngilizce Yeterlik Sınavı (İYS) Intermediate (D) grubu öğrencileri her bir modülü başarıyla tamamladıkları takdirde Ocak ayında verilecek olan İYS’ye girmeye hak kazanırlar. İYS’de 64,50’nin üzerinde not alarak başarılı olan öğrenciler Bahar Dönemi’nde kayıtlı oldukları lisans programında derslerine devam ederler. 64,50’nin altında puan alan öğrenciler için ise Pre-Faculty programına devam etme zorunluluğu vardır.

PRE-FACULTY (PF) Pre-Faculty bir seviye grubu değil, Upper-Intermediate (E) seviyesini başarmış öğrencilerin devam ettiği bir programdır.

HAFTALIK DERS PROGRAMI A, B ve C grubunda Pazartesi ve Cuma günleri 4 saat, diğer günler 6 saat ders, D ve E grubunda ise her gün 6 saat ders yapılır.

DERSLER BG (A) 26 saat COURSEBOOK (20) SKILLS PACK (6) EL (B) PN (C) LISTENING & SPEAKING (6) IN (D) 30 saat READING (4) WRITING (2) LISTENING & SPEAKING (4) UP (E) READING (3) WRITING (3)

BEGINNER (A) DERS MATERYALİ STARTERS Success BG Skills Pack Cambridge Learners’ Dictionary RUNNERS New Headway BG Skills Pack Cambridge Learners’ Dictionary

ELEMENTARY (B) DERS MATERYALİ STARTERS Language Leader EL Skills Pack Cambridge Learners’ Dictionary RUNNERS Success EL Skills Pack Cambridge Learners’ Dictionary

PRE-INTERMEDIATE (C) DERS MATERYALİ STARTERS Language Leader PN Lecture Ready 1 (8 chapters) Cambridge Learners’ Dictionary RUNNERS Success PN Lecture Ready 1 (8 chapters) Cambridge Learners’ Dictionary

INTERMEDIATE (D) DERS MATERYALİ STARTERS Language Leader IN Lecture Ready 2 (5 chapters) Offline 1 (selected parts) Writing Material Cambridge Advanced Learners’ Dictionary RUNNERS Success IN Lecture Ready 2 (5 chapters) Offline 1 (selected parts) Writing Material Cambridge Advanced Learners’ Dictionary

UPPER-INTERMEDIATE (E) DERS MATERYALİ STARTERS Language Leader UP Lecture Ready 2 (5 chapters) Guardian Weekly (selected passages) Writing Material Cambridge Advanced Learners’ Dictionary RUNNERS Success UP Lecture Ready 2 (5 chapters) Guardian Weekly (selected passages) Writing Material Cambridge Advanced Learners’ Dictionary

AKADEMİK PROGRAMLAR VE HEDEFLERİ Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı düzeylerine göre hazırlanmıştır. Tüm düzeylerde ve her bir dil becerisine yönelik amaç ve hedefler Öğrenci Kitapçığı’nda mevcuttur.

İNGİLİZCE HAZIRLIK PROGRAMLARINDA AKADEMİK ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ I. Modül-içi Değerlendirme II. Modül-sonu Değerlendirme III. İngilizce Yeterlik Sınavı (İYS-PIE)

MODÜL-İÇİ DEĞERLENDİRME ESASLARI Modül içinde başarılı olmanın iki koşulu vardır: Sınıf-İçi Projeleri (Assessment Tasks) Devam durumu

Sınıf-İçi Projeleri (Assessment Tasks) Öğrenciler, her modülde 3. ve 6. haftalarda, Pazartesi günleri verilen iki Sınıf-İçi Projesini tamamlamak zorundadırlar. Belirtilen tarihlerde ciddi bir sağlık sorunu nedeniyle projelerini tamamlayamayan öğrenciler, mazeretlerini (en az üç günlük sağlık raporu) idareye bildirdikleri takdirde, aynı haftaların Cuma günü saat 16:00’da başlamak üzere bu projeleri tamamlamakla yükümlüdürler.

Sınıf-İçi Projeleri (Assessment Tasks) Sınıf-İçi Projeler, öğrencilere, özellikle ifadeye dayalı dil becerilerinin (yazma, konuşma gibi) gelişimi hakkında fikir verecektir. Sınıf-İçi Projeler, sınıf ortamında öğretim elemanları gözetiminde yapılır ve öğrencilerin performansları, önceden oluşturulmuş kontrol listelerine göre değerlendirilir.

Sınıf-İçi Projeleri (Assessment Tasks) Bu projeler sonrasında öğretim elemanlarından alınan geribildirimler, öğrencilere modül hedeflerini ne derecede gerçekleştirdikleri konusunda bilgi verme amaçlıdır. Bu değerlendirme sonucunda öğrenciler, öğretim elemanlarının tespit ettiği ve geribildirimde bulunduğu eksiklikler ile ilgili olarak Bireysel Erişim Merkezi’ne yönlendirilirler. Öğrencilerin Bireysel Erişim Merkezi’nde yapacağı çalışmalar, hem onların dil gelişimleri açısından faydalı olacak, hem de onları Modül Çıkış Sınavı için daha hazır hale getirecektir. Öğrencilerin Bireysel Erişim Merkezi’nde yapacakları çalışmalar, öğretim elemanları ve grup koordinatörleri tarafından takip edilecektir.

Devam Durumu Modül içinde başarılı olma koşullarından ikincisi devamsızlık limitini aşmamış olmaktır.

DÜZEYLERE GÖRE DEVAMSIZLIK LİMİTLERİ Beginner (A): 26 saat Elementary (B): 26 saat Pre-Intermediate (C): 26 saat Intermediate (D): 30 saat Upper-Intermediate (E): 30 saat Haftalık ders saati 26 olan düzeylerde öğrenci devamsızlık limiti her modül için 26 saat, haftalık ders saati 30 olan düzeylerde devamsızlık limiti her modül için 30 saattir.

DEVAMSIZLIK İngilizce Hazırlık Programı’na kayıtlı öğrencilerin programa devam etmeleri zorunludur. Öğrencilerin, bulundukları düzeyin devamsızlık limitlerini herhangi bir nedenle aşmamış olmaları beklenir. Bu saatler, bir sağlık sorunu olduğu takdirde ve çok gerekli veya acil durumlarda kullanılmalıdır. Keyfi yapılan devamsızlıklarda, katılınmayan derslerin telafisi mümkün değildir. Ayrıca, devamsızlık başarısızlığı beraberinde getirir.

DEVAMSIZLIK Ancak, öğrenciler, çok ciddi bir sağlık sorunuyla (ameliyat, kaza vb.) karşılaştıkları ve bu nedenle Sınıf-İçi Projelere katılamadıkları durumlarda, resmi sağlık kurumlarından alacakları en az üç günlük raporları Yabancı Diller Yüksek Okulu yönetimine bildirmek durumundadırlar. Bu durum sadece Sınıf-İçi Projelere katılınamadığı takdirde geçerlidir; devamsızlık limitlerine etkisi yoktur. Öğrencilerden beklenen, yedişer haftalık modüler eğitime kesintisiz bir şekilde devam etmeleridir.

Her iki Sınıf-İçi Projesini tamamlayan ve de bulunduğu düzeyin devamsızlık limitini aşmamış olan öğrenciler modül sonunda verilen Modül Çıkış Sınavı’na (Gateway Exam) katılmaya hak kazanırlar.

MODÜL-SONU DEĞERLENDİRME ESASLARI Modül Çıkış Sınavı (Gateway Exam) her modül sonunda verilir. Bu sınav, öğrencilerin tamamladığı modülün hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını ve bir sonraki düzey için gerekli donanıma sahip olup olmadığını ölçen bir sınavdır.

Modül Çıkış Sınavı (Gateway Exam) Tüm düzeyler için verilen Modül Çıkış Sınavları dört ana dil becerisini (Okuma, Yazma, Dinleme, Konuşma) test etmek üzere tasarlanmıştır. A, B ve C modüllerinde İngilizce’nin temel yapıları gösterildiği için, bu modüllerin Modül Çıkış Sınavları’na ayrıca bir “Dilbilgisi” (Use of English) kısmı dahil edilmiştir. Öğrencilerin, bir sonraki modüle devam etmek için bitirdikleri modülün sonunda verilen Modül Çıkış Sınavı’nda almaları gereken puan en az 64,50’dir.

Modül Çıkış Sınavı (Gateway Exam) Modül Çıkış Sınavı’nın telafisi yoktur. Sağlık raporu kabul edilmez. Modül Çıkış Sınavı’ndan 64,50 ve üzeri not alan öğrenciler bir üst düzeye devam ederler. Modül Çıkış Sınavı’nda başarısız olan ya da sınava girmeyen öğrenciler, bir sonraki modülde aynı düzeyi, farklı ders materyalleri kullanarak tekrar ederler.

İNGİLİZCE YETERLİK SINAVI (İYS-PIE) İngilizce Yeterlik Sınavı’na girebilmek için Upper-Intermediate seviyesindeki modülü başarı ile tamamlamış olmak gerekir. İngilizce Yeterlik Sınavı yılda beş kez verilir ve geçme notu 64,50’dir. Başarısızlık nedeni ne olursa olsun tüm öğrencilerin Eylül ayında verilen İYS’ye girme hakları vardır.

Öğrenci Statüsü Starter: Herhangi bir düzeyi ilk kez okumakta olan Runner: Aynı düzeyi ilk kez tekrar eden Chaser: Aynı düzeyi ikinci kez tekrar eden Catcher: Aynı düzeyi üçüncü ve son kez tekrar eden öğrenciler için kullanılmaktadır.

Çeşitli Örnekler A düzeyde (Beginner) başlayan ve her modülde başarılı bir öğrenci Bu durumda, A düzeyde eğitime başlayan bir öğrenci, her modülü başarıyla tamamlaması durumunda, Temmuz ayında verilen İngilizce Yeterlik Sınavı’na girmeye hak kazanmış olur.

A düzeyde (Beginner) başlayan ve her modülde başarısız bir öğrenci Bu durumda, A düzeyde eğitime başlayan bir öğrenci başarısız olması durumunda, aynı modülü dört kez tekrar ederse İngilizce Yeterlik Sınavı’na girme koşulu olan Upper-Intermediate (E) düzeyini Eylül ayına kadar tamamlama imkanı olamayacağından, sadece Eylül ayında verilen İngilizce Yeterlik Sınavı’na girebilir.

 B düzeyde (Elementary) başlayan bir öğrenci C düzeyde (Pre-Intermediate) başlayan bir öğrenci   D düzeyde (Intermediate) başlayan bir öğrenci

YAZ DESTEK PROGRAMI Upper-Intermediate seviyesindeki modülü en az bir kez izleyip girdiği İYS’de başarısız olan öğrenciler devam edebilir. Yaz Destek Programı eğitimi dört hafta sürer. Yaz Destek Programında devamsızlık limiti toplam ders saatinin %10’udur.

2009-2010 ÖĞRETİM YILI AKADEMİK TAKVİMİ

GELİŞME-ÖĞRENME OLANAKLARI Bireysel Erişim Merkezi (Self-Access Center) Öğrenci Gelişim ve Danışma Merkezi Kütüphane

GÖRÜNTÜLER