TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
Advertisements

HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI:
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI FİYAT
ELEKTRONİK ORTAMLARDA PAZARLAMA
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Nisan 2012, Bilkent Ünivesitesi Kütüphanesi Umut Al Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması.
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
PAZARLAMANIN TANIMI VE PAZARLAMA ANLAYIŞI
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
3. Üretim Sistemi Geliştirme Planı ve Üretim Planının Hazırlanması
OHT 2.1 Griffiths and Wall: Economics for Business and Management, 2nd edition© Pearson Education Limited 2008 Talep, Gelir ve Tüketim Davranışları.
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Yeni Pazarlama Teknikleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Hizmet Pazarlamasında Tutundurma Kavramı
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
Pazarlama Giriş 1 1.
BİRAZ DÜŞÜNELİM! PAZARLAMA NE DEĞİLDİR? PAZARLAMA NEREDE BAŞLAR?
Pazarlama ve Temel Kavramlar
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Pazarlama Ve Perakende Bölümü Alan Tanımı
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Turizm Pazarlaması Çevresi
Pazarlama İletişimi Altunışık-Özdemir-Torlak.
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Müşteri Odaklı Mobil Pazarlama ve Mobil Reklam
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİNİN YENİ BOYUTLARI
Elektronik pazarlama: – internetin kar yaratmak amacıyla kullanılması – birçok aşamayı ortadan kaldırmakta – daha hızlı ve daha düşük maliyetli –
Pazarlama İletişimi.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ
1. “turizm işletmesinin ya da turizm bölgesi yönetiminin gelecek dönemlerde yapılacaklarla ilgili konularda bugünden karar vermeleri” 2.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
PAZARLAMANIN ÖNEMİ.
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
BÖLÜM: 1 PAZARLAMA VE SATIŞ.
Pazarlama Giriş 1 1.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Sağlık Hizmetlerinde Tutundurma Politikaları
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
DAĞITIM KAVRAMI ve DAĞITIM KANALLARI
SATIŞ GELİŞTİRME -PROMOSYONU
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bölüm 6. Pazarlama karması (stratejiler)
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ

Turizmde temel ürün “hizmet”tir. Turizm ürünlerini mallardan ayıran temel özellikler ise; Dokunulmazlık, Değişkenlik, Eşzamanlılık, Sahipsizlik ve Depolanamamadır.

Turizm ürününü diğer hizmetlerden ayıran en önemli özellik, seyahat deneyimine dayalı olmasıdır. Dolayısıyla, seyahatten geri kalan, seyahat deneyimidir.

Bireyin turizm hizmetinden alacağı tatminin düzeyi, daha önceki seyahat deneyimlerinden etkilenir. Turizm ürününden alınacak genel tatminin düzeyi, sunulan tüm turizm hizmetlerinin geneline bağlı olarak değişme gösterir.

Turizm Pazarlamasının Tanımı Hem turizm işletmesi hem de turizm bölgesi açısından.. “Turizm işletmesinin ya da turistik destinasyonun en yüksek kazanç elde etme hedefine uygun olarak, turizm ürününün pazarda iyi bir yer almasını sağlamak amacıyla, turizm talebinin özelliklerini de dikkate alarak, turistik ürün ile ilgili araştırma, tahmin ve seçim yapmayı hedefleyen ve bu konularda alınacak kararlarla ilgili bir yönetim felsefesidir”.

Turizm Pazarlaması Karması Ürün Dağıtım Tutundurma Süreç Fiziksel kanıtlar İnsan Fiyat

Turizm Pazarlaması Karması Turizm sektörüne yönelik olarak; -paketleme, -siyasal etkenler ve -programlama gibi karma elemanlarına da rastlanmaktadır.

ÜRÜN.. Bireylerin sürekli yaşamlarını sürdürdükleri ortamdan ayrılmaları ile başlayan ve tekrar aynı ortama geri dönmeleri ile sona eren seyahat döneminde yararlanılan bütün hizmetleri kapsar.

DAĞITIM.. Müşterilerin turizm ürünlerinin sunulduğu yerlere getirilmeleri işinde çeşitli aracı kuruluşlar görev almaktadır.

FİYAT.. Turizm ürünlerinin, hem diğer turizm ürünleriyle hem de çeşitli mallarla ikame olanakları oldukça yüksektir. Bu durum, fiyat karma elemanının önemini daha da arttırmaktadır.

TUTUNDURMA.. Turizm ürünlerinde reklam kampanyalarının dönemi, içeriği ve medya seçimi gibi uygulamalar, malların pazarlanmasındaki uygulamalardan farklılık gösterebilir.

TUTUNDURMA.. Turizm pazarlamasında; kişisel satış, satış geliştirme, halkla ilişkiler ve doğrudan pazarlama gibi tutundurma karma elemanlarının kullanımı da farklılık göstermektedir.

İNSAN.. Turizm pazarlamasının temel karması, insandır. Çünkü, turizm ürünün ortaya çıkaranlar ve bu ürünleri tüketenler, yine insanlardır.

FİZİKSEL KANITLAR.. Kataloglar, Ulaştırma işletmelerinin biletleri, İşgörenlerin üniformaları, Masa örtüleri, Çatal ve bıçaklar, Yüzme havuzu, Tesislerin konforu, Ortamın gürültülü ya da gürültüsüz olması, Ortamın ısısı ve kokusu, Ulaşım yollarının durumu örnek olarak verilebilir. Kataloglar, Ulaştırma işletmelerinin biletleri, Önbüro ekipmanları, Odalardaki ekipmanlar, Perdeler, Duşlar, Şampuanlar,

SÜREÇLER.. Check-in ve check-out işlemlerinin müşteri bekletilmeden yapılması,restoranda yemek bekleyen bir müşterinin sıkılmasını engellemek için birtakım hizmetlerin verilmesi, buna örnek olarak verilebilir.

Turizm Pazarlamasının Özellikleri 1. Turizm pazarlamasının konusu ağırlıklı olarak hizmettir. Ancak, bunun yanısıra mal olarak nitelendirilebilecek ürünler de bulunmaktadır. 2. Müşterinin ürünün sunulduğu mekana gelmesi zorunluluğu dolayısıyla, turizm pazarlamasında dağıtım kanalları tersine işlemektedir.

Turizm Pazarlamasının Özellikleri 3. Turizm talebi, hem mikro düzeydeki hem de makro düzeydeki tanıtım çabalarından etkilenmektedir. 4. Turizm talebi, mevsimsel dalgalanmalar gösterir. Bu nedenle, müşterilerin çeşitli özelliklerine göre ayrıma tabi tutulması gerekmektedir.

Turizm Pazarlamasının Özellikleri 5. Turizm ürünü, soyut ürün olması dolayısıyla depolanamamaktadır. 6. Turizm pazarlamasında insan unsuru çok önemlidir. Müşteri tatmininin elde edilebilmesi için, hem işgörenlerin, hem müşterilerin hem de yönetimin ortaklaşa çaba göstermesi gereklidir.

7. Turizm ürünü, üretildiği ortamdan yalıtılarak müşteriye sunulamaz 7. Turizm ürünü, üretildiği ortamdan yalıtılarak müşteriye sunulamaz. Bulunulan mekan, ortam ve atmosfer, burada sunulan hizmetler, turizm ürününün diğer unsurlarını oluşturmaktadır. 8. Turizm pazarlaması, turistlerin sürekli olarak yaşadıkları yerden ayrılmaları ile başlar ve yeniden oraya dönünceye kadar yaptıkları çok boyutlu tüketimi bir bütün olarak ele alır.

9. Turizm pazarlamasında malın satışından sonra, garanti süresi, satış sonrası hizmet gibi uygulamalar yoktur. Ancak, müşteri tatmininin takip edilmesi gerekmektedir. 10. Turizm pazarlaması, esnek ve değişken bir tüketici kitlesine göre çalışmayı öngörür.

11. Turizm pazarlaması, diğer sektörler için ekonomik bir değeri olmayan ürünlerin pazarlanması ile ilgilenir. 12. Turistik ürünlerin kalite ve içerikleri, günden güne, müşteriden müşteriye, işletmeden işletmeye değişebilir.