İ.K STRATEJİLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Advertisements

İŞ DEĞERLEME İş Değerleme: Bir iş yerinde mevcut işler arasındaki değer farklılıklarını ortaya çıkaran bir karşılaştırma yöntemidir. Böylece işlerin önem.
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
TÜRKİYE TIBBİ CİHAZ TEDARİKÇİ PROBLEMLERİ
Farklı Kültürlerde Liderlik Yapmak Prof. Dr. Yeşim Toduk Akiş
İŞ DEĞERLEME Raqif QASIMOV.
Uluslararası İş Etiği.
İNSANGÜCÜ PLANLAMASI Dr. Habibe Akşit 15 Mart 2008.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
ÜCRET YÖNETİMİ VE ÜCRET SİSTEMLERİ
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
24 Mart 2015 Haliç Üniversitesi Kağıthane Kampüsü
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
19 İKY işlevleri.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
İŞKUR DESTEKLİ PERAKENDE BANKACILIK SAHA SATIŞ ELEMANI EĞİTİM PROJESİ
KARİYER YÖNETİMİ RAQİF QASIMOV.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İnsan Kaynakları Yönetiminin
GARANTİ EMEKLİLİK BES ÜRÜNLERİ.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Yöneticilerin Bakış Açısıyla Pazarlama Uygulamacılarının Bireysel Yetkinlikleri 1 Yrd. Doç. Dr. Umut EROĞLU Araş. Gör. Güngör HACIOĞLU Çanakkale Onsekiz.
İşbaşı Eğitim Programı İşverenlere Yönelik Bilgilendirme Sunumu
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, yöneticilerin uluslararası çevre için örgütleri nasıl tasarladığını keşfediyor. Bölüme, öncelikle, küresel büyümeyi harekete.
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
İnsan Kaynakları Yönetimi
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
KONU:ÜCRET HAZIRLAYANLAR: MEHMET BURAK KARAKUŞ SELİM UĞRAŞ.
İşletme Çevreleri, Büyüme, Küçülme ve Analizler
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Durum Analizi Sorun Analizi
ETKİNLİK YÖNETİCİSİ. Etkinlik yöneticileri hangi etkinlik alanında çalışırlarsa çalışsınlar üç kategoride uzman olmalıdır. İşin doğasına aldırmayarak.
Örgütsel Kariyer Planlaması
Türkiye`de Diyaliz Hizmetleri Sunumu Yük. Müh. Mustafa IŞIK ( MSEE, 1982) DİADER Genel Sekreteri Şubat / 2014.

KARİYER GELİŞTİRME.
PERFORMANS DEĞERLENDİRME 2016-KOCAELİ Erdoğan TALİ
İnsan Kaynakları Planlaması
#ÇalışmaHayatındaMilliSeferberlik
2016 Kayseri Ticaret Odası.
Çok Uluslu İşletmelerde İKY Fonksiyonları
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Başarılı Uluslararası İnsan Kaynakları Yöneticisi Kimdir?
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
İşbaşı Eğitim Programı İşverenlere Yönelik Bilgilendirme Sunumu
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TMS-19 ÇALIŞANLARA SAĞLANAN FAYDALAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Sunum transkripti:

İ.K STRATEJİLERİ

Çok uluslu işletmelerde 3 çeşit çalışan vardır: Gidilen ülke vatandaşları Ana-esas ülke vatandaşları Üçüncü ülke vatandaşları

Uluslararası insan kaynakları (IHRM) yöneticileri doğru insanı, doğru lokasyonda, doğru pozisyon ve ücretle bulundurabilmelidir.

Uluslararası İKY’nin farkları: Yeni Sorumluluklar Ücretleme Sistemi Çalışanların Bireysel Hayatlarını Anlama Yerli-Yabancı Karışımını Yönetme Daha Yüksek Risk: Ücret paketi ve terörizm vb güvenlik ihtiyacı daha yüksek olmaktadır.

Hükümet Düzenlemeleri Ve Ulusal Kültür Çalışma süreleri Avrupa’da haftada 35 saate kadar inebiliyor. Çalışanları ve ailelerini yeni kültürlere uyumlu olarak çalışmaları için hazırlamak yöneticinin işidir.

İstihdam Politikaları: Ana ülke çalışanları ve gidilen ülke çalışanları optimum bir karışım ortaya koymalıdır. Ana ülke yöneticileri, uzmanlık bilgisi, değer zinciri faaliyetlerinde ve daha fazla kontrol isteniyorsa; Gidilen ülke vatandaşları, çevre karmaşıksa,yerel bağlantılara ihtiyaç varsa ve pazarlama ve satış faaliyetlerinde yerliler kullanılır.

En büyük kısıtlardan biri, kendi ülkeleri dışında çalışmak isteyen uzman ve profesyonel çalışan sayısının az olmasıdır. Uzman geliştirmek için (aday yetiştirmek) şunlar yapılmalıdır: Firmanın büyüme stratejileri ve misyon rolleri analiz edilmeli Roller için gerekli olan davranış, bilgi ve beceriler tanımlanmalı Mevcut işgücü profili incelenip eksiklikler tespit edilmeli

İçeriden adaylar yetiştirilmeli ve geliştirilmeli, ayrıca dışarıdan mevcut yada potansiyel işgücü bulunmalı Her bir çalışanın performansı değerlendirilmeli

Dış ülkelerde çalışacak kişilerde şu özellikler olmalıdır: Teknik yetkinlik Kendine yeterlilik Uyum ve adapte olma Kişiler arası ilişkiler Fiziksel ve zihinsel sağlık Eş ve ailenin uyumluluğu

Global Kariyer Geliştirmek Başarılı firmalar yüksek potansiyeli olan çalışanları yurt dışı görevlere getirir. Böylece yönetsel görevler için yetenekler geliştirilir. Global stratejiye bağlılık gelişir. Mesela, Unilever’de yöneticiler tüm dünya ülkelerinde rotasyona tabi tutulur. Global talent pool database oluşturulur.

Hazırlık ve Personelin Eğitimi Dış ülkelerde çalışacak bütün personel eğitim alır. İK uzmanları ihtiyaçlarını belirlemelidir. Dış görevlerde eğitim 3 kısma ayrılır: Alan çalışmaları Pratik bilgi Farklı kültür bilgisi

Yöntemler: Video, konferans, rol oynama, örnek olay, web temelli öğrenme. Gidilecek ülkede birkaç haftalık yerinde eğitim programı Dış görevi sona erip geri dönenler için programlar Global düşünen beyinler geliştirmek

Performans Değerlendirme Ana firma yöneticisi Gittiği ülkedeki bağlı firmanın yöneticisi Her ikisinde de yanlılık olabilir. Gittiği ülkedeki bağlı firma yöneticisi kendi referansına ve beklentilerine göre değerlendirir (Hindistan’da Amerikalı yönetici).

Ana ülke yöneticisi ise uzak mesafeden doğru algılayamama nedeniyle eksik değerlendirme yapabilir. Hard datayı dikkate alıp soft değişkenleri görmezden gelebilir.

Farklı değişkenler nedeniyle karşılaştırma zorluğu: Az gelişmiş ülkelerde verimlilik düşüktür. Bunu fabrika yöneticisinin suçu olarak görmemek lazım. Farklı muhasebe sistemleri, farklı finansal sonuçlara yol açabilir.

Merkezi yönetimden kişiler ayrıca alan ziyaretleri yaparak performans sonuçlarını izleyebilirler. Dış operasyonların olgunluk seviyesi de performansta etkili. Nispeten yeni olan firmalar, tecrübeli çalışanları olan eskiler kadar başarılı olmayabilir.

ÜCRETLENDİRME Ücretlendirme paketleri ülkeler arasında farklılık göstermektedir. Aynı işin ücret karşılıkları farklı olabilmektedir. Temel ücret, yan haklar, yolluk ve harcırahlar ve primler olarak farklı kalemler ücrette dikkate alınır.

Temel ücret Temel ücret: kendi ana ülkesinde aynı iş için ödenen eşdeğer ücret seviyesini ifade eder. Örneğin, ABD’de çalışan Hollandalı bir müdür, Hollanda’da verilen eşdeğer ücreti almalıdır. Kendi ülkesinin kuru, yerel kur ya da bunların kombinasyonu olabilir.

Yan haklar Yan haklar: sağlık, hayat sigortası, emeklilik gibi yan haklar, ana ülkeye uygun verilir. Kendi ülkesindeki seviye korunur. Toplam ödemenin 1/3’i kadar yüksek bir oran tutabilmektedir.

Yolluk ve harçlıklar Kendi ülkesindeki yaşam standardını gittiği yerde korumak için yöneticiye ya da çalışana yapılan ilave ödemelerdir. Gidilen yerin zorluğu,barınma, yaşam maliyeti ve eğitim giderlerini kapsar.

Prim ve teşvikler Dış görev nedeniyle yapılan ekstra ödeme. Yabancı bir ülkede ya da kültürde yaşadığı ve adapte olmanın zorluklarına karşılık düşünülmüş bonus. Temel ücretin %10-30’u kadar. Ortalama, vergi sonrası %16 civarı. Dış görevde çalışanın ücret maliyeti yerel çalışanın üç katına ulaşmaktadır.