Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 COMENIUS alt programı Çok taraflı proje.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Okumada Anlamaya Engeller (Metin)‏
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
Okumada Anlama Hazırlayan: Jocelyne GIASSON Böl. 2 : Okumada anlama öğretimi için bir model Belirgin öğretim. De Boeck, 1996 ve 2008.
hazırlayan: Jocelyne GIASSON
Bu proje Lifelong Learning Programı çerçevesinde Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilmiştir, Comenius ( ) Kullanma Kılavuzu OKUMAK, Bir aktif.
E-Twinning Avrupa Okul Ortaklıkları Eşleştirme Projesi
Okumada Anlama Jocelyne GIASSON Böl. 1 : Okumada bir anlama modeli De Boeck, 1996 et 2008.
3D DEFTER VE SES.
Sıralı Resimlerle Türkçe Dersi
ÖĞRENME STİLLERİ.
Okul öncesİ Eğİtİmde Günlük Program AkIşI
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Bilimsel Metinler Nasıl Okunur ve Anlaşılır?
OKUMA ÖĞRENME ALANI Yrd. Doç. Dr. Dilek BELET.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
TÜRKÇE Mızrap Ege Durakoğlu.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TASARRUF NE GÜZELDİR.
ETKİLİ OKUMA.
Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Önce Dil Öğrenmeyi Öğrenin Gerekli Zamanı Ayırın Gerekli Zamanı Ayırın Kullanacağınız Materyalleri Edinin Kullanacağınız Materyalleri.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
BİLGİ EDİNME İHTİYACI:
Fuat AYDEMİR Psk. Dnş. KAZIM ÖZDEMİR İLKÖĞRETİM OKULU
Doğru Çalışma Yöntemleri
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
KELİME KUMBARAM.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
PROJENİN HEDEFİ İstanbul’da faaliyet gösteren, eğitilebilir öğretilebilir düzeyde zihin engeline sahip çocuk ve gençlerin öğrenim gördüğü 2 İş Okulu’nda.
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 12 Öğrenmek İçin Okuma.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
Okumayı Sevmeyen Çocuklar OCAK 2016 İZMİT REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
TÜRKÇE METNİ.
İSTATİSTİĞE GİRİŞ.
Öğretimin Planlanması
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Eğitimde Teknoloji Entegrasyonu
Projenin Amacı Projenin en temel amacı okul öncesi sınıflarında engeli olan çocuklarla çalışan öğretmenlerin sınıf içi yeterliklerinin artırılmasıdır.
21. YY BECERİLERİ.
KAVRAM HARİTALARI.
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
Sunum transkripti:

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 COMENIUS alt programı Çok taraflı proje

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 Okumak, etkin anlam arama Öncü komitenin 3. toplantısı Ploiesti, Ekim 2008 Bir öğretim sunumu “Denizimizi Koruyalım” Denizin korunması için çevre yasası

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 Sunumun içeriği Genel sunum (1 à 3) ‏ Öğretme seansının betimlenmesi (4) ‏ Bir projenin doğuşu (5) ‏ Projenin betimlenmesi (6) ‏ ölçütlerine göre projenin güçlü olan noktaları (7) ‏ ölçütlerine göre projenin güçlü olan noktaları (7) Bir metni anlamanın zorlukları (anımsatma) (8) ‏ Somut bir kaç örnekleme... (9, 10 et 11) ‏ Çevre yasası (gençler için) (12 et 13) ‏ 5. sınıf örneğini inceleme (devam) ‏

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 Öğretme seansının betimlenmesi Başlık : “Denizimizi koruyalım” Denizin korunması için çevre yasası Hedeflenen kitle : yaş arası öğrenciler, üst düzey Hedeflenen diller : Türkçe (anadil) ; Fransızca (2.dil) ‏ Anadil ve 2.dil hakimiyeti : zayıf - orta arası İşlenen mesaj türleri : bilgilendirici ve emredici metinler ; görüntüye dayalı belgeler Okumada engeller (öncelikli olarak çalışılmış) : genel anlam projesinin yokluğu ; anlam göstergelerini yakalayabilme sorunu ; önceki kazanımlara atıf sorunu ; bağlantı kurma sorunu Yazıyla olan ilişki : bir yasanın yazılması ve resimlendirilmesi

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 Bir projenin doğuşu

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 Projenin betimlenmesi Hedefler: Öğrencilerin çevre sorunlarına, özellikle de denizle ilgili sorunlara karşı duyarlı olmalarını sağlamak ; birey olarak ve toplum olarak sorumluluklar üzerine düşünmelerini sağlamak Üretilmesi beklenen: resimlendirilmiş, ilköğretim çocuklarına uyarlanmış bir çevre yasası Öngörülen süreç : haftada 2 saatten, 5 haftalık bir süreç Görev dağılımı : - 5.sınıf öğrencilerinin yasayı Türkçe ve Fransızca olarak yazmaları - her bir sınıf düzeyinin 2 madde resimlendirmesi (1, 2, 3, 4 et 5) ‏ Yapılabilecek eklemeler: yasanın, yarışın belirli aşamalarında veya başka okullarda dağıtılması

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 ölçütlerine göre projenin güçlü olan noktaları ölçütlerine göre projenin güçlü olan Öğretmenler açısından, - çeşitli metin türlerinde okumada anlamayı geliştiren pedagoji uygulamalarına teşvik - anlamlı ve öğrencileri bilme anlamında etkin olmaya yönlendiren okuma etkinliklerinin uygulanmasına teşvik - tutarlı öğretme yöntemlerinin geliştirilmesi Öğrenciler açısından, - yatırım - öğrenmeye başka kapılar açan ve birçok dersi kapsayan bir projeyle devam etme

Bir metni anlamanın zorlukları Metni somut çağrıştırma haline getirme sorunu smantıksal zamansal mekansal Dil bilgisi Yaşam+kültür a lanında bilgi Metin yapıları hakkında bilgi Anlam göstergelerini yakalayabilme sorunu Önceki kazanımlara atıf yapma sorunu Genel anlam projesi yokluğu Bağlantı kurma sorunu Anlamsal varsayımda bulunma sorunu örtük olanı bulma sorunu

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 pedagoji notu Yazılı olanı anlama Denizin korunması Thème d'étude de mi-mai à mi-juin (en doublette)‏ Sınıf: Dil: Hedefler Kullanılan belgeler (Seçim nedeni‏ S1 S2 S3 S4 S5 Öngörülen etkinlikler S1 S2 S3 S4 S5 Sonuç Öğrencinin belgeyi anlaması için ne yapıldı? En amont? Dans la formulation d'objectifs opérationnels (qui permettent d'évaluer s'ils sont atteints ou pas en fin de séquence)? Dans l'analyse du document? Dans la préparation des activités? Pendant ? Organisation du travail en groupes? Collectif?individuel? Adaptation aux réactions des enfants? Après? Analyse de la séance, les points forts et faibles? Somutlaştırmak üzere birkaç örnek... - bir öğretmeninin aracılığıyla (çift dersli) çalışma seanslarının ekip halinde - genel olarak düşünme pratiğine, ve özel olarak okumayı öğretme konusunda düşünmeye teşvik eden ortak bir pedagoji notu kaleme almak

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim Kazanımlara atıfta bulunmayı kolaylaştıran belgeler, doğru göstergeleri bulma çalışması, çıkarım yapan anlama ve yatırım yapma ve yansıtma (çok şey anlatan resimler, makale ve resimlendirme arasında gidip gelme ))

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 Birkaç dersi kapsayarak bağlantı kurmayı kolaylaştıran bir çalışma...

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008

5. sınıfı inceleme inceleme5

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim sınıfı inceleme Başlık : Başlık : “Yokolmakta olan hayvan türleri” Hedef kitle : 5. sınıf Hedef kitle : 5. sınıf (CM2) yaş arası 16 öğrenci, üst düzey Hedef dil : Hedef dil : Fransızca (2.dil) ‏ 2.dil hakimiyeti : 2.dil hakimiyeti : zayıf ile orta arası İşlenen mesaj türü : İşlenen mesaj türü : bilgilendirici metin Okumada engeller (öncelikli olarak çalışılmış) : - genel bir okumadan sonra tüm metnin açık bir özetini yapmada zorluk - neden ve sonuç ilişkisi gibi, mantıksal bağlantıları anlamada zorluk Hedefler : - Bir özet inşa edebilmek için bir metnin yön verici fikirlerini açığa çıkarmak - Önceki kazanımlara başvurmayı harekete geçirmek - Nedeni ve sonucu anlamayı ve anlatmayı geliştirmek

Üretilmesi beklenen Üretilmesi beklenen : ikişer öğrenci gruplarının birer sözlü sunum ve sınıfa asılacak bir pano hazırlaması. Öngörülen süreç: Fransızca derslerinde haftada dörder seans. Öğrencilerin kazanımı : - Türkçe öğretmeninin önceden Türkiye'deki hayvan koruma dernekleri üzerine yapacağı bir çalışmayla, hayvanlarla ilgili başlıca ekolojik çevre sorunlarının öğrenilmesi - Fransızca dersinde ve ikili derslerde işlenecek hayvanlarla ilgili bilimsel sözcük dağarcığının öğrenilmesi Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim sınıfı inceleme

Sürecin gerçekleşmesi : 1. Genel olarak anlama - Yok olmaktaki hayvan türleri konusundaki metin ve gençlere yönelik bir gazete makalesi fotokopi yapılarak, haftasonu okumaları için öğrencilere dağıtılır. - Öğretmen metindeki anahtar sözcüklerin altını çizmiştir ve öğrencilerden bu sözcükleri bilmiyorlarsa sözlükten bakmaları istenir. - Öğrencilere verilecek imge şudur : bu sözcükler bir merdivenin basamakları gibidir ve metinde ilerlememizi sağlayacaktır. Bir dahaki oturumda bu metni özetlemek gerekecek ve önemli bir şey unutmamak için de, bu sözcükleri dayanak olarak kullanacağız. 2. Bilginin harekete geçmesi / Kazanımlara atıf - İkinci bir aşamada, bu anahtar sözcükler tahtaya yazılacak, öğrenciler gelip iyi bildiklerini işaretleyerek, bunlarla daha önce nerede karşılaştıklarını anlatacaklar. İkili ders sırasında kullanılan renk şifresinin aynısı önerilir : Fransızca dersinde karşılaştıkları sözcükler mavi renkle, Türkçe yapılan derste karşılaştıkları ise kırmızı renkle işaretlenecek. - Fileye sıkışmış yunus balığı resmi öğrencilerde özel bir tepki uyandırmaktadır. Bu resmi derhal, daha önce katıldıkları deniz konulu bir çalıştayla, ve bu çalıştay öncesi ve sonrası yapılan çeşitli çalışmalarla bağdaştırmaktadırlar.

3. Ç ıkarım yapan anlama / mantıksal bağlar - Metin bir kez genel olarak anlaşılınca öğretmen öğrencilere gazetecinin yöntemini açıklamalarını önerir : makalesini neden öyle düzenledi ? Öğrenciler önce metnin bölümlerini açıklar (giriş, 1. ve 2. paragraflar). Bunu paragraflar arasında, mantıksal değil, sadece zamansal bir bağ bularak yaparlar. - Böylelikle, herbiri metnin fikirlerinden birini temsil eden domino taşları yardımıyla, metin bir somut çağrışımlar dizisi haline getirilir. Domino taşları yerleştirildiklerinde birbirine dayanacaktır ve birine dokunulursa, hepsi düşecektir. Bu olay fikirler arasında var olan mantıksal bağları somutlaştırır (kelebek etkisi) 4. Anlamayı, imgeleme yetisini harekete geçirerek ölçme - Öğretmen, beslenme zinciri tipinde, bir imgesel çevre zinciri yaratacaktır. Sonra zincirden bir unsur çıkartılacaktır. - Öğrenciler domino taşlarını kullanarak herbir fikir arasındaki mantıksal bağları yeniden kuracak, eksilen halkanın sonuçlarını bulacak ve anlam varsayımlarında bulunacaktır. - Aynı şekilde, işlemi tersine yapmaları önerilecek. Hassas bir durumdan hareketle öğrenciler bunun nedenini araştıracak ve akıl yürütmelerini 'domino bağları diye adlandırdıkları şeye dayandıracaklardır. Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim sınıfı inceleme

Öğrencilerin metinde kurdukları domino zincirine örnek... Virüsler hasta eder, aşılanmak gerekir. Aşılar laboratuvarlarda üretilir.... Aşıları test etmek için laboratuvarlarda kobaya gerek vardır Kobaylar deneyler yüzünden ölür... Laboratuv ar-lardaki kobaylar ölünce, Afrika'da şempanze avlayıp onlara satarlar... Gittikçe daha çok şempanze avlandığı için, ormanlarda yok oluyorlar... Şempanze kalmazsa, onları yiyen vahşi hayvanlar da ölür... Ama virüse karşı bir aşı bulunmazsa, o zaman insanlar mı ölecek ? Sonunda orman yok olur... Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim sınıfı inceleme

Öğrencilerin metinde kurdukları domino zincirine örnek... Virüsler hasta eder, aşılanmak gerekir. Aşılar laboratuvarlarda üretilir... Aşıları test etmek için laboratuvarlarda kobaya gerek vardır Kobaylar deneyler yüzünden ölür... Laboratuvar- lardaki kobaylar ölünce, Afrika'da şempanze avlayıp onlara satarlar... Gittikçe daha çok şempanze avlandığı için, ormanlarda yok oluyorlar... Şempanze kalmazsa, onları yiyen vahşi hayvanlar da ölür... Ama virüse karşı bir aşı bulunmazsa, o zaman insanlar mı ölecek ? Sonunda orman yok olur... Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim sınıfı inceleme

5. Bağımsızlaşma / Üretme - Son seansta öğretmen öğrencilere ikişer gruplar halinde yok olmaktaki bir hayvan türü üzerine çalışmalarını önerir. Gösterilen hedef, domino taşlarını kullanmadan sınıfa bu türün yok olma neden ve sonuçlarını ve bu hayvanı kurtarmak için ne gibi çözümler düşünülebileceğini anlatabilmektir.

Neslin Degisen Sesi, Ploiesti, Ekim 2008 COMENIUS Alt programı Çok taraflı proje