Elektromanyetik Dalgalar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Işık Dalgalarının Girişimi - Kırınım
Advertisements

ÇİFT YARIKTA GİRİŞİM YOUNG DENEYİ.
IŞIK YOKSA RENK YOKTUR! Cisimler üzerlerine düşen ışığı yansıttıkları zaman onları görür ve rengini söyleriz. Eğer ışık yoksa renk de yoktur.
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
Sensörler Öğr. Gör. Erol KINA.
IŞIK Işığın Kırılması Mustafa ÇELİK.
Işığa duyarlı malzemenin, ışığa karşı gösterdiği tepkimeye veya herhangi bir yöntemle görüntü oluşmasına pozlama denir.
ZONE SISTEM Ansel Adams Dr. Şükrücan Baytan
Görme keskinliği Hacimli görme Renkli görme İllüzyonlar
FOTOĞRAFİK SİSTEMLER Cisimlerin optik olarak resim düzlemine izdüşürülen görüntüleri fotoğraj filmi üzerine kaydedilir. Görüntünün kaydedildiği fotoğraf.
IŞIK Karanlıkta cisimleri göremeyiz.Uzayda ve
GÖZLENEMEYEN KATMANLARI
IŞIK Yunus Emre Yüksel.
PERİYODİK TABLO ALİ DAĞDEVİREN.
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması.
KOLLOİDAL SİSTEMLERDE IŞIK SAÇILMASI
Still life fotoğraf tekniğinin temeli resim sanatının en önemli uygulama alanlarından biri olan natürmort-ölüdoğa tekniğine dayanmaktadır. Kelime anlamı.
AY DEDE.
Görsel Sanatlar Dersi 2. Sınıflar
RENK.
DÜNYA ve UZAY.
HAZIRLAYAN: SONGÜL KÜÇÜKÇALGAZ Fen bilgisi Öğretmenliği 3.sınıf
VE ALGI.
Portre Fotğrafları.
GÖRSEL ESTETİK IŞIK VE RENK Yusuf Kadri Şirinkan.
FİZİK DÖNEM ÖDEVİ OPTİK mehmet keskin Yansıma Kanunları Sapma Açısı
RENK.
Özboyacı İlköğretim Okulu Hazırlayan Faruk YAVUZ.
Beyaz Işık Gerçekten Beyaz mıdır?
Beyaz Işığın Renklere Ayrılması Şekildeki prizmaya gönderilen beyaz ışık demeti, prizmadan çıktıktan sonra renklere ayrılır. Bu renkler perde üzerine düşürüldüğünde.
PAMUK TASNİF ODASININ ÖZELLİKLERİ
GÖRME OLAYI VE IŞIK HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
İştah Açan Fotoğraflar
Fotoğraf Stüdyosu Temel Ekipmanları
PLAZMALAR.
IŞIK VE SES.
ÜSTYAPININ YANSIMA ÖZELLİKLERİ. Trafik kazaları çeşitli faktörlerin kombinasyonu olmasına rağmen araştırmalar en önemli etmenin gece faktörü olduğunu.
Işık Işık kaynakları Işık ve madde Işığın yayılması Işığın yansıması
Herdemyeşil çok yıllık yarı çalıdırlar. İlkbaharın ortasında çiçeklenip sonbahara kadar çiçekli kalırlar. En iyi çiçeklenmesini bol güneş altında yapar,
IŞIK VE SES.
Renk tayfı Beyaz ışık renklerin karışımından oluşur.beyaz ışık ışık prizmasından geçerse yedi renge ayrılır.buna renk tayfı denir.
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
Işık Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır.
Eşdeğer Sürekli Ses Düzeyi (Leq)
Işık, hem dalga hem de tanecik özelliği gösterir
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
GÖKKUŞAĞINA BAKIN!.
CİSİMLERİ RENKLİ NASIL GÖRÜRÜZ.
Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
DİJİTAL GÖRÜNTÜ İŞLEME
SICAKLIK Bir cismin ne kadar sıcak olduğunun ölçüsüdür. Derideki duyu alıcılarının yardımıyla bir cismin sıcaklığı konusunda kabaca da olsa bir izlenim.
TEK OBJEKTİFLİ REFLEKS MAKİNALAR (SLR - Single Lens Reflex)
Danışman Neşet DEMİRCİ IŞIK VE MADDE IŞIK KAYNAKLARI
Özboyacı İlköğretim Okulu
Optik Yansıma.
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
görme duyumuzda bıraktığı etkiye renk denir.
RENKLERİN EFENDİSİ: IŞIK.
RENK BİLGİSİ.
GÖRME OLAYI VE GÖZ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
“RENK”.
AÇIK-KOYU / IŞIK GÖLGE.
KANUNİ İLKÖĞRETİM OKULU KAHRAMANMARAŞ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SİSMİK PROSPEKSİYON DERS-4 PROF.DR. HÜSEYİN TUR.
B A R U U T L L Başlıyor... Sunu Deponuz:
DİJİTAL GÖRÜNTÜ İŞLEME Hafta 5
GÖRÜNÜR IŞIK Bu algılama, ışığın maddeler üzerine çarpması ve kısmen soğurulup kısmen yansıması nedeniyle çeşitlilik gösterir ki bunlar renk tonu veya.
Sunum transkripti:

Elektromanyetik Dalgalar Maddenin fiziksel yapısındaki atomik etkileşim sonucu oluşan elektromanyetik saçılımdır. Herhangi bir dalganın iki temel özelliği dalga boyu ve frekansıdır. Dalga boyu ile frekansın çarpımı ışığın yayılma hızını verir (300000km/s).

Işık

Işık Herhangi bir nesnenin görülebilmesi için ya kendisinin bir ışık kaynağı olması ya da herhangi bir kaynaktan gelen ışığı yansıtması gerekir. Nesne (3-Boyutlu) F. mak Işık Yansıyan ışık İmge Uzayı (2-Boyutlu)

Işık Fotoğrafta ışığın dört fonksiyonu vardır: Konuyu aydınlatmak, Hacim ve derinlik katmak, Fotoğrafın atmosferini oluşturmak, Aydınlık ve karanlık yoluyla desenler oluşturmak. Bunun yanında, ışığın dört tane de özelliği vardır: Parlaklık, Yön, Renk, Karşıtlık (kontrast).

Işık Parlaklık: Işığın yoğunluğunun ölçüsüdür. Pozometre yardımıyla ölçülür. Pozu belirler, makinenin elde mi tutulacağına, sehpaya mı bağlanacağına karar vermede yardımcı olur. Fotoğrafın rengini ve atmosferini belirler. Karla kaplı alanlarda şiddetli, gecenin karanlığında ise çok düşük şiddetlidir. Parlak ışık genellikle sert ve gerçekçidir. Loş ışık ise daha gevşek, dinlendirici ve gizemlidir.

Işık Yüksek yoğunluklu aydınlatma, konuları daha yüksek kontrastlı ve renklerini daha parlak gösterir. Loş ışık ise bunun tam tersini yapar. Böylelikle fotoğrafçı, ışığın yoğunluğunu değiştirerek, fotoğrafın uyandıracağı duygulara hükmeder. Özellikle iç mekan çekimlerinde konu üzerindeki aydınlanmanın şiddeti konu ile ışık kaynağı arasındaki mesafeye bağlıdır. “aydınlanmanın şiddeti, konu ile ışık kaynağı arasındaki mesafeye bağlı karesel olarak değişir.” Ancak bu kural noktasal ışık kaynakları için geçerlidir.

Işık Işık Kaynakları: Güneş ışınları, açık alanda her noktayı aynı derecede aydınlatırlar. Nokta ışık kaynaklarından yapılan aydınlatmalarda uzaklık artıkça konuya düşen ışık şiddeti azalır. Arkası yansıtıcılı kaynaklar, koni şeklinde, ışık kaynağından uzaklaştıkça genişleyen bir ışık huzmesi oluştururlar. Gökyüzü, açık renkli duvar yüzeylerinden gelen dağınık ışık kaynakları şeklinde tanımlanabilir.

Işık Doğal Işık: Doğada fotoğraf çekerken ışık tek bir kaynaktan yani güneşten gelir. Flaş, lamba, ateş, ay ışığı, reflektör gibi kaynaklar gün ışığının etkisini artırmak için kullanılırlar. Işığın kalitesi; günün saati, konuya geliş yönü, ışığa müdahale veya filmin özelliklerinden etkilenir. Bir nesne üzerinden yansıyan ışık, nesnenin özeliğine bağlı kalarak düzgün, dağınık, kontrastlı, sert, yumuşak, donuk, sıcak, soğuk veya kırmızıdan maviye doğru değişik anlamlar verebilir. Genellikle donuk, mat mavimsi ışık sakin ve durağan bir anlam verir. Koyu ve sıcak ışık daha fazla heyecan ve enerji verir. Doğru ışıktan yaralanmak için ışığı çok iyi okuyabilmeliyiz. Bu da artan tecrübe ile olur.

Işık Yön: Nesne üzerine düşen ışığın yönü, gölgelerin konumunu ve yoğunluğunu belirler. 5 farklı yönden söz edilebilir.

Işık

Işık

Işık

Işık

Işık

Işık Renk: Saçılan ışık homojen değildir yani farklı dalga boylarına sahiptir. Renkli filmler belli bir tür ışık altında doğru renkleri verecek biçimde üretilmesinden dolayı, farklı renkte ışık kaynağı (akkor lamba) altında pozlandırıldığında gerçek renkleri vermeyecektir. Bu nedenle ışığın belli bir sınıflandırmaya sokulması gerekmektedir. Bu amaçla Kelvin skalası kullanılmaktadır.

Işık

Işık Çeşitli ışık kaynaklarının ortalama renk dağılımları: Işığın Türü: Mavi Yeşil Kırmızı Gün ışığı: %33 %34 %33 Renksiz flaş: %24 %36 %40 Stüdyo Ampulü: %49 %34 %17 Mum ışığı: %6 %18 %76 Normal elektrik ampulü: %12 %32 %56

Işık Karşıtlık (Kontrast): Bir ışık kaynağının yaydığı ışığın konunun karşıtlığı üzerine etkisi; konu ile ışık kaynağı arasındaki mesafe, ışık kaynağının konuya göre etkili ya da geçerli boyu.

Işık RENK: Işığın doğurduğu fiziksel bir olaydır. Renk algılama duygusuna göre etkileri aşağıdaki gibi sıralanabilir: Gelen ışığın spektrum yapısı, Işığı geçiren ya da yansıtan malzemenin molekül yapısı, Renk algılama organları (göz, beyin).

Işık

Işık

Işık Küçük istisnalar dışında, gözümüzle gördüğümüz renkler hiçbir zaman saf değildirler. Yani gördüğümüz renkler hiçbir zaman saf değildirler. Gördüğümüz renkler, kırmızı, yeşil ve mavi gibi renklerin karışımından oluşurlar.

Işık Yeşil (G) Kırmızı (R) Mavi (B) Sarı (Y) Turkuaz (C) Mor (M) Beyaz (W)

Işık Sarı (Y) Mor (M) Turkuaz (C) Kırmızı (R) Yeşil (G) Mavi (B) Black (B) Kırmızı (R) Yeşil (G) Mavi (B)

Işık

Işık

Işık

Işık

Işık

Işık Walter Fogel Ansel Adams Immogen Cunnighan