Düşündüren Resimler-I KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu
Advertisements

Eleştirel Refleks (Kritik Yansıma)
HO Ş GELD İ N İ Z YESDER KAD BİRİMİ KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU.
Uzaktan eğitim için çalışma rehberleri hazırlanması
Çocuğunun Koçu olarak Aile
Öğretim yöntem ve teknikleri
Kitap Okumanın Önemi....
Öğretim Planlaması.
ÖĞRETİM ANALİZİ Amaçların Sınıflandırılması Bilişsel Öğrenmeler
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Altı Şapkalı Düşünme.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
DAYANIŞMA.
Kritik- Eleştirel Düşünme
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Yaratıcı Düşünme.
21. Yüzyıl becerileri.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Problem Çözme Becerileri
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Bilgisayar Destekli Öğretim
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
RİSKLERİN TESPİT EDİLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
FOTOĞRAF, GERÇEKLİK VE GERÇEĞİN TEMSİLİ
İKTİSADA GİRİŞ-I.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
MUTLAK DEĞERLENDİRME Elif Tuba BEYDİLLİ.
TARTIŞMA TÜRLERİ ~Panel~
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
EĞİTİMDE HEDEFLERİN BELİRLENMESİ
DOĞA BENGÜ KOTAN 935 BERKAY ORKAN 1071
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
Beş Aşamalı Mesleki Rehberlik ve
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
14 - KAVRAM HARİTALARI KAVRAM HARİTALARI.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Düşünme Türleri ve Becerileri
Çocuklarda zeka gelişiminin en yoğun olduğu dönem 3–11 yaş aralığı olup bu dönemlerde beyin gelişimine çok dikkat edilmelidir..
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
KİŞİLERARASI İLETİŞİM
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
Kritik ve Analitik Düşünebilir miyiz? Neden Olmasın! Biz insanız. Bizim işimiz bu! İşimizi iyi yapıyor muyuz? Yoksa başkalarına mı bırakıyoruz? Neden Olmasın!
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
Bilişsel Gelişim Çocukluk Çağı 1.
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
ÜSTÜN ZEKALI VE DAHİ ÇOCUKLAR
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Öğrenmede Öncelik- Sonralık Etkisi
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
OKUL DÖNEMİNDE GELİŞİM 6-11 YAŞ
Bloom ve Bilişsel Taksonomi
Analitik Düşünme Analitik düşünmek  sofistike bir problemi/durumu/konuyu  alt problemlere/durumlara/konulara ayırdıktan sonra her bir alt konunun ana.
Başşliyoouu... Başlıyor....
Psikolojiyi Tanımlamak
Zihin Haritalama Tekniği. 1.Kavramı merkeze yerleştirin.
KAVRAM HARİTALARI.
Sunum transkripti:

Düşündüren Resimler-I KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU HOŞGELDİNİZ YESDER KAD BİRİMİ Düşündüren Resimler-I KRİTİK VE ANALİTİK DÜŞÜNME PLATFORMU

Sunum Planımız Kısaca düşünme ve gaflet tanımlaması Kısaca düşünme çeşitleri Temaları farklı düşündüren resim örnekleri Kısaca KAD

Düşünmek: (sözlük) a- muhakeme etmek. b- Aklından geçirmek, kavramları tanımlamak, göz önüne getirmek. c- Zihinle arayıp bulmak. d- Bir şeye karşı ilgili ve titiz davranmak. e- Akıl etmek, ne olabileceğini önceden kestirmek. f- Tasarlamak. g- Tasalanmak, kaygılanmak. h- Farz etmek

“unutmaksızın ihmal etmek, “gaflet” ise; “unutmaksızın ihmal etmek, terk etmek, yanılmak, umursamamak, dikkatsizlik yapmak” (Türk Dil Kurumu, 1988).

Düşüncenin koşullandırılmasına bir örnek EĞER   1 = 5 2 = 25 3 = 125 4 = 625 ise 5 = ???? Cevap 5 = 1 İlk satırı hatırlayın 1=5

Düşünmenin gruplandırılması Beynin fonksiyonu olan düşünme, iki farklı seviyede ortaya çıkmaktadır. Düşük seviyede düşünme; bir bilgiyi öğrenme ve alışkanlık haline getirmekten ibaret iken, yüksek seviyede düşünme ayrıca, bilginin analiz, sentez ve değerlendirilmesi aşamalarını da kapsamaktadır (Bloom BS, 1984, Cotton K, 1991).

Trafikte araç kullanmaya benzetilir. “geri planda düşünme , otomatik düşünme veya idare edici düşünme” Geri planda düşünme, günlük yaşamın akışı içerisinde otomatik olarak yapılan idare edici bir düşünmedir. Trafikte araç kullanmaya benzetilir.

Bilinçli düşünme ise, “harita yapmakla” ilgilidir. Konuyu inceler ve haritasını çıkartırsınız. Haritayı nesnel ve yansız bir şekilde yaparsınız. Bunu yapmak için geniş bir görüş açısına sahip olmanız gerekir. Yeni bir yol yapmakla ilgilidir. Burada önemli olan dikkati belirli bir noktaya yönlendirmek ve bunu yapabilecek bir yönteme sahip olmaktır. (De Bono E, 1997).

KAD; Olayların, söylemlerin arka planını anlayabilecek bir düşünme şeklidir.

Dünyadaki en güzel renkler olan çocuklarımızı bekleyen gelecek.

Toplumsal Yaşantımız

Niyetlerimizle Yüzleşmeliyiz

Doğru Yardım Hangisi

Bakış açısına göre doğru? Başka görüşlere saygılımı yız?

Çocuklarımız…

Kadınlarımız…

Tüm Aile Fertlerimiz

Derinliksiz, Sahte Aydınlarımız?

Çoğu Akademisyenlerimiz

Yanlış bilgilerle kirlenmiş, ön yargılı beyinlerimiz.

Yorum Yok

Teknoloji ile beraber Obezite arttı

Propagandalar ile gözleri kör edilmiş ve kandırılmış bireyler.

CNN’de Sadece 1.resim yer aldı

KAD NEDEN GEREKLİ? Allah rızasını kazanmada; tefekkürün yolunu açacak, feraset, basiret ve hikmete bizi taşıyacak bir yol ve metod olarak Kritik Analitik Düşünme sistemini hayat tarzı haline getirmeliyiz.

Kritik analitik düşünmek ne demektir? Proaktif düşünmektir Problemi anlamaktır Problemi çözmektir Sistemli düşünmektir Kelime hazinesine sahip olmaktır Doğru soru sorabilmektir Her şeyi merak etmektir Yeni fikirlere açıklıktır Hedefe kilitlenmektir

Bilginin sentezini yapmaktır Fikir üretmektir Kanıtsız karar vermemektir Tarafsızlıktır Ön yargılı olmamaktır Bilmediğinin tevazusudur “Sürüye” katılmamaktır Gerçekle, gerçek olma ihtimali olanı ayırmaktır Mantıklı ile duygusal kararı ayırmaktır

Yanlışa cesaretle karşı çıkabilmektir Farklı düşünceye empatidir Düşüncesinin sorumlusu olabilmektir Hemen onaylayıcı olmamaktır Bilgi sahibi olmadan yorum yapmamaktır Sorgulamaktır Test etmektir Gereğini yapmaktır Bilişsel, duyuşsal ve davranışsal etkinliktir.

Çok Faydalı Linkler www.zinde.info www.kritik-analitik.com www.iskenderpasa.com www.zindegenclik.org www.akradyo.net www.yesder.net www.kuranimiz.net www.helalvedogal.com www.cekud.org.tr