MOTAT SİSTEMİNDE ATHS UYGULAMALARI
Teşekkür Önce temiz bir ülke önceliği ile çıkılan yolda Bakanlığımızın 200.000 Ton/Yıl ile başlayıp kısa sürede yaklaşık 1000.000 Ton/Yıl kapasitesine ulaştığı tehlikeli atık yönetiminde denetim eksikliğinin günümüz yaşayanları ve gelecek nesiller üzerinde oluşturacağı tehlikelere karşı mutlak ve acil çözüm ihtiyacını karşılamak için Dünyada ilk olma özelliğini taşıyan MOTAT sistemini oluştururken göstermiş olduğu çabalar için Başta Çevre ve Şehircilik Bakanlığımız olmak üzere Özellikle atık yönetimi dairesi başkanlığı eski ve yeni çalışanlarına en içten dileklerime Teşekkür ederim.
ATHS lerin görev kapsamı ATHS lerin görev ve yetkileri Sunum İçeriği ATHS Nedir ATHS lerin amacı ATHS Süreci ATHS lerin görev kapsamı ATHS lerin görev ve yetkileri ATHS lerin nitelikleri
ATHS nin Tanımı Atık Takip Hizmet Sağlayıcısı (ATHS): Sistemin kullanımı sırasında, mobil cihazların işletilmesi sırasında, sahadaki araçlara ve araçların ait oldukları firmalara eğitim destek danışmanlık hizmeti verecek olan Türkiye’de yerleşik kurum ya da işletmelerdir.
ATHS:SÜRECİ
ATHS: Amaç Üretimden bertarafa her bir taşıma işlemine ilişkin bilgilerin kaynağında kayıt altına alınması, atık yüklü araçların seyir halindeyken izlenmesi ve bu şekilde atık taşıma işlemlerinin etkin bir şekilde denetlenmesi amacıyla hazırlanan sistem olarak tanımlanan, Mobil Atık Takip Sistemi (MOTAT) uygulanması sürecinde oluşabilecek işletimsel sorunların çözümünde sorunların kaynağında azaltılabilmesi için uygulama öncesinde yetkili sistem kullanıcılarına EĞİTİM vermek uygulama sırasında tüm kullanıcılara DANIŞMANLIK vermek ve DESTEK olmaktır
ATHS: Görev kapsamı
ATHS: Görevleri MADDE 12 – (1) ATHS’ lerin görev ve yetkileri aşağıda belirtilmiştir. Sistemin sahadaki uygulaması sırasında gerekli olan Kullanıcı eğitimlerini vermek, İşletimsel destek hizmetlerini sunmak Kullanıcılardan gelen talepleri cevaplandırmak. Kullanıcı Eğitimlerini Belirleyebilmek İçin Kullanıcıları Gruplandırmak ve Tanımlamak ve Eğitimleri Gruplandırmak ve Tanımlamak Gerekir
MOTAT: Kullanıcılar KULLANICILAR Mobil Cihaz Kullanıcıları Motat Sistemi Kullanıcıları Bakanlık Sistemi Kullanıcıları Acil Durumlarda Sistem Kullanıcıları
Mobil Cihaz Kullanıcıları Mobil cihaza sahip ve MOTAT: Kullanıcılar Mobil Cihaz Kullanıcıları Mobil cihaza sahip ve mobil cihazdan sorumlu sistem kullanıcılarıdır Atık Taşıma Firmaları Yetkilileri Atık Taşıyacak Araç Sürücüleri
ATHS: Kullanıcılar SİSTEM KULLANICILARI Atıkların Üreticiden Lisanslı bertaraf/Geri kazanım Tesisine Nakliyesi ve teslimi sürecinde Mevzuat gereği Sorumluluğu olan tüm taraflardır. Atık Taşıma Firmaları Atık Taşıyacak Araç Sürücüleri Lisanslı Bertaraf Geri Kazanım Tesisleri ATSS Firmaları ATSS Operatörleri ATHS Firmaları ATHS Çağrı Merkezi Operatörleri Atık Üreticileri
ATHS: Kullanıcılar Çevre Ve Şehircilik Bakanlığı Sistemi Kullanıcıları Atık Yönetimi Dairesi Başkanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı İl Müdürlükleri Lisanslı Taşıma Firmaları ATHS ları ATSS ları Atık Üreticileri
ATHS: Kullanıcılar ACİL DURUMLARDA DİĞER ÇAĞRI MERKEZİ KULLANICILARI 110 İTFAİYE 112 ACİL SERVİS 155 POLİS 156 JANDARMA
EĞİTİMLER
MOTAT: Eğitim Grupları Eğitimlerin yapısını ve kapsamını belirleyebilmek için eğitime tabi kullanıcıları gruplandırmak ve tanımlamak gerekir
ATHS: EĞİTİM EĞİTİM GRUPLARI Mobil Cihaz Ve MOTAT Sistem Kullanıcıları Mobil Cihaz ve Bakanlık bünyesindeki atık taşıma uygulamaları eğitimine tabi kullanıcılar MOTAT Sistem kullanıcıları Bakanlık bünyesindeki atık taşıma uygulamaları eğitimine tabi kullanıcılar
ATHS: EĞİTİM Mobil Cihaz ve MOTAT Sistem Kullanıcıları Eğitim Eğitime Tabi Kullanıcılar Mobil Cihaz ve MOTAT Sistem Kullanıcıları Eğitim Atık Taşıma Firmaları Yetkilileri Atık Taşıyacak Araç Sürücüleri
ATHS: EĞİTİM Eğitime Tabi Kullanıcılar MOTAT Sistem Kullanıcıları Eğitimi Lisanslı Bertaraf Ve Geri Kazanım Tesisleri Yetkilileri
ATHS: EĞİTİM İsteğe Bağlı MOTAT Sistem Kullanıcıları Eğitimi Atık Üreticileri Çevre Danışmanlık Firmaları Çevre Görevlileri ATSS Firmalar ve Operatörleri Bu kullanıcılara Eğitim Belgesi düzenlenebilir Ancak Kayıta tabi olup olmadıkları tanımlanmalıdır.
ATHS: Görevleri b) Lisanslı firma yetkilileri ve lisanslı araç sürücülerine mobil cihaz kullanımı eğitimlerini vermek.
ATHS: Mobil Cihaz Eğitim İçeriği Mobil Cihaz Eğitim İçeriği Bakanlıkça Belirlenmiş Standart özellikler ve ATSS dan verilecek bilgiler doğrultusunda Eğitim verilecektir. Bu kapsamda belirlenen ve genel olarak aşağıdaki Konu başlıklarında Eğitim vermelidirler Mobil Cihaz Genel Teknik Yetenek Özellikleri Eğitimi Motat Modülü Yazılım Kullanım Özellikleri Eğitimi Mobil Cihaz Arıza Durumu Eğitimi Eğitim Kaza / Sızıntı / Acil Durum Eğitimi Hata/Uygunsuzluk/İhlal Durumları Eğitimi
ATHS: Mobil Cihaz Eğitim İçeriği Donanım Genel Teknik Yetenek Özellikleri Eğitim İçeriği Örnek Olarak Cihaz Nasıl Çalışır. Bağlı ek donanımlar nasıl çalışır (çekici dorse Bağlantısı, sürücü tanımlama modülü acil durum bildirim modülü v.b.) İletişimi Nasıl Sağlar
ATHS: Mobil Cihaz Eğitim İçeriği Motat Modülü Yazılım Kullanım Özellikleri Eğitimi Örnek Olarak UATF veri giriş ekranı nasıl açılır? UATF Verileri nasıl girilir? Araç yükleme onayı nasıl verilir? Araç üzerinde bulunan teslim edilmemiş atıklar nasıl görüntülenir? Araç Boşaltımı nasıl onaylanır? Sistemden nasıl çıkılır?
ATHS: Mobil Cihaz Eğitim İçeriği Mobil Cihaz Arıza Durumu Eğitimi Eğitim İçeriği Örnek Olarak Teknik Arıza Durumunda yapılması gerekenler Birimler Arası Veri İletişimin Olmaması Durumunda Yapılması Gerekenler Kapsama Alanı Dışında veri iletişimi olmaması durumunda Yapılması Gerekenler. Kimlik Doğrulamalarının Yapılamadığı / Olmadığı durumunda Yapılması gerekenler
ATHS: Mobil Cihaz Eğitim İçeriği Kaza / Sızıntı / Acil Durum Eğitimi Kaza Durumunda Yapılması Gerekenler Sızıntı ve Döküntülerde Yapılması Gerekenler Acil Durumlarda Yapılması Gerekenler Acil Durum Sensörünün Devreye Girmesinde Yapılması Gerekenler
ATHS: Mobil Cihaz Eğitim İçeriği Hata/Uygunsuzluk/İhlal Durumları Eğitimi Örnek Olarak Hatalı veri Girişlerinde Yapılması Gerekenler Mevzuata Uygunsuzluk Durumunda Yapılması Gerekenler İhlal Bildirim Durumlarında Yapılması Gerekenler
ATHS: Görevleri c) Verilen eğitimlere ilişkin belge düzenlemek, Bakanlık internet tabanlı uygulamalarını kullanarak bu belgeye ait bilgileri Bakanlığa bildirmek.
ATHS : Eğitim Kayıt Ve Bildirim ATH Sağlayıcıları Bakanlığın Eğitim zorunluluğu getirmiş olduğu kullanıcılara Eğitimlerini kayıt altına almak istediği kullanıcılara Bakanlığın verilen eğitimlere ait isteyeceği bilgileri internet üzerinden kaydını oluşturmak ve Bakanlığın İstediği prosedür ve yapıda bildirimini yapmakla zorunludurlar. Bildirim sistemi henüz açıklanmamıştır
ATHS: Görevleri ç) Bakanlık bünyesindeki atık taşıma uygulamalarının eğitimini; lisanslı atık taşıma firmalarına, lisanslı araç sürücülerine, geri kazanım ve bertaraf tesislerine vermek.
BAKANLIK BÜNYESİNDEKİ ATIK TAŞIMA UYGULAMALARI EĞİTİMİ ATHS: ATIK TAŞIMA UYGULAMALARI EĞİTİMİ BAKANLIK BÜNYESİNDEKİ ATIK TAŞIMA UYGULAMALARI EĞİTİMİ
ATHS: ATIK TAŞIMA UYGULAMALARI EĞİTİMİ EĞİTİM KONU BAŞLIKLARI EĞİTİM SÜRESİ Atık taşıma Uygulamaları mevzuatı ? Saat MOTAT İşletim sistemi ve kullanımı MOTAT Sitem kullanıcıları görev, yetki ve sorumlulukları Acil Durum yönetimi 2 Saat
ATHS: ATIK TAŞIMA UYGULAMALARI EĞİTİMİ KİMLER ALMALI Yükümlülük olarak Lisanslı Atık Taşıma Firmaları, Lisanslı Araç Sürücüleri, Geri Kazanım Ve Bertaraf Tesisleri
ATHS: ATIK TAŞIMA UYGULAMALARI EĞİTİMİ İsteğe Bağlı Olarak Diğer MOTAT Sistem Kullanıcıları Atık Üreticileri Çevre Danışmanlık Firmaları Çevre Görevlileri ATSS Firmalar ve Operatörleri Tüm MOTAT Sistem kullanıcılarının Bakanlık bünyesindeki atık taşıma uygulamaları eğitimini almaları Sorunların Kaynağında en aza indirgenmesini ve sistemin en az sorunla çalışmasını sağlayacaktır
ATHS: Görev d) lisanslı araç ve araç üzerinde bulunan mobil cihaz arızalarında arızayı kayıt altına almak, arıza kaydını müteakip durumu MOTAT sistemi üzerinden en geç 1 saat içinde Bakanlığa raporlamak, acil durumlarda gerekli tedbirlerin alınması amacıyla ilgili kurumlara bildirimde bulunmak.
Bu hükmü ayrı kapsamlarda Değerlendirmek Gerekir ATHS Arıza ve Acil Durum Kayıt, Raporlama ve Bildirimleri Bu hükmü ayrı kapsamlarda Değerlendirmek Gerekir Lisanslı araç ve araç üzerinde bulunan mobil cihaz arızalarında arızayı kayıt altına almak kaydını müteakip durumu MOTAT sistemi üzerinden en geç 1 saat içinde Bakanlığa raporlamak acil durumlarda gerekli tedbirlerin alınması amacıyla ilgili kurumlara bildirimde bulunmak.
Kayıt Altına Alınmadan önce ATHS Arıza ve Acil Durum Kayıt, Raporlama ve Bildirimleri Lisanslı araç ve araç üzerinde bulunan mobil cihaz arızalarında arızayı kayıt altına almak Kayıt Altına Alınmadan önce Araç sürücüsü ile iletişime geçilip Arızanın farkında olmama ihtimaline karşı mobil cihaz arızasından haberdar edilmeli farkında ise arıza gerekçesi alınmalı Sürücü beyanları Kayda alınmalı yorum yapılmamalıdır.
Her ne kadar tebliğde belirtilmemiş ise de ATHS Arıza ve Acil Durum Kayıt, Raporlama ve Bildirimleri 2. Arıza kaydını müteakip durumu MOTAT sistemi üzerinden en geç 1 saat içinde Bakanlığa raporlamak Her ne kadar tebliğde belirtilmemiş ise de Atık Üreticisi yasal sorumluluğu gereği Atıklarının bertarafına kadar güvenliğinden sorumlu olduğu için kayıtlar atık ürecisine gönderilmeli ve yorum yapılmadan atık üreticisinin de bilgilendirilmesinin faydalı olacağı görüşündeyim.
Acil durumun meydana geldiği İl Müdürlükleri ATHS Arıza ve Acil Durum Kayıt, Raporlama ve Bildirimleri acil durumlarda gerekli tedbirlerin alınması amacıyla ilgili kurumlara bildirimde bulunmak. Bu Kurumlar 110 İTFAİYE 112 ACİL SERVİS 155 POLİS 156 JANDARMA Acil durumun meydana geldiği İl Müdürlükleri
Acil durumla ilgili örnek bir yapı Doğru bilgilerin acil durum bildirimi yapandan Doğru biçimde alınması konusunda hassasiyet gösterilmeli Çağrı merkezi operatörleri Hem kendilerinin soğukkanlı ve sakin olmaları konusunda Hem acil durum bildirimini yapanında soğukkanlı ve sakin olabilmesinin sağlanması konusunda bilgilendirilmeli ve eğitilmelidir
Acil durum bildirimi yapanı bilgilendirmek ve tekrar bilgi almak için dönülebilmesi için bildirim yapanın iletişim bilgilerinin alınmasının unutulmaması Bu sakinliğin sağlanması için önceden Acil Durum bildirim formatlarını iş akışlarının hazırlaması yararlı olacaktır. İlgili kurumlara Acil durum bildiriminden sonra tekrar çağrı merkezine ihtiyaç durumunda dönülebilmesi ihtimaline karşı çağrı merkezi iletişim bilgilerinin ilgili kurumlara bırakılmasının unutulmaması Gibi durumlar için çağrı merkezi operatörleri eğitilmelidir. İş akışları önceden belirlenmelidir
Acil durum Sensorundan gelen bildirim durumunda Sürücü ile temas kurulmaya çalışılmalı temas kurulamaması durumunda araç üzerinde bulunan atıkların UATF bilgilerinden faydalanılmalıdır. Ancak Önemle dikkat edilmesi gereken durum Atık kodlarının kaynaklandıkları proseslere göre belirlendiğidir. Kimyasal tehlikeler hakkında doğru bilgiyi yansıtmaz. UATF de yazılı tehlike özelliğinin (H kodu) Yanlış olabilme ihtimalinin olabileceğidir
f) Abonelik süreçlerinde oluşan problemleri Bakanlığa bildirmek. ATHS: GÖREV e) Firmalar ile sistem abonmanlık sözleşmelerinin imzalanması ve takibini gerçekleştirmek. f) Abonelik süreçlerinde oluşan problemleri Bakanlığa bildirmek.
ATHS: GÖREV KİMLERLE SÖZLEŞME YAPILACAKTIR ATSS ile mobil cihaz satış sözleşmesi ATSS ile Araç takip sistemi kullanım sözleşmesi Mobil operatörler ile Data hattı kullanım sözleşmesi ATHS ile Eğitim, 7/24 İşletimsel destek ve Acil durum Destek amaçlı Atık takip Sözleşmesi
ATHS: GÖREV ATHS ler kendisine bağlı olduğu lisanslı atık taşıma firmalarının ilgili taraflarla imzalamış olduğu sözleşmeleri incelemeli MOTAT Sistemini kesintiye uğratabilecek hükümler konusunda firmayı bilgilendirmelidir MOTAT Sisteminde ilgili taraflar arasında yapılan sözleşme hükümlerinin ihlalleri nedeni ile verilen Hizmeti durdurmaları durumunda MOTAT sisteminin kesintiye uğramaması için Lisanslı atık taşıma firmaları MOTAT kapsamında ilgili taraflarla yapmış olduğu sözleşmelerin ve Sigorta poliçelerinin bir kopyalarını Lisans alım öncesi bağlı olduğu ATHS ye verilmelidir. Yenilenmeleri durumunda bağlı olduğu ATHS nı bilgilendirmelidir
ATHS: GÖREV ATHS Kendisine kayıtlı tüm lisanslı atık taşıma firmalarının ve sürücülerinin Belge, Lisans ve sözleşme geçerlilik sürelerini kayıt altına almalı ve takip etmelidir. Belge ve Lisans geçerlilik süresi bitiminden en geç 90 gün önce Sözleşme geçerlilik süresi bitiminden 30 gün önce Kendisin bağlı lisanslı atık taşıma firmasını bilgilendirmelidir.
ATHS: GÖREV Lisanslı atık taşıma firmaları herhangi bir nedenle ilgili taraflardan biri ile sözleşmesini fesih etmesi durumunda bağlı abonesi olduğu ATHS nı bilgilendirmelidir. Bu hükümler ATHS sözleşmelerinde yer almalıdır. ATHS abonelik süreçlerinde oluşan tüm problemleri en kısa sürede bakanlığı bilgilendirmelidir
GELEN TALEPLERİ CEVAPLAMAK ATHS: GÖREV 7/24 İŞLETİMSEL DESTEK 7/24 KULLANICILARDAN GELEN TALEPLERİ CEVAPLAMAK
ATHS: 7/24 Destek ATHS Atıkların yüklenmesinde lisanslı tesise teslimine kadar olan tüm süreçlerde Yetkisi alanındaki Problemlerin çözümünde 7/24 destek vermelidir. Doğru destek hızlı çözüm oluşturabilmek için sorunun kaynakları iyi tanımlanmalıdır. Teknik ve mobil iletişim kaynaklı sorunlar Taraflar arası ihtilaflardan kaynaklı sorunlar
ATHS: 7/24 DESTEK ATHS Atıkların yüklenmesinde lisanslı tesise teslimine kadar olan tüm süreçlerde Taraflar arası imzalanan sözleşme hükümlerinin ihlalinden kaynaklı teknik sorunlar Teknik sorunlardan kaynaklı Mobil cihaz üzerinde bulunan GPS/GPRS sistemleri iletişim sorunlarından kaynaklı Problemlerin çözümünde Yetkisi dahilinde 7/24 destek vermelidir. Bu problemler neler olabilir
ATHS: Teknik ve iletişi sorunları
ATHS: 7/24 DESTEK ATHS Atıkların yüklenmesinde lisanslı tesise teslimine kadar olan tüm süreçlerde Taraflar arasında mevzuat hükümlerine uyum konusunda oluşan ihtilaflardan kaynaklı Taraflar arasında Teknik sorunların çözüm yönteminde oluşan ihtilaflardan kaynaklı Problemlerin çözümünde Yetkisi dahilinde 7/24 destek vermelidir. Bu problemler neler olabilir.
ATHS: Taraflar arası ihtilaflar
ATHS: Yeri ve Önemi
ATHS: Kayıt yönetimi DESTEK VERİMLİĞİNİ ARTTIRABİLMEK İÇİN Sorunları doğru tanımlanmalıdır Çözüm yöntemi yaklaşımları doğru belirlenmelidir Kayıtlar doğru ve güvenilir tutulmalı Çözüm sürecinde iş akışları iyi belirlenmelidir. Belirlenen tüm çalışma ilke ve yöntemleri standartlaştırılmalıdır.
ATHS: Çağrı Merkezi ATHS ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİM SİSTEMİ; ATHS 7/24 Çağrı merkezlerinde Görüşmeleri Bildirimleri, prosedürleri, talimatları vb. tüm sürecin yönetimine ait kayıtları dokümante ederek iş akış süreçleri ile beraber standartlara uygun şekilde yönetilmelidir.
ATHS: Çağrı Merkezi Bu yönetimi sağlarken öncelikli hedefler kullanım kolaylığı, güvenlik veri analizleri ve standardizasyon olmalıdır. Bu sayede, dokümanlar önceden tanımlanmış şablonlardan oluşturulmuş, isimlendirilip, numaralandırılıp, gerektiği zamanlarda takipleri yapılıp, yetkiler dahilinde paylaşılmalı ve saklanmalıdır.
ATHS ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİM SİSTEMİ’ nin özelliklerinden bazıları… ATHS: Çağrı Merkezi ATHS ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİM SİSTEMİ’ nin özelliklerinden bazıları… Kayıt yönetimi Şikayet taleplerinin yönetilmesi, Uygunsuzluk açılması ve takibi, Düzeltici ve önleyici faaliyet yönetimi, Bildirim sonrası faaliyet yönetimi, Acil durum bildirimlerinin yönetilmesi Arızaları otomatik hatırlatma, bakım planlanması ve raporların kaydı,
ATHS ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİM SİSTEMİ’ nin özelliklerinden bazıları… ATHS: Çağrı Merkezi ATHS ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİM SİSTEMİ’ nin özelliklerinden bazıları… Araç ve Sürücü Bilgileri Araç ve sürücü Eğitim bilgilerinin kayıt altına alınması, ilişkilendirilmesi ve takibi, Eğitim ve sertifika bilgilerinin kaydı ve takibi, Raporlama Raporların ve tutanaklarının kaydı Raporlamaların periyodik bildirimleri, Uygunsuzluklarda görevlendirmelerin yapılması ve takibi,
ATHS ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİM SİSTEMİ’ nin özelliklerinden bazıları… ATHS: Çağrı Merkezi ATHS ÇAĞRI MERKEZİ YÖNETİM SİSTEMİ’ nin özelliklerinden bazıları… Doküman Yönetimi Prosedür, form, talimat vb. dokümanların standartlara uygun olarak oluşturulması, Oluşturulan bu dokümanların revizyonlarının takibi, Kayıtların oluşturulması takibi ve otomatik isimlendirilmesi, İş Akışları Mevcut iş akışlarının tanımlanması
ATHS: Nitelik Atık takip hizmet sağlayıcılarının nitelikleri MADDE 22 – (1) ATHS’lerin nitelikleri aşağıda belirtilmiştir. a) 12/11/2010 tarihli ve 27757 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevre Görevlisi ve Çevre Danışmanlık Firmaları Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda Çevre Danışmanlık Yeterlilik Belgesi ile atığın toplanması, taşınması, geri kazanılması, bertaraf edilmesi, bertaraf sahalarının kapatılma sonrası bakımı ve bu tür faaliyetlerin gözetim, denetim ve izlenmesini kapsayan atık yönetimi konusunda en az 3 yıllık deneyime sahip olmak.
ATHS: Nitelik Atık takip hizmet sağlayıcılarının nitelikleri ATHS’ler 12/11/2010 tarihli ve 27757 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevre Görevlisi ve Çevre Danışmanlık Firmaları Hakkında Yönetmelik hükümleri doğrultusunda Çevre Danışmanlık Yeterlilik Belgesi olan kurum kuruluş olmalı atığın toplanması, taşınması, geri kazanılması, bertaraf edilmesi, bertaraf sahalarının kapatılma sonrası bakımı ve bu tür faaliyetlerin gözetim, denetim ve izlenmesini kapsayan atık yönetimi konusunda en az 3 yıllık deneyime sahip olmak.
ATHS: Nitelik Kullanıcı hataları ve talepleri için yedi gün yirmi dört saat çalışacak, çağrı merkezine sahip olmalı. 7/24 acil yardım ve teknik destek alanlarında çalıştırmak üzere bilgi işlem, kimya ve çevre konularında uzmanlaşmış, araç takip sistemi ve tehlikeli kimyasallar konularında eğitilmiş en az 3 çevre görevlisini bünyelerinde bulundurmak.
ATHS: Nitelik Gerekli eğitimleri verebilecek nitelikte eğitimci kadrosuna sahip olmak ya da bu nitelikteki kişileri istihdam etmek. Eğitim Belgesi Düzenlemelidir
Dinlediğiniz için teşekkürler ATHS: GÖREV Dinlediğiniz için teşekkürler Saygılarımla Murat YILMAZ