İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu Lojistik Yönetimi Ders – VI Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – IV
Advertisements

Lojistik Yönetimi Ders – III
Lojistik Yönetimi Ders – V
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
Toyota 2 günlük görüşme teknikleri
Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
TEKNOLOJİ YÖNETİMİNE GİRİŞ HAFTA I-II
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
Kurumlar toplumu önemser
Örgütsel Güven ve Adalet
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Tedarikçi Tarafından Yönetilen Stoklar (TYS)
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
İşletmelerin çalışmalarının incelenmesi sonucunda, durağan çevreden çok çalkantılı çevreye kadar beş farklı çevre tür ortaya konmuştur. Aynı zamanda, “mekanik”
Lojistik Yönetimi Ders – II
Lojistik Yönetimi Ders – I
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
Bilgi ve Yenilik İktisadı
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İNOVASYON.
VİZYONER LİDERLİK.
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Lojistik Bilgi Sistemleri Lojistik Organizasyonu
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Kurumsal ve Gelişmiş Stratejik Planlama Çözümü.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Tedarik ziNCİRLERİ yÖNETİmi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Hedeflerinize Bizimle Ulaşın...!
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Bölüm 2 ÖRGÜTLERDE BİLGİ YÖNETİMİ, KARAR VERME VE BİLİŞİM SİSTEMLERİNDEKİ HİYERARŞİK YAPININ MİMARİSİ Kısım 2.
KURUM KÜLTÜRÜ.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

İstanbul Üniversitesi Ulaştırma ve Lojistik Yüksekokulu Lojistik Yönetimi Ders – VI Yrd. Doç. Dr. Gültekin ALTUNTAŞ

Gündem Giriş Tedarik Zincirinin Uyumlaştırılmasında İçsel ve Dışsal Mekanizmalar Dinamik Uyum Farklı Müşteri Grupları için Farklı Müşteri Hizmetleri Davranışsal Güçler 16 Olası Davranış Biçimi Baskın Satınalma Davranışı Çoklu Tedarik Zinciri Uyumlaştırma 4 Jenerik Tedarik Zinciri Türü Yetkinlik Kaldıraçları Sürekli İkmal Yalın Tedarik Zinciri Çevik Tedarik Zinciri Tamamen Esnek Tedarik Zinciri Çoklu Tedarik Zinciri Uyumlaştırma

Giriş Tedarik zinciri de insan temelli bir sistemdir! – Mal ya da hizmetler insanların kararları sonucu tedarik zinciri içerisinde akmaya başlar. – Dışarıda, müşteriler neyi nasıl alacaklarına (bir başka deyişle, satınalma davranışı), satıcılar da neyi nasıl satacaklarına (bir başka deyişle, satış davranışı) karar verir. – İçeride de çalışanlar, yöneticiler, yönetim kurulu, vb. yapılar günlük olarak nasıl davranacaklarına karar verir. – Geri kalan her şey, (teknoloji, süreç, vb.) bunların kolaylaştırıcısıdır!

Tedarik Zincirinin Uyumlaştırılmasında İçsel ve Dışsal Mekanizmalar Öz Farkındalık Pazara Yönelik Farkındalık Düşük Yüksek Düşük İçsel Uyum? Düşük Dışsal Uyum?

Dinamik Uyum PazarStratejiKültürLiderlik Oyunun Kuralları Oyun Örgütsel Yetenekler Biçimlendirme ve Yaratma Strateji İş Süreçleri Teknoloji / Altyapı İnsan

Farklı Müşteri Grupları için Farklı Müşteri Hizmetleri Integration (Bütünleşme) Producer (Üretici) Development (Gelişim) Administration (Yönetim)

Pazara Yönelik Farkındalık Integration (Bütünleşme) Producer (Üretici) Development (Gelişim) Administration (Yönetim) Öz Farkındalık Davranışsal Güçler

16 Olası Davranış Biçimi D DpDp Vizyoner Yenilikçi Çözümler P dPdP Talepkâr Hızlı Çözümler A Etkin Dinamik I Ortaklar Ticari P a p A

16 Olası Davranış Biçimi İAİA Adil Anlaşma Paylaşılmış Vizyon P IaIa Talepkâr İşbirlikçi Pragmatik Birlikte Gidiş İnsan Yüzlü İnovasyon Fiyat Odaklı İlişki d I I D A P D i IAIA

Baskın Satınalma Davranışı Tahmin edilebilir Düzenli sevkiyat Olgun ürünler Birincil tedarik kaynağı Güvene dayalı ilişkiler Takım çalışması / ortaklık Bilgi paylaşımı Karşılıklı gelişim Bağışlama Fiyat önemli değil İşbirlikçi Kontratlı tahmin edilebilirlik Düzenli sevkiyat Etkin düşük maliyet odağı Çok tedarik kaynağı Az bilgi paylaşımı Ters seçim olasılığı Standart süreçler Güç etkisi İşlemsel Fiyata duyarlı Verimli Tahmin edilemez talep Mal ilişkisi Zaman öncelikli / acil Fırsat odaklı Özel tedarik kaynağı Düşük sadakat, kişisel değil Daha az süreç Çıktı odaklı Pragmatik bazlı ticari anlaşmalar Fiyat farkındalığı DinamikYaratıcı Tahmin edilemez talep Daha yüksek risk Esnek sevkiyat tepkisi Yenilik odaklı Hızlı değişim Bireysel karar verme Çözüm odaklı Teşvikler / ego Fiyat duyarsızlığı

Çoklu Tedarik Zinciri Uyumlaştırma İhtiyaçlar Hizmet Önermesi Örgütsel Yapı ve Süreçler Liderlikİhtiyaçlar Hizmet Önermesi Örgütsel Yapı ve Süreçler LiderlikPazarStrateji Kültürel Yetkinlik Liderlik Biçimi Müşteri Bölümle Hizmet Öner Örgütsel Yetenek Biçimle ve Yarat İhtiyaçlar Hizmet Önermesi Örgütsel Yapı ve Süreçler Liderlikİhtiyaçlar Hizmet Önermesi Örgütsel Yapı ve Süreçler Liderlik

4 Jenerik Tedarik Zinciri Türü Müşteri ile İlişki Tahmin Edilebilir Talep Gevşek Yüksek Etkinlik ve Verimliliğe Odaklan Primli Satış için Yaratıcı Çözümler Sunmaya Odaklan Müşterileri Elde Tutmaya Odaklan Hizmet-Maliyet Denklemine Odaklan Çevik

Yetkinlik Kaldıraçları Örgüt yapısı, raporlama ilişkileri ve yetki, Çalışanları, güçlü yönleri doğrultusunda pozisyonlara atama, İş tasarımı, Süreçler, Bilgi teknolojileri, İç iletişim yöntemleri, Eğitim ve geliştirme olanakları, Kilit performans göstergeleri, Teşvik sistemleri, Planlanan işleri yapabilmek adına uygun düşünce biçimlerine ve gerekli teknik yetkinliklere sahip çalışanların dış kaynaklardan temini, Rol modeli oluşturma ve üst yönetim takımının liderlik biçimi

Sürekli İkmal Pazar Bölümüİşbirliğiİlişkiler Tamamlama StratejisiDeğer ÖnermesiStratejiler Bilgi paylaş Stratejik ortaklık ara Uzun dönemli denge ara Karşılıklı güven geliştir Örgütsel Kültürel YetenekKültürel KaldıraçlarGrup Alt Kültürü Küme ilişkisi Standart süreçler CRM Sadakat ve elde tutmaya odaklan Katılımcı şemalar kullan Otorite kullan Danışman ol Takım geliştir, vb. LiderlikLiderlik BiçimiKoç Öğreterek yönet Sadık ol Adanmış ol Uzlaşı ara, vb.

Yalın Tedarik Zinciri Pazar BölümüVerimlilikİlişkiler Tamamlama StratejisiDeğer ÖnermesiStratejiler Ölçek ekonomisi ara Düşük maliyetli üretim ve dağıtım Talep tahmini, olgun ürünler, tahmin edilebilir çevrim süresi Örgütsel Kültürel YetenekKültürel KaldıraçlarHiyerarşik Alt Kültür Temel süreçlerde küme ilişkisi Standart süreçler, maliyet odaklı ERP Politikalara uy Merkezi kontrol Analiz ve ölçmeye odaklan Analitik yeteneği olan çalışanları istihdam et, vb. LiderlikLiderlik BiçimiGeleneksel Prosedürle yönet Kanıtlanmış iş modelleri uygula Maliyete bak Riskten kaçın, vb.

Çevik Tedarik Zinciri Pazar BölümüDinamiklikİlişkiler Tamamlama StratejisiDeğer ÖnermesiStratejiler Hızlı karar ver Hızlı sevkiyat Tahmin edilemeyen durumlar için hızlı cevap ver Örgütsel Kültürel YetenekKültürel KaldıraçlarRasyonel Alt Kültür Hıza yönelik tasarım Kısa süreçler, hızlı cevap, erteleme Açık ve yazılı olan sınırlı otonomi Amaçları gerçekleştir Biçimsel, düzenli, eylem odaklı Problem çözme, kaynak yönetimi Sonuç odaklı çalışanları istihdam et, vb. LiderlikLiderlik BiçimiBaron Amaçlara göre yönetim Değişimi kucakla Büyü Önemli olana odaklan Analitik, gerçek temelli uzlaşı ara

Tamamen Esnek Tedarik Zinciri Pazar BölümüYaratıcı Çözümlerİlişkiler Tamamlama StratejisiDeğer ÖnermesiStratejiler Planlanamayan taleple yüzleş Hızlı ve yaratıcı çözümler bul Örgütsel Kültürel YetenekKültürel KaldıraçlarGirişimci Alt Kültür Çok disiplinli kümeler Standart olmayan süreçler Düşük sistem gereksinimleri Hızlı yaratıcı çözümlere odaklan Bireysel ve risk alıcı davranışları ödüllendir Güçlendirilmiş otonomi Spontane ve biçimsel olmayan Yatay düşünme ve beyin fırtınası Yaratıcı çalışanları istihdam et, vb. LiderlikLiderlik BiçimiVizyoner İlham ver Biçimsel olmayan Kararlı Fikirlere ve inovasyona değer ver

Çoklu Tedarik Zinciri Uyumlaştırma İşbirlikçi, Verimli, Talepkâr, Yaratıcı Alıcı Davranışı Sürekli İkmal, Yalın, Çevik, Tamamen Esnek Talep Stratejisi Grup, Hiyerarşik, Rasyonel, Girişimci Kültürel Yetkinlik Koç, Geleneksel, Baron, Vizyoner Liderlik Biçimleri Sürekli İkmal, Yalın, Çevik, Tamamen Esnek Tedarik Stratejileri Güvenilir Ortak, Planlı Yaratıcılık, Süreç Odaklı, Fırsatçı Tedarikçi Davranışları

Teşekkür ederim. İstanbul Üniversitesi