Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı OKULLARDA SAĞLIK VE GÜVENLİK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
Advertisements

İş Sağlığı & Güvenliği Kurulu Bilgilendirme Toplantısı
6331 SAYILI İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ KANUNU
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
1-2-3 Şubat 2012 tarihinde Bingöl Merkez İlköğretim Okulu Öğretmenlerine ‘Okullarda Afet Bilincini Oluşturma’ konulu eğitim semineri düzenlenmiştir.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
TC ÇAVDARHİSAR KAYMAKAMLIĞI İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2011 – 2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI OKULLAR HAYAT OLSUN PROJESİ.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
“Sağlıklı ve güvenli bir işyeri için doğru çözümler”…
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
1 ERK İSG&İK – –
İŞ GÜVENLİĞİ VE SAĞLIĞI. Yürürlükteki Mevzuat  22 Mayıs 2003 tarihinde kabul edilen 4857 sayılı İş Kanunu 77 ila 90 arasındaki 13 madde, iş güvenliğini.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ & OKUL-AİLE BİRLİĞİ.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı

İŞYERİNDE İŞÇİ SAĞLIĞI VE İŞ GÜVENLİĞİ ORGANİZASYONU
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
İş sağlığı ve güvenliği; işyerlerinde iş kazalarının ve meslek hastalıklarının önlenmesi için gerekli bütün faaliyetleri kapsayan bir konu olup, işveren.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Sanayi Genel Müdürlüğü
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
Yürürlükteki Mevzuat çerçevesinde
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
EDDY AKIM AYRIŞTIRICISI. MİSYONUMUZ, VİZYONUMUZ, TEMEL İLKE VE DEĞERLERİMİZ Atatürk ilke ve inkılâplarının rehberliğinde; sanayici, veli, esnaf ve sanatkârlarıyla.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
AKSARAY İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
TANIMLAR Patlayıcı Ortam : Yanıcı maddelerin gaz, buhar, sis ve tozlarının atmosferik şartlar altında hava ile oluşturduğu ve herhangi bir tutuşturucu.
“BEYAZ BAYRAK” KASTAMONU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 03/08/2015.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
GENEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
BİRİNCİ BÖLÜM : İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
BİRİNCİ BÖLÜM : İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
OKULLARDA İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ İŞ VE İŞLEM BASAMAKLARI
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ
İŞ SAĞLIĞI ve İŞ GÜVENLİĞİ KURSU
S İ NOP İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İ SGB İ L KOORD İ NATÖRLÜ Ğ Ü İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE RİSK YÖNETİMİ VE DEĞERLENDİRMESİ.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Murat KULOĞLU Öğretim Görevlisi Sivil Savunma ve İtfaiyecilik Programı 1.
Ünite 1 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ KATILIM BELGESİ
Ondokuz mayıs üniversitesi Havza meslek yüksek okulu
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
İŞ SAĞLIĞI ve GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ
İŞ SAĞLIĞI GÜVENLİĞİ MEVZUATI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
OKULLARDA SAĞLIĞIN KORUNMASI ve GELİŞTİRİLMESİ PROGRAMI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Sunum transkripti:

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı OKULLARDA SAĞLIK VE GÜVENLİK İle Milli Eğitim Bakanlığı Arasında Yürütülen   OKULLARDA SAĞLIK VE GÜVENLİK ÇALIŞMALARI Halil POLAT İş sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğü Şube Müdürü halil.polat@csgb.gov.tr 0312.296 67 57 18 Mayıs 2012 ADANA MT

OKULLARDA RİSK YÖNETİMİ

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 50 Milli Eğitim Bakanlığına bağlı 50.000’den fazla eğitim kurumunda okul öncesi,temel eğitim ve orta öğretim çağında bulunan 05-18 yaş arası 17 milyon civarında öğrenci öğrenim görmekte, 800 bin civarında öğretmen, idareci ve personel görev yapmaktadır. Eğitim hizmeti verilen bu okulların bulundukları yer, bina yapısı, kat sayısı, atelyeler, laboratuvarlar, ulaşım, ısınma, servis, sınıf, yemekhane, kantin, okul bahçesi, okul çevresi trafiği, spor salonu gibi alanlar büyük farklılıklar göstermekte, bir çok okul standart olmayan geçici binalarda eğitim ve öğretim hizmetini sürdürmektedir. MT

Bu kadar büyük ve çeşitlilik arzeden eğitim ortamlarının taşıdığı sağlık ve güvenlik riskleri ile alınması gereken önlemler de aynı oranda farklılıklar göstermektedir. Oysa ki, çocuk ve gençlerimizin güvenli okullarda eğitim görmeleri, sağlık ve güvenlik konularına ilişkin riskler hakkında bilgilendirilmeleri, doğru davranış modellerini kazanmalarına yönelik beceri eğitimleri almaları ve geleceğin işgücünü oluşturan çocuklarımızın bu kazanımlarla çalışma hayatına atılmaları büyük önem taşımaktadır. MT

“GÜVENLİK KÜLTÜRÜ” sağlıklı ve güvenli davranışın bir alışkanlık haline getirilmesidir. İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİNDE HEDEFİMİZ çalışma hayatında ve toplumda ortak bir “Güvenlik Kültürü” kavramının oluşturulmasıdır.

İnsanın, iş yerlerinde, işin yürütülmesi sırasında oluşan veya oluşabilecek tehlikelerden ve sağlığına zarar verebilecek unsurlardan korunmasını, aynı zamanda iş yeri ortamının iyileştirilmesini hedef alan sistemli ve bilimsel çalışmaların tümüne “İş Sağlığı ve Güvenliği” denir.

Küçük yaşlardan itibaren “İş sağlığı ve Güvenliği kültür bilinci” temelini oluşturmak amacıyla Millî Eğitim Bakanlığına bağlı mesleki ve teknik eğitim okulları başta olmak üzere bütün okullarda; Herhangi bir kaza ve kaza ve hastalığa neden olabilecek risklerin ortadan kaldırılması veya en aza indirilmesi, Alınan her türlü önleme rağmen meydana gelebilecek kazalarda ilk yardım konusunda gerekli ilk müdahele için bir alt yapının oluşturulması, İdareci, öğretmen ve küçük yaştan itibaren çocuklarda sağlık ve güvenlik bilincinin geliştirilmesi, gerekmektedir. MT

Yukarıda sayılan amaçları gerçekleştirmek üzere Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile Millî Eğitim Bakanlığı arasında 02.Ocak.2009 tarihinde 2 yıl süreli bir işbirliği protokolü imzalanmıştır. Bu süre bitiminde söz konusu protokol geliştirilmek ve yaygınlaştırılmak üzere 2 yıl süre ile uzatılmıştır.

İşbirliği protokolünün amacı; 1-Mesleki ve teknik öğretim kurumlarındaki okul müdürleri, atölye ve meslek dersi öğretmenleri ile öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği konusunda doğru davranış modellerini öğrenmeleri, 2-Gençlerin çalışma hayatına ilişkin riskler hakkında bilgilendirilmeleri, 3-Güvenli çalışma beceri eğitimlerinin verilmesi ve Geleceğin çalışanlarında bugünden güvenli yaşam bilincinin oluşturulmasıdır.   MT

Bu kapsamda Bakanlığımız İş sağlığı ve Güvenliği Genel Müdürlüğünce; mesleki ve teknik öğretim kurumlarındaki okul müdürleri, atölye ve meslek dersi öğretmenleri ile öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği (İSG) konusunda bilinçlendirilmeleri amacı ile eğitim programları düzenlemiş ve Milli Eğitim Bakanlığınca düzenlenen programlara katkı verilmiş, pilot olarak seçilen okullarda risk değerlendirmesi çalışmaları yapılmış ve “Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları İş Sağlığı ve Güvenliği Rehberi” hazırlanmıştır. Giderek ivme kazanan bu işbirliğinin nihai hedefi ise söz konusu rehberin güncellenerek uygulanmak üzere ülke genelinde tüm okullara ulaştırılmasıdır. MT

MT

REHBER İnsanlar Binalar Makinalar OKUL SİSTEMİ Ekipman Malzemeler

İş sağlığı ve güvenliği politika çerçevesi Mevzuat Kontrol listeleri Hazırlanan Rehberin Bölümleri; İş sağlığı ve güvenliği politika çerçevesi Mevzuat Kontrol listeleri Risk Değerlendirmesi Örnekleri Formlar ve Belgeler Kişisel Koruyucu Donanımlar Güvenlik ve Sağlık İşaretleri İlkyardım MT

“Okul Sağlık Güvenlik Kurulu” Şekil:Okullarda İş sağlığı ve Güvenliği Yapılanma Modeli OSGK Denetleme (Okul Sağlık Güvenlik Kurulu) “Okul Sağlık Güvenlik Kurulu” Sosyal Kulüpler ASGK İş Sağlığı ve Güvenliği Faaliyetleri (Alan Sağlık Güvenlik Kurulu) (Alan Dal Şefleri,Öğrenci, Öğretmen) MT

Okul Düzeyinde Okul Sağlık ve Güvenlik Kurulu (OSGK) REHBER KAPSAMINDA TANIMLANAN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ ORGANİZASYONU  Okul Düzeyinde Okul Sağlık ve Güvenlik Kurulu (OSGK) Sağlık ve güvenlik faaliyetlerinin yürütülmesinden okul müdürü sorumludur. Okul bünyesinde oluşturulan sağlık ve güvenlik kurulu ilgili müdür yardımcısı, alan ve dal şefleri ile okul öğrenci temsilcisi ve okul aile birliği başkanı olmak üzere asgari beş üyeden oluşur. Kurul çalışmalarını okuldaki diğer sosyal kulüplerle (Sağlık Kulübü vb.) koordineli şekilde yürütür. MT

Bu kurulun görevleri; Okul düzeyinde sağlık ve güvenlik faaliyetlerini koordine etmek, Alan sağlık ve güvenlik kurulları tarafından bildirilen eksikliklerin giderilmesini sağlamak, Okul bünyesinde acil durum tedbirlerini almak, Sağlık ve güvenlikle ilgili eğitim ve seminerler düzenlemek, Sağlık ve güvenlikle ilgili bilgi, resim, afiş yarışmaları düzenlemek, Okullardaki satın alma ve muayene komisyonunda görev almak, Teknik mevzuatına uygun, sağlık, güvenlik ve kalite standartları göz önünde bulundurularak malzeme ve teçhizatın alınmasını sağlamaktır. MT

Sağlık ve güvenlikle ilgili incelemeleri yapmak, Alan Sağlık ve Güvenlik Kurulu (ASGK) Alan sayısı üçten fazla ise her alan kendi bünyesinde sağlık ve güvenlik kurulu oluşturacaktır. Alan sayısı belirtilen sayıdan az ise ASGK’nın görevlerini OSGK üstlenir. ASGK üyeleri; alan, dal şefleri, seçilecek öğretmen ve öğrencilerden oluşacaktır. ASGK üye sayısı üçten az olamaz. Bu kurulun görevleri; Sağlık ve güvenlikle ilgili incelemeleri yapmak, Alana ait atölye ve laboratuvarlarda sağlık ve güvenlik önlemlerini almak, Görülen eksiklikleri Okul Sağlık ve Güvenlik Kuruluna bildirmek, Bireysel güvenlik konularında öğrenci ve öğretmenlere yardımcı olmak ve tavsiyelerde bulunmak, Sağlık ve güvenlik davranışının benimsenmesini teşvik etmek, Sağlık ve güvenlik faaliyetlerini (risk değerlendirmesi, tedbir alınması, eğitim ve bilgilendirme, raporlama, iş sağlığı ve güvenliği organizasyonları gibi) yürütmektir. MT

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KONTROL LİSTELERİ REHBER İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KONTROL LİSTELERİ KONTROL LİSTESİ NO KONTROL LİSTESİ ADI   KL - 01 OKUL ORTAK KULLANIM ALANLARI KL - 21 TEHLİKELİ YÜZEYLERE SAHİP NESNE VE AKSAMLAR KL - 02 ACİL PLAN KL - 22 KONTROLSÜZ HAREKETE GEÇEBİLECEK NESNELER KL - 03 ATÖLYELER KL - 23 SOĞUK/SICAK MADDE VEYA ARAÇLARLA TEMAS KL - 04 LABORATUAR KL - 24 AYDINLATMA KL - 05 KANTİN VE KAFETERYA KL - 25 İÇ İKLİM KOŞULLARI KL - 06 GENEL TEMİZLİK KL - 26 YÜKSEKTE ÇALIŞMA KL - 07 SINIFLAR KL - 27 MAKİNALARIN HAREKETLİ PARÇALARI KL - 08 KORİDORLAR KL - 28 EL ALETLERİ VE EKİPMANLARI KL - 09 OKUL ARAÇLARI VE SERVİSLER KL - 29 B ELEKTRİKLİ TESİSAT VE EKİPMANLAR KL - 10 TOPLANTI SALONU KL - 30 TAŞLAMA TAŞI KL - 11 OKUL DIŞI AKTİVİTELER KL - 31 KAYNAK-KESİM- KAPLAMA KL - 12 MÜZİK ODASI KL - 32 BASINÇLI KAPLAR VE TESİSATLAR KL - 13 SANAT ODASI KL - 33 BASINÇLI GAZ TÜPLERİ KL - 14 ISLAK HACİMLER ( WC VE DUŞLAR ) KL - 34 VİNÇLER VE KALDIRMA MAKİNALARI KL - 15 SPOR SALONLARI KL - 35 YANGIN VE PATLAMA KL - 16 YÜZME HAVUZU KL - 36 GÜRÜLTÜ VE TİTREŞİM KL - 17 KAZAN DAİRELERİ KL - 37 KİMYASAL GÜVENLİK KL - 18 ERGONOMİ-BEDENSEL İŞLER KL - 38 KİMYASAL ATIKLAR KL - 19 ERGONOMİ-BÜRO İŞLERİ KL - 39 EKRANLI ARAÇLAR VE BİLGİSAYARLAR KL - 20 İŞ İSTASYONU VEYA TEZGAHI

İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ TOPLANTI SALONU KONTROL LİSTESİ REHBER İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ TOPLANTI SALONU KONTROL LİSTESİ Tarih Form No …../…../……. KL- 10 SIRA NO AÇIK LAMA GEREKLİ DEĞİL 1 Aydınlatma kumanda panosundaki açma kapama anahtarlarları ve şalterler çalışır durumda mı ?   2 Uzatma kablosu kullanımını gerektirmeyecek kadar sabit tesisat var mı ? 3 Tüm elektrik anahtarları ve prizleri düzgün çalışıyor mu ? 4 Yeterli sayıda elektrik prizi var mı ve görsel-işitsel cihazların kullanımı için uygun yerlerde mi? 5 Toplantı salonunda havalandırma sistemi yeterli mi? 6 Zemin, kaymaya, düşmeye karşı uygun malzemeden yapılmış mı? 7 Aydınlatma sistemi yeterli mi ? 8 Isıtma sistemi yeterli mi? 9 Acil durum alarmı var mı ? 10 Mevzuata uygun olarak acil çıkış kapısı var mı ? 11 Acil çıkış yönlendirme levhaları asılmış mı?

REHBER FORM VE BELGELER MT PR01 İş Sağlığı ve Güvenliği Prosedürü T01 Risk Değerlendirme Talimatı F01 Atelye İş Güvenliği Analiz Formu F02 Makine Kullanma Talimatı F03 Makine Bakım Kartı F04 Makine Bilgi Formu F05 Kaza ve Meslek Hastalığı Bildirim Formu F06 Tehlike ve Risklerin Belirlenmesi Formu F07-1 Tehlikelerin Derecelendirilmesi ve Değerlendirilmesi Formu F07-2 5X5 Matris Yöntemi Formu F08 Kontrol Tedbirleri Uygulanması Formu F09 Risk Değerlendirmesi Formu F10 OSGK/ASGK Toplantı Tutanağı F11 Periyodik Kontrol Listesi Formu F12 İş Sağlığı ve Güvenliği Denetleme Kontrol Listesi MT

REHBER Uyarı İşaret ve Levhaları Kişisel Koruyucu Donanımlar (KKD) İlk Yardım

BEKLENTİLER (1) Okullarda sağlık ve güvenlik kurulları oluşturmak, İş sağlığı ve güvenliği bilgi paylaşım ve veri toplama elektronik sistemini kurmak, Öğrenci ve öğretmenlerin sağlık güvenlik eğitim ihtiyacını izleyebilmek ve karşılamak, Okulların Kişisel Koruyucu Donanım ihtiyaçlarını tespit edebilmek, MT

BEKLENTİLER (2) Kontrol listelerine göre tespit edilen risklerin ortadan kaldırılmasını sağlamak, İSG konusunda okul,idare, öğretmen,öğrenci, veli işbirliğini sağlamak. Mevzuat ihtiyacını tamamlamak. Eğitim sırasında alışkanlık haline gelen koruyucu donanım giyme ve güvenlik davranışlarını iş hayatında da araması, ihtiyaç duyması ve boşluğunu hissetmesi olarak hedeflenmiştir. MT

Yeni Çalışma Komisyonlarının Kurulması SON DURUM Yeni Çalışma Komisyonlarının Kurulması Protokol kapsamında yapılan çalışmaları değerlendirmenin yanı sıra okul ortamlarının güvenliği konularını görüşmek ve çalışmaları koordine etmek üzere her iki Bakanlık temsilcilerinin yer aldığı bir Koordinasyon Kurulu kurulmuştur. Ayrıca bu kurula bağlı olarak çalışmak üzere; MT

Üretim Ortamları Rehber kitabı komisyonu, Genel Eğitim Ortamları Rehber Kitabı komisyonu, İlkyardım ve Doğal afetlerde alınacak tedbirler komisyonu, Mevzuat komisyonu kurulmuştur.   Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, İş Sağlığı ve Genel Müdürlüğü uzmanlarınca koordinasyon Kurulu ile birlikte tüm komisyon üyelerine konu ile ilgili 1 günlük eğitim verilmiştir. MT

Çalışma kapsamının genişletilerek MEB’de yeni yapılanma durumuna uyarlanması 14 Eylül 2011 tarih ve 28054 sayılı Resmî Gazetede yayınlanan 652 sayılı “Millî Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname” ile bütün meslek liseleri Mesleki ve teknik Eğitim Genel Müdürlüğü çatısı altında toplanmıştır. Protokol kapsamında yürütülen çalışmalar bu yeni yapılanma durumuna uyarlanarak her tür ve seviyedeki eğitim kurumunu kapsayacak şekilde genişletilerek sürdürülecektir. MT

SORUMLULUKLARIMIZ… Devlet Gerekli yasal düzenlemeleri ve uygulamadaki denetim ve kontrolünü yapmak, eğitim vermek yetkisi ve görevi. Çalışan İSG yönünden kendisine verilen talimatlara harfiyen uymak sorumluluğu. İşveren Sağlıklı ve güvenli bir çalışma ortamı hazırlamak ve mevcut yasa ve yönetmelikleri uygulama yükümlülüğü.

Güvenlik Kültürünün oluşturulabilmesi için; SONUÇ Güvenlik Kültürünün oluşturulabilmesi için; Güvenli davranışlar ile çocuklara doğru örnekler vermeli, İlköğretimden başlanarak iş sağlığı ve güvenliği eğitimi sağlanmalı, Mesleki eğitimin kalitesi arttırılarak İSG konusuna daha fazla önem verilmeli, Güvenlik kültürünü benimseyerek hayatımızın her aşamasına uyarlamalı, Güvenli yaşam tarzını benimsemeli attığımız her adımda “önce güvenlik” demeli, Güvenlik kültürünü oluşturmaya erken yaşlardan başlamalı, Ve en önemlisi “Bana bir şey olmaz” demekten vazgeçmeliyiz. MT

GÜVENLİ BAŞLA

GÜVENLİK KÜLTÜRÜNÜN GÜNLÜK YAŞAMDA ve ÇALIŞMA HAYATINDAKİ ÖNEMİ

Unutmayınız! ÖNLEMEK ÖDEMEKTEN UCUZDUR.

TEŞEKKÜR EDERİM www.themegallery.com