HZ.MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

"Bacımın İffeti Batmakta Rezilin Gözüne.
Hz.muhammed’in ahlakı.
HZ. MUHAMMED GÜVENİLİR BİR İNSANDI
HZ. MUHAMMED ZAMANI İYİ DEĞERLENDİRİRDİ
HAZRETİ ALİ’NİN VASİYETNAMESİ (Hazreti Ali’den oğlu Hasan’a)
Sözünde Durmak Dürüst ve Güvenilir Olmak
PEYGAMBER EFENDİMİZİN HAYATI VE ÖRNEK KİŞİLİĞİ
Bilgidagi.com.
AHİRET İNANCI.
ADALET.
KAZANIMLAR : 1. Sevmenin ve sevilmenin bir ihtiyaç olduğunu fark eder.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik

Hz. Muhammed’in Hayatından Örnek Davranışlar
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi 4. sınıf Konu: Hz
PEYGAMBER EFENDİMİZİN HAYATI VE ÖRNEK KİŞİLİĞİ
7.5.ÜNİTE DİN VE GÜZEL AHLAK
Bu Slayt gösterisi www. varolmak. com sitesi tarafından hazırlanmıştır
İlköğretim DKAB Dersi 8. Sınıf 3. Ünite
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
Değerler Eğitimi Hoşgörü
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi Bismillahirrahmanirrahim
Hayatta,birşeyin eksikliğini hissettiğimiz
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
Hoşgörü, her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiği kadar hoş görme durumudur. Hoşgörülü olabilmek için insanın öncelikle karşısındakini anlaması, ona.
Değerler Eğitimi Hoşgörü
Değerler Eğitimi HOŞGÖRÜ
EVLERİNİN YANIDAKİ TAPINAKLAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
- Kumar Oynamak KUMAR OYNAMAK.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
MERHAMET …sevgidir..
Öğretim yılı Ocak Ayı Değerleri
MERHAMET …sevgidir..
DEĞERLER EĞİTİMİ DOĞRULUK VE ADİL OLMA.
NAMAZ NEDİR? GÜNDE BEŞ VAKİT YERİNE GETİRİLMESİ ALLAH TARAFINDAN EMREDİLEN BİR İBADETTİR. NAMAZ KUR’AN-I KERİM’DE NAMAZ YERİNE “SALAT” KELİMESİ KULLANILIR.
CEYHUN YILDIZ 7/C&955 KONU:VARLIKLAR ALEMİ.
Başkalarına Zarar Vermek- Kul Hakkı
Sorumluluk Bilinci.
3. Kardeşler Arasındaki İlişkiler
DEĞERLER EĞİTİMİ KİŞİLİK SAHİBİ OLMAK.
GÜNGÖREN ANADOLU LİSESİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMI
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
İslam’da Bilginin Kaynakları
2. Nezaket.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Bilgiye Önem Verirdi
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
1. Allah Sevgisi.
HOŞGÖRÜ.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (S.A.V) HAKKI GÖZETİRDİ
KUMAR OYNAMAK * Para, mal veya değerli bir eşya karşılığı şansa ve tahmine dayalı olarak oynanan oyunlara kumar denir. Kumarda amaç başkasının parasını,
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
Hz. Muhammed.
ÜNİTEMİZDEN NELER ÖĞRENDİK
İSRAF VE İKTİSAT.
MANEVİ TEMİZLİK KALP TEMİZLİĞİ
Bugün neler öğreneceğiz?
MERHAMET …sevgidir..
HZ. MUHAMMED’İN KİŞİSEL ÖZELLIKLERI Peygamber Efendİmİz dürüst ve güvenİlİr bİrİsİydİ. Öyle kİ; kİmsenİn malına, mülküne yan gözle bakmaz ve asla yalan.
BÜYÜKLENME (KİBİR) !!!Pintiler, zorbalar ve kötü huylular cennete giremezler !!!
Değerler Eğitimi Hoşgörü
1. ÜNİTE: PEYGAMBERİMİZİN GENÇLİK YILLARI
Sunum transkripti:

HZ.MUHAMMED’İN HAYATINDAN ÖRNEK DAVRANIŞLAR

KAZANIMLAR Bu ünitenin sonunda öğrenciler; Güzel davranışlara Hz. Muhammed’in hayatından örnekler verir. Hz. Muhammed’in örnek davranışlarının toplumsal hayattaki önemini yorumlar. Hz. Muhammed’in doğa ve hayvan sevgisiyle ilgili davranışlarına örnekler vererek doğayı ve hayvanları koruma konusunda duyarlı olur.

DEĞERLER 1-SÖZÜNDE DURMAK 2-HOŞGÖRÜLÜ OLMAK 3-HAKKI GÖZETMEK 4-ZAMANI İYİ DEĞERLENDİRMEK 5-GÜVENİLİR OLMAK 6-DOĞAYI VE HAYVANLARI SEVMEK 7-BİLGİYE ÖNEM VERMEK

1-Hz.muhammed sözünde dururdu Peygamberimiz (sav) verdiği sözde duran, yaptığı anlaşmaya bağlı kalan en büyük insandır. Bu hususta dostunu da, düşmanını da ayırt etmemiştir. Dostuna verdiği bir sözde durup, onu yerine getirdiği gibi, düşmanlarıyla yaptığı anlaşmaya da sadık kalmış, her ne pahasına olursa olsun, aykırı hareket etmemiştir. «Bizi aldatan bizden değildir»buyurmuştur.

2-Hz.Muhammed hoşgörülüydü Hz. Muhammed, hoşgörüyü insanlar arasında tek taraflı değil, karşılıklı uyulması gereken bir davranış biçimi olarak ifade etmiştir. Peygamberimiz, bu konu ile ilgili bir hadisinde; «Hoşgörülü davran ki, sana da hoşgörü ile davranılsın.» buyurmuştur.

Herkese karşı hoşgörüyle davranan peygamberimiz, kötülüğe kötülükle karşılık vermemiştir. Hatta kaba ve görgüsüzce davrananlara karşı bile affedici, bağışlayıcı ve hoşgörülü olmuştur. Çünkü bu davranış biçimi Yüce Allah’ın Müslümanlardan istediği bir tavırdır.

3-Hz.Muhammed hakkı gözetirdi Peygamberimiz haksızlığa asla tahammül edemez, haksızlık karşısında susan, kendini savunamayan kişiyi dilsiz şeytan olmakla nitelendirir, onun bu halini beğenmezdi. Görev başına getirdiği insanlara adaletli ve hoşgörülü olmalarını emreden Hz. Muhammed (s.a.v) şöyle derdi: «Kıyamet gününde Allah’ın en çok sevdiği ve O’na en yakın olan kişi adil devlet başkanı, en çok nefret ettiği ve Allah’tan en uzak olan kişi de zalim devlet başkanıdır.»

4-Hz.muhammed zamanı iyi değerlendirirdi Peygamberimiz her konuda israf ve savurganlığı kötü gördüğü gibi zamanı boşuna geçirmeyi, vaktin kullanımında israf edilmesini hoş görmemiştir. Peygamberimiz buyurur ki: «İki nimet vardır ki insanlar bu ikisinde çok aldanırlar: Sağlık ve boş vakit.» Başka bir hadisinde buyurur ki «Beş şey geçmeden beş şeyin kıymetini bil»

İhtiyarlamadan önce gençliğinin

Hastalanmadan önce sağlığının

Fakirlik gelmeden önce zenginliğinin

Meşgul olmadan önce boş vaktinin

Ölmeden önce yaşamın

5-Hz. Muhammed güvenilir bir insandı Güvenilirlik, peygamber efendimizin (s.a.v) en belirgin özelliğidir. O, gençliğinden itibaren güvenilirliği ile tanınmış, bu nedenle kendisine güvenilir Muhammed anlamına gelen Muhammed’ül-Emin denilmiştir. Efendimiz, söz vermişse mutlaka verdiği sözü yerine getirir, kendisine verilen emanetleri sonuna kadar korur, bir şey söylemişse muhakkak onu yapardı

6-Hz. Muhammed doğayı ve hayvanları severdi Peygamberimiz döneminde henüz çevre sorunu diye bir sorun yoktu. Sanayileşme olmadığı için onun zararlı yan etkileri de görülmemekteydi. Buna rağmen Peygamberimiz ağaçların korumanın gerektiğini bildirmiştir. «Kim bir fidan diker veya ekin ekerse, onlardan kuşlar ve diğer hayvan veya insanlar faydalandıkça Allah onu sevaptan yararlandırır. Yaptığına karşılık olarak ona sadaka sevabı olur.» buyurmuştur.

«kıyametin koptuğunu görsen de elindeki fidanı dik»

Peygamberimiz hayvanları birbiriyle dövüştürmeyi yasaklamış, onlara işkence ve eziyet edenleri, nişan hedefi yapanları lanetlemiştir. Zevk için avlanmak, hayvanı öldürüp atmak da haramdır. «Haksız yere bir kuş veya daha küçük bir hayvan öldüren insana Allah onun hesabını mutlaka soracaktır.» buyurmuştur.

Konuyla ilgili bir başka hadis de şöyledir: «Bir adam yolda yürürken çok susadı ve bir kuyu bulup oraya inerek su içip çıktı. Bu sırada susuzluktan dolayı nemli toprağı yalamakta olan bir köpek gördü. "Bu köpek de susamış" diyerek kuyuya indi. Ayakkabısına su doldurup yukarı çıktı ve köpeğe içirdi. Bundan dolayı Yüce Allah o kulundan razı olup onu cennetlik kıldı.»

7-Hz.Muhammed bilgiye önem verirdi Peygamberimiz okuma yazma öğretilmesine ve insanlara yararlı olacak her türlü bilgiye büyük önem vermiştir. ‘’ilim öğreniniz ve onu insanlara öğretiniz ‘’ «İlim öğrenmek için yola çıkan bir insan, dönünceye kadar Allah yolundadır»gibi pek çok sözüyle ilim öğrenmeyi teşvik etmiş ve her fırsatta ilim adamlarına destek vermiştir.

Hicretten sonra ilk olarak ‘’Suffe’’ denilen bir okul yaptırmıştır. Bedir savaşında esirleri 10 kişiye okuma yazma öğretmeleri şartıyla serbest bırakmıştır.