Spor Kültürü Prof. Dr. Hasan KASAP M.Ü. BESYO Öğretim Üyesi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ. KÜLTÜR MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİKLERİ Sosyal, sanatsal ve kültürel bir eğitim-öğretim merkezi olan Kültür Müdürlüğümüz, Öğrenci kulüpleri ve.
Erzurum Masa Tenisi İl Temsilciliği Faaliyet Sunumu
MEB Öğrenci Davranışlarının Değerlendirilmesi Yönetmeliği
eAvrupa, eAvrupa+ ve Türkiye
HALKIN SPOR KÜLTÜRÜNÜN GELİŞİMİNDE YEREL YÖNETİMLERİN AVANTAJLARI
AİLE HEKİMLİĞİNDE SAĞLIK OKURYAZARLIĞI
4 Kare Problemi 4 Kare Problemi Hazır mısın? B A Bu şekle iyi bak
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ORHAN EREN İLKOKULU 1-A.
KIŞ SPORLARI ve KIŞ TURİZMİ BAĞLAMINDA CAZİBE MERKEZİ OLMAK: 2011 Universiade Kış ve Erzurum’un Tanıtımı Dr. Raci TAŞCIOĞLU Atatürk Üniversitesi İletişim.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Problem Çözme Ve Problem Çözme Stratejileri Ödevi Cihan GÖÇ
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
İZCİLİK VE TOPLUMA HİZMET. Bilindiği gibi, İzcilik hareketi izciliğin kurucusu Baden Powell tarafından oluşturulmuş ve onun tarafından belirlenen amaç.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
DOĞA VE İNSAN DOĞAL SİSTEMLER
Kültür.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
AVRUPA KENTSEL ŞARTI.
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
DEMO-VILLAGE Orda Bir Köy Var Demokrasiyle!
BURSA BELEDİYESPOR ÇALIŞMALARI. Amacımız; Kent ve ülke sporuna başarılı sporcular yetiştirmek Bursalı hemşehrilerimize, kurum çalışanlarına ve ailelerine.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
1 eğitimde yeni yaklaşımlar İbrahim KALYONCU Zehra Kitapçıoğlu İlköğretim Okulu Ocak 2007 Tonya Halk Eğitim Merkezi “ y e n i d e r s p r o g r a.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU İLK OKULU.
Life of minorities with us or alongside us?. KATILIMCI ÜLKELER ÇEK CUMHURİYETİ ( KOORDİNATÖR) TÜRKİYE (KATILIMCI ÜYE) POLONYA (KATILIMCI ÜYE) SLOVAKYA.
zamanı belirlenmiş amaçlar ve saptanmış öncelikler doğrultusunda programlı kullanmak. eğlenme dinlenme aile sevdiklerim hobilerim Yeni reçete…….. Etkili.
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
6. BÖLÜM EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Yönetimi
1922 SALİHLİ GENÇLİK ve SPOR KULÜBÜ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
EĞİTİMİN POLİTİK TEMELLERİ
SİZCE KÜLTÜRÜ OLMAYAN TOPLULUK VEYA MİLLET VAR MI ?
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Kırsal sosyoloji ve çalışma alanları-görevleri Prof. Dr
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
HALKIN SPOR KÜLTÜRÜNÜN GELİŞİMİNDE YEREL YÖNETİMLERİN AVANTAJLARI
YAYGIN EĞİTİM.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Sunum transkripti:

Spor Kültürü Prof. Dr. Hasan KASAP M.Ü. BESYO Öğretim Üyesi

Tartışmanın İçeriği Kent Kültürü ve Spor Fırsatı Kültür Kavramı ve spor Kültürü Spor Kavramı Çağdaşlığın Sorumlulukları Çağın Sağlık ve Kültür Çelişkileri Kent Kültürü ve Spor Fırsatı Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Sosyal miras ve gelenekler, Yaşama biçimi, İdealler, değerler ve davranışlar, Çevreye uyum, Geniş anlamda eğitim olarak; Öğrenilen ve yeni kuşaklara aşılanan davranış örüntüleri yada kalıplarıdır. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Toplum eğitiminin amaçlarından birisi de o toplumun kültürel birikimini sürdürmektir. Bunun yolu da bireyi eğitmekten geçer. İnsan yeteneklerini genleri ile sürdürür. Kültürün ise böyle bir şansı yoktur. Kültür, bir yaşam biçimi ve yorum aracıdır. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Diğer bir yaklaşım da kültürün, düşünsel, yaşamsal davranış ve değerler bütünü olarak nitelendirilmesidir. Kültür, toplumun davranış, biliş ve duyuş kalıplarının bütünüdür. İnsan içinde yaşadığı toplumdan aldığı kültürle beslenip yetişir ve farklılaşır. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Toplumlar insanlarını, kendilerine özgü eğitim süreci ve sahip oldukları kültür içeriği ile yetiştirirler. Diğer bir anlatımla kültür ve eğitim bir bütündür. Kültür insanlık tarihinin, ilkel yaşamdan uygar topluma erişmesine ışık tutan ortak mirasıdır. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kültür Kavramı ve spor Kültürü Böylece eğitim, toplum kültürü açısından önem kazanır. Toplumlar kültürlerini sürdürme sorumluluğunu göz ardı edemezler. Gençliğin eğitim yönelimleri ise şansa bırakılamaz. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Spor Kavramı DPT Özel ihtisas komisyonu Spor'u; “Yenme, muktedir olma gibi insan güdüsünün tatminini amaç edinen belirli kurallar içinde yapılan rekabete dayalı sosyalleştirici, bütünleştirici fiziki, zihni ve ruhi faaliyetler..” olarak tanımlamıştır. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Spor Kültürü Spor insanın yaşama biçiminin parçası olan bir süreçtir. Bir davranış biçimidir; Fiziksel uygunluk ve becerileri içeren Psikomotor davranışları, Bilgi, anlayış, uygulama, analiz, sentez, algılama, değerlendirme gibi bilişsel becerileri, Değerler geliştirme, toplumsallaşma, kabullenme, bireyler arası ilişki, başkalarını dinleme, adil olma.. v.b duyuşsal tutum ve davranışları.. İçeren bir yaşama biçimini yansıtır. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

SPOR'A ALTIN Gümüş BRONZ SIĞ BAKMAK Sporu; * Bir Galibiyet-Mağlubiyet olarak görmek, * Bir sayısal sonuç olarak görmek, * Birkaç saniyeden birkaç saate kadar süren bir savaş olarak görmek, * Varsa-Yoksa o üç tepeyi düşünmek, SIĞ BAKMAK Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

SPOR'A ALTIN Gümüş BRONZ Mükemmellik DERİN Dayanışma Fair Play BAKMAK Saygı Barış Dostluk Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011 Eğitim

Ne zaman spor kültürüne sahip oluruz ? Yaşam mekanlarımızı seçerken spor alanını önceliklerimiz arasına aldığımızda, Çocuklarımızı spora gönderirken spor eğitimcisinin eğitimine önem verdiğimizde, Sporun bir oyun olduğunu fark ettiğimizde, Kaç-kaç bittiğini değil, nasıl gittiğini merak ettiğimizde… Sporu bir sanat eseri gibi izleme hazzına eriştiğimizde… Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Ne zaman spor kültürüne sahip oluruz ? Rakiplerimizin güç ve kuvvetini bize dönük silahlar olarak görmedikçe, Sonuçtan çok sporcuya değer verdiğimizde, Sporu başlarken galibiyet ve mağlubiyetin doğal olduğunu fark ettiğimizde, Sporun evrensel bir dil ve iletişim aracı olduğunu fark ettiğimizde, Sporun insan için olduğunu kabul ettiğimizde… Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Spor ve Sağlıcakla Kalın ! Prof. Dr. Hasan Kasap hasan.kasap@marmara.edu.tr Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kent Kültürü ve spor Prof. Dr. Hasan KASAP M.Ü. BESYO Öğretim Üyesi

Çağdaşlığın Sorumlulukları Avrupa Kentli hakları deklarasyonu: “Yaş yetenek ve gelir durumu ne olursa olsun, her birey için spor ve boş vakitlerini değerlendirebileceği olanakların sağlanması” nı kent insanının temel haklarından biri olarak ön görmektedir. Ayrıca; Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Çağdaşlığın Sorumlulukları Avrupa Kentli hakları deklarasyonu: “Yerel yönetimler, herkes için spor koşulu ve yaklaşımları doğrultusunda, kendi yönetiminde veya başkaları aracılığı ile gerçekleştirilecek spor alanları ve spor etkinliklerine ulaşımı; kişilerin sosyo-ekonomik durumları, yaşları ve etnik kökenlerine bakılmaksızın, sağlama zorunluluğuna sahiptir” demektedir. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Çağdaşlığın Sorumlulukları Avrupa konseyi Spor Gelişim Komisyonu Sonuçları: “Beden Eğitimi ve Spor ilköğretim sürecinin bütünleyici parçalarından biridir. Beden Eğitimi ve Spor olmaksızın çocuğun eğitimi tam kabul edilemez.” Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Çağın Sağlık ve Kültür Çelişkileri Doğal hareket ihtiyacının karşılanması günümüzün yerleşim birimlerinde bir sorun haline geldi, Uygarlaşma ile oluşan hareketsiz yaşama biçimi her yaştaki insanı olumsuz etkilemektedir. Teknoloji insanı kendi önceliklerini görmezlikten gelen bir kültüre yöneltti. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Çağın Sağlık ve Kültür Çelişkileri “Konfor” adı altında insanlar gittikçe hareketsizliği kabullenmektedir. İnsan yaşamını, daha sağlıklı ve daha uzun sürdürebilmesini sağlayan hareketli yaşam, yine insanın kendisi tarafından ortadan kaldırılmaktadır. Yerel yerleşimlerde hareket mekanları, yaşam planlamasının ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Çağın Sağlık ve Kültür Çelişkileri Yerel yönetimlerin kontrolünde hareket mekânız çarpık yerleşim kültürü gelişmektedir. Bu bağlamda kent kültürü ve spor kültürü çelişmektedir. Yerel yönetimlerimizin “konfor”u, hareketsiz yaşama biçimi olarak görmekten kurtaracak “kültür hizmeti” fırsatları bulunmaktadır. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kent Kültürü ve Spor Fırsatı Uyuşturucudan teröre uzanan tehlikeler dikkate alındığında herkesin doğal hakkı olan spor yapma konusunda yerel yönetimleri-mizin çok önemli fırsatlara sahibolduğu görülebilir. Yerel yönetimler insanın hareket hakkını, bir yaşama hakkı olarak ele alıp, halka bir spor hizmeti verme anlayışını yeniden keşfedebilir. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kent Kültürü ve Spor Fırsatı Halkın gönüllülük(İmece) potansiyelinden yararlanarak kendi çocuklarına, gençlerine yetişkinlerine ve yaşlılarına fazla ekonomik yüke girmeden spor yaptırma fırsatını kullanabilir. Yörede halkın ve kulüplerin yararlanacağı spor tesislerini planlı olarak halkın ihtiyacını karşılayacak biçimde sağlayabilir. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kent Kültürü ve Spor Fırsatı Tüm üyelerini spor yapma zorunluluğu getiren Örnek kulüpleri destekleyebilir ve teşvik edebilir. Yerel yönetimler, halka hizmet için oluşturdukları resmi birimler içine bütçesi, personeli ve tesisleri ile “Spor Hizmetleri” için de bir birim kurabilir. Yerel yönetimlerde insan yerleşiminin toplu yerleşim alanları (siteler) kişi başına düşecek çağdaş spor alanını ayırma ve yapma zorunluluğu ve değerini geliştirme fırsatını kullanabilir. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kent Kültürü ve Spor Fırsatı Özel ya da resmi açılacak tüm yöre okullarına açık ve kapalı spor mekanları yaptırılması zorunluluğunu ruhsata bağlanabilir. Sporda başarı gösteren kulüp ve kuruluşları, yetenekli sporcu yetiştirme ve spor yapan üye sayısına göre ödüllendirebilir. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kent Kültürü ve Spor Fırsatı Yerel yönetimler, Anayasamızın 58 ve 59. Maddelerinde belirtilen; “Gençleri kötü alışkanlıklardan ve cehaletten koruyabilir, her yaştaki Türk vatandaşının beden ve ruh sağlığını geliştirecek tedbirleri alabilir ve sporun kitlelere yayılmasını teşvik” edebilir. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Kent Kültürü ve Spor Fırsatı Bu bağlamda “mevzuat” bu fırsatları kullanmaya engel midir? Varsa engeller aşılası engeller midir yoksa sığınılan can simitleri midir? Ayrılan kaynaklar yerel yönetimin birkaç kişisinden oluşan bir futbol takımı yerine halka adil dağılımını gerçekleştirmek üzere yaygın spora yönlendirme fırsatını kullanılabilir. Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011

Sporla Kalın ! Spor Kültürü Paneli Diyarbakır,08.01.2011 Erzurum 2011