Sinem USLU
KELİME İŞÇİLERİ
İçerik Kuralları
1. Yayıncı olmayı kucaklayın. Bu yazıyı okumaya başladığınıza göre muhtemelen bunu yapmışsınız.
2. Bilgi orijinalliğe ilham verir: Kendinizi, markanızı ya da ürününüzü herkesten daha iyi tanıyın. Marka hikayenizi net bir şekilde açıklayın. Misyonunuza ve özelliklerinize dayanarak ayırt edici bakış açınızı dile getirin. Müşterilerinizi de tanıyın, geceleri uykularını kaçıranın ne olduğunu bilin. Endişeleri ve amaçları neler? Nelere önem veriyorlar? Markanız günlük yaşamlarında onlara nasıl yardımcı olacak?
3. Harekete geçin: Neden yaratıyorsunuz? İyi içeriğin daima bir hedefi vardır; bir niyetle yaratılır. Böylece de eylem tetikleyicilerini beraberinde getirir.
4. İnsanca konuşun: Markanızın misyonunu, değerlerini ve felsefesini basit ifadelerle, müşterilerinizin anlayacağı dilde iletin.
5. Geri dönüştürmeyin; yeniden tasarımlayın: Geri dönüşüm sonradan gelen bir düşüncedir; iyi içerik daha başından farklı platformlar ve formatlar için yeniden tasarımlanır.
6. Paylaşın ya da çözün, çığırtkanlık yapmayın: İyi içerik satış yapmaya çalışmaz. Bunun yerine sizi ürünlerden bağımsız bilginin değerli ve güvenilir bir kaynağı olarak konumlandırarak, değer yaratır. İçeriğiniz bir kaynağı paylaşır, bir sorunu çözer, müşterilerinizin işlerini daha iyi yapmalarına yardımcı olur, yaşamlarını iyileştirir.
7. Sadece anlatmakla kalmayın, gösterin: İyi içerik vaaz vermez ya da ısrarla satış yapmaz. Bunun yerine ürününüzün dünyada nasıl yaşadığını gösterir.
8. Beklenmedik bir şey yapın: İçeriğinize ara sıra bir sürpriz unsuru katmak hem viral paylaşıma yol açar hem de şirketinizin kişiliğini geliştirir.
9. Kamp ateşinizi hazırlayın: İyi bir kamp ateşi gibi iyi bir içerik de sizinle müşterileriniz ve müşterilerinizin kendi aralarında sosyal bir ortamda etkileşimlerini kıvılcımlandırır.
10. Kanatlar ve kökler yaratın: İçeriğinizi benzersiz bakış açınız üstünde sağlam bir şekilde temellendirin; ama ona özgürce uçup web’in dört bir yanında sosyal platformlarda paylaşılması için gereken kanatları da verin.
11. Güçlü yönlerinize odaklanın: Her şeyi yaratmak ve her yerde yayınlamak zorunda değilsiniz. Ama bazı şeyleri-en azından tek bir şeyi- çok iyi yapmak zorundasınız.
Teşekkürler …