HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Lojistik Yönetimi Ders – V
Advertisements

Final Sunum Şablonu Dönem Final Sunumları
Elektronik Ticaret Şule Özmen
Elektronik Ticaret Şule Özmen
Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
Pazarlama Karma Elemanları: DAĞITIM
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
BÖLÜM VI ÜRETİM YÖNETİMİ.
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Sanayi Ar-Ge Proje Destek Başurusu Hazırlama Becerileri Geliştirme Çalıştayı ArGe_Projesi_Hazirlama_Calistayi (061110)
KOSGEB DESTEKLERİ
Bütünleşik Pazarlama İletişimi Hizmetlerin Tasarımı ve Yönetimi
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
Kıvılcım Kurumsal Danışmanlık ve Proje Tasarım Merkezi
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
ILETISIM TEMELLI MARKA YÖNETIMI
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Bilişim Sektörü 24 Aralık 2014.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen
Eskişehir Şubesi Cevdet ÜRENCİK CMF.
Yrd. Doç. Dr. Alparslan ÖZMEN
Mağaza İmajının Algılanan Değer, Fiyat ve Satın Alma Niyeti Bağlamında Kuyumculuk Sektöründe İncelenmesi Prof. Dr. Serap ÇABUK – Çukurova Üniversitesi.
Bölüm 9 – Hizmetlerde İletişim ve Tüketici Bilgilendirme
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Hizmet Nedir? Hizmet, insan ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik eşzamanlı olarak elde edilen (üretilen) ve tüketilen, stoklama ve taşımaya elverişli olmayan,
Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK
HİZMET NEDİR?.
“Günde defa karar anıyla karşı karşıya kalıyoruz.” Jan Carlzon, İskandinav Hava yolları Başkanı.
TURİZM PAZARLAMASINA GİRİŞ
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
Proje Hazırlama Eğitimi Dr. Necati VARDAR KTO Karatay Üniversitesi Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği Öğretim Üyesi.
TERME MESLEK YÜKSEKOKULU PAZARLAMA PROGRAMI 2
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
İŞLETME YÖNETİMİ-I Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO.
10- İŞLETMELERİN SINIFLANDIRILMASI Ekonomik İşlevleri (Faaliyet Alanları) Açısından İşletmeler Mal ve hizmetlerin üretilmesi, depolanması, taşınması.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Deneyimsel Bir yaklaşımla MARKA YÖNETIMI
MAN 533T ULUSLARARASI PAZARLAMA Küresel Pazarlama Kanalları ve Dağıtım II Kaynak: Stratejik Küresel Pazarlama, Ed. Necdet Timur ve Alparslan.
PAZARLAMA KARMASI.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
5. İŞLETMENİN GELİRLERİ.
Ürün Yönetimi ve Yeni Ürün Geliştirme
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
RAMANZAN GÜMÜ Ş SOY BEN İ D İ NLED İ G İ N İ Z İ Ç İ N TE Ş EKKÜR ERDER İ M.
18 Eylül 2018 Sample footer 1 HİZ
Hazırlayan İNOVASYON BİLAL ÇİÇEK 8\A 759 İNOVASYON Önce sonra.
Öğr. Gör. Dr. Dİdar sarI çallI
HEDEF PAZAR.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU 1
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
Sunum transkripti:

HİZMET PAZARLAMASI Yrd.Doç.Dr. Alparslan Özmen 1.hafta Hizmet ve Hizmet Pazarlamasına Giriş 05.04.2017 alparslan özmen

Eylemler, süreçler, performanslardır. Hizmetin Tanımı Hizmet; Eylemler, süreçler, performanslardır. 05.04.2017 alparslan özmen

Amerikan Pazarlama Birliği; “Satışa sunulan ya da malların satışıyla birlikte sağlanan eylemler, yararlar veya doygunluklardır.” 05.04.2017 alparslan özmen

Kotler ve Amstrong hizmeti; “bir tarafın diğerine sunduğu, temel olarak dokunulmayan ve herhangi bir şeyin sahipliğiyle sonuçlanmayan bir etkinlik ya da yarar” şeklinde tanımlamıştır. 05.04.2017 alparslan özmen

05.04.2017 alparslan özmen

Hizmetlerin Sınıflandırılması BM tarafından hizmetleri sınıflandırmak amacıyla geliştirilen sistem (CPC) (Central Product Classification), hizmetleri 12 başlık altında toplamaktadır. 05.04.2017 alparslan özmen

Mesleki hizmetler, Haberleşme hizmetleri, Müteahhitlik ve ilgili mühendislik hizmetleri Dağıtım hizmetleri, Eğitim hizmetleri, Çevre hizmetleri, Mali hizmetler, Sağlıkla ilgili ve sosyal hizmetler, 05.04.2017 alparslan özmen

Turizm ve seyahat ile ilgili hizmetler, Eğlence, kültür ve spor hizmetleri, Ulaştırma hizmetleri, Başka yere dahil edilmemiş diğer hizmetler, 05.04.2017 alparslan özmen

Hizmetlerin Özellikleri Dokunulmazlık Ayrılmazlık Eşzamanlılık Stoklanamama Sahipsizlik 05.04.2017 alparslan özmen

Dokunulmazlık Hizmetler ile mallar arasındaki en temel farklılık, dokunulmazlıktır. Malların tersine hizmetler üretilmeden önce görülmez, tadına bakılmaz, hissedilemez, duyulmaz veya koklanamaz. 05.04.2017 alparslan özmen

Hizmetlerin beş duyu organı ile kontrol edilememesi ya da basit olarak dokunulmazlık, görülmezlik ve tadına bakılamazlık özellikleri, müşterileri, hizmetlerin değerini ve kalitesini ölçmede sıkıntıya sokmaktadır. 05.04.2017 alparslan özmen

Bu nedenle müşteriler hizmetlerin kalitesini algılamak için fiziksel ve sosyal kanıtlar aramaktadırlar. Örn; sağlık hizmetleri, eğitim hizmetleri, danışmanlık hizmetleri gibi. 05.04.2017 alparslan özmen

Ayrılmazlık Hizmetler genel olarak performans içeriğinde ortaya çıktıkları ve genellikle insanlar tarafından üretildikleri ve tüketildikleri için, birbirlerinden ayrılmaları olanaklı değildir. 05.04.2017 alparslan özmen

Eşzamanlılık Mallar, önce üretilir ve daha sonra da tüketilirler. Ancak, hizmetlerin üretimi ve tüketiminde aynı durum söz konusu değildir. Hizmetler, önce satılabilir sonra üretilebilirler veya eşzamanlı olarak üretilebilir ve tüketilebilirler 05.04.2017 alparslan özmen

Stoklanamama Temel olarak soyutluktan kaynaklanmaktadır. Hizmetlerin bir eylem, süreç ve performans olmasından dolayı depolanması, saklanması, tekrar satılması ve değiştirilmesi olası değildir. Bununla birlikte hizmetin üretilmesi için kullanılan üretim araçlarının stoklanması olasıdır. 05.04.2017 alparslan özmen

Sahipsizlik Malları satın alanlar, aynı zamanda onların sahibi de olmaktadırlar. Ancak hizmetlerin sahiplenilmesi olası değildir. 05.04.2017 alparslan özmen

Hizmetleri Mallardan Ayıran Özellikler 05.04.2017 alparslan özmen

Müşterinin üretim sürecine katılması Ürünün bir parçası olarak insan Ürünün doğal yapısı Müşterinin üretim sürecine katılması Ürünün bir parçası olarak insan Kalitenin denetim sorunları Müşterinin hizmeti değerlendirme güçlüğü Kapasite yönetim güçlüğü Zaman unsurunun önemi Farklı dağıtım kanalları 05.04.2017 alparslan özmen

Dünya’da Hizmet Sektörü 05.04.2017 alparslan özmen

Hizmet sektörü, toplam yurt içi hasılatın yüzde 60 ve daha fazlasını oluştururken, diğer ülkelerde oranlar ise, yüzde 30’ların üzerindedir. Dünya’da toplama istihdamın yüzde 40’ı hizmet sektörü tarafından sağlanırken; bu oran gelişmiş ülkelerde yüzde 73’ler dolayındadır. 05.04.2017 alparslan özmen

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER 05.04.2017 alparslan özmen