ENGELLİLERDE VOLEYBOL

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ORİJİNAL YOGA SİSTEMİ İLE BAŞARIYA GİDEN YOL
Advertisements

KIŞ SPORLARI.
4 DAKİKA ZAMAN CEZASI HANGİ DURUMLARDA VERİLMELİDİR. Aynı Anda Birden Fazla Hata 16:12 Oyun yeniden başlatılmadan önce sporcu veya idareci art arda veya.
FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
SAĞLIK İÇİN EGZERSİZ Şimdi başlayalım, hemen…. Amaç Toplam fiziksel aktiviteyi artırmak Yaşam biçimi değişikliği + ezgersiz programı = toplam fiziksel.
BAŞLICA SPORLAR FUTBOL BASKETBOL VOLEYBOL
KUVVET MAKSİMAL %100-1TEKRAR %90 - 2TEKRAR %80- 3TEKRAR %70- 4TEKRAR
VOLEYBOL Kuralları.
HER ÇOCUK SPOR YAPABİLİR
FUTBOL VE KURALLARI.
Şişme Oyun Parkları.
FUTBOLDA YAŞ GRUBU ANTRENMAN İLKELERİ
VOLEYBOL.
ÇOCUK VE SPOR SPORUN TANIMI VE ÖNEMİ SPOR DALLARI
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
BEDEN EĞİTİMİ PERFORMANS ÖDEVİ
ENGELLİ BİREYLERİN BAKIMI
“ FUTSAL OYUN KURALLARI.
AMACIMIZ Farkındalık yaratmak,
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM.
Yönetimde stres kaynakları ve başa çıkma Dr. Alper Engeler
Vücudun iskelet kasları tarafından oluşturulan her türlü hareketi sonucu enerji harcamasıdır. FİZİKSEL AKTİVİTE.
Pozisyonlar (4.5x6 m oyun alanı, 3 e 3 oyun) Temel Pozisyon
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ZİHİNSEL ENGELLİĞİN NEDENLERİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
EMİNE DİLAVER NİSA GÜRBÜZ.  Pekin aralarından 2008 yaz olimpiyatları ve parlimbik oyunlarında da olduğu pek çok spor etkinliğine ev sahipliği yapmıştır.1990.
ÖZEL GEREKSİNİMLİ ÇOCUKLAR
ÖZGÜVENLİ GELECEK PROJESİ
1. HAFTA: Özel Gereksinimli Bireyler
Zekâ zihinsel bir gücü, bir genel yeteneği ifade etmektedir.
HENTBOL.
HENTBOL.
TÜRK HALK OYUNLARINDA ANTRENMAN
ÇALIŞMA YAŞAMINDA SAĞLIĞIN GELİŞTİRİLMESİ Dr.Nazım İ.AĞAOĞLU.
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
BAHAR ŞENLİKLERİ. 4x400 BAYRAK YARIŞLARI SINIFLAR ARASI FUTBOL TURNUVASI SINIFLAR ARASI PENALTI ATIŞLARI MASA TENİSİ TURNUVASI HEMSBALL TURNUVASI SATRANÇ.
Çocuklar niçin spor yapmalı? Spor büyüyen çocuğun fiziksel gelişiminin yanında psikolojik, sosyal yönden gelişimine katkıda bulunur.
REKREASYON FAALİYETLERİNİN SPORTİF UYGULAMALAR YÖNÜNDEN ÖNEMİ
ENGELLİLER VE SPOR  Bilindiği gibi spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler.
Doç. Dr. Gülten HERGÜNER. EĞİTİMDE OYUNUN KULLANILMASI  Oyun, bir eğitim aracıdır. Öncelikle temel eğitimin bütün dallarında ve beden eğitimi ve sporda.
TED SAMSUN KOLEJİ SPOR OKULLARI. SPOR NEDİR Spor, önceden belirlenmiş kurallara göre bireysel veya takım halinde yapılan, genellikle rekabete dayalı yarışma.
MERKEZİN AMACI SPORDA PERFORMANS VE HAREKET ANALİZİ İLE İLGİLİ ALANLARDA DİSİPLİNLERARASI (TıP VE MÜHENDISLIK) KOORDINASYONU SAĞLAYARAK, BILIMSEL VE.
Psikolojik Destek Programı
BENİMLE OYNAR MISIN? Yrd. Doç. Dr. Raif ZİLELİ
ENGELLİLERDE MASA TENİSİ
ERKEN ÇOCUKLUK ÖZEL EĞİTİMİ
ZİHİNSEL ENGELLİ ÇOCUKLAR
OKUL SPOR FAALİYETLERİ İLKOKULLAR FİZİKSEL ETKİNLİK OYUNLARI
HAREKET EĞİTİMİ Temel hareket becerileri ve
OYUNLAR 2. KISIM İstanbul Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüğü
RETT SENDROMLU BİR OLGUDA YARATICI BECERİLER MODELİNİN UYGULANMASI
SPORTİF REHABİLİTASYON
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
Sporcuların performanslarını artırma düşüncesi geçmişten günümüze uzanan süreçte bilim adamları ve antrenörlerin en önemli çalışma konularından birini.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
FUTBOLU ÖĞRENİYORUM. Futbol 11′er kişilik iki takım arasında oynanır ve kendine özgü kuralları vardır.
BASKETBOL BASKETBOL TARİHİ BASKETBOL SAHASI ÖLÇÜLERİ
Volleyboll Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? İbrahim koca 28 İbni sina okulu.
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK
NORMAL DIŞI DAVRANIŞLAR
TAKIM SARGINLIĞI.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Voleybol nedir? Nasıl oynanır? Saha ölçüleri? SECEM ATEŞ 9/B606.
ENGELLİLER İÇİN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
ENGELİLERDE SPOR Engelli, diğerlerine göre kısıtlılığı olan (kişi) demektir, diye en basit tanımı yapabiliriz. Engellilik çeşitlerini bilimsel olarak.
TEST.
Sunum transkripti:

ENGELLİLERDE VOLEYBOL DURAN UYGUR GAZİ ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU

Spor, sağlıklı ve mutlu bir yaşam için gerekli bir uğraştır ve tüm insanlar için önemlidir. Ancak sporun, engelli bireyler için daha farklı bir önemi vardır. Çünkü spor, zaten yaşamlarında bir çok engelle karşılaşan ve bu engellerin oluşturduğu stresle birlikte yaşayan engelli bireylere, yeni bir pencere açabilmektedir. Engel türü ve derecesi ne olursa olsun hareket etme, egzersiz yapma, sportif aktivitelere katılma bireye haz vermekte, hareket etmekten duyulan haz da bireyin yaşam motivasyonun arttırmaktadır. ENGELLİLER VE SPOR KAYNAK :1

Oyun sahası Saha köşegendir, 10 metreye 6 metre Oyun sahası Saha köşegendir, 10 metreye 6 metre. Merkez çizgisi, sahayı iki yarıya ayırır, her birisi 5 metreye 6 metredir. Atak çizgileri, merkez çizgiye paralel olarak çizilmiştir, bu merkez çizgisinin yanına 2 metre. Servis alanı, iki çizgiyle işaretlidir ve bu çizgilerin her birisi 15 santimetre uzunluğundadır, sahanın her bir yarısının sonunda, servis alanı içine yerleştirilmiştir: dip çizginin arkasında ve buna dikey olarak. Her bir düz yan çizgiden direkt bir çizgi içine bir çizgi çizilmiştir ve diğer çizgi bunun 2 metre soluna yerleştirilir. File, 6,5 metre uzunluğunda ve 0,8 metre genişliğindedir. Filenin yüksekliği, erkekler için 1,15 metre ve bayanlar için 1,05 metredir. Direklerin yüksekliği, en az 1,25 olmalıdır; bunlar, oyun sahasının en az 50 santimetre dışındadır. OTURARAK VOLEYBOL KAYNAK: 2

Oyuncular Oyuncuların uzun pantolonlar giymelerine izin verilir Oyuncular Oyuncuların uzun pantolonlar giymelerine izin verilir. Koruyucu bandajlara izin verilir. Bununla beraber, çıkıntı yapan noktaları ya da diğer oyuncular için tehlikeli olabilecek başka özellikleri olan bandajlar, hakem tarafından tehlikeli nesneler olarak görülebilir ve bu nedenle bunlara izin verilmeyebilir. Toplam bir takımda 12 oyuncu vardır. Altı oyuncu sahada, diğer altı oyuncu ise yedektir. Koçun sorumlulukları : Molalar sırasında, koç ve bir asistan, oyun sahasına girebilir. Servis kuralları : Servis atarken, kıç, dip çizginin arkasında olmalıdır. Bacaklar/ayaklar, oyun sahasının içinde olabilir. Diğer oyuncuların tümü, oyun sahasının içinde olmalıdır. OTURARAK VOLEYBOL KAYNAK: 2

Smaç vurmak(Hücum yapmak) Oyuncu, gövdesinin bir parçasıyla, bir smaç sırasında yerle temas halinde olmalıdır. Arka oyuncu, istediği biçimde smaç vurabilir, smaç anında, atak çizgisine dokunamaz ya da bunu geçemez. Smaç sırasında, arka oyuncu, vücudunun herhangi bir bölümüyle, yerle temas halinde olmak zorunda kalacaktır. Kimler Oynayabilir -Amputasyonla r (uzuvların her hangi bir yerinden kesilmiş olması) -Hareket sistemine ait engeller : Bacaklarda ve kollarda felç olma hali, eklem ankilozları (hareket açıklığı kaybı), bacak boyu kısalığı, omurga eğriliği (skolyoz), cücelik… OTURARAK VOLEYBOL KAYNAK: 2

Sınıflandırma "Sınıflandırma sistemlerinin amacı, hareket potansiyelleri neredeyse birbiriyle aynı olan atletleri bir araya getirmektir" (ISMWSF El Kitabı). Sınıflar - A, B, C Voleybolda, oyuncular A, B ya da C olarak sınıflara ayrılır. Fiziksel yetisi en düşük olan C, en yükske olan ise A'dır. Uluslararası yarışmalar için, bir takımın aşağıda belirtilen koşulları karşılaması gerekmektedir: " Her zaman kortta en az 1 "C" sınıfı oyuncusu olmalıdır. " Kortta en fazla 1 "A" sınıfı oyuncusu olabilir (ve takımda maksimum 2 "A" sınıfı oyuncu olabilir) " Yukarıda belirtilenlerin dışında, B ya da C sınıfı oyunculardan oluşan bir karışım olabilir. OTURARAK VOLEYBOL KAYNAK: 2

  A B C "A" sınıfındaki oyunculara örnek: El ya da ayak eksiklikleri, az seviyede kas zayıflığıyla ya da kısıtlı hareket yetisiyle sonuçlanan nörolojik ya da diğer fiziksel yaralanmalar. Minimal bedensel engellilik kriterleri geçerlidir.  "B" sınıfındaki oyunculara örnek: dirsek ya da diz altı uzuv eksiklikleri olanlar, ciddi kas zayıflığıyla sonuçlanan nörolojik hasar (puanlama sistemi geçerlidir).  "C" sınıfındaki oyunculara örnek: dirsek ya da diz üstü uzuv eksiklikleri olanlar, ciddi kas zayıflığıyla sonuçlanan nörolojik hasar (puanlama sistemi geçerlidir).  OTURARAK VOLEYBOL KAYNAK: 2

Hollanda da 1950 li yıllarda ortaya çıkan oturarak voleybol 1976 Toronto paralimpik oyunlarında ilk defa bu organizasyona dahil edilmiştir. OTURARAK VOLEYBOL KAYNAK: 2

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL Resmi faaliyetler Takım Yarışması Uyarlanmış Takım Yarışması Birleşik Sporlar – Takım Yarışması ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL Oyun Sahası Ve Donanım Servis çizgisinin fileye uzaklığı 4.5 m olmalıdır. Filenin yüksekliği; erkeklerde 2,43, kadınlarda 2,24 metre olmalıdır. Deri kaplı voleybol topu kullanılır. Ağırlığı 226 gramdan fazla olmamalıdır. 1.Takım Yarışması Baş antrenör 4 adet olan voleybol beceri değerlendirme test (VSAT- servis, ön kol pası, smaç vurma, bump-set çarpmak) skorlarını, yarışma öncesi her oyuncunun görevini belirlemek için ölçmelidir. Baş antrenör oyuncularının sahadaki becerilerine göre elindeki listede bulunan oyuncu isimlerinin yanına yıldız koyarak, en iyi 6 oyuncusunu belirlemelidir. ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL Takım skoru en yüksek 8 voleybol beceri değerlendirme test skoruna sahip oyuncuların skorlarını toplayıp, sonucu 8’e bölünmesiyle elde edilir. ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL Takımlar önce VSAT takım skoruna göre gruplandırılır. Daha sonra sınıflandırma rauntları düzenlenerek, bölümlere ayırma işlemi bitirilir. Sınıflandırma rauntları, sürenin 5 dakika ya da skorun 10 olduğu oyunlardan oluşur. ( 10 sayıya 5 dakikadan daha az bir sürede ulaşıldığında, 5 dakikalık sürenin dolması beklenmeden oyun bitirilir.) sınıflandırma rauntlarında takımlar, bir ya da daha fazla oyun oynarlar. Her takımda, bütün takım elemanlarının oynaması gerekmektedir. ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL Yarışma Adaptasyonları Her oyun için 30 dakikalık zaman aşımı getirilmelidir. Çoklu değişmelere aşağıdaki şekilde izin verilir. Bir oyuncu için üç giriş Bir oyunda takım başına en fazla 12 oyuncu değişimi olduğunda Bench koçluğu Koç oyunun gelişimini etkilemediği sürece bankından kalkıp etrafta dolaşabilir. Koç sporcunun değişim yerine gelmesine yardımcı olabilir. Servis skorlaması kullanılmalıdır. ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL 2. Uyarlanmış Takım Yarışmaları Bu durum daha düşük beceri seviyelerindeki sporcular için geçerlidir. Bölümlere ayrılma: Koç yarışma öncesi her oyuncunun görevini belirlemek için 3 adet bireysel beceri yarışma faaliyet(baş üstünden pas atma, servis kullanma ve pas atma) skorlarını tespit etmelidir. Baş koç aynı zamanda oyuncularının sahadaki oyun becerilerine göre, elindeki listede bulunan oyuncu isimlerinin yanına yıldız koyarak, en iyi 6 oyuncusunu belirlemelidir. ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL Takım skoru, en yüksek skoru alan 8 voleybolcunun sayılarının toplanıp 8’e bölünmesiyle elde edilir. Takımlar, ilk olarak, bireysel beceri yarışmasındaki takım skoruna göre gruplandırılır. Bölümlere ayırma işini bitirmek üzere, sınıflandırma rauntları düzenlenmelidir. Sınıflandırma, sınıflandırma rauntları; sürenin 5 dakika ya da skorun 10 olduğu oyunlarda oluşur.(10 sayıya, 5 dakikadan daha az bir sürede ulaşıldığında , 5 dakikalık sürenin dolması beklenmeden oyun bitirilir.) sınıflandırma rauntlarında takımlar, bir ya da daha fazla oyun oynarlar. Her takımda bütün takım elemanlarının oynaması gerekir. ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL B.Yarışma adaptasyonları Saha 7.62 m genişliğinde ve 15.24 m uzunluğunda düzenlenmiştir. File yüksekliği 2.24 m’den daha az olmamalıdır. Daha hafif deri kaplı voleybol topu kullanılmalıdır. 3 sayılık veya 5 sayılık servis kuralık uygulanır. Bir oyuncu 3 veya 5 sayılık skor elde ettiğinde, kendiliğinden yer değiştirmelidir. Bu koşullarda, anten filenin kenar çizgilerinin üzerinde bulunacaktır. ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL 3. Birleşik Sporlar – Takım Yarışması Görev çizelgesinden; partner sayısı, sporcu sayısı ile orantılı olmalıdır. Yarışma süresince 3 sporcu ve 3 partner sınırı hiçbir zaman geçilemez. Bu orana uyulmadığında ceza verilir. Yarışma süresince her takımın bir koçu olmalıdır. Koçun görevi takımı yönetmek ve sporcu –partner oranının uygunluğunu kontrol etmektir. Servis atış sırası ve oyuncu yerleri, sporcu ve partnerlerin değişimi ile sağlanır. Servis kullanan bir oyuncu arka arkaya 3 sayı kazandığında, servis için başka bir oyuncu görevlendirilir. ZİHİNSEL ENGELLİLERDE VOLEYBOL KAYNAK: 3

İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL Voleybol Müsabakaları iki çeşittir. Resmi Müsabakalar: İl Teşvik Müsabakaları: Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü Teşkilatı’nca o ile ait takımların ve hakemlerin lig müsabakalarına hazırlanabilmeleri için organize edilen müsabakalardır. İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL

İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL Voleybol Müsabakaları iki çeşittir. 1. Resmi müsabakalar Lig Müsabakaları: Türkiye birinciliklerine varan müsabakalar olup, Federasyon tarafından yapılacak yıllık programa uygun olarak tertiplenen müsabakalardır Federasyon Türkiye 1. Ligi, (Terfi amacıyla) düzenlenen müsabakalar, Final Müsabakaları Uluslararası Müsabakalar. Deaflympıc ve Edso’nun gözetiminde çeşitli uluslara bağlı milli, temsili ve kulüp arasında yapılan müsabakalardır. Plaj, kum çim, park ve buna benzer tüm voleybol faaliyetleri Federasyon tarafından hazırlanan yönetmelik ve / veya genelge hükümlerine göre yürütülen faaliyetlerdir. İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL

İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL Voleybol Müsabakaları iki çeşittir. 2. Özel Müsabakalar Resmi Müsabakaların dışında kalan diğer müsabakalardır. Bu müsabakalar Genel Müdürlük Teşkilatı’nca tescil edilmiş spor kuruluşları ile diğer resmi veya özel kuruluşlar tarafından tertiplenir. Müsabakaların yapıldığı Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nden gerekli iznin alınması koşulu ile yapılacak bu müsabakaların denetim ve ceza uygulaması müsabakaların yapıldığı İl' in İl Temsilciliği’ne, yönetimi ise müsabakaları düzenleyenlere aittir. Türkiye 1.Ligi liglerinde yer alan takımlar Federasyon’ un izni olmadan özel müsabakalara katılamazlar. İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL

İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL Müsabaka Sistemleri Voleybol müsabakaları puan sistemine göre düzenlenir.1. Puanlama Sistemi Resmi müsabakaların hangi sistemde yapılacağına Federasyon karar verir. Özel müsabakaların sistemlerini Federasyon' un onayını almak koşuluyla Tertip Kurulları tespit eder. Bu sistemde, önceden belirlenmiş fikstüre göre, kulüp takımlarına puan esasına göre birbirleri ile seri müsabakalar yaptırılır ve müsabaka sonucu elde ettikleri puanlara göre sırlamaya tabi tutulur. 3–0 ve 3–1 galibiyetle sonuçlanan müsabakalar da galip gelen takıma ( 3 ) puan,3–2 galibiyetle sonuçlanan müsabakalar da galip gelen takıma (2) puan,2–3 sonuçlanan müsabakalar da mağlup olan takıma (1) puan 1–3 ve 0–3 sonuçlanan müsabakalar da mağlup olan takıma (0) puan verilir.Hükmen mağlubiyetlerde toplam puandan (1 ) puan düşürülür. İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL

İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL Müsabaka Sistemleri Hükmen galibiyet alan takımın toplam puanına ( 3 ) puan eklenir.Puanların eşitliği halinde, set averajı uygulanır. Bu uygulamada her iki takımın yaptıkları tüm müsabakalar sonunda aldığı set toplamı verdiği set toplamına bölünür. Sayılardan büyük olan kazanır. Eşitlik bozulmazsa, her iki takımın yaptıkları tüm müsabakalar sonunda aldıkları sayılar toplamı verdikler Sayılardan büyük olan kazanır. Bu durumda dahi, eşitlik bozulmamışsa her iki takımın kendi aralarında yaptıkları müsabakalardaki puan, set ve sayı averajına sıra ile başvurularak kazanan tespit olunur. oynatılacaktır. Gruplarında 1.nci ve 2 nci olan takımlar Play-off maçları yapacaklar, gruplarında son sırayı alan birer takım alt kümeye düşecektir. Düşen takımlar 2013 - 2014 Sezonunda terfi müsabakalarına alınmayacaklardır.i sayılar toplamına bölünür. İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL

İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL Oyun Süreleri Voleybol müsabakalarında oyun süreleri; (erkek-bayan) büyükler, ümitler, gençler, yıldızlar ve küçükler için 3 kazanılmış settir. Uluslararası oyun kurallarına uygun olarak sona eren müsabakaların teknik sonuçları hakem raporları ile kesinlik kazanır. Hükmen yenilmiş veya yenmiş sayılmayı gerektiren müsabakaların sonuçları hakem raporları ve gerekirse, bu konuda yapılacak araştırmaya dayalı olarak, o müsabakayı tertip eden Makam ve Kurulca ilan olunur. İŞİTME ENGELLİLERDE VOLEYBOL

ENGELLİLERDE VOLEYBOL Kaynaklar 1.http://www.dezavantaj.org/index.php/ktaplik/35- ktap/2566-engelliler-icin-beden-eitimi-ve-spor (03.06.2013) 2. http://voleybolcuyuz.wordpress.com/2012/12/17/oturara k-voleybol/ (03.06.2013) 3. Zihinsel Engelliler Spor Federasyonu, Voleybol Öğretim Yöntemleri 4.http://sessizler.sgm.gov.tr/Sayfalar/ContentView.aspx?Con tentUrl=/YonetmelikMevzuat/2012%20- %202013%20VOLEYBOL%20TAL%C4%B0MATI.pdf (03.06.2013) ENGELLİLERDE VOLEYBOL