TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

UGP (ULUSAL GENÇLİK PARLAMENTOSU) YAZ OKULU
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Kurumlar toplumu önemser
TAKIM RUHU.
MESLEKİ EĞİTİM.
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
Yetişkin ve Öğrenmeye Genel Bir Bakış
Demokratik Okul Yönetişimi
Örgütsel Güven ve Adalet
DUYGULARIN YÖNETİMİ.
İşletmelerde Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi
Öğrenen Kişi ve Bağlam Analizi
LİDERLİK.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Grupların Belirlenmesi ve Sınıflandırılması Grup: Belirli bir amacı yerine getirmek için karşılıklı bağımlılık ve etkileşim içinde, iki ya da daha.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
REHBERLİK.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Öğrenen Örgütler.
ERK İSG&İK – –
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
ÖĞRENEN ORGANİZASYONLAR
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İGEP Performans Yönetimi
Şebeke Organizasyon Yapıları ve Güven
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
VİZYONER LİDERLİK.
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
Bölüm 10 Takımlar.
Bölümün Amacı Bu bölümde öncelikle, karar verme ve yöneticilerin aldıkları farklı karar türleri tanımlanmaktadır. Daha sonra, karar vermeye ilişkin.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
YETKI DEVRI Yetki Devrinin Tanımı ve Türleri
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
TEMEL BECERİLER-3.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
Toplam Kalite Yönetimi
Kişisel Rehberlik.
BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler. BÖLÜM 6 Kültür, Çeşitlilik ve Değerler.
TAKIMA DAYALI PERFORMANS DEĞERLENDİRME
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
Davranış Bilimlerine Giriş
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI HAZIRLAYANLAR HAVVA KESKİN
KALİTE İYİLEŞTİRMEDE EKİP ÇALIŞMASI
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
KURUM KÜLTÜRÜ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Eşgüdümleme ve Kontrol
Sunum transkripti:

TAKIMLARIN OLUŞTURULMASI Ahmet AYPAY M. Ali DOMBAYCI Engin KARADAĞ Mehmet Ülger DEMOKRASİ VE DEMOKRATİKLEŞME: HALKIN YÖNETİMİ, HALKIN KATILIMI

Takım kavramı Drucker'a göre takım, özel ve tanımlanan bir görevi yerine getirmek için birlikte çalışan; farklı geçmişleri, beceri ve bilgileri olan ve örgütün farklı alanlarında faaliyet gösteren bir insan (genellikle oldukça küçük) grubudur.

Takım kavramı Katzenbach ve Smith (1993) ekip kavramı: “Ekip, kendilerini ortak olarak sorumlu gördükleri ortak bir hedefe, performans amaçlarına ve yaklaşıma adamış, birbirini tamamlayan yetenekte kişilerden oluşan küçük bir insan grubudur.”

Takım kavramı Rasyonel İnsan  Sosyal İnsan Günümüz işletmelerinde takım çalışmasının giderek yaygınlaşma nedenleri: Motivasyon-Sinerji-Performans İlişkisi Yeni Yönetim Tekniklerinin Organizasyonu Yalınlaştırması Esneklik Yeni Fikirlere Odaklaşma ve Verimlilik İşbirliği ve Koordinasyon Teknolojik Gelişmeler

Takımlar ne işe yarar? takımların performansının maksimize edilmesi, üyelerinin tatmininin sağlanması, gerekli ortamların oluşturulması, yeni ve orijinal uygulamalara imkan tanınması , gibi pek çok yeni ve sıra dışı duruma açık olabilmeli ve üzerlerine düşeni yapmaktan kaçınmamalıdırlar.

Takımların Özellikleri Takım çalışmasına imkan tanıyan örgütsel yapı ve yönetimin tam desteği, Takımda açık bir şekilde belirlenmiş amaç, misyon ve vizyon, Takımın misyon ve hedeflerine uygun bilgi, beceri, yetenek ve tecrübeye sahip, orijinalliği seven, yeni fikir ve düşünceler ortaya atan, başkalarının orijinal fikirlerine açık, yeterli eğitimi olan ve doğru seçilmiş takım üyeleri, Yönlendirici, yardım edici, destek sağlayıcı yönetsel beceri ve yeteneğe sahip lider, Takım üyeleri arasında hedefe ulaşabilmek için ortak görev sorumluluğu, bilgi ve fikir paylaşımında açıklık ve birbirleriyle karşılıklı güvene dayalı, kişisel sürtüşmelerin minimize edildiği ilişkiler,

Takımların özellikleri Dar, katı, mekanik görev anlayışı ve tanımlarından kaçınılan geniş, esnek ve organik görev tanımları ve esnek görev dağılımı, Elde edecekleri başarının sonucunu paylaşmak için güdülenmiş ve cesaretlendirilmiş üyelerin eşit katılımı, birlikteliği ve oluşturdukları sinerji etkisi, Diğerleri ile birlikte planlarken, karar verirken, sorun çözerken ve uygulama sürecini yaşama geçirip yürütürken uyumlu çalışmayı öğrenme, sürekli olarak görevi en iyi şekilde yapma ve hedefe en iyi şekilde ulaşabilmek için durumu iyileştirme çabası, Takım üyeleri arasında hiyerarşik otoritenin kısıtlamadığı, tam ve açık bir iletişim serbestisi, çok iyi hazırlanmış görüşmeler,

Takımların Özellikleri Başarıya ulaşabilmek için yeterli zamanın seçilmesi, Orijinal, yaratıcı ve yenilikçi fikirler için verilen bireysel ödüller ve takımın ahenkli çalışma başarısı göstermesi nedeniyle veya takımın başarısı sonunda tüm üyelere verilen ödüller.

Takımların kurulması ve gelişimi

Takımların kurulması ve gelişimi 1-Bilgi Edinme (Informing) Aşaması: Takım üyeleri kendi takımlarını ve genel olarak firmadaki tüm takımları anlamaya, öğrenmeye, değerlendirmeye ve geliştirmeye çalışırlar.

Takımların kurulması ve gelişimi 2-Oluşturma (Forming) Aşaması: Üyeler arasında gizli bir rahatsızlık, Yüzeysel ilişkiler, Dikkatler, takım üyeleri arasındaki önemsiz farklılıklar üzerinde odaklanır, Üyelerin fazla ortaya çıkarmadığı yaklaşımları ve değer yargıları, Sorun olabilecek yönlerin belirlenmesi.

Takımların kurulması ve gelişimi 3-Fırtına (Storming) Aşaması : Farklı düşüncelerden dolayı çatışmalar ve anlaşmazlıklar yaşanır, Birbirlerini dinlemek istemedikleri için kötü ve eksik bir iletişim vardır, Bazıları fikirlerini açık olarak belirtmeyerek riyakâr davranmayı tercih edebilirler, Kutuplaşmalar ve kültürel hizipleşmeler başlar, Üyelerin birbirleri ve işleri ile ilgili düşünceleri gün ışığına çıkar, Potansiyel sürtüşme alanları belirlenerek, gerçek sorunlar keşfedilir.

Takımların kurulması ve gelişimi 4-Kural Koyma (Norming) Aşaması: Takım üyeleri kendilerini rahat hissederler, Ayrılıklar ve sinir bozucu davranışlar incelenmiştir, Takımda “Ben”den “Biz”e doğru bir beraberlik tarzı gelişir, Takım kültürü oluşmaya başladığı için işbirliği doğar, Üyelerin birbirlerine olan saygıları ve verdikleri değer artar, Üyeler arasındaki farklılıklar azalarak bir “Takım Ruhu” oluşmaya başlar.

Takımların kurulması ve gelişimi 5-Başarma (Performing) Aşaması: Üyeler saygı görür ve performansları takdir edilir, Ortak bir vizyon oluşturulmuş, varsayımlar netleşmiş ve bireylerin farklı yaklaşımlarında uzlaşma sağlanmıştır, Üyelerin karşılıklı sorumluluk duyguları ileri düzeydedir, Takım, verimli ve verimsiz çatışmalar arasındaki farklılığı anlamış durumdadırlar.

Takımların kurulması ve gelişimi 6-Dağılma (Adjourning) Aşaması: Çalışmalar giderek yavaşlayarak durur, Üyelerin moralleri yüksektir, Üyeler aralarında oluşan güçlü bağların ve etkinin dağılacak olmasından korkarlar, Hedefe ulaşıldığı için sevinç, ayrılacakları için de üzüntü duyarlar, Takım lideri takımın görevinin bittiğini bir törenle ve üyelere ödüller vererek duyurur.

Takımların kurulması ve gelişimi 6-Dağılma (Adjourning) Aşaması: Çalışmalar giderek yavaşlayarak durur, Üyelerin moralleri yüksektir, Üyeler aralarında oluşan güçlü bağların ve etkinin dağılacak olmasından korkarlar, Hedefe ulaşıldığı için sevinç, ayrılacakları için de üzüntü duyarlar, Takım lideri takımın görevinin bittiğini bir törenle ve üyelere ödüller vererek duyurur.

Takımların kurulması ve gelişimi 6-Dağılma (Adjourning) Aşaması: Çalışmalar giderek yavaşlayarak durur, Üyelerin moralleri yüksektir, Üyeler aralarında oluşan güçlü bağların ve etkinin dağılacak olmasından korkarlar, Hedefe ulaşıldığı için sevinç, ayrılacakları için de üzüntü duyarlar, Takım lideri takımın görevinin bittiğini bir törenle ve üyelere ödüller vererek duyurur.

Takımların gelişim süreci 5. aşama İşbirliği 4. aşama Bireysel farklılıklar Başarma 3. aşama Kural koyma Kural koyma liderin beklentileri Karşılıklı bağılmlıklar 1. aşama Üyelik 2. aşama Alt-gruplar Oluşturma Geribildirim kurallar güç Bilgi edinme stil Değerler/felsefe roller

Teşekkürler Ahmet AYPAY; aypaya@yahoo.com Engin KARADAĞ; enginkaradag@ogu.edu.tr M. Ali DOMBAYCI; malidombayci@gmail.com Mehmet Ülger