BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TIBBİ CİHAZLAR UYARI SİSTEMİ
Advertisements

Olgun ŞENER Kamu Yönetimi Uzmanı
Bozok Üniversitesi Bologna Süreci Uyum Çalışmaları
ECTS/AKTS Değerlendirme
DANIŞMANLIK SİSTEMİ.
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Güz Yrd. Doç.Dr. Zeynep Ocak
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının Çalışmaları Prof. Dr. Oğuz ESEN.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr. İlgi K.KAPDAN 26 Eylül 2011 DEÜ Mühendislik Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ
Mustafa Kemal Üniversitesi
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Ardahan ÜNİVERSİTESİ Yaz Okulu YÖNETMELİĞİ
BU SÜREÇTE ANABİLİM DALI/BÖLÜM BAŞKANLIKLARINCA TAMAMLANACAK EKSİKLER.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
PİLOT UYGULAMA BAŞLANGICI Program amacı Paydaş görüşleri Program çıktıları Programın yapılandırılması.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi Müfredatı Yeniden Yapılandırma Çalışmaları Berna Musal, Cahit Taşkıran, Sevgi Tımbıl, Serpil Velipaşaoğlu, Yücel.
Bologna Süreci Uyum Çalışmaları “Bologna Süreci Uyum Çalışmaları” Prof. Dr. Oğuz Esen Rektör Yardımcısı Eskişehir, 19 Mart 2010.
Bologna Sürecine Uyum Çalışmaları SIHHİYE YERLEŞKESİ KÜLTÜR MERKEZİ YEŞİL SALON 26 HAZİRAN 2013.
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
Tıp Fakültesi Prof. Dr. Elif N. Özmert. Dekanlık Seçimi ( ) Dört Aday Fakülte Akademik Kurulu ( ) Öğretim elemanları, tüm asistanlar.
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
ÖZET Sınıf Öğretmenliği Anabilim dalındaki öğretmen adaylarına Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersleri kapsamında anlattıkları derslere sistemli ve çok.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
BOLOGNA SÜRECİ İŞ PLANI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ’NDE ÖLÇME DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
H.Ü. EDEBİYAT FAKÜLTESİ BOLOGNA TOPLANTISI 21 NİSAN 2015.
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
DERS PLANLARI OLUŞTURULURKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA EŞGÜDÜM KOORDİNATÖRLÜĞÜ.
Yrd. Doç. Dr. M. Dilek AVŞAROĞLU ERKAN
Doç. Dr. İlhan Kaya 5 Kasım 2010 Muş Alpaslan Üniversitesi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
Erasmus+ ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİ
BOLOGNA SORUMLULARININ KONTROL ETMESİ VE TAMAMLAMASI GEREKEN HUSUSLAR
AKTS Hesaplaması.
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Eğitim Sürecinin Yeniden Yapılandırılması
FAKÜLTE-SANAYİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İŞYERİ EĞİTİMİ BAŞVURU VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 10 Kasım 2019 Pazar.
Sunum transkripti:

BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI Doç. Dr. Leyla ÖZDEMİR Fakülte Bologna Komisyonu Başkanı 26.06.2013 BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ

BOLOGNA SÜRECİ-BAŞLANGIÇ Bologna Pilot Uygulama Birimi Kısa süreli bir eğitimle ile kazanılan bilgiler Ayrıntılı bilgi edinme (ilgili kılavuzlar, Üniversite Bologna Koordinatörlüğü)

Güçlükler-Genel Bologna sürecinin zorunlulukları (Müfredatın %25’i seçmeli, %75’i zorunlu) BOLOGNA Zaman kısıtlılığı (30 Temmuz 2012) ZAMAN

Güçlükler-Hemşirelik Programına Özel Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmelik (02.02.2008, 26775) Avrupa Parlamentosu'nun 7 Eylül 2005 tarihli mesleklerin niteliklerine ilişkin direktifi (Hemşirelik eğitimi: 4600 saat) İnternlük uygulamasına geçiş

YOL HARİTASI BELİRLEME 1. Aşama: Fakülte Anabilim Dalı Bologna Temsilcileri Oluşturma, Paydaş Analizi 2. Aşama: Program çıktılarının oluşturulması 3. Aşama: Mevcut müfredatı gözden geçirerek müfredatın güncellenmesi 4. Aşama: Tablo ve formların doldurulması, dosyalama, Eğitim komisyonu ve Senato sunumları

1. AŞAMA Fakülte Anabilim Dalı Bologna Temsilcileri Oluşturma: AD’larına resmi yazı Paydaş Analizi

Paydaş Analizi Uygulama yönteminin belirlenmesi (Öğrencilerden: sınav sonrası, mezunlardan: e-mail, öğretim üyeleri: resmi yazı, iş veren: görüşme) Anketlerin oluşturulması Öğrencilerden, Mezunlardan, Öğretim Üyelerinden, İş verenlerden

Paydaş Analizi: Sonuçların Raporlanması

2. AŞAMA Program çıktılarının oluşturulması Paydaşların beklentileri AD temsilcileri ile yapılan toplantılar

3. AŞAMA Mevcut müfredatı gözden geçirme Anabilim Dalı temsilcileri ile yapılan toplantılar Paydaşlardan gelen görüşleri dikkate alarak, program çıktıları ve Bologna’nın gereklilikleri doğrultusunda yeni bir müfredat oluşturma

Müfredat Çalışmaları I Mevcut müfredatta 2 tane seçmeli ders Seçmeli ders sayısının artırılması AD’larına açabilecekleri seçmeli derslere ilişkin görüş sorulması

Müfredat Çalışmaları II Müfredatta zorunlu ders yüzdesinin azaltılması Paydaş görüşlerine, program çıktılarına, iş yüklerine göre zorunlu derslerin yerel ve AKTS kredilerinin azaltılması İnternlük uygulamasının müfredata yerleştirilmesi Zorunlu derslerin yerel ve AKTS kredilerinin daha fazla azaltılması

GÜÇLÜKLÜKLERDEN FIRSATLARA… Programa 12 seçmeli dersin eklenmesi (%25) Yara ve Hemşirelik Bakımı Çevre Sağlığı Toplumsal Cinsiyet Sağlık Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim Onkoloji Hemşireliği Geriatri Hemşireliği Cinsel Sağlık Literatür Tarama ve Değerlendirme Adli Hemşirelik Duygusal Zeka ve Gelişimi Stresle Başetme

Seçmeli Dersler 2011-2012 Güz ve 2012-2013 Bahar Dönemleri Seçmeli Dersleri kodlayan 930 öğrencinin %42.5’u fakülte dışından Fakülte dışından en çok kodlanan seçmeli dersler Cinsel Sağlık (%85.2) Sağlık Hizmetlerinde Kişilerarası İletişim (%84.5) Çevre Sağlığı (%84) Duygusal Zeka ve Gelişimi (%50.8) Stresle Başetme (%44.4)

Hemşirelik Fakültesi Dışı

Müfredatta 8. dönemin internlük uygulaması olarak belirlenmesi

Eğitim komisyonu ve Senato sunumları 4. AŞAMA Güncellenen müfredata göre Bologna sürecinde kullanılan tablo ve formların doldurulması Dosyalama Eğitim komisyonu ve Senato sunumları

Klasörleme aşamasından…

Teknik Kontrol-Revizyonlar Birkaç servis dersinin iş yükü hesabı tablosundaki eksiklik dışında ciddi bir revizyon alınmamıştır.

Bu doğrultuda akademik kurul kararları alındı. BOLOGNA-İNTİBAK I Mevcut müfredatta öğrencinin mezun olması için alması gereken toplam yerel ve AKTS kredisi belirlendi. 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrenciler için ayrı ayrı şablon müfredatlar hazırlanarak her düzeyde regüler öğrencinin alacağı dersler belirlendi. Bu doğrultuda akademik kurul kararları alındı.

II BOLOGNA-İNTİBAK II Dönem içinde yapılan kredi değişiklikleri toplu olarak Eğitim Komisyonu ve Senato tarafından onaylandı.

Dersliklerin sayısı ve fiziksel koşulları BOLOGNA-İNTİBAK III Dersliklerin sayısı ve fiziksel koşulları Sayısı ve iş yükü fazla olan zorunlu ve seçmeli dersler X Öğretim üyesi sayısı Alt yapı sorunları

Devam Eden Çalışmalar Paydaşlardan alınan geri bildirim Öğrencilerin internlük uygulamasına ilişkin olumsuz bildirimleri Müfredat güncelleme çalışmaları İnternlük ve öğrenci iş yüküne ilişkin revizyonlar

Teşekkürler