21.Yüzyıl Beceri ve Yeterlikleri: Bilişimsel düşünme

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
MUSTAFA UYSAL TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ(İ.Ö)
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
Özgür GÜVEN GÜNAY, Prof. Dr. Pars TUNÇYÜREK
Veri Madenciliğinde Kümeleme Slink Algoritması
EKİP ÇALIŞMASI.
Bir yaratıcı problem çözme tekniği
 HAZIRLAYAN : MEHMET RAC İ KILIÇ.  Anne ve babalar!  Genellikle çocuklarımızın çok zeki oldu ğ unu dü ş ünürüz; ancak okulda bazı derslerden ba ş.
LEO’ya Hoş geldiniz Potansiyelinizi açığa çıkarın
 Web-Log kelimesinden türetilen bloglar, yazarların herhangi bir konu hakkında hızlı ve kolay ş ekilde yorumlarını, ba ğ lantılarını yazılarını, resimlerini,
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİYLE DERS PARTNERİ OLMAK
Leonardo Da Vinci Programı
Olumlu Disiplin Yöntemleri
GÜMRÜKLER 2023 VİZYONU 1. ARAMA KONFERANSI/ Stratejisi
SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Bilgisayar ? BİL 110 Bilgisayara Giriş Öğrt. Gör. Dr. Ahmet Cengizhan Dirican Bilgisayar Müh. Böl.
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
NOT TUTMA TEKNİKLERİ Not tutma: Bir konuşmacıyı ya da dersi dinlerken, okurken, gözlem yaparken,düşünürken, dinleyiciye/öğrenciye sunulan mesajı yeniden.
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Uzaktan Eğitim Kuramları
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
YARATICI DÜŞÜNME VE YARATICILIK
YONT 401 BİRİNCİ BÖLÜM GÜNÜMÜZ İŞLETMELERİNDE ENFORMASYON SİSTEMİ
21. Yüzyıl becerileri.
OKUL TEKNOLOJ İ PLANI. OKULUMUZ PE Ş LER İ NDEN G İ DEB İ LECEK CESARET İ N İ Z VARSA BÜTÜN RÜYALAR GERCEK OLAB İ L İ R.
DRAMA.
Hazırlayan: SERDAR ÜNLÜCÖMERT EGİAD ORTAOKULU
AİLE VE İLETİŞİM AİLE VE İLETİŞİM.
TARTIŞMA TÜRLERİ: AÇIK OTURUM
BU BENİM ESERİM ORTAOKULLAR ARASI PROJE YARIŞMASI
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
Şahin BAYZAN Kocaeli Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
BETÜL GÜTLEK TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ 2. SINIF WEB 2.0.
SOSYOLOJİDE KURAMSAL DÜŞÜNME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Hazırlayan : İ hsan ÇET İ N Erzincan Bilişim Teknolojilerin Önemi, Kullanıldığı Alanlar, Dikkat Edilecekler.
Giri ş imcilik Fikrinin Geli ş mesi. Giri ş imcilik zorlu ve dikenli bir yol. Mutlak ba ş arı için; çok iyi bir planlamacı, detaycı bir ara ş tırmacı,
FAYDALARI VE ZARARLARI
Yrd. Doç. Dr. Özlem CANAN GÜNGÖREN
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Neden gerekli… Department of Commerce Raporu 2011, BLS Raporu 2013, IFTF Raporu 2011.
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
Yrd. Doç. Dr. Ş ule Aydın Turan POSTMODERN EKOL: Temel Yetenek, DKK, Şebeke Örgütler.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
WEBQUEST (WEB MACERASI)
APA Style Central Sunumu
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Hazırlayan : Atahan Aybars ERDEM Fatih ALBAYRAK yılında Bursa’da kurulan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 450 bin motor.
Hürriyet Anadolu Lisesi
Bilgi? Öğrenme, araştırma veya gözlem yolu ile elde edilen gerçek,
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı MODERN FIZIĞIN GÜNLÜK HAYATTA KULLANıM ALANLARı Fizik hayatımızın her alanında kullanılır. Beslenmek, hareket,
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Problem Çözme ve Algoritmalar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özelliklere İlişkin Sınıflamalar
21. YY BECERİLERİ.
KODLAMA ve BECERİLER Dr. Osman EROL.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
KODLAMA ÖĞRETİMİ Hayal Et– YARAT - PAYLAŞ
Sunum transkripti:

21.Yüzyıl Beceri ve Yeterlikleri: Bilişimsel düşünme Dr Armağan ATEŞKAN Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

21. Yüzyıl Öğrencileri Temel alanlara ve 21. yüzyıl temalarına Öğrenme ve yenilikçi olma becerilerine Bilgi, medya ve teknoloji becerilerine Hayat ve kariyer becerilerine sahip bireyler… (http://www.p21.org/our-work/resources/for-educators sitesinden çeviri yapılmıştır) Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Temel alanlar ve 21. yüzyıl temaları 21. Yüzyıl Öğrencileri Temel alanlar ve 21. yüzyıl temaları İngilizce, okuma ve dil sanatları Dünya dilleri Sanatlar Matematik Fen bilimleri Coğrafya Tarih Vatandaşlık Ekonomi (http://www.p21.org/our-work/resources/for-educators sitesinden çeviri yapılmıştır) Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

21. Yüzyıl Öğrencileri Temel alanlar ve 21. yüzyıl temaları Bu derslerin yanı sıra: Küresel farkındalık Finans, ekonomi,iş okur yazarlığı Sağlık ve çevre okur yazarlığı da verilmelidir. (http://www.p21.org/our-work/resources/for-educators sitesinden çeviri yapılmıştır) Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

21. Yüzyıl Öğrencileri Öğrenme ve yenilikçi olma beceriler (4C) Yaratıcılık (Creativity) Eleştirel düşünme ve problem çözme (Critical thinking and problem solving) İletişim kurabilme (Communication) İş birlikçi yaklaşım (Collaboration) (http://www.p21.org/our-work/resources/for-educators sitesinden çeviri yapılmıştır) Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

21. Yüzyıl Öğrencileri Bilgi, medya ve teknoloji becerileri Bilgi okuryazarlığı Medya okuryazarlığı Bilgi, İletişim ve Teknoloji (ICT) okuryazarlığı (http://www.p21.org/our-work/resources/for-educators sitesinden çeviri yapılmıştır) Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

21. Yüzyıl Öğrencileri Hayat ve kariyer becerileri Esnek ve adapte olabilen Girişken ve kendi kendine yön verebilen Sosyal ve çok kültürlülüğe adapte olabilen Üretici ve sorumlu Lider (http://www.p21.org/our-work/resources/for-educators sitesinden çeviri yapılmıştır) Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Nasıl bir öğrenme yöntemi? Nasıl bir öğrenme ortamı? Nasıl bir öğrenci? Nasıl bir öğrenme yöntemi? Nasıl bir öğrenme ortamı? Nasıl bir öğretmen? Nasıl bir yönetici? …….. Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

“Ben hala ders kitabını takip ediyorum. Wikipedia’nın ne dediği umrumda değil” Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Anket http://bilisimseldusunme.weebly.com Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Mardan Palace’dan Antalya’nın merkezine gidecek birisine yolu nasıl tarif edersiniz? Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Mardan Palace’dan Antalya’nın merkezine gidecek birisine yolu nasıl tarif edersiniz? https://www.mentimeter.com/s d323a9da015f092a3620401ddfa85ca2 A. Bir basamak (örn. Navigasyon aletine Antalya merkez yazın) B. İki basamak (örn. Mardan Palace’dan şehir merkezine giden bir servise binin, ve merkezde inin) C. Bir kaç basamak (örn. Mardan Palace’dan çıkıp kuzeye doğru gidin, önce sağa sonra sola dönüp, döner kavşağın ilk çıkışından çıkarak yola devam edin) D. Yukardakilerden hiçbirisi (örn. Yol tarif etmeyi hiç beceremem) Purdue Üniversitesi’nin bir çalışmasından izin alınarak adapte edilmiştir Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Arabayla gitmek için yol tarifini nasıl bulursunuz? https://www.mentimeter.com/s/d323a9da015f09 2a3620401ddfa85ca2 A. Zaten biliyorum; sadece hatırlamam gerekir B. Kağıda yolu çizerim ve onu takip ederim C. Olası bütün alternatifleri düşünürüm ve içlerinden birisini seçerim D. Mardan Palace-Antalya merkez arasını modelleyip, en kısa yol algoritmasıyla problemi çözüp, uygularım. Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Hep beraber soruları nasıl cevapladığımızı düşünelim.. Problemi nasıl çözümlemeyi düşündünüz? Kafamdan direkt olarak düşündüm- Akıl modeli Basamak basamak güzergah geliştirdim-Algoritma En iyi nasıl giderim; en az trafik lambası ve dönüşle- Verimlilik Diğer düşünceler ……. “ya bunlar olursa” senaryoları-Mantıksal düşünme Yollardan birisi kapalıysa Günün hangi zamanı, hava koşulları, kazalar… Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Soyutlama-Etkili bir şekilde herhangi bir yönergeyi vermek Otomasyon-Google Map gibi bir sistemin tasarlanması Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Bilişimsel Düşünme (BD) ne demektir? Tanım “BD, konseptleri bilgisayar bilimleri ile ilişkilendiren, problem çözümleri, sistem tasarımları ve insan davranışlarının anlaşılması ile ilgili her şeyi kapsar”. Vizyon 21. yüzyılın ortalarında herkes tarafından kullanılacak temel beceri J.M. Wing, “Computational Thinking,” CACM viewpoint, vol. 49 no. 3, March 2006, pp. 33-35. Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

BD’ye günlük hayattan örnekler Alfabetik olarak sıralanmış listede isim aramak (ikili arama) Örn. Her sayfada 100 isim, ve toplamda 150 000 isim var Bakılacak sayfa sayısını nasıl en aza indirirsiniz? Siz ve arkadaşınız sinema için bilet alacaksınız (Paralel işlem) Üç bağımsız sıra var Biletleri en kısa zamanda nasıl alırsınız? Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

60 tane öğrenciye 20 adet pizzayı en iyi şekilde nasıl servis edersiniz? https://www.mentimeter.com/p/fc903f72eecb/60-tane-ac- ogrenciye-20-adet-pizzayi-en-iyi-sekilde-nasil-servis- edersiniz (örn. En kısa sürede) A. Bir masanın üzerine pizzaların hepsini koyarak (genellikle olan durum) B. Üzerinde dört adet pizza olan beş tane masa hazırlayarak C. Herkes yerlerine geçince, pizzaları elden ele geçirerek D. Dört servis elemanına pizzayı servis ettirerek Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Bilişimsel Düşünme (BD) Eleştirel Düşünme Bilişim gücü Karar verme ve yaratıcı çözümler bulma Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Neden BD öncelik kazanmıştır? Genç öğrenenler Bilişimsel düşünebilen Bugünün dijital araçları Yarının problemlerini çözebilen Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

BD’in İşlevsel Tanımı BD aşağıdaki becerileri (bunlarla sınırlı kalmayabilir) kullanarak problem çözme sürecidir Bilgisayar veya başka araçlar kullanarak problemlerin çözülmesi için formüle edilmesi Verilerin mantıksal olarak düzenlenmesi ve analiz edilmesi Soyutlama yoluyla verilerin sunulması (modeller ve simülasyonlar) http://www.iste.org/docs/ct-documents/computational-thinking-operational-definition-flyer.pdf?sfvrsn=2 Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

BD’in İşlevsel Tanımı Algoritmik düşünme (bir dizi düzenli basamak) ile çözümlerin otomatikleştirilmesi Basamak ve kaynakların en verimli ve etkili kombinasyonlarıyla muhtemel çözümleri tanımlama, analiz etme, ve uygulama Bu problem çözme sürecini genelleme ve değişik, çeşitli problemlere transfer edebilme. http://www.iste.org/docs/ct-documents/computational-thinking-operational-definition-flyer.pdf?sfvrsn=2 Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

BD’nin kazandırdığı eğilim ve tutumlar Karmaşık işlerle uğraşırken kendine güvenme Zor problemleri çözerken bıkmadan devam etme Belirsizliklere tolerans gösterebilme Ucu açık problemlerle başa çıkma Aynı çözüm ve hedefi gerçekleştirebilmek için başkalarıyla çalışabilme http://www.iste.org/docs/ct-documents/computational-thinking-operational-definition-flyer.pdf?sfvrsn=2 Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

BD söz dağarcığı Veri toplama Veri analizi Veri temsili Problemin parçalara ayrılması Soyutlama Algoritma ve prosedürler Otomasyon Simulasyon Paralelleştirme Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

BD söz dağarcığı Veri toplama Veri analizi Verilerin temsili Uygun bilginin toplanması süreci Veri analizi Verilerin anlamlandırılması, örüntülerin bulunması, sonuçlara varılması Verilerin temsili Grafik, tablo, kelime veya resimlerle verinin betimlenmesi ve organize edilmesi Problemin parçalara ayrılması Görevlerin yönetilebilir küçük parçalara bölünmesi Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

BD söz dağarcığı Soyutlama Algoritma ve prosedürler Otomasyon Ana fikrin tanımlaması için karmaşıklığına zaltılması Algoritma ve prosedürler Bir sonuca ulaşmak veya bir problemi çözmek için gerçekleştirilen adımlar serisi Otomasyon Bilgisayarlara veya makinelere tekrarlı veya külfetli işlemlerin yaptırılması Simülasyon Sürecin modeli veya temsili. Simülasyon, aynı zamanda modeller kullanarak deneylerin gerçekleştirilmesini kapsar Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

BD söz dağarcığı Paralelleştirme Ortak hedefe ulaşmak için eş zamanlı olarak görevleri yerine getirecek kaynakların organize edilmesi Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Örnek:5-8.sınıflar için Veri toplama: Öğrenciler “Küresel ısınma hayatın kalitesini etkiliyor mu?” sorusunu cevaplamak için anket soruları hazırlarlar Veri analizi: Topladıkları verileri elektronik tablo yardımıyla analiz ederler Veri temsili: Soruya verilen cevaba göre öğrenciler grafiklerle verilerini değişik şekillerde temsil ederler Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Örnek:5-8.sınıflar için Problemin parçalara ayrılması: Aylık çıkartılacak derginin planlaması için rollerin belirlenmesi, sorumluluklara karar verilmesi, zamanlamanın yapılması, ve projenin tamamlanması için gerekli kaynakların belirlenmesi Soyutlama: Tarih dersinde bir dönemi bitirdikten sonra, o dönemi en çok temsil eden sembollerin, temaların, olayların, anahtar kişilerin ve verilerin tanımlanması Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Örnek:5-8.sınıflar için Algoritma ve prosedürler: Belirlenen en kısa zamanda robotu labirentten çikartmak için programlamak Otomasyon: Kirlilik ile ilgili verileri toplamak için sensörün programlanması ve bilgisayar kullanarak okunan CO2 düzeyinin maksimumdan minimuma doğru sınıflandırılması Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Örnek:5-8.sınıflar için Simülasyon: “Üreticilerin belirli bir yüzdesi ölürse ekosisteme ne olur?” sorusunu cevaplayacak deneylerin yapılabileceği basit bir ekosistem modeli kullanmak Paralelleştirme: Öğrenci takımları, senaryo, dekor, videonun montajındaki kişilerin görevlerini içeren video filmi çekmeyi planlarlar. Eşzamanlı olarak yapılacak görevleri, ve planlamaları, ne zaman herşeyi bir araya getireceklerini belirlerler Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Ağ Araştırması Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

Referanslar ISTE (2011). Computational thinking teacher resources. Retrieved from http://www.iste.org/learn/computational- thinking/computational-thinking_toolkit.aspx. Wing, J. M. (2006, March). Computational thinking. Communications of the ACM. 49(3). pp. 33-35. National Research Council of the National Academies (2011). Report of workshop of pedagogical aspects of computational thinking. Washington, D.C.: National Academies Press. p21.org Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu

a Dinlediğiniz için teşekkürler… Dr Armağan Ateşkan ateskan@bilkent.edu.tr @armaganateskan Özel Okullar Birliği Eğitim Sempozyumu