ANKARA 2013.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZÜRLÜ VE ESKİ HÜKÜMLÜ PROJELERİ
Advertisements

ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
OKULUMA GÜVENLİ GİDİYORUM PROJESİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
Yenilikçi Yöntemlerle Kayıtlı İstihdamın
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
İŞ KANUNUNDA ÜÇLÜ DANIŞMA KURULU VE EKONOMİK SOSYAL KONSEY AYŞE KÜÇÜK ZİYA AK MEHMET ÜSTBAŞ
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ T.C PİRAZİZ KAYMAKAMLIĞI PİRAZİZ GELECEĞİ HEDEFLİYOR PROJESİ ÇALIŞMA PLANI.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
UZAKTAN ÖĞRETMEN EĞİTİMİ SEMİNERİ
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri (UMEM) Projesi / Beceri'10 24 Mayıs 2011.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Turizm Sektörü Raporu 24 Aralık 2014.
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
KEŞFET KENDİNİ PROJESİ
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
IPA II Dönemi Hazırlıkları
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
KONYA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 28 – 29 KASIM 2013 TARİHİNDE YAPILACAK TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ.
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
ÖZEL EĞİTİM DÜZENLEMELERİ
KAYSERİ İLE OKUMAK PROJESİ
MALATYA VALİLİĞİ KOORDİNASYONUNDA TÜRKİYE SAKATLAR DERNEĞİ MALATYA ŞUBESİ TARAFINDAN YÜRÜTÜLMEKTE OLAN BU PROJE KALKINMA BAKANLIĞI TARAFINDAN SODES KAPSAMINDA.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Mahkûm Kadınlar İçin Kariyer Planlama Merkezleri Projesi
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
HAYAT BOYU REHBERLİK VE DANIŞMANLIK SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
1. Uyuşturucuyla mücadele kapsamında eğitim
Proje Adı Proje Yürütücüsü Proje Ortağı
Destek Eğitim Odaları.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
ÖĞRETİM YILI TANITIM YÖNELTME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ.
PROJESİ AÇILIŞ TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti Tarafından Finanse Edilmektedir. Üçkuyu Mesleki ve Teknik Anadolu.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONUSUNDA FARKINDALIK GELİŞTİRME PROJESİ
GAZİANTEP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
… Sınıf Öğretmeni.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Sunum transkripti:

ANKARA 2013

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Projenin Amacı: Özel politika gerektiren gruplara, ilgi ve yetenekleri göz önüne alınarak meslek edindirmek, bu becerilerini üst seviyelere çıkararak mesleki yeterlilik kazandırmak, mesleki teknik eğitim kurumlarındaki insan kaynakları kapasitesini arttırmak.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Proje beş bileşenden oluşmaktadır. 1. Proje yönetimi: İzleme ve denetimi kapsamaktadır. Projenin idari süreci olup, proje boyunca sürecektir.   2. İhtiyaç belirleme çalışmaları: Projenin uygulanacağı 35 ilde, bireylerin ihtiyaçları ve işverenlerin taleplerini belirlemek için ihtiyaç belirleme çalışmaları yapılması. İhtiyaç belirleme çalışmaları doğrultusunda verilecek kursların belirlenmesi.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP)  3. Donanım ve kursiyerlerin seçimi: Mesleki Yeterlilikler dikkate alınarak kurs programlarının oluşturulması. Kursiyerlerin seçimi. Kurs verilecek yerlerde verilecek kurslarla ilgili gerekli donanımın hazırlanması.  4.Eğitimlerin verilmesi: Eğitimlerin yapılması ve sonunda belgelerin verilmesi.  5. MTE okullarındaki yöneticilerin eğitimi: Mesleki teknik eğitim kurumlarındaki insan kaynakları kapasitesinin arttırılmasına yönelik eğitimler.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Projenin Hedefi: Proje kapsamında belirlenen 35 ildeki özel politika gerektiren grupların mevcut durumu ile ilgili ihtiyaç analizi yapılması, yapılan analiz doğrultusunda bölgesel olarak bu gruplara ulaşılarak ihtiyaç duydukları eğitimlerin verilmesi ve sözkonusu Mesleki Teknik Eğitim Kurumlarındaki insan kaynakları kapasitesinin arttırılması.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Projenin Öncelikli Hedef Kitlesi: Engeli dolayısıyla eğitime erişim sağlayamamış gruplar, Güvenlik nedeniyle göç etmiş kişiler, Şiddet mağduru kadınlar, Eğitime erişim fırsatı bulamamış olan bireyler, Muhtaç durumdaki dul ve yetimler, Cezaevlerinden tahliye olmuş veya olmamış bir mesleki becerisi olmayan veya meslek değiştirmek isteyenler, Bir meslek sahibi olmak isteyen ev hanımları,

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Projenin Analizi (GZFT) : Projenin genel bir analizini yaparak, bu doğrultuda başarılı bir şekilde yürütülmesini sağlamak önem arz etmektedir. Projenin güçlü, zayıf yönleri ile fırsat ve tehditler başlangıçta iyi belirlenebilirse başarılı sonuçlar almak mümkün olacaktır.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Güçlü Yönler: Projeyi başarılı yapacak, paydaşları memnun edecek, faydalanıcılara istedikleri seviye mesleki beceri edindirecek etkenlerdir. Yeterli fiziki ve ekipman alt yapının mevcut olması Çok büyük donanım gerektirmemesi. Program çeşitliliği. Bütün ülkede kısa zamanda yaygınlaştırılabilir olması. Kısa zamanda mesleki beceri kazandırılması. Yeterli insan kaynaklarının varlığı.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Zayıf Yönler: Projenin başarısını olumsuz etkileyebilecek etkenlerdir. Kursiyerlerin Tercih Etmemesi. Tanıtımın ve Rehberlik Faaliyetlerinin İyi Yapılamaması. Sarf ve Temrinlik Malzeme İhtiyacının karşılanamaması. Bazı kurslarda eğiticilerin eğitimine ihtiyaç duyulması. Sayıları az da olsa, özellikle kırsalda okuma yazma bilmeyenlerin projeye dahil edilmeyecek olması. Kamuoyunun, işverenlerin, yöneticilerin ve öğretmenlerin benzer eski kurslardaki başarısızlıklar sebebiyle bu tür kurslara inanmaması.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Fırsatlar: Projenin başarılı bir şekilde uygulanmasında değerlendirilebilecek etkenlerdir. Toplumda çoğu kesimin hala mesleksiz olması. İşsizliğin olması. Belgesiz, sertifikasız iş gücünün olması. Sektörlerin mesleki eğitim uygulamalarına destek vermesi.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Tehditler: Projenin başarılı bir şekilde başlayıp sürdürülmesine olumsuz etki edecek unsurlardır. Daha önce uygulanmış benzer proje ve programlardaki başarı oranının düşüklüğü. Özel politika gerektiren gruplarda algı, anlaşma, uyumsuzluk ve disiplin sorunları.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Projede İşbirliği Yapılacak Kurumlar: Projenin ortağı: Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü  Proje Paydaşları: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı (İŞKUR, SGK) Adalet Bakanlığı İçişleri Bakanlığı Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı İşverenler ve İşveren Sendikaları Sivil Toplum Kuruluşları Engelli Dernekleri

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Çalışma Planı: Proje, Proje Yürütme Kurulu ve Proje İcra Kurulu aracılığıyla yürütülecektir. Projenin Merkez Okulu Genel Müdürlük tarafından belirlenen Ankara Yıldırım Beyazıt Endüstri Meslek Lisesidir. Merkez okul diğer 35 ildeki okullarla bağlantıyı sağlamakla görevlidir.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Proje Yürütme Kurulu (PYK) Tanımı: PYK, Projenin stratejik kararlarından sorumludur. Komite Başkanı: MEB MTEGM Genel Müdürü ve eş başkan HBÖGM dür. Üyeler : PYK Başkanı MEB Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürü PYK Eş Başkanı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü MEB MTEGM Sosyal Ortaklar ve Projeler Grup Başkanı MEB Ankara Yıldırım Beyazıt Endüstri Meslek Lisesi Müdürü Adalet Bakanlığı (Ceza ve Tevkifevleri Genel Müdürlüğü) Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Türkiye İstatistik Kurumu Başkanlığı İçişleri Bakanlığı (Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü) Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı (Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü) İşçi ve İşveren Sendikaları Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK) Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu (TESK) Türkiye İşçi Sendikaları Konfederasyonu (TÜRK-İŞ) HAK-İŞ Konfederasyonu Türkiye Devrimci İşçi Sendikaları Konfederasyonu (DİSK) Toplantı zamanları: Proje Yürütme Kurulu 6 ayda bir ve gerektiğinde, Kurul Başkanının daveti ile toplanır ve Projenin stratejik kararlarını alır.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Proje İcra Kurulu (PİK) Tanımı: Projenin operasyonel olarak yürütülmesinden sorumludur. Üyeler: MEB MTEGM Sosyal Ortaklar ve Projeler Grup Başkanı Proje Koordinatörü MEB MTEGM’nden iki Personel Ankara Yıldırım Beyazıt Endüstri Meslek Lisesi Müdürü Ankara Abidin Paşa Endüstri Meslek Lisesi Müdürü Ankara Atatürk Kız Meslek Lisesi Müdürü Ankara Gölbaşı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi Müdürü Ankara Ayrancı Ticaret Meslek Lisesi Müdürü Ankara Sincan Erkunt Mesleki Eğitim Merkezi Müdürü Ankara Pursaklar Yahya Kemal ve M. Sönmez Anadolu Sağlık Meslek Lisesi Müdürü Toplantı zamanları: PİK ayda bir kez PYK toplantısından önce ve gerektiğinde Proje Koordinatörünün daveti ile toplanır.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Merkez Okulun Görevleri: 1- PYK’na ve PİK’na karşı sorumlu olmak. 2-Projeye dahil olan illerdeki ihtiyaç belirleme çalışmalarının yapılmasına rehberlik etmek ve izlemek ( Araştırma raporu). 3-Proje süresince yapılacak bütün çalışmalara rehberlik etmek.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) İl Proje Ekiplerinin Görevleri İl proje ekip başkanı, il milli eğitimde mesleki eğitimden sorumlu şube müdürü olacaktır. Şube müdürü bakanlık tarafından seçilen il merkez okulu ile birlikte koordineli olarak çalışacaktır. İl proje ekibi, özel politika gerektiren gruplara ulaşmak, projeyi tanıtmak ve destek almak amacıyla ildeki ilgili kurum - kuruluşlarla ve derneklerle işbirliği yapacaktır. İller projeyi tanıtıcı faaliyetler yapacaktır (halka açık yerlere projeyi tanıtıcı afişler ve broşürler asmak vb.).

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Projenin web sayfasından gerekli bilgiler alınacaktır. (http://mesgep.meb.gov.tr.) İl içindeki okullarda hangi kursların açılacağı il proje ekibi tarafından belirlenecektir. Kurslar donanım, personel ve ulaşım durumuna göre il içinde en uygun olan okul/kurumlarda açılabilecektir. Kurs başvuruları il merkez okul tarafından alınacaktır (veya ulaşımı en kolay olan okula alınabilir). İlave araç-gereç (temrinlik) gerekirse bu ihtiyaç, proje bütçesinden gönderilecek ve yerelden karşılanacaktır.

Mesleki Becerilerin Geliştirilmesi Projesi (MESGEP) Kursların açılması ile ilgili bütün işlemler yerelde yapılacaktır. Kursiyerler eğitim alacakları okula il merkez okulu tarafından yönlendirilecektir. Eğitim öncesinde ve sırasında karşılaşılan sorunların çözümü konusunda Proje Merkez Okulu ve bakanlık merkez proje ekibi ile bağlantıya geçilmelidir.

TEŞEKKÜRLER