Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Dumansız spor projesinin hedefleri,
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
OBEZİTE İSTATİSTİKLERİ
Reklamcılar Derneği Medya Paylaşım Toplantıları 4 Eylül 2008.
Orta Doğu Teknik Üniversitesi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Başarı FIRSAT ile Başlar!
TİE Platformu Yürütme Kurulu Başkanı
Kobi Tanımı 150 kişiden daha az çalışanı olan kurumlar
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
13 Mart 2009 itibarıyla Facebook'un yeni arayüzü tüm hesaplarda kullanılmaya başlamıştır. Ancak bu arayüz, kullanıcılar arasında ikilik yaratmıştır.
TOKKDER Operasyonel Kiralama Sektör Raporu 2012 Yıl Sonu
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Bazı Ekonomilere İlişkin Büyüme Tahminleri
Diferansiyel Denklemler
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: TUTUNDURMA
REKLAMCILIK Hafta 5.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AB ve Spor. Yaklaşık 125 milyon AB vatandaşı herhangi bir spor etkinliğine katılmaktadır. Bu her dört kişi başına 1’den fazla bir rakamdır. Bireyler,
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Tanıtım Etkinlikleri. Promosyon malzemesi dağıtımı Yer: kayıt masası Kapasite: maks. 5 firma Ücret: 5,000 Euro* / adet Üretim maliyeti dahil değildir.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
“We set the standards” Bill GATES
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
1/20 PROBLEMLER A B C D Bir fabrikada kadın ve çocuk toplam 122 işçi çalışmaktadır. Bu fabrikada kadın işçilerin sayısı, çocuk işçilerin sayısının 4 katından.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
1/25 Dört İşlem Problemleri A B C D Sınıfımızda toplam 49 öğrenci okuyor. Erkek öğrencilerin sayısı, kız öğrencilerin sayısından 3 kişi azdır.
YASED BAROMETRE 2006 AĞUSTOS.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
Telekomünikasyon Sektörü ve Vergi Düzenlemelerinin Etkileri Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş. 30 Ekim 2007 Gazi Üniversitesi İİBF Ankara.
1/20 ÖLÇÜLER (Değer Ölçüleri) A B C D Kaç tane 1 YTL, 5 YTL eder?
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ
GREEN MARKETING KONFERANSI
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
YÜZDELER YÜZDELER.
HAFTA I.
Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Tüketici Trend Araştırması Aralık 2009 Sosyal Telefon.
E-Ticaret (Rakamlarla Giriş) Sunu İçerik Kaynağı: İyiler, Z. (2009). Elektronik Ticaret ve Pazarlama, T.C. BAŞBAKANLIK Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı.
1 FİNANSBANK A.Ş Sinan Şahinbaş Finansbank Genel Müdürü
Müşteri Hizmetleri/ Karşılama Oranı Planlaması
İNTERNETTE YENİ BİR İŞ MODELİ OLARAK GRUP ALIŞVERİŞ SİTELERİ VE TÜRKİYE’DEKİ DURUMU Kemal Şahin Mimar Sinan Üniversitesi.
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 16 MAYIS AB TOPLAM SIĞIR HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ HAYVANCILIK ARALIK ANKETİ ARALIK-TOPLAM ÇİFTLİK HAYVANLARI SIĞIR.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
AB SIĞIR VE DANA ETİ PAZAR DURUMU 22 Ekim AB TOPLAM BÜYÜKBAŞ HAYVAN VARLIĞI CANLI HAYVAN May / June SURVEY CANLI HAYVAN May / June SURVEY.
SPOR ENDÜSTRİSİ BÖLÜMLEME MODELİ
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
PÇAĞEXER / SAYILAR Ali İhsan TARI İnş. Yük. Müh. F5 tuşu slaytları çalıştırmaktadır.
BİLİNÇLİ TÜKETİM ARİTMETİĞİ
Diferansiyel Denklemler
Türkiye’de sporun başlangıcı ve gelişimi
 ADI SOYADI :AYCAN ERKAYA  NUMARASI:  ÖDEV KONUSU: TURİZMDE MOBİL UYGULAMALAR.
Tedarikçi Firma Sunumu
SPOR ETKİNLİK ENDÜSTRİSİNİN ÖZELLİKLERİ
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
Teknoloji ve Tasarım Dersi
PAZARLAMA İLETİŞİMİ (Pİ)
Sunum transkripti:

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MERCHANDISING LİSANSLI ÜRÜNLER Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı MERCHANDISING LİSANSLI ÜRÜNLER Lisans, bir firmanın diğer bir firmanın markasını imtiyaz veya ücret karşılığı kullanabilmesine imkan veren bir anlaşmadır. Lisans aracılığıyla gerçekleştirilen bir marka stratejisi, organizasyona imtiyaz karşılığı bir mal, hizmet veya promosyon ile marka, marka ismi, marka işareti veya ticari ismin bağlantılı kullanılmasına imkan verir. Günümüzde, spor endüstrisinde lisanslı spor ürün uygulaması en yaygın ve gelişmekte olan konulardan biridir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Merchandise Ürünleri Nelerdir? Lisanslı Ürünler, spor pazarlamasının içindeki, kaynak yaratan, diğer alanları tamamlayan, spor tüketicilerinin ihtiyaç ve isteklerini karşılayan ticari bir alandır. Daha geniş tanımıyla “Merchandise Ürünleri” denilen Lisanslı ürünler farklı hedefler için üretilip, satılabilir ; Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Merchandise Ürünleri Nelerdir? Satışa yönelik : Marka konumu yerine oturmuş, bilinirlik düzeyi yüksek, reputasyonu istenen düzeyde olan bir kurum gerek projelerine gerekse kurumsal olarak, satış ve gelir yaratmaya yönelik ürünler tasarlatıp, üretimini yaptırabilir. Satış kanallarını, seçmeli, planlamalı ve anlaşmalarını yapmalıdır. Burada kanallar, federasyona bağlı klüp binaları, antreman ve karşılaşmaların yapıldığı tesislerdeki mağazalar olabileceği gibi, spor ürünleri satan mağazalar ve zincirler de olabilir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Merchandise Ürünleri Nelerdir? Promosyona yönelik: Kurumu, klübü veya federasyonun tanıtımına yönelik, isim, logo veya özel bir projeyi üzerinde taşıyan her türlü promosyon ürünü. Yıllık planlamanın içinde yer alıp, kaynak yaratmak değil sadece reklam amaçlı üretilen malzemelerdir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Merchandise Ürünleri Nelerdir? Sponsorlara yönelik: Özel bir projenin veya dönemsel bir sponsorluk ilişkisinin tanıtım araçlarından birisi olarak kullanılan ürünler. Bunlar reklam, hediyelik amaçlı dağıtılabilir , bazı uzun dönemli projelerde, satışa da sunulabilir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Lisanslı ürünler, ürünü oluşturan tüm yan ürünler için kullanılabilir. Tüm yan ürünlerde kullanılabilir Tüm yan ürünleri konu edinebilir Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı NBA Lisanslı Ürünler LA Lakers 2007 Playoff tişört Kobe Bryant 24 formaları Lakers Superstar şapka Lakers NBA saatleri Chicago Bulls Poster Orlando Magic yastık Lakers Stars CD Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI ÜRÜNLER ÇOK FARKLI KATEGORİLERDE ÜRETİLEBİLİR… Forma T-short Sweatshort Pantolon Mont-yağmurluk Şapka Şort Çorap Bileklik Saç bantı ... Giyim Aksesuar Ev-Ofis Koleksiyon Çocuklar için Kadınlar için Spor araçları Etkinliklere özel Çantalar-deri eşyalar …. Her kategoride onlarca farklı ürün yer alabilir Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ GELİŞİMİ... Lisanslı spor ürünleri uygulaması spor takımları ve organizasyonlarının yaşamı için hayati önem taşımaktadır. Başta spor kulüpleri olmak üzere sürdürülebilir bir gelir mekanizması oluşturmaya çalışan organizasyonlar gençleri sadık bir tüketici haline getirmeye çalışmaktadır. Başta ABD olmak üzere pek çok gelişmiş ülkede lise ve üniversite öğrencilerinin lisanslı spor ürünlerine yoğun ilgi gösterdiği görülmektedir. ABD’de kolej ve üniversite takımlarının lisanslı ürünlerinin yaygın bir biçimde satışa sunulduğu ve buralardaki öğrencilerin bu tür lisanslı ürünlere yoğun ilgi gösterdiği görülmektedir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ GELİŞİMİ... Gelişmiş ülkelerde gençlere yönelik lisanslı ürün satışlarının milyarlarca dolara ulaştığı görülmektedir. Lisans işini profesyonel bir düzeyde yapan spor kulüpleri, taraftarlarını bu ürünlere çekmekte ve büyük gelirler elde etmektedir. Ülkemizde son yıllarda başta büyük futbol kulüpleri olmak üzere lisanslı ürün satışına ilişkin bir hareketlenme olmakla birlikte bunun yeterli düzeyde gerçekleştiğini söylemek mümkün değildir. Lisans işini etkin bir biçimde yapamayan futbol kulüpleri lisanssız ürün kullanımının belki de sorumlusu durumundadır. Sportif başarının sağlanması güçlü ve sürdürülebilir finansal kaynak akışı ile mümkündür. Bu bakımdan hükümet veya yerel otoritelerden destek beklemek yerine, spor kulüp ve organizasyonlarının spor pazarlamasını profesyonel biçimde düşünmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİNDE ABD PAZARI ABD’de, yıllık 13 Milyar dolar değerinde spor lisanslı ürün pazarı oluştu, bu rakam toplam lisanslı pazarın %15’i.. Spor endüstrisinde lisans haklarını alma uygulaması oldukça yaygın ve gelişen bir konu. Örneğin, NFL’nin (Amerikan Futbol Ligi) 150 lisans alıcısı bulunmakta. Bunlar; giyim, spor malları, basketbol kartları, koleksiyon ürünleri, ev mefruşatları, okul ürünleri, ev elektronik araçları, interaktif oyunlar, video, yayıncılık, oyuncak, hediyelik eşya v.b. Aktif ve sportmen tüketicilerin tercih ettiği en büyük kategori, en yeni, son moda ve çok renkli giyim eşyaları. Bu kategori hem klüplere, üreticilere ve perakendecilere büyük iş fırsatları sağlıyor. ABD’de, ürün çeşitlendirmesine imkan tanıyan ve daha fazla insanı satınalmaya ikna eden yeni bir alan da Çapraz Ürünler (Cross-merchandising) . Warner Bross Looney Tunes ve Çakmaktaş karakterleri Ulusal Futbol Lig’indeki klüplerin logolarıyla birlikte kullanılan ürünler, insanlara lisanslı ürünü satınalmada farklı sebepler sunuyor. Erkeklerin en büyük tüketici kesimi olduğu toplam pazarda, şapka satışlarının %97’si erkeklere yapılıyor. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Tüketici Araştırmalarının Önemi Sportif ve finansal başarı, spor pazarlamasının bilimsel yöntemlerle uygulanması ile mümkün olabilir. Bu nedenle, ülkemizde özellikle başta büyük spor kulüpleri olmak üzere, tüm spor kurum ve organizasyonların lisanslı ürün alan taraftarları iyi tanımaları ve satın alma davranışlarına etki eden faktörleri iyi bilmeleri gerekiyor. Ülkemizde genelde spor pazarlaması ve özelde lisanslı ürün alanında yapılan araştırmalar son derece kısıtlı, çok daha fazla araştırmaya ihtiyaç var. Türkiye’de lise öğrencileri arasında, ‘ Lisanslı Spor Ürünleri’ özelinde yapılan bir araştırmanın sonuçlarına göre ; Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI - 2003 ARAŞTIRMA AMACI-PROBLEMLERİ: Orta öğretim kurumlarında eğitim gören gençlerin lisanslı spor ürünlerine ilişkin eğilimleri nelerdir? Bu ana araştırma problemine bağlı alt problemler; -Taraftar olunan takımın ürünlerine sahip olma oranı nedir? -Sahip olunan toplam spor ürünlerinin içindeki lisanslı ürün oranı nedir? -Sahip olunan ürünlerin satın alındığı pazar yerleri nerelerden oluşmaktadır? -Orta öğretim kurumlarındaki öğrencilerin lisanslı ürün satın alımına etki eden faktörlerin önem derecesi nedir? -Orta öğretim kurumlarındaki öğrencilerin taraftarı oldukları takımın ürün tanıtımına ilişkin düşünceleri nelerdir? Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI - 2003 14 yaş ve altı %4.2 15 yaş %36.3 16 yaş %39.1 17 yaş ve üstü %20.4 Erkek %58 Kız %42 Aile geliri 750 YTL ve altı % 27.5 751-1.500 YTL % 35.3 1.501-2.000 % 23.6 2.000 YTL ve üstü %13.6 Okul durumu Devlet %72 Özel %28 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI - 2003   Ürün Türleri Spor Ürünleri Lisanslı Spor Ürünleri Var Yok F % Forma 212 60.1 141 39.9 119 33.7 234 66.3 Şapka veya bere 177 50.1 176 49.9 59 16.7 294 83.3 Bayrak veya flama 146 41.4 207 58.6 32 9.1 321 90.9 Atkı 188 53.4 164 46.6 Kırtasiye 88 24.9 265 75.1 18 5.1 335 94.9 Aksesuar 69 19.5 284 80.5 27 7.6 326 92.4 Fincan veya Kupa 121 34.3 232 65.7 37 10.5 316 89.5 Poster 46.5 189 53.5 25 7.1 328 92.9 Tüm bu sonuçlar, takımlara ait olmak üzere sahip olunan lisanslı sportif ürünlerin oranının düşük olduğunu göstermektedir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI - 2003 Spor Ürünlerini Nereden Satın Alıyor?   Frekans % Stadyum çevresindeki seyyar satıcı 130 36.8 Lisansız ürün satan her türlü mağaza 77 21.8 Lisanslı ürün satan mağaza 69 19.6 Hediye 71 20.1 İnternet 6 1.7 Toplam 353 100 Lisanslı Ürün Satın Alma Gerekçeleri   N* Ortalama Std. Sapma Lisanslı ürün kullanımının kulübe maddi yarar sağlaması 352 4.1506 .9105 Ürünün kazandırdığı prestij 349 4.0860 .9459 Ürün garanti ve güvenilirliği 351 4.1595 .8961 Ürünün satış fiyatı 4.0000 1.0770 Ürünün kalitesi 353 4.2068 .8526 Ürün çeşitliliği 4.0085 .8959 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI - 2003 Sponsora Ait Ürünü Satın Alma Sponsorun Ürününü Satın Alma Frekans % Kesinlikle özen gösteririm 45 13.5 Özen gösteririm 102 30.7 Kararsızım 97 29.1 Özen göstermem 58 17.4 Kesinlikle özen göstermem 31 9.3 Toplam 333 100 Gençler ilgilendikleri sporun sponsorunun ürününü tercih etme konusunda %44.2 oranla olumlu cevap verdiler. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ ARAŞTIRMASI - 2003 LİSANSLI ÜRÜN – FUTBOL TAKIMLARI: Taraftarların yüzde 32.94’ü lisanslı takım ürünü almanın çok önemli olduğunu, yüzde 32.32’si ise önemli olduğunu düşünüyor. Araştırmaya göre, Türkiye’de taraftarların yüzde 51’i tuttukları takımın lisanslı ürünlerini satın alıyor. Tuttuğu takımın lisanslı ürünlerine 250-500 YTL harcayan taraftar oranı en yüksek takım Trabzonspor. Trabzonsporlu taraftarın yüzde 2.89’u, Galatasaraylı taraftarların yüzde 2.47’si, Beşiktaşlı taraftarların yüzde 2.46’sı ve Fenerbahçeli taraftarların da yüzde 2.33’ü lisanslı ürün almak için 250-500 YTL arasında para harcıyor. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı Almanya 2006 Dünya Kupası, 9 Haziranda başladı ve yaklaşık 4 milyar insan tarafından takip edildi. Futbolseverler için, dört yılda bir düzenlenen bu organizasyonun hatıra ürünlerine sahip olmak çok önemliydi ve milli takımlar kadar sponsorların da yarıştığı kupada, lisanslı ürün satışı milyonlarca dolar kazandırdı. FIFA, 15 sponsor firmayla anlaştı. Yalnızca Adidas’ın sekiz yıllık sponsorluk için ödediği rakam 350 milyon dolar. Ama Adidas geçen aralıktan beri tüm dünyada 10 milyondan fazla resmi maç topu sattı. Adidas, 1970’ten beri Dünya Kupası’nın resmi maç toplarını hazırlıyor. 2006’daki topun ismi Teamgeist. Almanca Takım Ruhu anlamına geliyor. Alman Milli Takımı’nın siyah-beyaz renkleri ve kupanın altın rengi kullanılmış. Dünya Kupası topu, Adidas mağazalarında 155 YTL’ye satıldı. FIFA Dünya Kupası 2006 Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FIFA Dünya Kupası 2006; Üstün Merchandise Başarısı... EA Sports, Dünya Kupası’nın lisanslı oyunu FIFA 2006 World Cup’ı çıkardı. Oyun, bilgisayarda ve XBox 360, PS 2 ve PS Portable, GC, Nintendo DS gibi oyun konsollarında oynanabiliyor. 127 milli takım arasından kendi takımınızı seçip, profil oluşturarak başlıyorsunuz. Maçlar 12 resmi stadyumda geçiyor. Fiyatı 60 YTL. Dünya Kupası maçlarında David Beckham, Zidene Zidane, Kaka, Raul, Lampard ve Vieira gibi ünlü futbolcuların giydiği, Adidas’ın en ünlü kramponu Predator’ın özel modeli, iki yeni rengiyle satışa çıktı. Alman Milli Takımı’nın siyah-beyaz ve kupanın altın sarısı renklerini taşıyor. Bu yeni modelle uyumlu siyah ve altın renkli tekmelik, çanta ve şapkalar da satışa sunuldu. Predator ayakkabı 129 YTL, aksesuvarlar 17-66 YTL. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı FIFA Dünya Kupası 2006; Üstün Merchandise Başarısı... Panini’nin Dünya Kupası çıkartma albümleri tüm dünyada yüzbinlerce kişi tarafından takip ediliyor. Panini 2006 Dünya Kupası Resmi Çıkartma Albümü, Türkiye’de Doğan Egmont Yayıncılık tarafından satışa sunuldu. Albümü alıp, Dünya Kupası’nda oynayan futbolcuların çıkartmalarını toplayıp, yapıştırıyorsunuz. Bittiğinde, dünyanın en iyi takım ve futbolcularının oluşturduğu bir koleksiyona sahip oluyorsunuz. İçinde beş çıkartma bulunan paketlerin fiyatı 0,75 YTL, 35 çıkartma 4,5 YTL. Mavi Jeans’in Dünya Kupası tişörtlerinde, Almanya’yı ve kupayı temsil eden baskılar bulunuyor. Tişörtler Türkiye’deki Mavi Jeans mağazalarının yanı sıra Berlin ve Frankfurt’taki Mavi Jeans’lerde de satıldı. Fiyatları 29,95 ile 34,95 YTL Alman kozmetik markası LR Health&Beauty Systems, Dünya Kupası için parfüm, saç-vücut şampuanı ve after shave balm’dan oluşan Footballer isimli bir seri hazırladı. Serideki ürünler, futbol temalı özel ambalajlarda satılıyor. Sadece erkekler için üretilen Footballer parfümün Fiyatı 21.50 Euro. Saç ve vücut şampuanının fiyatı 10.90, after shave 10.90 Euro’dan satıldı. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı SYDNEY 2000 OLİMPİYATLARI Sydney 2000 Olimpiyatları lisanslı ürün satışı konusunda en başarılı örneklerden bir tanesi. Sydney 2000 Olimpiyatları’nda lisans hakkı alan yaklaşık 100 firma/kurum 3.000 ürün hattını yaklaşık 2.000 perakendecide satışa sundu. Sydney 2000 Lisans Programı, perakende düzeyde yapılan olimpik ürün satışlarından yaklaşık 500 milyon $ elde etti. Lisanslı ürünlerde yapılan bu satış başarısı nedeniyle Sydney 2000, olimpiyat tarihinde o ana kadar en ünlü perakende olayı olmuştur. Sydney 2000 lisanslı ürünleri kişi başına 2.50 $ (perakende 30 $)’lık lisans kullandırma karşılığı gelir elde etti. Daha önceki olimpiyatlarda kişi başına 32 sent olduğu düşünülürse bu oranın başarısı daha iyi görülebilir. Ortalama günde 45.000 müşteri Sydney Olimpik Park’ındaki “Superstore” mağazasına giriş yaptı (www.olympic.org). Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TÜRKİYE’DE DURUM… Son yıllarda özellikle futbolda ülkemizde de lisanslı ürün satışlarında bir artış görülmüştür. Galatasaray, Fenerbahçe ve Beşiktaş hem perakende hem de online mağazalarda lisanslı ürün satışına başlamıştır. Futbolda büyük yıldız futbolcuları transfer eden takımların temel amaçlarından biri, yıldız oyuncunun formasını taraftarlara satmaktır FIFA 2002 Dünya Kupası’nda çok büyük başarılara imza atan Türkiye A Milli Futbol Takımının formaları geniş bir halk kitlesince giyilmişti. Futbol Federasyonu’nun Milli Takımın Forması ile ilgili lisans işlemleri düşünmesi ve lisanslı formaların satılması hem takım hem de federasyon için büyük gelir kaynağı olacaktır. Lisanslı forma üretim ve satışı ile birlikte korsan formalar ile mücadele de gündeme gelmesi gerekiyor. Strateji Mori tarafından 2000-2001 yılında taraftarlık ile ilgili yapılan “Taraftarlık Araştırması”nda satın alınan ürünlerin büyük bir bölümünün stok satıcılarından/işportacılardan gerçekleştiği ortaya konmuştur (Marketing Türkiye 2001) Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı TÜRKİYE’DE DURUM… FIFA 2002 Dünya Kupası’nda Türkiye ikinci tura çıktıktan sonra forma satışları 1 milyon adete ulaştı. Özellikle çeyrek ve yarı finalden sonra satılan forma sayısında artış olmuştur. 1 milyonu aşkın forma satışı içinde Adidas’ın sattığı forma sayısı 31.000 adet civarındadır. Milli takımın sponsoru olan şirketler 500.000’in üzerinde forma dağıtmıştır. Satılan formalara harcanan paranın 24 trilyon lira olduğu tahmin edilmektedir (Hürriyet Gazetesi 2002). Bu sonuçlar, Türkiye’deki taraftarların büyük bir kısmının spor ürünlerine eğilim gösterdiğini, ancak büyük bir çoğunluğunun lisanlı ürünlerden çok işportacı ve sokak satıcılarından ürün aldığını ortaya koymaktadır. Spor organizasyonlarının bu durumu değerlendirip önlem almaları lisanslı ürün satışı açısından önemlidir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ NE DURUMDAYIZ? Gelişmiş ülkelerde kolej ve üniversite takımlarının yaratmış olduğu lisanslı ürün sayesinde, okulların büyük kaynaklar yarattığı ve bu kaynakları etkin ve verimli yönlere kaydırdığı görülüyor. Ülkemizde lise veya üniversite sporları bir yana, en popüler olan spor kulüplerinin büyük bir çoğunluğu bile bu konunun önemini henüz kavrayamamış durumda... Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı

Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı LİSANSLI SPOR ÜRÜNLERİ NE DURUMDAYIZ? Ülkemizde lisanslı spor ürünlerine spor tüketicilerinin eğilimlerini ortaya koyan araştırma veya çalışmalar sınırlı hatta yok denecek kadar az. Etkin bir lisanslamanın yapılabilmesinin temel koşullarından biri, hedef kitlenin iyi belirlenmesi, analiz edilmesi ve davranışının ölçümlenmesi. Avrupa’nın en genç nüfusuna sahip bir ülke olarak bu potansiyeli kullanmak artık bir zorunluluk haline geldi. Orta öğretimde bulunan genç neslin futbola veya diğer sporlara olan eğilimi azımsanmayacak düzeyde. Bu kişilerin satın almalarının kayıt altına alınması, ülke ekonomisi ve spor organizasyonlarının varolabilmesi için temel koşullardan biridir. Pazarlama ve Sponsorluk Eğitimi Sertifika Programı