KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/0136.09-02/69.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM
TEMEL KALİTE KAVRAMLARI VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
SUNUM.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
Öğrenme Faaliyeti 1 Yönetim Çiğdem YILDIRIM 626 Doruk YOĞURTÇU 628
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
“ Bir yıl sonrasıysa düşündüğün, tohum ek
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
LİDERLİK.
9- TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Astlarını yetkilendirir.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Büro Yönetimi Öğretmeni Fatma GEZ BALIKESİR / BANDIRMA – İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Büro Yönetimi ve Resmi Yazışma Kuralları.
REHBERLİK.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ & İÇ TETKİKÇİ EĞİTİMİ
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
Yönetim ve Eyleme Geçme
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Stratejik Yönetim.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ VE GELENEKSEL YÖNETİM
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
YÖNETİMİN ALT İŞLEVLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Öğretim Yılı Bahar Dönemi
MODERN YÖNETİMDE SİSTEM YAKLAŞIMI Didem PEKUYAR
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Lİderlİk * Liderlik, belirli şartlar altında kişisel ve grup amaçlarını gerçekleştirmek üzere, bir kimsenin başkalarının faaliyetlerini etkilemesi ve yönlendirmesi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Toplam Kalite Yönetimi
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
Ö Ğ R. GRV. MEHMET AL İ ZENG İ N 1 PAZARLAMA VE SATIŞTA TOPLAM KALİTE YÖNETIMİ.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ Aralık 2005-Ankara. BEP Geliştirme Birimi Başkan Aile Sınıf Öğretmeni Gezerek Özel Eğitim Görevi Verilen Öğretmen Özel Eğitim.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
7. Hafta Yöneltme (Liderlik).
Sunum transkripti:

KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69 YÖNETİM BECERİLERİ Kişisel yönetim ve gelişimde önemli bir kavram: ÖRGÜT YÖNETİMİ M.T ahir DADAK

YÖNETİMİN ÖZELLİKLERİ YÖNETİMİN BİRİNCİ ÖZELLİĞİ; Amaç birliğinin olmasıdır: Amaçların var olmadığı ya da bunları gerçekleştirmenin söz konusu olmadığı durumlarda yönetim anlamını yitirir.

YÖNETİMİN ÖZELLİKLERİ Yönetimin ikinci özelliği; Kendisini oluşturan kişilerin davranışlarından, çalışma eylemlerinden oluşan bir beşeri eylem olmasıdır.

YÖNETİMİN ÖZELLİKLERİ Yönetimin üçüncü özelliği; Bir araya gelen kişiler arasında işbirliğinin olmasıdır. Ayrıca bu işbirliğinin de; Rasyonellik, -İşbölümü, -Uzlaşım, -Otorite, -Koordinasyon ile bütünleştirilmiş olması gereklidir.

Yönetim NİTELİK açısından ele alındığında; -Karar Verme, -Uygulama, -Değerlendirme aşamalarından, İŞLEVSEL olarak düşünüldüğünde ise; -Planlama, -Örgütleme, -Yöneltme, -Koordinasyon, -Değerlendirme öğelerinden oluşmaktadır.

YÖNETİMİN FONKSİYONLARI PLANLAMA : Bir amacın gerçekleştirilmesi için, nelerin, nasıl, neden, ne zaman, ne ile ve kim tarafından yapılacağının önceden kararlaştırılarak bir hareket tarzının belirlenmesi olarak tanımlanabilir.

YÖNETİMİN FONKSİYONLARI 2.ÖRGÜTLEME: Bir kuruluşun amaçlarının gerçekleştirilebilmesi için gerekli olan, bunların yer, araç-gereç ve personelin sağlanmasın belli bir sistem dahilinde bir araya getirilmesi ve kişiler ile birimler arasında görev ve yetki dağılımının yapılması olarak tanımlanabilir.

YÖNETİMİN FONKSİYONLARI 3.YÖNELTME: Emir-kumanda etme, karar verme, yönlendirme, vs. anlamlarına da gelebilen yöneltme, genel olarak örgütün amaçları doğrultusunda personeli ve diğer kaynakları sevk ve idare etme anlamına gelir.

YÖNETİMİN FONKSİYONLARI 4. KOORDİNASYON: Yönetimin veya örgütün amacının gerçekleştirilebilmesi için ilgili tüm birimler ve kişilerin uyum içinde hareket etmesinin sağlanması; veya yönetimle ilgili birimlerin belirli bir amacı gerçekleştirmek için aynı konuda çalışan diğer kuruluşlarla ve birimlerle işbirliği yapmaları şeklinde tanımlanır.

YÖNETİMİN FONKSİYONLARI 5. DEĞERLENDİRME: Yönetiminin amaçları doğrultusunda planlanan ve yapılması istenen faaliyetlerin yapılıp yapılmadığını, yapılmış ise ne kadar doğru, etkin ve verimli yapıldığını, yapılmamış ise neden yapılmadığını kontrol etmek olarak tanımlanabilir.

DEĞİŞİM Yaşadığımız toplumda her alanda bir değişimin olduğu gözlenmektedir. Bu alanlara örnek vermek gerekirse; Dünyada yaşanan hızlı değişim ve rekabet, toplumların sürekli öğrenen, öğrendiğini paylaşarak sinerji yaratan, bilginin çok çabuk eskidiğini bilerek yeni bilgiler üreten bireylere ve kurumlara gereksinimini artırmıştır..

DEĞİŞİMİN YAŞANDIĞI İnsan ve toplum davranışlarında değişim Çalışma hayatında değişim Yönetim anlayışında değişim Ticarette değişim Pazar anlayışında değişim Toplum bilincinde değişim

YÖNETİM ANLAYIŞINDA DEĞİŞİM Değişim alanları hepsi önemlidir.Ancak bizim açımızdan daha fazla üzerinde durulması gereken konu “Yönetim anlayışında yaşanan değişim” “Yönetim anlayışında yaşanan değişim” olacaktır.

Güçlü bir yapı/sistem/teknik üzerine inşa edilen; “Önce insan” anlayışıyla şekillenen, Müşteri odaklı, Süreçlerle yönetilen, Verilere dayanan Çağdaş bir yönetim anlayışını gündeme getirdi

D E Ğ İ Ş İ M İ N SONUÇLARI  İlginç ve heyecan vericidir.  Örgüt mensupları ve müşterilerine yeni fırsat ve imkanlar getirir.  Personelin profesyonel gelişimini hızlandırır.

D E Ğ İ Ş İ M İ N SONUÇLARI  Günlük uygulamaların akademik olarak gözden geçirilmesine imkan verir.  Güven ortamı oluşturur.  Personele bireysel gelişim imkanı sağlar.  İlgi ve dikkat artırır.

Değişime Açık Kurumlarda Davranış, Tutum, Değer;  Başka düşünceler var mı?  Bize uygun seçenekleri kontrol edelim,  Daha önce hangi bilgileri alabiliriz?  Eğer olmazsa,  Nasıl geliştirebiliriz?  Başka kim katkıda bulunabilir? 

Değişime Açık Kurumlarda Davranış, Tutum, Değer;  Neden hep böyle yapıyoruz?  Düşünceni biraz daha açıklayabilir misin?  Daha başka nasıl yapalım? ... Konuda yardıma ihtiyacım var.  Teşekkür ederim, güzel fikir...örnekleyelim

Değişime Kapalı Kurumlarda Davranış, Tutum, Değer;  Daha önce denedik olmadı,  Çok zaman alır,  Çok masraflı olur,  Yeni sistemler gerekir,  Bunu buruda yapamazsın, bizim tarzımız değil  Doğru olabilir ama... 

Değişime Kapalı Kurumlarda Davranış, Tutum, Değer;  Doğru olabilir ama...  O konuda bir yazı yaz,  Belki sonra,  Bütçemiz buna imkan vermiyor,  Şu anda zamanımız yok, çok işimiz var,  Eski köye yeni adet mi getireceksiniz?  Biz böyle iyiyiz.

ZİHNİYET DEĞİŞİKLİĞİ KURUM KÜLTÜRÜ DEĞİŞMEDEN BİR KURUMDA KALİTENİN GELİŞTİRİLMESİ MÜMKÜN DEĞİLDİR..

"Kurumun gelişmesinde temel görev üst yönetimin liderliğidir." “HATALARIN % 80’DEN FAZLASI SİSTEMDEN KAYNAKLANIR.”

“Sahip olduğunuz tek şey çekiçse herkesi çivi olarak görürsünüz.” Abraham Maslow

Otoritesi kendisindendir. KLASİK YÖNETİCİLİDER YÖNETİCİ Otoritesi statüsünden kaynaklanır. Astlarını yetkilendirir. Katılımı vurgular. Planlara aşırı bağlıdır. Alternatif yaklaşımlara açıktır. Belirlenmiş amaçlara hizmet eder. Yeni amaçlar ortaya atar. Doğru işi yapar. Güveni esas alır. Yetkileri kendisinde toplar. Yenilik peşindedir. Yönetir. Yönlendiricidir. Kontrolü vurgular. İşi doğru yapar. KLASİK YÖNETİCİ VE LİDER YÖNETİCİ ÖZELLİKLERİ İtaati vurgular. Mevcut düzeni sürdürür.

Hatasını kabul etmez, hata yapanı da affetmez. Hatasını itiraf eder, hata yapanı affeder. Ekibini korur.Kendinden başkasını düşünmez. Herkesin potansiyelinin ortaya çıkmasına rehberlik eder. Herkesin kendisi gibi davranmasını ister. Sorunları basite indirger. En basit sorunu bile karmaşık hale getirir. Sevincini ve kederini personeliyle paylaşır. Sevincinde neşesinden, kederinde gazabından yanına yaklaşılmaz. Personeliyle beraber olmaktan rahatsızlık duyar. Konuşmaya bayılır. Bilgiyi yayar. Bilgiyi saklar. Ekibini başarıya götürür.Başarıları kendine mal eder. Dinlemesini bilir. Personeliyle beraber olmaktan mutluluk duyar. LİDER YÖNETİCİ KLASİK YÖNETİCİ

SONUÇ OLARAK; 1. Ortak bir vizyon oluşturmak, 2. Güvenilir olmak, 3. Çalışanları yetkilendirmek, 4. Değişime açık olmak,

5. Sürekli gelişen ve öğrenen bir örgüt yaratma amacında olmak, 6. İşbirliği ve takım çalışmasını desteklemek, 7. Gereken noktalarda sorumluluk almak, 8. Personeli başarılarından dolayı onaylamak ve ödüllendirmektir