- DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK - ZİHİNSEL ETKİNLİKLER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Öğretim yöntem ve teknikleri
İ L E T İ Ş İ M ve E M P A T İ.
YARATICI ÖĞRENCİ YETİŞTİRME Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
DİNLEYİN ! GRUP ÜYELERİNİN BİRBİRLERİNİ DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN ! DİNLEMELERİNİ TEŞVİK EDİN !
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ Melike KUZUGÜDEN Havva KABALAK
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME.
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Similasyon (Benzetim)Tekniği
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Y aratıcılık Neden Önemlidir? Bilgi çağında k avram, kuram, patent, lisans üretemeyenler üretenlere bağımlı hattâ tutsak duruma düşmektedirler.
ALGILAMA YÖNETİMİ BÖLÜM 7.
Problem Çözme Süreci.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
Yaratıcı Düşünme.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Yetişkin Eğitimi. Yetişkin, kendi yaşamının sorumluluğunun kendisine ait olduğunu bilen kişidir.
Problem Çözme Becerileri
Gagné’in Öğrenme Koşulları Modeli
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
ÖĞRETİM YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
KEŞFEDEREK ÖĞRENME (BULUŞ YOLUYLA ÖĞRENME)
Düşünme Türleri ve Becerileri
Probleme Dayalı Öğrenme
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Yaratıcı Düşünme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Esneklik. Esneklik, karşılaşılan bir duruma farklı bakış açılarından bakabilmektir.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
Akıcılık.
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
SOSYAL KABUL SINIF İÇİ ETKİLEŞİMİN ARTTIRILMASI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
BİLİŞSEL GELİŞİM: İYİ SEYİRLER .
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Erken Çocukluk Dönemi Fen ve Matematik Eğitimine Kuramsal Bakış
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Kanıta Dayalı Tıp Prof Dr Süheyla Ünal.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
PROBLEM ÇÖZME BECERİSİ
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
Din Hizmetlerinde SORUN ÇÖZME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yakınsak düşünme ve Iraksak düşünme
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

- DÜŞÜNMEYİ ÖĞRENMEK - ZİHİNSEL ETKİNLİKLER

Esnek Düşünmek Esnek düşünmek, bir bireyin belli bir duruma başka bir açıdan bakabilmesi veya belli bir olaya ilişkin perspektifleri değiştirmek, alternatifleri üretmek ve seçenekleri hesaba katmak için bir yol bulmasıdır. Esnek insanlar, problemlerin çözümünde alternatifler veya seçenekler üretebileceklerini bilirler ve bu seçeneklerin sonuçların kestirebilirler.

Düşünme Hakkında Düşünmek Düşünme hakkında düşünmek, bir bireyin ne bildiğini ya da ne bilmediğini bilmesidir; yani bir bireyin sahip olduğu görüşlerinin, stratejilerinin ve hislerinin bilincinde olması ve bunların başkalarını nasıl etkilediğinin farkında olmasıdır.

Doğru ve Kesin İçin Çaba Harcamak Doğru için çaba harcamak, bir bireyin yaptığı belli bir işi veya ürünü sürekli olarak kontrol etmesi veya değerlendirmesi ve o işte doğruluk, sadakatlik ve ustalık için istekli olmasıdır.

Sorgulamak Sorgulamak, bir bireyin belli olaylara veya durumlara karşı sorgulayıcı bir tutum sergilemesi, karşılaştığı problemleri çözmek için ne tür bilgilere ihtiyacı olduğunu belirlemesi ve bu bilgileri toplamak için hangi stratejileri kullanacağına karar vermesidir.

Eski Bilgiyi Yeni Durumlara Uygulamak Eski bilgiyi yeni durumlara uygulamak veya uyarlamak, bir bireyin daha önce belli bir olguya, olaya veya duruma ilişkin olarak öğrendiklerini, başak bire olgu, olay veya duruma transfer etmesidir. Zeki insanlar, kendi tecrübe ve deneyimlerinden öğrenmesini bilenlerdir. Bu kişiler, yeni bir problem durumu ile karşı karşıya kaldıklarında, daha önceki benzer problem durumlarında uyguladıkları bilgileri, stratejileri ve prensipleri işe koşarlar.

Açık ve Net Olarak Düşünmek ve İletişimde Bulunmak Açık ve net olarak düşünmek ve iletişimde bulunmak, bir bireyin belli bir konuya ilişkin hem yazılı hem sözlü iletişimde bulunurken, açık ve spesifik olması ve genellemelerden, çarpıtmalardan veya saptırmalardan sakınmasıdır. Dil ve düşünme, bir madeni paranın iki yüzü gibidir. Nitekim, bulanık ve net olmayan bir lisan, bulanık ve net olmayan bir düşünmenin ürünüdür denilebilir.

Bütün Duyular Yoluyla Veri Toplamak Duyular yoluyla veri toplamak, bir bireyin belli bir olgu, olay veya duruma ilişkin sahip olduğu doğal öğrenme yolları (yani, dokunma, tat alma, görme, işitme ve koklama gibi duyuları) ile bilgi edinmesidir.

İmgelemek ve Keşfetmek İmgelemek ve keşfetmek, bir bireyin belli bir problem durumuna uygulanabilecek yeni veya orijinal fikirleri, yolları veya stratejileri hayal etmesidir. Yaratıcı insanlar, örneğin, eleştiriye açıktırlar ve yeni veya ilginç ürünler, çözümler veya teknikler ortaya koyma kapasitesine sahiptirler.

Merak Etmek Merak etmek, bir bireyin hayattaki gizemli ve hayranlık uyandıran olaylara karşı meraklı olmasıdır. Etkili insanlar, sadece bir problemin “üstesinden gelebilirim” tutumuna sahip değildirler, fakat, aynı zamanda “problemleri çözmekten zevk alıyorum” hissini de taşırlar.

Sorumlu riskler almak Sorumlu riskler almak, bir bireyin kendi yetilerini en son sınırına kadar zorlamasıdır ve maceracı olmasıdır. Etkili insanlar, belirsizliğe karşı toleranslı olurlar, karmaşıklığı kabul ederler ve öğrenme sürecinin doğal bir parçası olarak da başarısız olma riskini kolaylıkla göze alabilirler.

Mizahı aramak ve Yakalamak Mizahı aramak ve yakalamak, bir bireyin hayatın bazen acayip, tuhaf, bilinenlerle bağdaşmayan veya beklenmedik olaylarına karşı gülümsemesi ve onlara neşe işe yaklaşmasıdır. Çünkü mizah, insanları yaratıcı düşünmeye ve olaylar arasında yeni ilişkiler kurmaya sevk eder.

Sürekli Öğrenmeye Açık Olmak Sürekli öğrenmeye açık olmak, bir bireyin kendi tecrübelerinden öğrenmesini bilmesi ve hayattaki olaylara karşı kayıtsız kalmayı reddetmesidir. Bu zihinsel alışkanlığa sahip insanlar, sürekli olarak kendilerini geliştirmek, yeni durumlara adapte etmek ve zihinsel yönden aktif kılmak için çaba sarf ederler.

Eylül Akar - 20050001 Öğrenme – Öğretme Süreci ; Ahmet Saban Kaynaklar: Öğrenme – Öğretme Süreci ; Ahmet Saban http://yayim.meb.gov.tr/dergiler/147/babadogan.htm http://www.rehberogretmen.biz/ogrenme-ogretme-surecleri%C2%A0/ http://www.psikolojikdanisma.net/dusunmek.htm http://www.aof.anadolu.edu.tr/kitap/IOLTP/1266/unite09.pdf Eylül Akar - 20050001