İKİNCİ BASAMAK SAĞLIK KURULUŞLARINDA ACİL SERVİSLERİN GÜNCEL DURUMU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU ADAY ÖĞRENCİLER TANITIM KATALOĞU.
Advertisements

DÜŞÜK PREVALANS HEKİMLİĞİ
KİMLİK DOĞRULAMA İŞLEMİNDE FOTOĞRAF UYGULAMASI
112 AÇISINDAN 2.BASAMAK HASTANELERİN SEVK LİGİNE BAKIŞ
ACİL SAĞLIK HİZMETLERİ
TRABZON FATİH DEVLET HASTANESİ
DEREBUCAK SAĞLIK GRUP BAŞKANLIĞI
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları --- Av
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
ÖZEL SAĞLIK KURUMLARINDA ACİL HASTA NAKİLLERİ
BAKIŞ AÇISI.
ULUDERE İLÇE BİRİNCİ BASAMAK
HASTANELER ARASI NAKİLLER
SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
 Hastane Yönetimi.  İzdihamın önlenmesi ve sağlık personelinin emniyeti için gerekli güvenlik tedbirleri alınır,  Sağlık Bakanlığı ve Emniyet Teşkilatı.
SAĞLIĞIN TANIMI: KİŞİLERİN, SADECE HASTA OLMAMASI HALİ DEĞİL, BEDENEN, RUHEN VE SOSYAL YÖNDEN TAM BİR İYİLİK HALİDİR. Sağlık Otoriteleri tarafından kabul.
Sayın Sağlık Bakanının katılımı ile yapılan Kocaeli İl Sağlık Koordinasyon Toplantısı- 26 Ocak 2014 Kocaeli Üniversitesi Ekibinin Görüş ve önerileri Prof.Dr.Sezer.
Kemik İliği Nakil Merkezi Açılış 21 Ekim 2014 Prof.Dr.Şükrü Hatun Dekan
Causes of Persistent Dizziness in Elderly Patients in Primary Care
 Nasıl hizmet alacağım?  Aile Hekimliği hizmetlerinin sağlıklı bir şekilde ger ç ekleştirilmesi i ç in kayıt olmak esastır. Aile Hekiminize T.C. Kimlik.
AİLE HEKİMLİĞİNDE HASTALIKLAR
Sağlık Tesisleri Ek Ödeme Gelirleri 2014/Aylık-Üç Aylık ve Altı Aylık
Dr. Özlem COŞKUN*, Yrd. Doç. Dr. Mehtap KARTAL**,
SB EGE DOĞUMEVİ VE KADIN HASTALIKLARI EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ AİLE PLANLAMASI EĞİTİM MERKEZİ Op.Dr. Kenan Ertopçu.
TOPLUM TEMELLİ RUH SAĞLIĞI HİZMETLERİ Prof. Dr. Medaim Yanık
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Hastalık ve Mortaliteyi Azaltmada Genel Sağlık Kontrolleri Dr. Mustafa Kürşat ŞAHİN Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi Aile Hekimliği Anabilim Dalı.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
2008’ in Sağlık Ortamında Üniversite Hastaneleri Dr. Zafer SINIK.
1 BALIKESİR İLİ SAĞLIK HİZMETLERİ DEĞERLENDİRMESİ 04/08/ 2006.
SAĞLIK TURİZMİ VE ÜNİVERSİTELER
İL GENELİ YEŞİL KART HİZMETLERİ YILLARA GÖRE YEŞİL KART HARCAMALARI
Tıbbi Hizmetler Başkanı Op. Dr. Fazlı ASLAN 2014
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
BİRİNCİ BASAMAKTA ALLERJİK HASTALARA YAKLAŞIM Dr Hamit Işıkalp 15. PRATİSYEN HEKİMLİK KONGRESİ 27 – 31 EKİM 2010 ANTALYA GENEL BAKIŞ KLİNİĞİ HASTANIN DEĞERLENDİRİLMESİ.
22 – 24 Aralık 2010 Antalya Aile Hekimli ğ i De ğ erlendirme Toplantısı 1 AİLE HEKİMLERİ ÇALIŞMA GRUBU SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ.
Pratisyen Hekimlerin Hukuksal Sorunları  Her ne kadar sağlık hizmeti denildiğinde ilk aklımıza gelen hasta ve hekim ilişkisi olsa da bu ilişkide;  Devlet.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
BİRİNCİ BASAMAK HEKİMLİĞİ
Demografik Bilgiler Nüfus (DİE-2005) Nüfus (ETF-2005)
Sağlık Bakanlığı Hastanelerinin Yönetim ve Organizasyonu
ANNE ÖLÜMLERİNİ ÖNLEME SEMPOZYUMU
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
GRUP SEMPTOM Konu : Kocaeli Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesine Başvuran Hasta ve Hasta Yakınlarının Sağlık Hizmetleri Hakkındaki Bilgi ve Yararlanma.
KONULAR SEVK ZİNCİRİ NE ZAMAN VE İLK NERELERDE BAŞLADI? GENEL SAĞLIK SİGORTASI GSS KİMLERİ KAPSAMAKTADIR? GSS SAYILANLARDAN ALINAN PRİM ORANLARI ? KORUYUCU.
Birinci Basamak Hekim Örgütlenmesi
Muş Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği ……… Devlet Hastanesi Sağlık Hizmetleri Değerlendirmesi 2015 MUŞ.
ACİL SERVİS HİZMETLERİNDE ADLİ RAPOR UYGULAMALARI MODEL FORM ÖNERİSİ
ASKOM ACİL UZMAN DAL NÖBETLERİ TOPLANTISI ( 23 MART 2011 ) ATATÜRK E.A.H ATATÜRK E.A.H KONFERANS SALONU KONFERANS SALONU.
3. Basamak Hastaneler Arası Sevkler
KÜTAHYA HALK SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
ARABAN İLÇE DEVLET HASTANESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Kurulu 9 Aralık 2015.
Ayaktan Tedavilerde Ödeme
Sağlık Hizmetlerinin Sınıflandırılması Ve yaralanma Yolları
İlker KÖSE Bilgi Sistemleri Danışmanı Sağlık Bakanlığı
Op.Dr. Hicabi GÖKDERELİ Tümsad Genel Başkanı. Sayılarla tıp merkezleri Faal tıp merkezi : Cerrahi tıp merkezi(%36) : Dahili tıp merkezi(%64)
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Dr. Derya Yüksel Pekbayık Aile hekimliğine geçilen illerde İzmir den sonra 2.basamakta çalışan hekimlerde aile hekimliğini seçmeye başladı. Bu ne getirdi????
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
Özel Sağlık Sektörünün Sorunları
Mükerrer Vaka Başvuruları (Ankara, Mart-2005) Altuğ Aysun,Ahmet Haki Türkdemir,Gökhan Girgin,Vecihi M.Kutlay,Sevinç Türkdemir Ankara 112 Acil Sağlık.
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE TEMEL ÖZELLİKLERİ. AMAÇ Bu oturum sonunda katılımcıların; Aile Hekimi ve Aile Hekimliğinin tanımını yaparak bugünkü durumunu.
Dr.Hakkı TURAN Muğla Tabip Odası Başkanı
Sunum transkripti:

İKİNCİ BASAMAK SAĞLIK KURULUŞLARINDA ACİL SERVİSLERİN GÜNCEL DURUMU Op.Dr.M.Cengiz Aşıcıoğlu Şubat 2011

İkinci Basamak Sağlık Kuruluşları İkinci Basamak Sağlık Kuruluşlarını teşkil eden hastanelerimiz, Üniversite ve Eğitim Araştırma Hastanesi olmayan hizmet hastaneleridir. Bölgesel özellikler taşırlar. Genellikle yerleşim bölgeleri “içinde” yer alırlar. Bu hastanelerimizde 1. veya 2. düzeyde Acil Servislerimiz hizmet vermektedir. Acil servis hizmeti pratisyen hekimler temelinde verilmektedir.

Aile Hekimliğine Geçişin İkinci Basamak Sağlık Kuruluşlarına Etkisi Aile hekimliği yapılandırılması çalışmaları dahilinde, mevcut birinci basamak ortadan kaldırılmış ancak sistemin tüm süreçlerinin (sevk zinciri gibi) devreye alınamamış olmasına bağlı olarak İkinci Basamak Sağlık Kuruluşları hastanın başvurduğu ilk basamak haline gelmiştir.

ACİL Serviste Güncel sorunlarımız Hastanelerimiz farklı özellikleri olmasına karşın güncel olarak 2 önemli sorunla karşı karşıyadır: Acile başvuran hasta sayısının fazla olması Aile hekimliğine geçiş yapan pratisyen hekimler nedeniyle hekim azlığı

Asli sorunlar Ayrıca bu hastanelerimizin bina ve fizik koşulları nedeni ile ihtiyacı karşılayacak, kaliteli, çağdaş hizmetin verilebileceği acil servisler oluşturulmasında aksaklıklar mevcuttur.

Bu hastaneler için bir diğer sorun da acil servis hastalarının drenajı ile ilgilidir. Klinikler acilden hasta çekmemekte ve bir kliniğe diğer yollardan ulaşan hastalara göre acil servisten gelen hastalara daha negatif yaklaşılmaktadır (Hastayı almama ve üstlenmeme!).

Son olarak hastaneler arası nakilde, gereksiz sevkin önlenmesi için yapılan çalışmalar ve 112 KKM sistemi nakil prosedürleri ile hastaneler arası sevkin minimale indirilmeye çalışılması da bu hastane acilleri müşahede alanlarında yığılma ile sonuçlanmaktadır.

Sayılar, İstatistikler İSTANBUL GENELİNDE İKİNCİ BASAMAK HASTANE SAYISI 21 ANA DALLARDA BRANŞ NÖBETİ TUTAN HASTANE SAYISI 2+2 ACİL SERVİSTE ÇALIŞAN PRATİSYEN HEKİM SAYISI Toplam 95 (1-14) ORTALAMA GÜNLÜK BAŞVURAN HASTA SAYILARI Toplam 10.500 (140-1000)

Gözlemler İkinci Basamak Hastanelerinin mesai gün ve saatleri dışında çalışmadığı yönündeki yaygın kanının aksine, 21 adet ikinci basamak hastanesi imkanları dahilinde, tüm güçleri ve iyi niyetleri ile 7 gün 24 saat toplam 95 pratisyen hekim ve yüzlerce uzman hekim ile İstanbul’un Acil hastası havuzundan günde toplam 10500 hastayı çekerek,40 kadarını kendi hastanesine yatırmakta, ilk müdahalesi ve tetkikleri yapılmış halde 90 kadar hastayı Üçüncü Basamağa sevk etmektedir.(<%1)

Acil Servis Sağlık Ekibinin Durumu Hastane binalarının eski oluşu, acile yeterli alanın ayrılamayışı, personel istihdam sorunları, acil servislerin 24 saat hızlı ve ücretsiz çalışmasının getirdiği hasta kalabalığı, performans sistemi, hasta hakları, medya gibi aslında sağlıkçılar dışında gelişen bir çok durum sağlık ekibi üstündeki baskıları arttırmış ve ekibi fiziksel ve psikolojik olarak olumsuz etkilemiştir.

Yöneticiler HEDEFLER Hasta memnuniyetinin arttırılması, şikayet ve hasta hakları başvuru sayılarının azaltılması Hastaların yeşil alan bekleme sürelerinin kısaltılması Hastaneler arası gereksiz sevkin engellenmesi Kalite standartlarının sağlanması ve acil servisin bir üst seviyeye çıkarılması TEDBİRLER Pratisyen azlığı nedeni ile uzman hekimlere nöbet yazılması Acile başvuran hastaların sayısını azaltmak için akşam poliklinikleri açılması

Pratisyen Hekim Sayı azalması ile çalışma saat ve nöbet sıklığının artmış olması, uzmanlarla yan yana çalışma nedeni ile ekip içinde artan sorunlar, ücretlerin Aile Hekimliğine göre düşük olması nedeni ile Daha ajite, daha mutsuz, yorgun Pişman (Aile Hekimliğine geçmediklerinden) durumdalar. Ayrıca rakamlarla gösteremesek de hasta ve yakınlarından daha çok saldırıya maruz kaldıklarını ifade ediyor ve can güvenliği istiyorlar!

Uzman hekim Daha önce yıllarca yaptıkları bir iş olmasına karşın durumu kabullenememe, sadece branşları ile ilgili vakalarla ilgilenme isteği nedeni ile, branş nöbeti tutan hekimler sayıca daha fazla nöbet tutmalarına karşın yakınmazken, sarı ve yeşil alanda ayda 1 veya 2 pratisyen nöbeti yazılan hekimler daha şikayetçiler. Ayrıca buralarda çalışırken başlarına gelebilecek bir olayda zorunlu sigortalarından faydalabileceklerinden emin değiller. Pasif agresyon(gereksiz konsultasyon ve sevk istemi) ve durumu hastalara aksettirme!

Alarm! Sistem alarm veriyor. Eğer personel/ pratisyen sorunu giderilmezse her konuda günden güne iyiye gittiği ile övündüğümüz acil servislerimizin iflası ihtimali var!

Yapılabilecekler! Acillere gereksiz hasta akışının önüne geçilmesi! Aile Hekimliği sisteminin etkin çalışmasının sağlanması, hastane öncesi hizmetlerin mesai saat ve günleri ile kısıtlanmaması Esnek çalışma saatleri oluşturularak hastanelerin mesai süresinin uzatılması veya rutin hastaların mesai dışında gelmesinin önlenmesi! Acilde çalışmanın özendirilmesi!

Acil servis işleyiş ve sorunlarının içselleştirilebilmesi için çalışanlar ile yöneticiler arası diyaloga önem verilmesi, birim içi ve birimler arası toplantılarla hekim yönetici eşgüdüm ve işbirliğinin sağlanması Acil servisin başka yerde istenen tetkiklerin istendiği , randevu almamış ama sorun çıkaran hastaların bakıldığı, nüfus cüzdanını getirmeyen hastaların gönderildiği hastanenin “kısa yolu” olmaktan çıkarılması Acil servisle işi olmayan veya acil servis işleyişini bozan (mesela hastasını getirmeden reçete yazdırmaya gelen yada kavga çıkaran) kişilere karşı kurum içi ve dışında ortak tutumun oluşturulması? Uzun vadede acil servis hizmetlerinin acil uzmanı üzerinden verilmesi