SİNOP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
YASAL TEMELLER BİTLİS AR-GE BİRİMİ STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ.
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
SWOT Nedir ? Nasıl yapılır ?
STRATEJİK YÖNLENDİRME
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
KARAMANOĞLU MEHMETBEY ÜNİVERSİTESİ
SWOT ANALİZİ.
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
OKULDA STRATEJİK YÖNETİM DEĞER, MİSYON ve VİZYON
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ ORTA ÖĞRETİM PROJESİ.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
STRATEJİK PLAN Misyon –Vizyon Değerler İlkeler.
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Bankacılık sektörü 2010 yılının ilk yarısındaki gelişmeler “Temmuz 2010”
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ?
Stratejik Yönetim.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE
STRATEJİK PLANLAMA.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KAMU İDARELERİ İÇİN STRATEJİK PLANLAMA KILAVUZU GELECEĞE YÖNELİM 2 1 Mehmet ÇİÇEK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı.
STRATEJİK PLANLAMA NEDİR?
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Stratejik Planlama Nedir?
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
TOWS MATRİSİ G Z F T İzmir İl MEM ARGE.
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
GEBZE TEKNİK ÜNİVERSİTESİ PAYDAŞ VE SWOT ANALİZİ ÇALIŞTAYI
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
GZFT(SWOT) ANALİZİ.
Durum Analizi Sorun Analizi
Strateji Geliştirme Başkanlığı SWOT ANALİZİ 2009 / ANKARA ATİLLA DURMAZ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Stratejik Plan Çalıştayı
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
Sunum transkripti:

SİNOP İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLAN HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI ERDAL KOCADAĞ –KANDEMİR ÇORAPCI STRATEJİK PLAN İl EKİPİ 05.04.2017

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü YASAL ZORUNLULUK 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 5216 Sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu, 5302 Sayılı İl Özel İdaresi Kanunu, 5393 Sayılı Belediye Kanunu 5436 Sayılı KMYK Kanunu İle Bazı Kanun Ve KHK’de Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun 5227 Sayılı Kamu Yönetimi Temel İlkeleri ve Yeniden Yapılandırılması Hakkında Kanun Tasarısında Yer Alan Stratejik Planlama İlgili Maddeler Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü 05.04.2017

05.04.2017 KAMU MALÎ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU Kanun No. 5018 Kabul Tarihi: 10.12.2003 MADDE 9.- Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlarlar. Kamu idareleri, kamu hizmetlerinin istenilen düzeyde ve kalitede sunulabilmesi için bütçeleri ile program ve proje bazında kaynak tahsislerini; stratejik planlarına, yıllık amaç ve hedefleri ile performans göstergelerine dayandırmak zorundadırlar.

KAMU MALÎ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU Kanun No. 5018. Kabul Tarihi: 10 Kamu idareleri bütçelerini, stratejik planlarında yer alan misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedeflerle uyumlu ve performans esasına dayalı olarak hazırlarlar. Kamu idarelerinin bütçelerinin stratejik planlarda belirlenen performans göstergelerine uygunluğu ve idarelerin bu çerçevede yürütecekleri faaliyetler ile performans esaslı bütçelemeye ilişkin diğer hususları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir. Maliye Bakanlığı, Devlet Planlama Teşkilatı Müsteşarlığı(Kalkınma Bakanlığı) ve ilgili kamu idaresi tarafından birlikte tespit edilecek olan performans göstergeleri, kuruluşların bütçelerinde yer alır. Performans denetimleri bu göstergeler çerçevesinde gerçekleştirilir. 05.04.2017

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü DURUM ANALİZİ PAYDAŞ ANALİZİ Katılımcılık stratejik planlamanın temel unsurlarından biridir. Kuruluşun etkileşim içinde olduğu tarafların görüşlerinin dikkate alınması stratejik planın sahiplenilmesini sağlayarak uygulama şansını artıracaktır. Diğer yandan, kamu hizmetlerinin yararlanıcı ihtiyaçları doğrultusunda şekillendirilebilmesi için yararlanıcıların taleplerinin bilinmesi gerekir. Bu nedenle durum analizi kapsamında paydaş analizinin yapılması önem arz etmektedir. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Paydaş Analizi Paydaş: Kurum faaliyetlerinden etkilenen veya bu faaliyetleri etkileyen kişi, grup veya kurumlar Çalışanlar, Müşteriler, Liderler, Stratejik Ortaklar, Temel Ortaklardır. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Paydaş Analizi İç Paydaş (Çalışanlar) Dış Paydaş (Temel Ortak, Stratejik Ortak, Tedarikçiler) Müşteri (Yararlanıcı, Hedef kitle) İç Paydaşlar: Kuruluştan etkilenen veya kuruluşu etkileyen kuruluş içindeki kişi, grup veya (varsa) ilgili/bağlı kuruluşlardır. Kuruluşun çalışanları, yöneticileri ve kuruluşun bağlı olduğu bakan, iç paydaşlara örnek olarak verilebilir. Dış Paydaşlar: Kuruluştan etkilenen veya kuruluşu etkileyen kuruluş dışındaki kişi, grup veya kurumlardır. Kuruluş faaliyetleriyle ilişkisi olan diğer kamu ve özel sektör kuruluşları, kuruluşa girdi sağlayanlar, sendikalar, ilgili sektör birlikleri dış paydaşlara örnek olarak verilebilir. Müşteriler (Yararlanıcılar): Kuruluşun ürettiği ürün ve hizmetleri alan, kullanan veya bunlardan yararlanan kişi, grup veya kurumlardır. Müşteriler dış paydaşların alt kümesidir. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

İç paydaşlar(Çalışanlar) Kuruluştan etkilenen veya kuruluşu etkileyen kuruluş içindeki kişi, grup veya (varsa) ilgili/bağlı kuruluşlardır. ÖRNEK: Kuruluşun çalışanları, Şube Müdürleri, Müdür Yardımcıları, Milli Eğitim Müdürü 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Dış Paydaşlar Kuruluştan etkilenen veya kuruluşu etkileyen kuruluş dışındaki kişi, grup veya kurumlardır. ÖRNEK: Kuruluş faaliyetleriyle ilişkisi olan diğer kamu ve özel sektör kuruluşları, Kuruluşa girdi sağlayanlar, Sendikalar, İlgili sektör birlikleri 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

MEB paydaşları İç Paydaşlar Dış Paydaşlar Kurum İçi Birimler Eğitim Yöneticileri Öğretmenler Diğer Çalışanlar Öğrenciler Okul Aile Birlikleri Özel Öğretim Kurumları Anne, Baba ve Veliler Eğitim Sendikaları Üniversitesiler Meslek Kuruluşları ve Sivil Toplum Örgütleri Diğer Bakanlık Kuruluşları Yerel Medya Yayınevleri ve Yazarlar Yerel Yönetimler Yargı Kurumları Hayırseverler Mezun Dernekleri Eğitim Materyali Üreten Özel Firmalar Özel Öğrenci Yurtları Ulaştırma Sektörü Sanat ve Spor Dünyası Bilgi ve Bilişim Teknolojileri Üreticileri ve Kullanıcıları Siyasi Partiler Güvenlik Güçleri 05.04.2017

Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Paydaşları İç Paydaşlar  Kurum İçi Birimler Eğitim Yöneticileri Öğretmenler Öğrenciler Özel Öğretim Kurumları Memurlar Destek Personeli 05.04.2017

Sinop İl Milli Eğitim Müdürlüğünün Paydaşları Dış Paydaşlar 1. İl Özel İdaresi 2. Veliler 3. Hayırseverler(……..) 4. Yerel Yönetimler(Sinop Belediyesi,….) 5. Medya(Sinop Yerel Medyası…) 6. Üniversiteler(Sinop Üniversitesi) 7. Sivil Toplum Örgütleri(Sinop Eğitim Gönüllüleri,……) 8. Devletin diğer bağlı kurumları 9. Mezunlarımızı istihdam eden kuruluşlar 05.04.2017

DURUM ANALİZİ KURULUŞ İÇİ ANALİZ (ÇEVRE ANALİZİ) GZFT (SWOT) Analizi Güçlü yönler Zayıf yönler Fırsatlar Tehditler SWOT analizi yakın ve uzağı görmemizi sağlayan bir gözlük olarak algılanabilir. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü GZFT (SWOT) F G Z T 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

GZFT DİYORKİ Aşağıdaki Soruların Cevabı NEDİR-1 GÜÇLÜ YÖNLER Avantajlarınız neler ? Neleri diğerlerinden daha iyi yapıyorsunuz ? Fikri hayata geçirmede hangi tip özgün veya düşük maliyetli kaynaklara sahipsiniz ? Pazardaki rakipler hangi yönünüzün güçlü olduğunuzu düşünüyor ? ZAYIF YÖNLER Geliştirmeniz gereken yönler nelerdir ? Hangi durumlardan kaçınmamız gerekir ? Pazardaki rakipler hangi yönlerinizin zayıf görüyor ? Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü 05.04.2017

GZFT DİYORKİ Aşağıdaki Soruların Cevabı NEDİR FIRSATLAR Sizi bekleyen iyi fırsatlar nelerdir ? Pazardaki hangi eğilimlerden haberdarsınız ? Teknolojideki son değişimlerden nasıl faydalanabilirsiniz ? Kurallardaki son değişimlerden nasıl faydalanabilirsiniz ? Güçlü yönlerinizi nasıl fırsata dönüştürebilirsiniz ? Zayıf yönlerinizi nasıl fırsata dönüştürebilirsiniz ? TEHDİTLER Önünüzde hangi engeller var ? Rakipleriniz(diğer eğitim kurumları) ne yapıyor ? Teknolojideki son değişimler sizi nasıl olumsuz etkiliyor ? Kurallardaki son değişimler sizi nasıl olumsuz etkiliyor ? Güçlü yönleriniz tehdite dönüşebilir mi ? Zayıf yönleriniz tehdite dönüşebilir mi? Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü 05.04.2017

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü 1.Kuruluş İçi Analiz Kurumun mevcut durumunu ve geleceğini etkileyebilecek iç ortamdan kaynaklanan ve kurumun kontrol edebildiği koşulların ve eğilimlerin incelenerek güçlü ve zayıf yönlerin değerlendirilmesi Belirlenecek güçlü yönler kuruluşun HEDEFLERİNE, zayıf yönler ise kuruluşun alacağı TEDBİRLERE ışık tutacaktır. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Kuruluş İçi Analizde; Kuruluşun yapısı Beşeri kaynaklar Kurum kültürü Teknoloji Mali durum dikkate alınmalıdır. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Güçlü yönlerin saptanması Üstünlükleriniz nelerdir? Neleri iyi yaparsınız? Başkaları, güçlü yanlarınız olarak neleri görmektedirler? Gerçekçi olun Tüm karakteristiklerinizi sıralayın 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Zayıf yönlerin saptanması Neleri kötü yapmaktasınız? Neleri iyileştirmeye gereksiniminiz var? Başkaları hangi konularda sizden daha iyidirler? Başkalarının gözüyle ne gibi zayıflıklarınız ortaya çıkmakta? 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü 2. Çevre Analizi Kurumun kontrolü dışındaki koşulların ve eğilimlerin incelenerek fırsat ve tehditlerin belirlenmesi Fırsatlar, kuruluşun kontrolü dışında gerçekleşen ve kuruluşa avantaj sağlaması muhtemel olan etkenler ya da durumlardır. Tehditler ise, kuruluşun kontrolü dışında gerçekleşen, olumsuz etkilerinin engellenmesi veya sınırlandırılması gereken unsurlardır. Fırsatlar, kuruluşun kontrolü dışında gerçekleşen ve kuruluşa avantaj sağlaması muhtemel olan etkenler ya da durumlardır. Tehditler ise, kuruluşun kontrolü dışında gerçekleşen, olumsuz etkilerinin engellenmesi veya sınırlandırılması gereken unsurlardır. Çevre analizinde; kuruluşu etkileyebilecek dışsal değişimler ve eğilimler değerlendirilir. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Fırsatlar Önünüzde duran fırsatlar nelerdir ? Çevrede ne gibi ilginç gelişmeler yaşanmakta ? 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Tehditler Ne gibi engellerle karşılaşmaktasınız? Rakipleriniz ne yapmaktalar? Beklenen iş, ürün veya hizmet standartları değişmekte mi? Değişen teknoloji konumunuzu tehdit ediyor mu? Finansal sorunlarınız var mı? 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Çevre analizi (PEST Analizi) Politik/Hukuki Ekonomik Sosyal/Kültürel Teknolojik 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Çevre analizi (PEST) Politik/Hukuki Faktörler İlgili yasalar Vergi sistemi Hükümetin öncelikleri Hükümetin değişmesi Hükümet politikaları Mevcut hükümetin durumu Devletin müdahalesi Uluslar arası ilişkiler 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Çevre analizi(PEST) Ekonomik Faktörler Dünyadaki genel ekonomik durum Uluslar arası ekonomik kuruluşlar Ticari döngüler Enflasyon ve değişim oranları Ekonomik büyüme İş gücü mevcudiyeti Para ve kredi kaynakları 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Çevre analizi (PEST) Sosyal/Kültürel Faktörler Çevreye olan hassasiyet Tüketici eğilimleri Yeni ihtiyaç ve istekler Toplumun yaş ve eğitim dağılımı Doğum artış oranı ve ortalama ömür Toplumdaki etik değerler 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Çevre analizi(PEST) Teknolojik Faktörler Internet kullanımının yaygınlığı Yeni ürünler Altyapı teknolojisi Enerji kaynakları ve kullanabilirlik ARGE harcamaları Teknoloji transferi 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü SWOT (GZFT) ANALİZİ Kuruluş İçi Analiz Güçlü Yönler Zayıf Yönler Tehditler Fırsatlar Çevre Analizi 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ İÇ FAKTÖRLER: GÜÇLÜ YÖNLER: Kurum çalışanlarının eğitim düzeylerinin yüksek olması ve nitelik yönüyle çeşitliliği, Teknolojik donatımın en üst seviyede olması, Kurum içi eğitimin yeterli olması, Toplam Kalite Yönetimi anlayışının benimsenmesi, Nüfusun tamamına hitap etmesi, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER: Sürekli kendini yenileyen bir kurum olması, Kurumda yapılan tüm çalışmaların planlı ve programlı olması, Çevreye en duyarlı kurum olması, Güçlü ve yaygın teşkilat yapısı, Personel politikalarının şeffaflığı, Toplumun çeşitli kesimleriyle yapılan işbirlikleri ve kuruma sağlanan katkılar, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ GÜÇLÜ YÖNLER: Hizmet İçi Eğitim faaliyetlerine giderek önem verilmesi; etkin personel eğitim faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, Hizmet alanların beklenti ve görüşlerinin dikkate alınmaya başlanılması, Etkinlik ve faaliyetlerin gerçekleştirilmesi konusundaki var olan prosedür ve tecrübeler, Okullarımızda tekli öğretimin yapılması, Mesleki ve Teknik Eğitime ilginin artması. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ ZAYIF YÖNLER: Etkili bir performans ve ödüllendirme sisteminin bulunmaması, Kurum içinde yatay ve dikey iletişimin eksik yürüdüğü, bu durumun ekip(takım) çalışmalarının kurgulanmasında sıkıntılara sebep olduğu, yatay ve dikey iletişimin kuvvetlendirilerek ekip (takım) çalışmaları ile kurum için sinerji yaratılması, Kurumda iş takibine gelen bireylere hizmette daha hızlı ve verimli olunması, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ ZAYIF YÖNLER: Çağdaş eğitim yönetimi uygulamaları ile çelişen yönetici ve çalışan davranışları, Zamanın ve kaynakların etkili kullanılamayışı, Olumlu çalışmaların kurumlara ve kamuya yeterince tanıtılamayışı, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan projelere sahip çıkılmaması, Süreç yönetimi, verilerle yönetim, etkili ekip çalışmaları, veri toplama, görev tanımları ve iş akış tanımlamaları konularında var olduğu düşünülen eksiklikler, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ ZAYIF YÖNLER: Hizmet satın alımının yapılamaması, Gelişmiş bir arşivleme sisteminin olmaması, Özellikle ilçelerimizde ücretli öğretmen görevlendirilmesi, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ DIŞ FAKTÖRLER: FIRSATLAR: Eğitime %100 Destek Kampanyası kapsamında yapılan yardımlar, Kız öğrencileri eğitime kazandırmak için uygulanan Haydi Kızlar Okula Kampanyası projesinin olumlu sonuçları, Teknolojik bilgiyi ve deneyimi en verimli şekilde kullanan personele sahip olunması, E-Okul Projesinin örgün eğitim içerisinde yer alan tüm kurumlarımıza yaygınlaştırılması, Yeniliğe açık bir kurum olunması, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ FIRSATLAR: İlimizde resmi ve özel kurumlarla, toplumsal örgütlerle işbirliği geliştirme olanakları, Sivil toplum örgütlerinin ve hayırseverlerin eğitime karşı ilgisi, Yönetimi geliştirme anlayışının devletin en üst organlarınca yazılı metinlere dönüştürülmesi (Kalkınma Planları vb.), İlimizde bulunan okul ve kurumlarda gelişen teknolojinin kullanılmaya başlanılması ve bu konudaki yoğun talep, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ FIRSATLAR: Kurum ve bağlı kurumlarda, ihtiyaç duyulan niteliklere ve eğitim düzeyine sahip personelin çalışması, Yaygın eğitim imkânlarının gelişmesi, Akademik sınavlarda yakalanan başarı, Avrupa Birliği Projelerinin ve Dünya Bankasının sağladığı maddi kaynaklar, Toplumun eğitime olumlu bakış açısı. Yazışmalarda DYS sistemine geçilmesi. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ TEHDİTLER: Personelin yer değiştirmesindeki süreklilik nedeniyle iletişim ve işbirliğinin sağlanmasında yaşanan sorunlar, Kurumlar arasında iletişim ve koordinasyonun sağlanmasındaki güçlükler, Basın ve yayın organlarında kurumun olumsuz yönlerinin abartılarak verilmesi sonucunda, kurumun başarılarından çok olumsuzluklarıyla toplum tarafından algılanmasına neden olunması, İlimizin, yaşlı nüfus yoğunluğu sıralamasında ilk sıralarda yer alması, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ TEHDİTLER: Genel bütçeden kuruma ayrılan maddi ve insan kaynaklarının sınırlılığı, Bazı toplumsal ve bürokratik gurupların uyguladığı üst düzey baskılar, bunların beklenti düzeylerindeki sürekli değişiklikler ve farklıklar ile mevzuat ve beklentileri dengelemedeki güçlükler, Çalışan ve hizmet alanlarda var olan kurum hakkında ki eskiye yönelik olumsuz davranışlar, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

SİNOP İL MEM GZFT ANALİZİ TEHDİTLER: Gelişmeye karşı kurumda bulunan değişik direnç biçimleri; aşırı eleştirisel yaklaşım ve suçluyu dışarıda arama anlayışı, Velilerin okullara karşı olan ilgisizliği, Yönlendirme eğitimindeki yetersizlik, Sık sık değişen mevzuat, Yeni iş kollarına kalifiye eleman yetiştirilmemesi. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ? Kuruluşun varoluş gerekçesi Temel ilkeler MİSYON VE İLKELER Arzu edilen gelecek VİZYON Orta vadede ulaşılacak amaçlar Spesifik, somut ve ölçülebilir hedefler AMAÇLAR VE HEDEFLER Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

NEREYE ULAŞMAK İSTİYORUZ? (GELECEĞE BAKIŞ) Misyon ve İlkeler Vizyon Stratejik Amaçlar ve Hedefler Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

MİSYON (Nereye ulaşmak istiyoruz?-1) Misyon Kavramı Fr: mission Tr: ulugörev, özgörev, amaç, görev Kurumun varlık nedenidir Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Misyon için cevaplanması gereken sorular NE yapmamız gerekiyor/bekleniyor? Bunları KİM için yapıyoruz? Hangi yöntem, yaklaşım ve değerler ile NASIL üretiyoruz? Nasıl çalışıyoruz? Bunları NEDEN yapıyoruz? Neden varız? Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Misyon ifadesi’nin Bir paragraftan uzun olmaması Açık, anlaşılır, Herkes tarafından aynı ölçüde algılanabilir, Temel değerler ile uyumlu olması tercih edilir. Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü MİSYONUMUZ Toplumun değerleri doğrultusunda, eğitim dışındaki kurumlarla da işbirliği yaparak, eğitim hizmetinden yararlanan kitlenin beklentilerini karşılayan ve onları geleceğe hazırlayan kaliteli eğitimi ve hizmeti sunmak. 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Vizyon Fr: vision Tr: özülkü, uludüş, geniş görüşlülük, uzgörü Gösterim, geniş görüş, ileri görüş Görme gücü, önsezi, algılamada olağanüstü yetenek ve seziş, bir şeyin tasarlanmış ve ya görülüş tarzı, hayal gücü ile zihinde yaratılan simge, derin görme, ileriyi görme (TDK) Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Kurumsal vizyon ifadesi Kurumun uzun vadede ulaşmak istediği yer ve durumu, ilerleyeceği yönü tarif eder Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

VİZYON Nereye ulaşmak istiyoruz?-2 Kurumsal vizyon ifadesi; Kurumun ideal geleceğini sembolize eder. İddialı ve aynı zamanda ulaşılabilir bir ifadedir. Uzun vadede neleri yapmak isteriz? Gelecekte nerede olmak isteriz? Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü Güçlü Bir VİZYON İdealisttir; yürekten gelmesi, hissedilmesi gerekir Özgündür; Aidiyeti belirtir Ayırt edicidir; Diğer kurumlardan farklı olmalıdır Çekicidir; Kurum içinden olan/olmayan herkesin ilgisini çeker Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Vizyonumuza ulaştığımızda; Nasıl bir kurum olarak algılanacağız? Çalışanlar gözünde nasıl bir kurum olacağız? Değerlerimiz neler olacak? Kurumumuzun toplum içindeki rolü ne olacak? Dünyaya ve topluma katkımız neler olacak? Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü VİZYONUMUZ Eğitimde model olan, gelişim ve değişimi en hızlı şekilde gerçekleştiren, Milli ve evrensel değerleri benimseyen mutlu bireyler yetiştiren bir kurum olmak, 05.04.2017 Sinop MEM Strateji Geliştirme İl Koordinatörlüğü

STRATEJİK PLANLAMA TAKVİMİ Okullar; Ocak 2014’te yukarıdaki Stratejik Planlama Ekiplerini kuracaktır. Ek-4 Formu doldurularak İl –İlçe MEM AR-GE birimine gönderilecektir. İl MEM AR-GE; Şubat - Mart 2014 tarihleri arasında eğitimler verecektir. Okullar; Nisan-Mayıs 2014 tarihine kadar Durum Analizini çalışmalarını tamamlayacaklardır. Okullar; Mayıs- Eylül 2014 tarihine kadar Geleceğe Yönelim aşaması tamamlanacaktır. Okullar; Eylül 2014 tarihine kadar “Durum Analizi” ve “Geleceğe Yönelim” e ait tüm Stratejik Plan Çalışmalarını İl MEM AR-GE birimine gönderecektir. 05.04.2017

STRATEJİK PLANLAMA TAKVİMİ Okullar; Eylül 2014 ‘te okulların Stratejik Planları Sene Başı Öğretmenler Kurulunda uygun bulunması veya revize edilmesi işlemleri gerçekleştirecektir. Okullar; Ekim 2014’te Okul Aile Birliği Genel Kurul Toplantısında planların onaylanması veya kurul kararı doğrultusunda revize işlemini yapacaktır. İl MEM AR-GE; Ekim-Kasım 2014 tarihlerinde okulların Stratejik Planlarını inceleyecek ve gerekli düzeltmeleri yapacaktır. Okullar; Aralık 2014’te İl MEM AR-GE tarafından incelenen Stratejik Planlar İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri tarafından onaylanıp Okulların Web Sitesinde yayınlanacak ve çalışmalara başlanacaktır. 05.04.2017

GÖSTERMİŞ OLDUĞUNUZ İLGİYE TEŞEKKÜRLER 05.04.2017