Yeniden Yerleşim Planlaması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Toplumsal Cinsiyet Etki Değerlendirmesi
Dünya Bankası Koruma Önlemleri Eğitimi Ankara 30 Mart 2010
Çevresel Yönetim Planlarının (ÇYP) Amacı, İçeriği ve Uygulaması
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Vaka Çalışması Su ve Atık Su Altyapısı Kuzey İrlanda Martin.
Gönülsüz Yeniden Yerleşim 0P 4.12: Finansal Aracılar ve Yeniden Yerleşim Planlama Araçları.
Gönülsüz Yeniden Yerleşim 0P 4.12 İlkeler ve Amaçlar.
Eylem Planı Sonraki Adımlar
Çölleşme ve Erozyonla Mücadele Genel Müdürlüğü - ÇEM UNCCD 10 YILLIK STRATEJİSİ VE UEP UYUMLAŞTIRILMASI Erdoğan Özevren Çölleşme ile Mücadele Daire Başkanı.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Mali Aracılık Operasyonlarında Koruma Önlemleri Agi Kiss Ankara 31 Mart 2010.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
TR 07- FI- 02 İÇ KONTROL – temel düzey eğitim COSO RİSKLER HEDEFLER KONTROLLER Ocak 2010 AB Eşleştirme Projesi TR 07-FI-02.
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
1 İnnova Bilişim Çözümleri Enerji ve Atık Yönetimi Yazılımları.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
“Genel DEA Eğitimi” EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 4 Politika Sürecinde DEA Organize Edilmesi: Kurumsal Stratejiler.
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenlemesi Programı– Modül 28 Emeklilik Fonları Richard Berr Direktör, Değerleme ve Raporlama 20 Haziran 2006.
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
Finansal planlamada temel amaç;
Modül 2: Su Bütçesi, Baskılar ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu Karakterizasyon Raporu Senad Ploco.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
MUHASEBENİN UZMANLIK ALANLARI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
BÜTÇELERİN OLUŞTURULMASI
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BÖLÜM 9 ÇEVRE MEVZUATI UYGULAMALARI. Mevcut Bilinen Uygulamalar Kirlilik Kontrol Programları Çevresel Sorumluluk Sistemi Tesislerin tasarım, yapım ve.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
İKS AR-GE İLİŞKİSİ. İKS Uygulamaları Kapsamında İl/İlçe AR-GE’lerin görevleri.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
İ ve D planı nedir. İ ve D çalışmasını Organize Etmek Bir İ ve D sistemi – Bir bütün olarak 12 bileşen – Ulusal düzeyde geniş bir vizyon oluşturur Bir.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
Sağlık ve Kültür Doç. Dr. Melike KAPLAN.
YÖNETİM FONKSİYONLARI
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
plan modelinin ana öğeleri
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
KALABALIK RİSK YÖNETİMİ VE ACİL DURUM PLANLAMASI
Sunum transkripti:

Yeniden Yerleşim Planlaması 0P 4.12 Araçları

Yeniden Yerleşim ve Geliştirme Etki azaltma yok: Arazilerini kaybedenler, ulusal kalkınma için bir fedakarlık yapmalı Kamulaştırma: varlıklar için ödenen tazminat, nispeten zengin olanlar için daha avantajlı. Yoksullaşma riskleri: yoksulların ve kırılgan grupların çıkarlarının da dikkate alınması Kilit politika farklılıkları: etkilenen insanlar / resmi hak sahipleri; varlık stoku / gelir akışları

Yoksullaşma Riskleri Topraksız İşsiz Evsiz Ortak kaynaklara erişimin kaybı Marjinalleşme Hastalık oranı/ölüm oranı Gıda güvensizliği Sosyal/toplumsal ayrışma

Ana Planlama Amaçları Önleme, en aza indirme veya azaltmaya yönelik olarak olumsuz etkilerin tespiti Etkilenen insanlara gelirlerini ve yaşam standartlarını iyileştirmede, ya da en azından eski düzeylere getirmede, yardımcı olmak Etki azaltma önlemlerinin uygulanması için düzenlemeler yapmak ve kaynaklar sağlamak

Yeni Ortaya Çıkan Sorunlar ve Eğilimler Değişen proje portföyüne uyum sağlamak Kurumsal sorunlara ve ülke bağlamında daha fazla odaklanmak “taslak-tasarı yaklaşımının” ötesine geçmek Daha geniş bağlamdaki riskleri ve fırsatları proje tasarımına entegre etmek

Kilit Planlama Hususları Yeniden Yerleşim Planı borçlunun sorumluluğudur ve borçlunun dokümanıdır Uygulayıcılar ve etkilenen insanlar planlama sürecine dahil edilmelidir. Değerlendirme aşamasında (veya alt proje onayı öncesinde) Banka’nın kabulü gereklidir

Yeniden Yerleşim Planı: Teknik İçerik Projenin ve etkilerinin açıklanması Etki önleme ve azaltma çabaları Nüfus sayımı verileri/sosyoekonomik anket Etkilenen varlıkların envanteri Kıymet takdir ve tazminat ödeme yöntemleri Yeniden yerleştirme saha planı (ilgili ise) Gelir tazmin planı (ilgili ise) Bütçe düzenlemeleri ve mali düzenlemeler

Yeniden Yerleşim Planı : Kurumsal Hususlar Politika ve düzenleme boşluk analizi Proje uygulama takvimi Organizasyonel roller ve kapasite değerlendirmesi Dahili ve harici izleme düzenlemeleri İstişare ve bilgilendirme Şikayet prosedürleri

Tekrarlayan Yeniden Yerleşim Konuları ve Sorunları Projenin tanımlanması: “Dolaylı etkiler” ve Banka politikasının uygulanmasındaki “bağlantı” Boşluğun Kapatılması: Hukuki olarak tanınmayan etkilenen gruplara yardım etmek Tüm maliyetlerin karşılanması: ‘yenileme maliyetinin’ değerlemesi, işlem maliyetleri ve geçici destek Stok ve akış : Varlık tazmini, gelir tazmini, ve kalkınma fırsatları

Yeniden Yerleşim Politika Çerçevesi Değerlendirmeye kadar bir Yeniden Yerleşim Planını tamamlamanın imkansız olduğu durumlarda hazırlanır Etkilerin yeri, yapısı ve ölçeği bilinmiyorsa teknik planlama yapılamaz Yeniden Yerleşim Politika Çerçevesi, yeniden yerleşimin planlanmasına ve uygulanmasına yönelik usul ve esasları belirler. Finansmanın onaylanmasından önce, Yeniden Yerleşim Planının Banka tarafından kabul edilmesi gerekir.

Yeniden Yerleşim Politika Çerçevesi Çekirdek İçeriği Projenin ve tahmini etkilerinin açıklaması Tam bir planlamanın neden mümkün olmadığının açıklaması Kilit esaslar ve amaçlar Politika ve düzenleme boşluk analizi Plan hazırlık ve onay süreci Organizasyonel roller ve prosedürler İstişare, açıklama ve mağduriyetlerin tazmini ile ilgili yükümlülükler

Yeniden Yerleşim Politika Çerçevesi (RPF) ile ilgili Geçici Hususların Öngörülmesi RPF borçlunun bir dokümanıdır ve politika yükümlülüklerinin kabul edildiğini gösterir. RPF geçici bir onay sağlar; nihai tasarıma dayalı olarak Yeniden Yerleşim Planı (RP) incelenir ve onaylanır Aşırı ayrıntılandırma süreç yüklerini yükseltebilir ve etkili planlamayı engelleyebilir.

Yeniden Yerleşim Politika Çerçevesi Uygulanabilirlik: Yasal olarak belirlenen Milli parklardaki veya doğal koruma alanlarındaki kaynaklara erişim ile ilgili kısıtlamalar Amaç: “Doğal kaynakların sürdürülebilirliğini koruyan bir şekilde” geçim kaynaklarının tazmini”

Süreç Çerçevesi Gereklilikleri Değerlendirme için kabul edilebilir bir süreç çerçevesi dokümanı gereklidir. Bu çerçeve, uygun sınırlama ve etki azaltma önlemlerinin ve uygulama ve izleme düzenlemelerinin dikkate alınacağı katılımcı bir süreç sunar. Kısıtlamaların uygulanması öncesinde kabul edilebilir bir eylem planı gereklidir Eylem planında; spesifik kısıtlamalar, etkilenen insanlara yardımcı olmak için alınacak önlemler ve uygulama ve izleme düzenlemeleri açıklanır.

Beklenmeyen Durumlar ve Uyum Telafi Planlaması: Etkiler tespit edilemediğinde veya öngörülemediğinde Plan değişikliği: Tasarı ise yaramadığında ne yapılacak?

Yeniden Yerleşim Mantrası : Tekrarlamaya Değer Sözler Yeniden Yerleşim planlaması karmaşıktır Davranış karmaşıktır – ve koşulludur Müzakere ve uzlaşı zaman alır Bir plan oluşturmak sadece bir başlangıçtır

Teşekkür Ederiz....