SİNERJİK YÖNETİM MELİS ŞENSOY BURCU ŞAHİN SERAY ÇELİK.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UGP (ULUSAL GENÇLİK PARLAMENTOSU) YAZ OKULU
Advertisements

KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
Örgütsel Güven ve Adalet
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
Özel Sektörde İnsan Kaynağının Önemi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Arş. Gör. Cevdet KIZIL Kadir Has Üniversitesi 21/02/2005
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
LİDERLİK.
 Bir sistemin amaçlarına yönelik olarak çalışma durumunun değerlendirilmesi, sistemin bütünlüğü ve sistemden çıkan ürün için önem taşır.  Sistemlerin.
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Yeni Pazarlama Teknikleri
PAZAR YÖNLÜLÜK.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
YÖNT 101 – İŞLETMEYE GİRİŞ I
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
Bölüm 10 Takımlar.
Süreç Yönetimi.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
Bilişim sistemlerinin türleri
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YETKI DEVRI Yetki Devrinin Tanımı ve Türleri
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Henri Fayol ve Yönetim Süreci “Sınai ve Umumi İşlerde İdare” ( )
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Girişimcilik.
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
Toplam Kalite Yönetimi
Kariyer Yönetimi ile ilişkili Kavramsal Çerçeve
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
TKY PROGRAMINI UYGULAMA TKY FELSEFESİ TKY UYGULAMASINDAKİ TEMEL İLKELER TKY.
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Klasik Yönetim ve Organizasyon Teorisi
KARİYER GELİŞTİRME.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
MODERN YÖNETİM TEORİSİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
Ayşenur batı Hande arpacı
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
1. İnsan kaynakları yönetimine giriş
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk Anlayışı
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
YÖNETİM VE YÖNETİCİLİK. NELERDEN BAHSEDECEĞİZ.  YÖNETİMİN TANIMI.  YÖNETİMİN KAVRAMI.  YÖNETİCİNİN TANIMI.  YÖNETİCİNİN KAVRAMI.  İYİ BİR YÖNETİCİ.
Süreç Yönetimi Smith iş bölümü kavramının üç yararından bahsetmektedir.
Sunum transkripti:

SİNERJİK YÖNETİM MELİS ŞENSOY BURCU ŞAHİN SERAY ÇELİK

Sinerji, yeni global yönetim felsefesinde önem kazanan bir kavramdır.

SİNERJİ NEDİR? Sinerji, bütünün parçaları toplamından daha fazla olması demektir. Yani, 1+1=3 olması demektir.

“Bir zincirin gücü, o zincirin en zayıf halkasının gücüne eşittir.”

SİNERJİK YÖNETİM NEDİR? Sinerjik Yönetim ise, organizasyondaki tüm kaynakların etkin bir liderlik ile ortak bir amaca yönetilmesini ifade etmektedir, böylece daha yüksek bir enerjinin yaratılmasını hedefler. Organizasyondaki lider, insan, sistem ve donanım kaynaklarının bir arada düşünülmesinin önemini vurgulamaktadır.

İŞ DÜNYASINDA SİNERJİ Farklılıklara değer vermek Stephen R. Covey’den 2 örnek: Sigorta şirketinin yillik planlama toplantısı Şirketin misyon bildirgesini hazırlama

İŞ DÜNYASINDA SİNERJİ Uzakdogu Felsefesinden bir deyis “ Biz ustalari taklit etmeye calismak yerine, onlarin aradigi seyleri arariz. “

SİNERJİ ve İLETİŞİM “ Senin gibi zeki, yeterlikli ve görevine bağlı biri benimle aynı fikirde değilse, o zaman fikir ayrılığında benim anlamadığım birşey var demektir; ve bunu anlamam gerekir. Senin bakiş açin, bir değer yargin var, onları gözden geçirmeliyim. “ Stephen Covey “Etkili insanlari 7 aliskanligi”

SİNERJİNİN UNSURLARI Yönetimde değer yaratan Sinerjiler Kaynakların ve faaliyetlerin paylaşımı: Araştırma geliştirme, tedarik, üretim faaliyetleri, satış gücü havuzu, pazarlama programları… Pazarlama ve ar-ge’nin faydalarının dağılımı: Pazarlama ve ar-ge faaliyetleri paylaşılmadığında kardeş işletmeler ekstra giderler yapabilmektedirler.

SİNERJİNİN UNSURLARI Yönetimde değer yaratan Sinerjiler Benzer İşletmeler: Teknik ve yönetsel anlamda bilgi ve ustalıklar tüm işletmeler arasında paylaşılabilir. İmaj Paylaşımı: Şirket içindeki farklı işletmeler şirketin birer üyesi olarak güçlü imajından faydalanabilirler.

SİNERJİNİN GEREKLERİ Sinerjinin oluşabilmesi için etkileşimlerin geliştirilmesi gereklidir. Sinerjinin ne olduğunu tam olarak anlayabilmek için parçalar ile başlangıç yapmayı bırakmak ve bütünü dikkate alan bir yaklaşımla çalışmak gereklidir. Sinerji kaynakların daha iyi kullanım sürecinin sonucudur. Şirket Kültürü Fiziksel varlıklar Üretim imkanları Görünmeyen varlıklar Marka Müşteri Bilgisi

SİNERJİNİN FAYDALARI Organizasyonlarda sinerji yaratıldığında rekabet avantajı sağlar. Sinerji işletme kombinasyonlarının değerine ‘’süper katkı’’ sağlar. Enerji İş Birliği Güven Şevk Yenilik İsrafın azalması Üretkenlik Katılım Moral Destek

İşletmelerde sinerji etkisi farklı şekillerde oluşturulabilir. SİNERJİ TÜRLERİ İşletmelerde sinerji etkisi farklı şekillerde oluşturulabilir. Satış Sinerjisi İşletme Sinerjisi Yatırım Sinerjisi Yönetim Sinerjisi

SİNERJİK YÖNETİM Organizasyonda tüm kaynakların etkin bir liderlik ile bir araya getirilmesi ve böylece daha yüksek bir enerjinin yaratılması Yönetime tüm çalışanların daha geniş ve etkin bir katılımının sağlanmasıdır.

Bilim Adamlarının Yaklaşımı Michael Doctoroff: Organizasyon içindeki çatışmaların önlenmesi, çalışanlar arasında iş birliği oluşturmak, yaratıcılık ve doğru iletişim uygulamaları sinerjik yönetim sistemini oluşturmaktadır. Killman: Katılımcı, bütünleştirici bir yönetim yaklaşımıdır. Kavrakoğlu: Sistemin bileşenleri üzerinde mümkün olan tüm etkileşimleri kullanmak ve sistem elemenlarındaki geri beslemelerden yararlanmayı sağlamak için bütün yönetim fonsiyonlarının gerekli yerlerde seferber edilmesi.

Sinerjik Yönetim Teknikleri Yetki ve Sorumluluk Devri Bilgi Paylaşımı Anketler Geribildirim Öneri Sistemleri Görev Grupları İş Zenginleştirme Kalite çemberleri Kendi kendini Yöneten Takımlar

Sinerjik Yönetim Teknikleri Fonksiyonel Çalışma Grupları Fonksiyonlar arası çalışma gurupları Organizasyon Sendika İş Birliği

Sinerjik Yönetim Foksiyonları Sinerjik Planlama Sinerjik Organizasyon Tasarımı Sinerjik Yürütme Sinerjik Denetim

Sinerjik Yönetim ve Rekabet Dengesi

Sinerjik Planlama İşletmelerin geleceği kazanabilmeleri açısından, planlamada öne çıkan iki yaklaşım olan stratejik düşünce ve stratejik planlama yaklaşımlarının sinerji oluşturucu bir şekilde , her ikisinin birden kullanılması sinerjik planlama olarak adlandırılır. Stratejik Planlama; Geleceğe dönük , sistemli bir yaklaşımdır. Stratejik Düşünce; Fonksiyonel yöneticilere, verecekleri kararların işletmenin rekabet pozisyonunu nasıl geliştireceğini anlamalarını sağlar.

Sinerjik Planlama

Sinerjik Organizasyon Tasarımı Sinerjik organizasyon , çalışanların yaptıkları işi severek, benimseyerek yaptıkları ve işi başarmak duygusuna sahip oldukları bir iç harmoninin olduğu organizasyon olarak tanımlanabilir. Etkin organizasyonlar kendiliğinden oluşmazlar ancak tasarlanırlar.

Sinerjik Yürütme Organizasyon oluşturulduktan sonra , bu yapının harekete geçirilmesidir. Hiper – rekabet ortamlarının değişen koşullarında yürütme fonksiyonunun etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi doğrultusunda takım çalışması ve liderlik konuları ön plana çıkmaktadır.

Sinerjik Denetim Sinerjik Yönetim Organizasyonlarında takım çalışmalarının amacına ulaşıp ulaşmadığını anlamaya yönelik çalışmalardır. 3600 Feedback yöntemi önem kazanmaktadır.

Sinerjik Liderlik Amaçların başarılması doğrultusunda grubu etkileme yeteneğidir. Liderlik süreç ve özellikten oluşmaktadır. ****Süreç olarak , zorlayıcı olmayan yönlendirme ve koordinasyon ile grup üyelerini amaçların başarılması doğrultusunda etkilemektir. ****Özellik olarak, başarılı bir şekilde etki oluşturmak için özellikler ortaya koymaktır.

SİNERJİK TAKIM KURMA Takım Nedir? Şirket Kültürü Sinerjik Takım Çalışması Kültürü Güçlü bir takım kültürü oluşturulması

BİREYLER,GRUP VE TAKIM ARASINDAKİ FARKLILIKLAR

BAŞARILI BİR TAKIM OLUŞTURMANIN BASAMAKLARI Takımın Oluşturulması Takım Üyelerinin birbirine alışması Takım Üyelerinin Güç kazanması Uygulamaların başlaması Sinerji

TAKIM ÇALIŞMASININ SAĞLADIĞI YARARLAR Koruyuculuk Statüler Öğrenme Kendine Saygı Arkadaşlık Güç

TAKIM ÇALIŞMASINA ÖRNEKLER Boeing 777 Ford Taurus Formula Yarışları

TAKIM ÇALIŞMASINI DESTEKLEMEYEN FAKTÖRLER Organizasyon Yapısı Etkin olmayan organizasyonel iletişim Kaynakların azlığı Dürüstlük ve güven eksikliği Şirket kültürü Takım Yapısı

TAKIM ÇALIŞMASINDAKİ ENGELLERİ KALDIRMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER Yönetim Desteği Uygunluk Tamamlayıcı üyeler İşbirlikçi ilişkiler Zaman

TAKIM TÜRLERİ Organizasyonel Politika Yapıcı Takımlar Görev Takımları Bölümsel İlerleme Gelişim Takımları Kendini yöneten takımlar Sanal takımlar

TAKIMLARDA ÇATIŞMA YÖNETİMİ Çatışmaların önlenmesi sinerjik yönetim açısından oldukça önemlidir. Bunun için takım yöneticisi empati oluşturmalıdır.

İDEAL TAKIM NİTELİKLERİ Güven Destek İletişim Takımın Hedefleri Çatışmaların Çözümlenmesi Üyelerin Kullanılması Kontrol Çalışma Ortamı

YÜKSEK PERFORMANSLI TAKIM UYGULAMA BAŞARISI

SONUÇ ‘‘Önemli olan zirveye ulaşabilmek değil orada kalabilmektir.’’ ‘‘Üst düzeyde, sürekli ve artan bir performans düzeyi sinerji sonucunda elde edilebilir.’’ ‘‘Sinerjik yürütme faaliyetlerinde takım çalışmalarının üst düzey yönetimce desteklenmesi hayati öneme sahiptir.’’

Sinerjimize Ortak Olduğunuz için teşekkürler…