Hale Uysal 9 Mart 2012 ODTÜ Kütüphane Toplantı Salonu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

STRATEJİK PLANLAMA.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Tosyöv Bursa Destekleme Derneği
PAZARLAMAYA GİRİŞ PAZARLAMANIN TANIMI
KOOPERATİFLERDE ETKİNLİK
BAŞARI VE MUTLULUK Ramazan BERKEBAN Psikolojik Danışman
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Verimli Ders Çalışma F.N.Ç.A.L. REHBERLİK SERVİSİ
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Bir İş Planı Yazmanın Ne, Neden
Girişimcilik.
GİRİŞİMCİLİK Ahmet AYDIN.
Fatih Tuncer HATUNOĞLU İletişim Yazılım Genel Müdürü Mart, 2013 BURSA
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
SLAYTI MUTLAKA SESLİ İZLEYİNİZ… İYİ SEYİRLER…
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR 19 Ekim 2007, ANKARA.
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ODTÜ KİŞİSEL GELİŞİM TOPLULUĞU TANIŞMA TOPLANTISI 7 Ekim 2009.
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
Genç Bilişimciler İçin Profesyonelleşme Yolunda Öneriler
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Altın Kurallar 1- Ucuz araba kullan ama, alabileceğin en güzel evi al.
YÖNETİCİLERİN ÇALIŞANLARI MOTİVE ETME BECERİSİ
İŞ PLANI İŞ PLANI NEDİR? İşin kurulacağı güne kadar hazırlanan kapsamın ortaya çıkarılması için bir çok aktivite sıralı ve önceden belirlenen niteliklerde.
DEÜ İZİSYÖM İzmir İli Stratejik Planlama Yönetişim, Araştırma ve Uygulama Merkezi Geri Kazanılmış Atık Suların Kullanımı ve İzmir’de Uygun Stratejiler.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
BÖLÜM 7 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
ERK İSG&İK – –
ERK İSG&İK – –
İşletmelerde stratejik yönetim
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
STRATEJİK YÖNETİM Ercan EROĞLU Yalova 2006.
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
STRATEJİK PLANLAMA.
TARİHÇE 1990 yılında Anadolu Hayat Sigorta A.Ş Anadolu Anonim Türk Sigorta Şirketinin yürüttüğü hayat sigortacılığı faaliyetlerini devraldı.Böylece ülkenin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
KARPA & VENA ORTAK GIRIŞIMI
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
“SEN İ N MASALIN” ORGAN İ ZASYON İ FT İ HARLA SUNAR…
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Girişimcilik.
V- Örgüt Yönünün Belirlenmesi VİZYON, MİSYON, AMAÇLAR-HEDEFLER Örgütler kendilerini tanımlarlar. Bireylerin kişisel özellikleri ve hevesleri gibi örgütler.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
KONYA 8 Eylül 2016 SONUÇ RAPORU. TİMAKADEMİ 2023 HEDEF PAZARLAR Seminer dizisinin üçüncüsü 8 Eylül 2016 tarihinde Konya’da gerçekleşmiştir. Seminerin.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İNŞAAT BİLİŞİMİ OTURUMU’NDA
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN YÖNETİMDE BAŞARI Uzm. Dr. Kenan TAŞTAN
Sunum transkripti:

Hale Uysal 9 Mart 2012 ODTÜ Kütüphane Toplantı Salonu ODTÜ Verimlilik Topluluğu Tarafından 3-4 Mart 2012 Tarihlerinde Gerçekleştirilen “12. Yönetim ve Mühendislik Günleri”nden İzlenimler Hale Uysal 9 Mart 2012 ODTÜ Kütüphane Toplantı Salonu

REKABET

PROGRAM  3 Mart 2012, Cumartesi 10.00-10.50 Açılış Seremonisi ve Açılış Konuşmaları -Açılış Konuşmacısı; Rekabet Kurumu Başkanı Prof. Dr.Nurettin Kaldırımcı -ODTÜ Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Sinan Kayalıgil 11.00-12.30 1. Panel:Rekabet Stratejileri -Demir Döküm YK Başkanı Christoph Grosser -Migros Merkez Satış Grup Müdürü Mehmet Cem Tunçay -PwC Kıdemli Müdürü Arda Karaçelebi -PwC Müdür Yardımcısı Serhat Akmeşe  12.40-14.00 2. Panel: Kriz ve Rekabet Politikaları -Anadolu Ulaşım Yönetim Kurulu Başkanı Halil Erdoğmuş -Bigumigu.com Kurucusu Yalçın Pempecioğlu -MST Yönetim Kurulu Başkanı ve Yönetim Danışmanı Serdar Tan 14.00-14.45 Yemek Arası 14.45-15.00 Gösteri : -Eşli Danslar Topluluğu 15.00-16.30 3. Panel: Haksız ve Dürüst Rekabet -Tesco Kipa Kategori Direktörü Ali Öztekin  -Abdi İbrahim Avukat Konuşmacısı Ayşe Tümerkan -Ulusoy Genel Müdür Mustafa Yıldırım 16.40-17.40 Söyleşi : BEDÜK 4 Mart 2012, Pazar   10.30-11.30 Uluslararası Rekabet Semineri : -Schneider Electric Türkiye ,Balkanlar ve Ortadoğu Genel Müdür Yardımcısı Bora Tuncer 11.40-12.30 4.Panel:Tıp Teknolojilerinde Rekabet : -GATA METUM Eş Başkanları; -Prof. Dr. A. Osman Bengi -Prof. Dr. Osman Eroğul -OSTİM İnovankara Genel Koordinatörü Oğuz Ünal 12.40-13.50 Konumlandırma, Farklılaştırmak, Rekabet Semineri: -Anadolu Grubu Perakende Grup Başkanı Serdar Bölükbaşı    13.50-14.35 YemekArası 14.35-14.50 Gösteri Güzel Sanatlar Topluluğu 14.50-15.30 5.Panel:Rekabet Ortamında Başarılı Olmada İK'nın Rolü -Meteksan Savunma İK Müdürü Sinem Genç -Er-Bakır İK Müdürü Hüseyin Pakdoğan 15.40-16.40 Söyleşi: Hayko Cepkin 17.15-18.15 Söyleşi: Engin Altan Düzyatan

PANELLER

1. PANEL: Rekabet Stratejileri Demir Döküm YK Başkanı Christoph Grosser’ın sunumundan notlar: İnsan, hayatı boyunca en fazla 10 kritik karar alabilir ve bu kararlar o insanın hayatının dönüm noktalarını oluşturur. Amaca ulaşmak için net fikir ve vizyon sahibi olunmalıdır. Yaptığınız işe inanmalı, kararlı olmalı, hedefinize ulaşmak için net bir yol çizmeli, plan yapmalı ve bu yolda güçlü bir irade göstererek ilerlemelisiniz.

35-45 yaş arası, insan hayatının en üretken ve verimli çağıdır çünkü insan bu yaşa gelinceye kadar bilgisinin üzerine önemli ölçüde deneyim de eklemiştir. Hayatınızı planlayın. Bilinçli yaşayın. Planlama hedefleriniz hakkında tüm özel ve iş karar mercilerinizi sürekli olarak bilgilendirin. Mesleğini sevmeyen insanın başarılı olma şansı yoktur. Misyon, vizyon ve stratejiler daima uzun vadeli olmalı. Her zaman rakipten daha farklı, daha hızlı, daha insancıl ve daha hoşgörülü olunmalı.

Rakibiniz size eşit veya sizden daha zayıf ise onu kontrollü biçimde takip etmeli ve yaşaması için ona destek vermelisiniz çünkü bir gün gelip onun desteğine ihtiyaç duyabilirsiniz. Rakibiniz sizden daha güçlü ise onunla işbirliği yapmalısınız çünkü birlikten güç doğar. Rekabet sürekli antrenman gerektirir. Rakibinizi ne hafife alın, ne de gözünüzde büyütün. Mütevazı olun. Sabırlı olun. Sabır, başarının yarısıdır. Dengeli olun. Süreklilik çok önemlidir. Bu nedenle enerjinizi ekonomik kullanın. Doğru zamanda doğru yerde bulunmak çok önemlidir. Bunu yapmaya özen gösterin.

1. PANEL: Rekabet Stratejileri MİGROS Merkez Satış Grup Müdürü Cem Tunçay’ın sunumundan notlar: Rekabet; hep bir adım önde olma hırsıdır. Bir adım önde olmak için doğru kişilerle çalışmak gerekir. Hizmet sektöründe mücadele her sabah yeniden başlar. Başarı, müşteri için hergün yeni bir değer yaratmanın sonucunda gelir. Müşterilerinize ulaşmak için kapsamlı multi-kanal stratejileri geliştirin ve müşteri deneyimi yaratmaya odaklanın.

2. PANEL: Kriz ve Rekabet Politikaları Bigumigu.com kurucusu Yalçın Pembecioğlu’nun sunumundan notlar: Sorun; bilginin çok, zamanın az olmasıdır. Bu nedenle doğru bilginin insanlara ulaştırılması çok önemlidir. Rekabette başarı kazanmak için alışılagelmişe meydan okumak gerekir. Başarı elde etmek için yenileşim (inovasyon) şarttır.

2. PANEL: Kriz ve Rekabet Politikaları MST – Modern Stratejik Teknolojiler YK Başkanı ve Yönetim Danışmanı Serdar Tan’ın sunumundan notlar: “Geleceği tahmin etmenin en kolay yolu onu yaratmaktır.” Peter Ferdinand Drucker Kriz; kontrol edilemeyen durumdur. Krizin başlıca belirtisi; müşteri taleplerinin karşılanamamasıdır. Kriz durumlarında belirsizlik hakimdir ve genellikle eski plana sadık kalınarak hızlı dinamikler gözardı edilir ve bu genellikle istenmeyen sonuçlar doğurur.

Kriz durumunda; Herşeyden önce sakin olunmalı, Eldeki olanaklar iyi değerlendirilmeli, Kriz aşma planı yapılmalıdır.

Kriz yönetimi; belirsizliğin, kaosun yönetimidir. Krizin üstesinden gelmek için; Stratejik tutum belirlenmeli, Eylem planı yapılmalıdır.

Vazgeçilmez olmak için rekabetçi değer yaratmak gerekir. Açık sistemler çevreleriyle denge içindedir ve aslında içinde bulunduğumuz tüm sistemler açık sistemlerdir.

Kazan-kazan politikası her zaman, bir kazananın ve bir kaybedenin bulunduğu kazan-kaybet politikasından çok daha fazla işe yarar. Getirdiğinizden fazlasını götüremezsiniz ve mutlaka bir katma değer yaratmanız gerekir. Bilgi paylaşıldıkça büyür.

2. PANEL: Kriz ve Rekabet Politikaları Anadolu Ulaşım YK Başkanı Halil Erdoğmuş’un sunumundan notlar: Uzak Doğu felsefesinde kriz; “içinde fırsatlar barındıran tehlikeli durum” olarak tanımlanır. Kalıcı olmak istiyorsanız; uzun dönemli stratejiler planlamalısınız.

Farklı olmak adına attığınız adımları dikkatli atmalısınız Farklı olmak adına attığınız adımları dikkatli atmalısınız. Bunun karşılığında ödeyeceğiniz bedelleri ve katlanmanız gereken sonuçları düşünerek hareket etmelisiniz. Güven yaratmak en güvenilir sigortadır.

3. PANEL: Haksız ve Dürüst Rekabet Tesco Kipa Kategori Direktörü Ali Öztekin’in sunumundan notlar: Dürüst rekabet: EVERY LITTLE HELPS! Güleryüzlü çalışanlar: İNSANLARA, SİZE DAVRANILMASINI İSTEDİĞİNİZ GİBİ DAVRANIN! Müşterilerin istek ve ihtiyaçlarını doğru yorumlayın.

Meteksan İK Müdürü Sinem Genç’in sunumundan notlar: 5. PANEL: Rekabet Ortamında Başarılı Olmada İnsan Kaynaklarının (İK) Önemi Meteksan İK Müdürü Sinem Genç’in sunumundan notlar: İKY’de kritik olan; insan kaynağına önem vermek, onların ihtiyaçlarını anlamak, onları maliyet değil yatırım olarak değerlendirmektir. Empati; karşısındaki insanın duygusunu anlamaktır.

Bardağın yarısını dolu görmek, İNSANI anlayabilmek ve gerektiğinde destekleyip motive etmek; başarılı bir personel yönetimi için şarttır.

Çünkü çalışanın performansı yüksek ise organizasyonun performansı da yüksektir. Bu nedenle proaktif olmak; yani hem inisiyatif hem de sorumluluk almak, önceden önlem almak ve sonuç odaklı davranmak; günümüz yöneticilerinin sahip olması gereken en önemli niteliktir.

Organizasyonel amaçların ve bu amaçlara ulaşmak için gerekli stratejilerin belirlenmesi sürecine çalışanların da katılımının sağlanması; amaçların benimsenmesini kolaylaştırarak MOTİVASYONU artırır; dolayısıyla kuruma başarı getirir.

Bunlar yoksa performansınız tavan yapsa işe yaramaz! Uzun soluklu çalışanlar yaratmak için; AİDİYET DUYGUSU KURUM KÜLTÜRÜ ORTAK HEDEFLER ve ORTAK BAŞARILAR yaratmak şarttır. Bunlar yoksa performansınız tavan yapsa işe yaramaz!

Rekabette lider olabilmek için DEĞİŞİM ve YENİLİĞİN önemine inanmak şarttır!

5. PANEL: Rekabet Ortamında Başarılı Olmada İnsan Kaynaklarının (İK) Önemi ER-BAKIR İK Müdürü Hüseyin Pakdoğan’ın sunumundan notlar: Güleryüzlü çalışanlar yaratmak için; “Sosyal iş” anlayışı: Sosyal Sorumluluk ve Aktivite Klübü (SAK) Sosyal etkinlikler Öneri değerlendirme sistemi: Çalışanların tüm kararlara katılması

SÖYLEŞİLER

BEDÜK ile Söyleşi Kendinizi fazla önemsemeyin; önemli olan yaptıklarınızdır. Arkadaşlarınızla iş yapmayın; büyük ihtimalle dostluğunuz bozulur. Kendinizi asla gelişmiş ülkelerin insanlarından aşağı görmeyin. Onların adı “John”, bizim adımız “Can”; tek fark bu, inanın!

Hayatınızın bir yerinde mutlaka kendi işinizi yapın ama önce profesyonel yaşamın içinde en az 3-5 yıl, eğitimini aldığınız işi yapın! Ancak yaptığınız işin içini doldurduğunuzda ve UNIQUE (eşsiz, benzersiz, biricik, tek) olduğunuzda başarılı olabilirsiniz. Sadelik en zor şeydir: LESS is MORE…

Yaptığınız işi kimseye anlatmayın ki hevesinizi kırmasınlar! Anlamasanız da yeniliklere saygı duyun. Hayatta ilk amacınız; gece başınızı yastığa rahat koymak olmalıdır. En kötüsünü görmek her zaman iyidir!

Hayko Cepkin ile Söyleşi Kendini gerçekleştirmek adına, gerekiyorsa başkaldırabilmelisin.

Engin Altan Düzyatan ile Söyleşi İşini ciddiye almalı ve iyi yapmalısın ama... Aynı zamanda kendini fazla ciddiye almamalısın.

NE ANLADIM/ÖĞRENDİM?

Her insan değerlidir ama... Ancak değer katan insan fark yaratabilir. Her iş önemlidir. Her insan değerlidir ama... Ancak değer katan insan fark yaratabilir. İnsan, ancak kendini gerçekleştirebildiği ölçüde değer katabilir.

Ancak iyi yönetilen organizasyonlar başarılı olabilir. Ancak iyi yönetilen organizasyonlarda çalışan memnuniyetinden söz edilebilir.

Benim Notum İnsanın kendini gerçekleştirebildiği işi yapması, onun mutluluk nedenidir. Bu yüzden asıl olan başkalarının göğsümüze taktığı madalyalar değil, bizim o işe kattığımız değerdir  Sevgisiz yapılan her işin içi boştur  Başarmak herşeyden önce güçlü bir istek gerektirir.

Sevgi ve saygılarımla  Beni dinlediğiniz için hepinize çok teşekkür ederim  Sevgi ve saygılarımla 