KONULAR 1.Kanun ve Mevzuat 2.Kanunun Amacı 3.Kanundan Nasıl Faydalanacağı 4.Riskli Yapıların Tespiti 5.İtiraz ve Yıkım Süreci 6. Kanunun Sağladığı Finansal.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Advertisements

6306 sayılı Kanun Kanunun amacı: Afet riski altındaki alanlar ile bu alanlar dışındaki riskli yapıların bulunduğu arsa ve arazilerde, fen ve sanat norm.
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
Sermaye Piyasası Kurumları
KENTSEL DÖNÜŞÜM KÖSE & KÖSE HUKUK DANIŞMANLIK BÜROSU
METAB ENCÜMEN TOPLANTISI
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
İŞ SOHBETİ: DÜNYA VE TÜRKİYE’DEKİ SON EKONOMİK GELİŞMELERE BAKIŞ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI İş Dünyası Vakfı, İstanbul 30 Ocak 2009 T.C. MALİYE.
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
ORGANİZE SANAYİ BÖLGELERİNE SAĞLANAN DESTEK UNSURLARI
T.C. Maliye Bakanlığı Muhasebat Genel Müdürlüğü
İMAR , PLANLAMA ve KENTSEL DÖNÜŞÜM ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
T.C İÇİŞLERİ BAKANLIĞI HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ
Tanımlar Madde 2 - (1) Bu Kanunun uygulanmasında;
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
SERİ:IV NO:41 TEBLİĞİ NE DEĞİŞTİ?
AKSARAY ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
VAN İL DERNEKLER MÜDÜRLÜĞÜ
* Bağlı ve ilgili kuruluşlar hariç. Kamu kurum ve kuruluşlarına ait bina ve tesislerin inşa, güçlendirme, tadil ve esaslı onarımlarına ait, proje, yaklaşık.
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
YURTDIŞINDA OFİS-MAĞAZA AÇMA, İŞLETME VE MARKA TANITIM FAALİYETLERİNİN DESTEKLENMESİ (Tebliğ No: 2005/4)
TÜRKİYE’DE GAYRİMENKULLERİN VERGİLENDİRİLMESİ Vergi Bölümü Yöneticisi
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
2013 YILINDA UYGULANACAK YENİ YASAL DÜZENLEMELER
MEVZUAT DEĞERLENDİRMESİ
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
6306 SAYILI AFET RİSKİ ALTINDAKİ ALANLARIN DÖNÜŞTÜRÜLMESİ HAKKINDA KANUNUN UYGULAMA YÖNETMELİĞİ R.G
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
Yeni Bir Finansman Kaynağı “Sat ve Geri Kirala”
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Harcama Yetkilileri.
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI ( Tedavi Yardımları Şefliği) hacettepe.edu.tr 15 Ocak Ocak 2009.
6306 SAYILI KANUN KAPSAMINDA İLAN EDİLEN RİSKLİ ALANLAR
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
Kentsel dönüşüm nedir? Kentsel dönüşüm, kentteki sorunlu alanların belirlenip, sağlıklı ve de yaşanılabilir hale getirilmesi amacı ile yeniden yapma veya.
GENEL MAKRO EKONOMİK DEĞERLENDİRME VE 2009 YILI BÜTÇESİ HASAN BASRİ AKTAN MALİYE MÜSTEŞARI 30 Ocak 2009 – İSTANBUL T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AÇIK İHALE USULÜ İhale Ön Oluru Komisyon Teşekkülü İdari Şartname Sözleşme Taslağı Standart Formları Hazırlama Komisyonu Yaklaşık Maliyet Tespit Komisyonu.
KENTSEL DÖNÜŞÜM & UYGULAMALARI
Müracaat ve Şikayetler
ORDU ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ Altyapı ve Kentsel Dönüşüm Hizmetleri Şube Müdürlüğü FAALİYET ÖZETİ.
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
Kentsel Dönüşüm (6306 sayılı Kanun Uygulamaları) Hazırlayan
1 HEDEF 2023 KENTSEL DÖNÜŞÜMLE AFETLERE HAZIR TÜRKİYE.
“AFETLERE HAZIR TÜRKİYE”
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
DEVRE TATİL SÖZLEŞMESİ Bir yıldan uzun süre için kurulan ve tüketiciye bu süre zarfında birden fazla dönem için bir veya daha fazla sayıda Gecelik konaklama.
Tüketici kredisi nedir? Tüketim amacıyla satın alınan mal ve hizmetlerin finansmanını karşılamaya yönelik bir kredi şeklidir. Kredi ; mallarının bugün.
1 İhale Usulleri Arasından Çıkarılan Doğrudan Temin Yönteminin Usulsüzlük ve Yolsuzluk Riskine Etkisi Danışman : Başbakanlık Başmüfettişi R. Bülent TARHAN.
TARIM ARAZİLERİNİN KAMULAŞTIRMA BEDELLERİNİN TESPİTİ
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
HOŞGELDİNİZ.
ÖNEMLİ Insert client name
Sağlam Temeller İnşaa Eder
6740 SAYILI BİREYSEL EMEKLİLİK TASARRUF VE YATIRIM SİSTEMİ (BES) KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUNDA YER ALAN ÖNEMLİ DÜZENLEMELER.
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
FİNANSAL KİRALAMA İŞLEMİ VE MUHASEBE KAYDI
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ).
6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun ve Uygulamaları Kentsel Dönüşüm Tapu Dairesi Başkanlığı Hazırlayan Sabahattin.
KENTSEL DÖNÜŞÜM (6306 Sayılı Kanun Uygulamaları) Mustafa BAŞER Tapu Sicil Müdür Yrd. Uşak Tapu Müdürlüğü.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

KONULAR 1.Kanun ve Mevzuat 2.Kanunun Amacı 3.Kanundan Nasıl Faydalanacağı 4.Riskli Yapıların Tespiti 5.İtiraz ve Yıkım Süreci 6. Kanunun Sağladığı Finansal Destekler 7.Yıkım Sonrası Anlaşma 8. Riskli Alan

1.Kanun ve İlgili Mevzuat 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun (31.05.2012 tarih ve 28309 sayılı RG) Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliği (15.12.2012 tarih ve 28498 sayılı RG)

2. KANUNUN AMACI Kanun, afet riski altındaki alanlar ile riskli yapıların dönüşümünü sağlayarak, Ülke genelinde, sağlıklı, güvenli ve yaşanılabilir çevreler oluşturmak maksadıyla çıkarılmıştır. Afetler neticesinde bir daha can kaybı yaşanmaması ve şehirlerin sağlıklı ve güvenli yaşama çevrelerine dönüştürülmesi hedeflenmiştir.

3.KANUNUNDAN NASIL FAYDALANILIR? Malik Bakanlığımızca lisans verilen ve listesi Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın resmi internet sitesi ile www.kentseldonusum.gov.tr adresinde güncel olarak yayımlanan kurum veya kuruluşlara başvurarak 6306 sayılı kanun kapsamında yapısının riskli olup olmadığı hususunda rapor talep edecektir. Yapının riskli çıkması durumunda Kanun kapsamına girecektir.

4.Riskli Yapıların Tespiti

Riskli Yapı Tanımı Riskli Yapı 6306 sayılı Kanun’da “riskli alan içinde veya dışında olup ekonomik ömrünü tamamlamış olan ya da yıkılma veya ağır hasar görme riski taşıdığı ilmi ve teknik verilere dayanılarak tespit edilen yapı” olarak tanımlanmıştır.

Riskli Yapı Tespit Sürecindeki Paydaşlar RİSKLİ YAPI Yapı Malikleri Lisanslandırılmış Kurum Ve Kuruluşlar Çevre Ve Şehircilik İl Müdürlükleri Tapu Müdürlükleri - Belediyeler

Riskli Yapıların Tespit ve Bildirim Süreci Malik binasının risk durumunu tespit ettirmek için, tapu ve kimlik fotokopisi ile Bakanlıkça lisanslandırılmış kurum veya kuruluşa başvurur. Bina lisanslı kurum veya kuruluş tarafından incelenir ve hazırlanan tespit raporu 7 gün içinde İl Müdürlüğüne gönderilir. Aynı zamanda yapı ile ilgili inceleme ve sonuç bilgileri elektronik ortam üzerinden sisteme işlenir.

Riskli Yapıların Tespit ve Bildirim Süreci İnceleme sonucunda riskli bulunan yapılar 10 gün içinde tapu müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir. Yapılan inceleme ve bildirim elektronik ortam üzerinden sisteme işlenir. İlgili yönetmeliğe uygun olarak hazırlanmış raporlar kabul edilir ve sistem üzerinden de onaylanır. Rapor İl Müdürlüğü tarafından incelenir. 6306 sayılı Kanunda belirtilen yönetmeliğe göre eksik veya yanlış hazırlanmış olan raporlar düzeltilmesi için lisanslı firmaya iade edilir.

Riskli Yapıların Tespit ve Bildirim Süreci *İlgili tapu müdürlüğünce, söz konusu yapı ile ilgili olarak tapu kütüğüne riskli yapı belirtmesi işlenir ve durum hak sahiplerine tebliğ edilir. *Yapılan tebligat İl Müdürlüğüne de yazılı olarak bildirilir. Hak sahiplerine yapılacak olan tebligatta, yapının riskli olarak tespit edildiği, tebligat tarihinden itibaren 15 gün içinde riskli yapı tespitine karşı İl Müdürlüğüne itiraz edilebileceği , aksi taktirde tebligat tarihinden itibaren 60 günden az olmamak üzere idarece belirlenen süre içinde yapının yıktırılması gerektiği hususları yer alır. Tapu Müdürlüğü

İtiraz üzerine yeniden rapor tanzim edilmesi gereken haller ve raporun gerçeğe aykırı düzenlendiğinin tespit edilmesi halleri hariç olmak üzere, her yapı için sadece bir adet riskli yapı tespiti raporu düzenlenebilir.

5.İtiraz ve Yıkım Süreçleri

İtiraz Süreci Yapı Maliki Tapu tarafından yapılan tebligat tarihinden itibaren 15 gün içinde riskli yapı tespitine karşı malikler veya kanuni temsilcileri tarafından İl Müdürlüğüne dilekçe ile başvurulur. Teknik Heyet Teknik heyet tarafından riskli yapı tespit raporu tekrar incelenir, itirazın reddedilmesi halinde yapı riskli yapı olarak kesinleşmiş olur ve yıkım sürecine girilir. İl Md. ve Tapu Md. Yapılan inceleme sonucu itirazın kabul edilerek yapının risksiz bulunması halinde ise İl Müdürlüğünce tapu müdürlüğüne yazı yazılarak yapı üzerindeki riskli yapı belirtmesi kaldırılır.

Yıkım Süreci . Riskli olarak tespit edilen taşınmazın maliklerine 60 günden az olmamak üzere süre verilerek yapının yıktırılması istenir. Verilen süre içinde yapının yıktırılıp yıktırılmadığı İl Müdürlüğünce kontrol edilir ve yapı yıktırılmamış ise yapının idari makamlarca yıktırılacağı belirtilerek 30 günden az olmak üzere ek süre verilir.

Yıkım Süreci . Verilen süreler içinde maliklerce yıktırılmayan riskli yapıların tahliyesi ve yıktırma işlemleri mahalli idarelerin iştirakiyle mülki amirler tarafından yaptırılır. Yukarıda belirtilen usullerle yıktırılmadığı tespit edilen riskli yapılar Bakanlıkça yazılı olarak İdareye bildirilir. Buna rağmen yıkılmayan yapılar Bakanlıkça yıktırılır.

6.KENTSEL DÖNÜŞÜM YASASINDAN YARARLANANLAR İÇİN FİNANSAL DESTEKLER 1- Tespit Kredisi 2-Yıkım Kredisi 3-Konut ve İşyeri Kredisi 4- Kira Yardımı 5- Diğer İmkanlar

1- Tespit Kredileri Açılan kredi peşin olarak Özel Hesaptan hak sahibinin hesabına aktarılır. Kredi tutarının hak sahibinin hesabına aktarıldığı tarihten itibaren 3 ay içerisinde tespitin yaptırılması ve Bakanlığa gönderilmesi zorunludur. Kredinin geri ödeme süresi 24 ay (2 yıl) dır.

2- Yıkım Kredileri Verilecek kredinin miktarı, Bakanlık tarafından yayımlanan “Mimarlık Ve Mühendislik Hizmet Bedellerinin Hesabında Kullanılacak Yapı Yaklaşık Birim Maliyetleri Hakkında Tebliğ” uyarınca belirlenecek yapı yaklaşık maliyetinin %1 ini, tebliğde öngörülmeyen yapı sınıfları için ise yapı keşif bedelinin %1 ini geçemez.

2- Yıkım Kredileri Açılan kredi peşin olarak Özel Hesaptan hak sahibinin hesabına aktarılır. Kredi tutarının hak sahibinin hesabına aktarıldığı tarihten itibaren 6 ay içerisinde yıkım işleminin yaptırılarak enkazının kaldırılması ve Bakanlığa bilgi verilmesi zorunludur. Kredinin geri ödeme süresi 24 ay (2 yıl) dır.

3- Konut ve İşyeri Kredileri Anlaşma ile tahliye edilen Yıktırılan veya Kamulaştırılan yapıların maliklerine ve malik olmasalar bile bu yapılarda kiracı veya sınırlı aynî hak sahibi olarak en az bir yıldır ikamet ettiği veya bunlarda işyeri bulunduğu tespit edilenlerden konutunu ve işyerini kendi imkânları ile yapmak veya edinmek isteyenlere Bakanlıkça özel hesaptan kredi verilebilir.

3- Konut ve İşyeri Kredileri Kredi açılabilmesi için, açılacak kredi azami miktarları ile kredinin tahsis öncelikleri; özel hesabın finansman durumu, proje büyüklüğü, inşaat maliyetleri, inşaatların bulunduğu bölgeler dikkate alınarak her yıl Bakanlıkça belirlenir ve ilan edilir.

3- Konut ve İşyeri Kredileri Konutunu veya işyerini kendi imkânları ile yapmak isteyenlere açılan kredinin %25 peşin olarak, geri kalanı da üç eşit taksitte inşaatın ilerleme oranı dikkate alınarak, Özel Hesaptan hak sahibinin hesabına aktarılır. Bağımsız bölüm başına en fazla 100.000 TL kredi kullanılabilir. Birden fazla konutu veya işyeri olanlar adına faiz desteği sağlanacak toplam kredi tutarı 500.000 TL’yi geçemez Kredi geri ödemeleri, 2 yıl anapara geri ödemesiz ve 10yıl vadeli olarak gerçekleşecektir. İş yeri için 7 yıl vadeli olarak gerçekleşecektir

4- Kira Yardımı Anlaşma ile tahliye edilen, yıktırılan veya kamulaştırılan binaların; malikleri, kiracıları ve sınırlı ayni hak sahibi olarak bu binaları kullananlar Kanun kapsamında yapılacak yardım ve desteklerden faydalanabilir. ! Kira yardımında geri ödeme yoktur

MALİKLER İÇİN KAÇ AY VE NE KADAR KİRA YARDIMI YAPILACAK? Kastamonu ili için azami 450,00 TL Azami Süre:18 aydır İlk 5 aylık kısmı taşınma masrafı olarak peşin ödenebilir KİRACILARA KAÇ AY VE NE KADAR KİRA YARDIMI YAPILACAK? Kiracılara taşınma masrafları dikkate alınarak bir defaya mahsus olmak üzere kira yardımı yapılır. Kastamonu ili için 900,00 TL

! Aynı kişiye hem kira yardımı ve hem de faiz desteği yapılamaz.

YENİ KONUTU KENDİ İMKANLARI İLE YAPMAK İSTEYENLER İÇİN KREDİ DIŞINDA DİĞER KOLAYLIKLAR 6306 sayılı Kanun uyarınca, yapılacak olan işlem, sözleşme, devir ve tesciller ile uygulamalar, noter harcı, tapu harcı, belediyelerce alınan harçlar, damga vergisi, veraset ve intikal vergisi, döner sermaye ücreti ve diğer ücretlerden muaftır. Ayrıca kullandırılan krediler sebebiyle lehe alınacak paralardan da banka ve sigorta muameleleri vergisi alınmaz.

Kastamonu’da Kentsel Dönüşüm

7.Yıkım Sonrası Maliklerin Anlaşması

Bu kapsamda, üzerindeki riskli yapının yıkılmasından sonra arsa haline gelen taşınmazlarda; Parsellerin tevhit edilmesine, Münferit veya birleştirilerek veya imar adası bazında uygulama yapılmasına, Yeniden bina yaptırılmasına, Payların satışına, Kat karşılığı veya hasılat paylaşımı ve diğer usuller ile yeniden değerlendirilmesine, esas karar alınmak üzere, yöneticinin veya denetçinin veya kat maliklerinin üçte birinin istemi üzerine, noter vasıtası ile yapılacak tebligat ile kat malikleri kurulu toplantıya çağrılır ; DEĞERLEME

Bu toplantıda yürütülecek uygulamalar konusunda bütün maliklerce oybirliği ile anlaşma sağlanamaması halinde, öncelikle riskli yapının değeri, Sermaye Piyasası Kuruluna kayıtlı olarak faaliyet gösteren lisanslı değerleme kuruluşlarına tespit ettirilir ve bu değer gözetilerek oybirliği ile anlaşmaya çalışılır. DEĞERLEME Necmettin Aslantürk

DEĞERLEME ANLAŞMANIN SAGLANAMADIGI DURUMDA; Oybirliği ile anlaşma sağlanamaması durumunda, yapılacak uygulamaya sahip oldukları hisseleri oranında paydaşların en az üçte iki çoğunluğu ile karar verilir. Bu karar tutanağa bağlanır ve toplantıda bulunan bütün kat maliklerince imzalanır. 1/3 2/3

En az üçte iki çoğunluk ile alınan karar, karara katılmayanlara ve kat malikleri kurulu toplantısına iştirak etmeyenlere noter vasıtasıyla tebliğ edilir ve bu tebliğde, on beş gün içinde bu kararın kabul edilmemesi halinde bağımsız bölümlerine ilişkin arsa paylarının, Bakanlıkça tespit edilecek rayiç değerden az olmamak üzere anlaşma sağlayan diğer paydaşlara açık artırma usulü ile satılacağı, bu suretle paydaşlara satış gerçekleştirilemediği takdirde, bu paylar, Bakanlıkça satın alınacak ve 2/3 çoğunluk ile alınan karar uyarınca değerlendirilecektir.. DEĞERLEME

6306 sayılı Kanun kapsamında tesis edilen idari işlemlere karşı dava açılabilir ancak bu davalarda yürütmeyi durdurma kararı verilemez.

8.Riskli Alan RİSKLİ ALANLAR NASIL BELİRLENİR? Riskli alanlar, zemin yapısı ya da üzerindeki yapılaşma sebebiyle can ve mal kaybına yol açma riski taşıyan alanlardır. Riskli alanlar Bakanlar Kurulu Kararı ile belirlenir. Bakanlar Kurulu Kararı alınabilmesi için hazırlanacak teknik raporun Bakanlığımızca uygun görülmesi ve Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı’nın görüşünün alınması gerekmektedir

Riskli Alanların belirlenmesinde Belediyelere büyük iş düşmektedir Riskli Alanların belirlenmesinde Belediyelere büyük iş düşmektedir.Çünkü; kendi yetki sınırları içerisinde Risk taşıyan alanların tespitinde ve önerilmesinde bilgi ve doküman bakımından daha geniş bir bilgi birikimine sahiptirler. Riskli Alan önerisinin Bakanlar Kararı ile kabul edilmesinin akabinde Resmi Gazete’de ilan edilir.

Bursa, Osmangazi İlçesi, Soğanlı mahallesi sınırları içerisinde yer alan ve aşağıdaki haritada sınırları gösterilen alan Bakanlığımızın 22/07/2013 tarih ve 4350 sayılı yazısı üzerine, 6306 sayılı Afet Riskli Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun 2nci maddesine göre, Bakanlar Kurulu’nca 13/08/2013 tarihinde “riskli alan “ilan edilerek, 06/09/2013 tarih ve 28757 sayılı Resmi Gazetede yayımlanmıştır.

Proje alanı: Bursa kent merkezinin kuzey-batısında, Botanik Park’ın güneyinde, doğu-batı aksında; Köstem Sokak ile 1. Çapa Sokak arasında ve güneyde ise 4. Tabak ile sınırlandırılan alanı kapsamaktadır. Riskli alan yaklaşık 6,75 ha büyüklüğünde olup 246 yapı ve 833 bağımsız birim barındırmaktadır. Bu alanda 2 Hizmet Binası, 4 işyeri, 37 karma bina ve 203 konut bulunmaktadır. -Yapıların yaklaşık %29’u iyi, %58’i orta, %11’2 de kötü kalite yapılardır. -Yapıların yaklaşık %94’ü betonarme, %5’i de yığma yapılardır. -Yapıların yaklaşık %3’ü tek katlı, %24’ü iki katlı,%45’i üç katlı, %19’u da dört katlıdır. Bununla birlikte alanda 6 ve 8 katlı yapılarda bulunmaktadır.

RİSKLİ ALAN İÇERİSİNDE KALAN RİSKSİZ BİNALARIN DURUMU NE OLACAK? Riskli alanda risksiz bina bulunması hâlinde, bu binalar uygulama dışı tutulabilecektir. Böyle bir durumda, risksiz binanın bulunduğu alan ayrılabilecek, ayırma imkânı yok ise maliklerin anlaşması hâlinde binanın hâlihazır durumu korunabilecektir. Ancak, uygulama bütünlüğü bakımından gerekmesi hâlinde, risksiz binalar, malikleri ile yapılacak anlaşmalar çerçevesinde yıkılabilecektir.

HER TÜRLÜ SORUNUZ İÇİN…ALO 181 HATTI

KASTAMONU ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İletişim Engin ÖZTÜRK(Şube Müdürü): 0 366 215 23 70/403 Giray ÇARDAK(İnş.Müh.): 0366 215 23 70/401 Ali ARIK(İnş.Müh.): 0366 215 23 70/401 KASTAMONU ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ

KASTAMONU ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK TEŞEKKÜR EDERİZ… KASTAMONU ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ