T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

MODÜL 4 Organizasyon.
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
24 Kalite yönetimi.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
 KALİTE YÖNETİM BİRİMİ  Mart ayında düzenlenen dış denetim sonucu Müdürlüğümüz çalışmalarının ISO Kalite Standartlarına uygunluğu bir kez daha.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
Süreç Yönetimi.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
KAVRAMLAR.
TKY UYGULAMASI.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Hemşirelik Kayıtları Planlama aşamasında hemşirelik girişimleri saptanırken, bunlardan kimlerin, hangi işlevlerden sorumlu olacağı ve ne zaman yerine.
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Sema AYDEMİR İl Performans ve Kalite Koordinatörlüğü

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE YAPISAL ÖZELLİKLER KÜMESİNİN ŞARTLARI YERİNE GETİRME DERECESİDİR, (ISO 9000:2000) TEMELDİR, KULLANIMA UYGUNLUKTUR, (JURAN) ŞARTLARA UYGUNLUKTUR, (CROSBY) İHTİYAÇLARIN KARŞILANABİLME ORANIDIR. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE MÜŞTERİ MEMNUNİYETİDİR. İSTENEN ÖZELLİKLERE ; İLK DEFADA, ZAMANINDA, HER DEFASINDA, UYMAKTIR. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SAĞLIK HİZMETLERİNDE KALİTE Klasik görüş kaliteyi, sağlık hizmetleri sisteminin çeşitli öğelerinin, standartlara uygunluk ya da mükemmellik derecesi olarak tanımlanmaktadır. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ SONAZZURA’YA GÖRE KALİTE, Hastanın mümkün olabilecek en iyi fonksiyonel ve psikososyal iyileşmesini sağlayan teknik ve bilimsel olanaklarla, iyi insan ilişkilerinin bir araya konmasıdır. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ AMERİKA SAĞLIK ÖRGÜTLERİ AKREDİTASYON KOMİTESİ’NE GÖRE, Günün bilgileri ışığında verilen bakımın, Hastalardan istenen sonuçların alınmasını arttırma ve Muhtemel istenmeyen sonuçları azaltma derecesidir. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DONABEDİAN’a göre ise, Sağlık konusunda kalite, tamamen açıklanması güç belki de imkansız olan bir kavramdır. Sağlık hizmetlerinin yedi özelliği kaliteyi belirlemektedir. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Bu özellikler; Etkinlik : Sağlık durumunu yükseltebilecek en iyi bakımı sağlayabilme derecesidir. Etkililik : Sağlık durumunda sağlanabilir iyileştirmeyi gerçekleştirme derecesidir. Verimlilik : Sağlıkta ulaşılabilir ilerlemeleri azaltmaksızın bakım maliyetini düşürme yeteneği. Optimallik : Maliyet ve yararlar arasında en iyi dengenin sağlanması. Kabul edilebilirlik : Hasta-hekim ilişkileri, kolay hizmet kullanabilme, bakım maliyeti vb. açılardan hastanın tercihlerine ve isteklerine uygunluk. Meşruluk : Yasal ve etik olarak yapılan işlemlerin kabul edilebilir olması. Eşitlik : Yardıma ihtiyacı olan herkesin aynı koşullarda yardım alabilmesi. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Bu koşullarda sağlık hizmetlerinin sunumunda kaliteyi; Uluslararası geçerliliği olan göstergelerdeki standartlara uygun tanı-tedavi-bakım hizmetlerinin yanısıra Tüm hizmet süreçlerinde hastaların beklenti ve ihtiyaçlarının tam olarak karşılanması olarak tanımlayabiliriz. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ NEDİR? Kalite: Yapısal özellikler kümesinin şartları yerine getirme derecesi Sistem: Birbiriyle ilgili veya etkileşimli elemanların kümesi Yönetim sistemi: Politika ve hedeflerin oluşturulması ve bu hedeflere ulaşılması için sistem Kalite yönetim sistemi: Kaliteyle ilgili, organizasyonu yönlendiren ve kontrol eden yönetim sistemi BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Kuruluşlara sağladığı yararlar: Kuruluşta kalite anlayışının gelişimini, Karın, verimliliğin ve pazar payının artmasını, Etkin bir yönetim, Maliyetin azalmasını, Çalışanların tatminini, Kuruluş içi iletişimde iyileşmeyi, Tüm faaliyetlerde geniş izleme ve kontrol, Tedavi hizmetlerinde tekrarların azaltılmasını, Müşteri şikayetinin azalması, memnuniyetin artmasını sağlar, BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE PLANLAMASI Kalite hedeflerinin saptanmasına odaklanan, gerekli çalıştırma proseslerini ve kalite hedeflerini yerine getirmek için ilgili kaynakları belirleyen kalite yönetiminin parçası. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE İYİLEŞTİRME Kalite yönetiminin, kalite şartlarının yerine getirilmesi yeteneğini arttırmaya odaklanan bir parçası. Şartlar; etkinlik, verimlilik veya izlenebilirlilik gibi her unsur ile ilgilendirilebilir. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ETKİNLİK Planlanmış faaliyetlerin gerçekleştirilmesi ve planlanmış sonuçların elde edilme derecesi. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ VERİMLİLİK Elde edilen sonuç ile kullanılan kaynak arasındaki ilişki. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ PROSES Girdileri çıktı haline getiren birbirleriyle ilgili ve etkileşimli faaliyetler takımı. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ÜRÜN Bir prosesin sonucu. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Ürün Türleri Genel olarak kabul edilen dört ayrı ürün türü vardır. a) Donanım b) Yazılım c) Hizmetler d) İşlenmiş Maddeler BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ MÜŞTERİ Bir ürünü kabul eden (alan) kuruluş veya kişi. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Müşterinin şartlarının yerine getirildiğinin, müşteri tarafından hissedildiği tatmin derecesi. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE VE VERİMLİLİK ÖNLEM AL PLANLA Kaliteli ve daha verimli üretim ancak standardizasyon ve sürekli kaynak iyileştirilmesi (makina, teçhizat, insan, prosedür, sorumluluk ve yetkiler, iyileştirme faaliyetleri, hedefler v.b.) ile mümkün olabilir. KONTROL ET UYGULA O HALDE STRATEJİMİZ ; HATA KAYNAKLARINI ORTADAN KALDIRMAK SURETİYLE DAHA VERİMLİ VE KALİTELİ HİZMET ÜRETMEK OLMALIDIR. 25 BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Sürekli Kalite İyileştirmenin Temel İlkeleri Yönetimin liderliği Hasta odaklılık Sürekli gelişim Süreçlerin yönetimi ve sürekli iyileştirilmesi Sürekli eğitim BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Sürekli Kalite İyileştirmenin Temel İlkeleri Katılımcı yönetim Kurum kültürü Tam katılım İnsan faktörü ve birey kalitesine verilen önem Hataları ve olası riskleri önlemeye dönük yaklaşım BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması Aşamaları BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması Aşamaları Üst yönetim ve liderlerin bu felsefeye inanması, görüş birliği ve kararlılığı Bu kararlılığın amaç, politikalara ve hedeflere dönüştürülmesi (vizyon, misyon, stratejiler vb.) Mevcut durumun tespiti ve kaynakların gözden geçirilmesi (tesis, kadrolar, eğitim vb.) Süreçlerin tasarımı ve iş akışlarının oluşturulması BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması Aşamaları Üst yönetim ve liderlerin kalite yönetimi ve hasta güvenliği konusundaki sorumluluklarının belirlenmesi Süreçlerin, birimlerin, kadroların organizasyonu Eğitimlerin planlanması Çalışma gruplarının ve görevlerinin belirlenmesi (Kalite departmanı, kalite konseyi, komiteler) BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Kalite Yönetim Sisteminin Kurulması Aşamaları Doküman sisteminin oluşturulması Denetim kadrolarının oluşturulması ve denetim sürecinin tasarlanması Sürekli iyileştirme programının oluşturulması Hastane planlarının oluşturulması Tıbbi cihaz yönetim sisteminin oluşturulması Sistemin kurulması, kontrol edilmesi ve iyileştirilmesi BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

KALİTE BİRİMİ FAALİYETLERİ Müdürlüğümüzde Kalite Yönetim Sistemi Kurulması ve Geliştirilmesine Yönelik Çalışmalarımız; Yataklı Tedavi Kurumlarına Yönelik Çalışmalarımız; BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Müdürlüğümüzde Kalite Yönetim Sistemi Kurulması ve Geliştirilmesine Yönelik Çalışmalarımız BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ YAPILAN ÇALIŞMALAR Temmuz 2006 tarihinde ISO 9001 çalışmalarına başlandı. Mevcut durum analizi yapıldı. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Kurumun sektör ve faaliyet durumu standartın gereklerine göre yorumlandı. Atıfta bulunulan yasal, mevzuat şartlar tespit edildi. Süreçler ve KYS kapsamı belirlendi. Proje planı oluşturuldu. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi Temel Eğitimi alındı. KYS genel prosedür listesi oluşturuldu. Dış Prosesler tespit edildi. Dış kaynaklı dokümanlar tespit edildi, listelendi. Destek dokuman listesi oluşturuldu, güncel olarak takibine başlandı. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Kalite Ekipleri oluşturuldu. Dokümantasyon Eğitimi alındı. Dokümantasyon tipleri tespit edildi. Doküman formatları belirlendi. Doküman kodlamaları belirlendi Süreçlerin dokümante edilmesine başlandı. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Hazırlanan Prosedürler Ruhsat/Açılış/Onay Prosedürü Dış Denetim Prosedürü Veri Toplama ve Analiz Prosedürü Koruyucu Hekimlik Hizmetlerini Destek Prosedürü Eğitim Prosedürü Organizasyon Prosedürü Planlama Prosedürü Satınalma Prosedürü Ambar/Ayniyat Prosedürü Personel Prosedürü BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Kalite Yönetim Sistemi Kapsamındaki Zorunlu Prosedürler oluşturuldu. Dokümanların Kontrolü Prosedürü Kayıtların Kontrolü Prosedürü İç Denetim Prosedürü Yönetimin Sorumluluğu Prosedürü Düzeltici Önleyici Faaliyet Prosedürü Uygun Olmayan Ürün ve Hizmet Kontrolü BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Çalışma Talimatları Bakım – Onarım Talimatı Kurum Hekimi Çalışma Talimatı Santral Çalışma Talimatı Arşiv Çalışma Talimatı Evrak Kayıt Çalışma Talimatı Giriş Kontrol Talimatı BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Çalışma Talimatları Belirleme ve İzlenebilirlik Talimatı Depolama Talimatı Öneri Sistemi Talimatı Şikayet ve İtiraz Dilekçesi Kabul ve Takip Talimatı KİT Komisyonu Toplama Talimatı Sevk İşlemleri Talimatı Sosyal Destek Çalışmaları Talimatı Diğerleri BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Kalite sistem dokümantasyonunda yer alan kalite planları ile ilgili taslak çalışmalar yapıldı, kalite kriterlerinin belirlenmesi adına konu başlıkları oluşturuldu. Süreçler kapsamında kalite hedefleri taslak olarak tespit edildi. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Müdürlüğümüzün organizasyon yapısı ile ilgili çalışmalara başlandı. Görev tanımları, sorumluluk yetkilerin belirlenmesi için birimlerle koordinasyon oluşturuldu. Taslak görev tanımları oluşturulmaya başlandı. Müdürlüğümüzün organizasyon şeması oluşturuldu. Vekalet matrisleri oluşturuldu. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ 2007 yılı ilk yarıyılı için eğitim planı oluşturuldu. İç tetkikçi eğitimleri alındı. Satın alma, tedarikçi değerlendirme ve depolama ile ilgili dokümantasyon çalışmalarına başlandı. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Çalışan memnuniyeti ve hizmet alanların memnuniyetine yönelik olarak anket çalışmalarına başlandı. Düzeltici ve önleyici faaliyetlerin uygulanmasına yönelik eğitimler verilerek uygulama aşamasına geçildi. Misyon – Vizyon ve kalite politikasını revize etmek üzere çalışanlarımıza form dağıtılarak görüş alındı. Motivasyon eğitimi yapıldı. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ YAPILMASI GEREKENLER Tüm çalışanların katılımının sağlanması Kalite sistem dokümantasyonunda yer alan prosedürler, talimatlar, kalite planlarının yayına hazır hale getirilmesi Dokümanların yayınlanması Eğitimlerin verilmesi BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Kalite yönetim sistemi genel gerekliliklerin yönelik uygulamaların tüm çalışanların katılımıyla tam olarak devreye alınması DÖF uygulaması Eğitimlerin plana uygun bir şekilde ve kayıtları tutulmak suretiyle verilmesi BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Kalite hedeflerinin genelleştirilerek tüm çalışanlar tarafından bilinip buna uygun çalışılması Misyon – Vizyon –Kalite Politikasının tüm çalışanlar tarafından bilinmesi Kalite çemberleri uygulamasının yapılması BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Panoların kurulması Öneri ve Şikayet kutularının kurulması Belirleme ve izlenebilirlik ile ilgili esasların belirlenmesi Kalibrasyonların yaptırılması Tedarikçilerin değerlendirilmesi Giriş kontrol uygulamasının devreye alınması BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Afet yönetimine uygun olarak eksikliklerin giderilmesi Verilerin Analizi Süreç Şemasının hazırlanması Proses Etkileşim Tablosunun hazırlanması KEK’in yayınlanması Veri analizi İç Denetim Yönetimin Gözden Geçirmesi BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ MİSYONUMUZ; Kurumumuz, Çalışanlarına Mutlu, Huzurlu ve Rahat Bir Çalışma Ortamı Sağlayan, Toplumun Sağlıklı Olmasını Esas Alan, Kaliteli, En Yüksek Teknolojiyi Kullanan, Sağlık Hizmeti Organizasyonunu Yapan, Yenilikçi ve Değişime Açık Yönetim Anlayışına Sahiptir. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ VİZYONUMUZ; Ülkemizde, Sağlık Politikalarının Oluşturulmasında Projeler Üretip, Sağlık Düzeyi Ölçütlerini Gelişmiş Ülkeler Seviyesinin Üstüne Çıkarmaktır. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ DEĞERLERİMİZ; Sağlık Hizmetlerinin Ekip İşi İle Olması Gerektiğine İnanıyoruz. Bilginin Paylaşıldıkça Çoğalacağına İnanıyoruz. Çalışanlarımızın Motivasyonu Sağlandığında, Hizmet Alanın Memnuniyetinin Artacağına İnanıyoruz. Kurumlar Arası İşbirliğinin Gerekliliğine İnanıyoruz. Sevgi ve Güler Yüzün Gücüne İnanıyoruz. Sağlıklı Toplumun Hızlı Gelişeceğine İnanıyoruz. Sağlıklı Toplumun Sağlıklı Bireylerle Oluşabileceğine İnanıyoruz. SAĞLIKLI TOPLUMUN SAĞLIKLI ÇOCUKLARLA OLUŞABİLECEĞİ BİLİNCİYLE ÇOCUK SAĞLIĞINA ÖZEN GÖSTERİLMESİ GEREKTİĞİNE İNANIYORUZ. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

Yataklı Tedavi Kurumlarına Yönelik Çalışmalarımız BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Sağlık Bakanlığı tarafından hazırlanan “Yataklı Tedavi Kurumları İç Hizmet Yönergesi” uyarınca ilimizde bulunan tüm yataklı tedavi kurumlarında Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları başlatılmıştır. Yönerge doğrultusunda kurumlarımız Kalite Yönetimi İç Hizmet Yönergelerini hazırlamışlar ve Müdürlüğümüz tarafından “Temel Kriterler Değerlendirme Çalışmaları” yapılmıştır. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ “Yataklı Tedavi Kurumları Kalite Yönetimi Hizmet Yönergesinde ” yapılan değişiklik sonucunda kurumlarımızın kalite iç hizmet yönergeleri incelenerek uygun bulunanlar onaylanmış, diğerleri için gerekli açıklamalar yapılarak ilgili hastanelere bildirilmiştir. Toplam 20 Yataklı Tedavi Kurumu, 2 Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi’nin İç Hizmet Yönergesi onaylanmıştır. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ 2005 Yılında “Sağlık Bakanlığı Yataklı Tedavi Kurumları Kurumsal Kaliteyi Geliştirme ve Performans Değerlendirme Yönergesi” doğrultusunda “Temel Kriterler Değerlendirme” çalışmaları Yataklı Tedavi Hizmetleri Şubesi ile birlikte yapılmıştır. Değerlendirme sonuçları ve ilgili raporlar İl İdare Kurulu’nun onayına sunulmuş ve onay alındıktan sonra değerlendirme sonuçları ile ilgili raporlar hazırlanarak kurumlara bilgi verilmiştir. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Kurumsal Kaliteyi Geliştirme ve Performans Değerlendirme Yönergesi’ne Göre Yapılan Değerlendirme Sonuçları BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Kurumların Kalite Yönetim Temsilcileri ile düzenli olarak “Bilgilendirme ve Bilgi Paylaşımı Toplantıları” yapılmaktadır. Kurumların üst yönetimlerine (başhekim, başhemşire, hastane müdürü ve kalite yönetim temsilcisi) “Kalite Yönetim Sistemleri ve Akreditasyon” konulu eğitim toplantısı yapılmıştır. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ 01.07.2006 tarihinden geçerli olmak üzere “Sağlık Bakanlığına Bağlı Sağlık Kurum Ve Kuruluşlarında Kaliteyi Geliştirme ve Performans Değerlendirme Yönergesi” yürürlüğe girmiştir. Bu Yönerge ile ilgili olarak kurumlarımızın Kalite Yönetim Temsilcileri ile bilgilendirme toplantısı yapılmıştır. Yönerge ile ilgili olarak Sağlık Grup Başkanları ve Sağlık Ocakları Sorumlu Hekim Toplantılarında bilgi verilmiştir. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Müdürlüğümüz öncülüğünde Hastanelerimiz Kalite Temsilcileri’nden “Dokümantasyon Çalışma Grubu” oluşturuldu ve çalışmalarına başladı. 2007 Yılı 2. Döneminde uygulanacak olan “Kurum Alt Yapı Değerlendirme” çalışmasına Yataklı Tedavi Hizmetleri Şubesi ile birlikte başlanmıştır. BURSA İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ

T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜR EDERİM…