FECRİ MASKAN maskan_1907@hotmail.com ETKİN ÖĞRENME FECRİ MASKAN maskan_1907@hotmail.com.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
TED ANTALYA KOLEJİ PDR SERVİSİ
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
ÖRNEK OLAY.
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
ROL OYNAMA.
Problem Çözme Süreci.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Problem Çözme Becerileri
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
YEŞİM KULA ÖMER MART İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMENİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMAK NEDİR?
Doğru Çalışma Yöntemleri
ETKİLİ TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ VE SINAV ANI STRATEJİLERİ
KAYGI VE TEST EDİLME KAYGISI
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ
DERS PROGRAMI OLUŞTURMA
BAŞARININ SIRLARI.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
En fazla ödül kazanmış olan İngilizce Dil Eğitimi Programı.
SINAV KAYGISI. SINAV KAYGISI NEDİR? Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan Sınav kaygısı,sınav öncesinde başlayan farklı,fiziksel ve psikolojik tepkilerle.
ETKİLİ ÖĞRENME YÖNTEMLERİ Mehmet Zakir Ekni Anadolu Lisesi
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
NASIL ÖĞRENİYORUZ.
Probleme Dayalı Öğrenme
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
REHBERLİK SERVİSİ.
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ. ETKİLİ OKUMA BECERİLERİ  Okurken anlamayı kontrol etmek Metin hakkında soru sormak ve cevaplamak Yüksek sesle okumak.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”. Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders.
BE BEP NEDİR ?.
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Okul Psikolojik Danışmanı ve Rehber Öğretmen
Sağlık Bilimleri Fakültesi
MALAZGİRT MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
Sunum transkripti:

FECRİ MASKAN maskan_1907@hotmail.com ETKİN ÖĞRENME FECRİ MASKAN maskan_1907@hotmail.com

ÖĞRENME: Öğrenme bilgiyi algılama,kaydetme,hatırlama ve kullanma sürecidir. Etkin öğrenme: ise bireyin bilgiyi algılamasında öğrenmesinde ve kullanmasında aktif olduğu bir süreçtir. Etkin öğrenme bir diğer adıyla deneysel öğrenme aynı zamanda yaparak öğrenme anlamına da gelmektedir.

Edison etkin öğrenmeyi şöyle tanımlıyor: Etkin öğrenme yapılan etkinliklere öğrencinin katılımını ve yaptığı etkinlikler hakkında düşünmesini sağlayan bir öğrenme biçimi olarak tanımlıyor. Bir çok etkinliği içeren etkin öğrenmenin çok çeşitli uygulama biçimleri vardır: Bunlar ,tartışma yöntemleri Düşün-eşleş-paylaş yöntemi Kısa yazılar yazdırma Soru sormaya dayalı öğrenme Beyin fırtınası(Bilim ve Teknik sayı 347) vb.yöntemlerdir.

Başarılı olmak için çok çalışmak tek başına yeterli olmayabilir Etrafımızda, çok çalıştıkları halde etkili ders çalışma yöntemlerini kullanamama nedeniyle başarısız olmaktan yakınan çok sayıda öğrenci vardır.

Etkin öğrenmenin olabilmesi için şu koşulların yerine getirilmesi gerekir Deneysel öğrenme, Görme,duyma ve yapma, Çoklu ortam, İşbirliği, Olumlu güdüleme, Düşük stres, Ve eğlenceli bir ortamın olması gerekir.

Etkin öğrenme sağlamak amacı ile sınıfta uygulanabilecek diğer yöntemlerden bazıları şöyle sıralanabilir: İyi tasarlanmış sorularla yapılandırılmış grup tartışmalarının yapılması, Yapılandırılmamış grup tartışmalarının yapılması,

Öğrencilerin soruları ile dersin akışının belirlendiği tartışma yönteminin uygulanması, Öğrencilerin bireysel ya da grup olarak sunumlar yapması,yani sınıfta konu uzmanlarının oluşması bu sayede tartışmaların renklenmesi, Öğrenilenlerin bir projeye ya da soruna uygulanması,böylece öğrencilerin daha geniş kapsamda düşünmeyi öğrenmesi, Şiir ya da fotoğrafların incelenmesi ve bir sorun üzerinde düşünülmesi şeklinde sıralanılabilir.

Etkin öğrenmede öğretmenin rolü: Öğretmen ne öğreteceğini ve nasıl öğreteceğinin bilincinde olmalıdır Yaratıcılığını kullanarak gerekli öğretim yöntemlerini iyi belirlemelidir Kullanılan öğretim tekniklerinin uygun olması öğrenme öğretme sürecinde bir zorunluluktur,öğretmen bunun bilincinde olmalıdır

Eğitim ve öğretimin verimli olabilmesi için planlamayı iyi yapmalıdır Öğretmen sınıfta rehber ve yol gösterici rolünü üstlenmelidir Derse başlarken öğrenciyi etkin hale getirmelidir Öğretmen öğrencilerin öğrendiklerini kalıcı hale getirmek için etkin öğrenme stratejilerini kullanmalıdır

Motivasyon ve Öğrenme tutumları: 1. Tutum:Öğrenmeye odaklanma Bu tutuma sahip öğrencilerin : Başarılı olmama korkusu yoktur. Motivasyon yüksektir. Kendine güveni tamdır. Çalışma stratejilerini kullanır. Planlı çalışma konusunda özneldir.

2.Tutum: Başarısızlıktan kaçınma Bu tutuma sahip olan öğrencilerin: Başarılı olmama korkusu vardır. Motivasyon azdır. Başarısızlığı kendi yeteneğinde ya da dersin zorluğunda arar. Etkili ders çalışma yöntemlerini kullanmaz. Amacı öğrenmeden çok ders geçmektir. Anlayarak çalışma yerine ezbere başvurur.

3.Tutum:Başarısızlığı kabul etme Bu tutuma sahip olan öğrenciler: Başarısızlığı kaçınılmaz görür. Motivasyon en alt düzeydedir. Sürekli desteğe ihtiyacı vardır. Başarılı olmak için çaba göstermez. Ders dışı etkinliklere fazla zaman ayırır.

Etkin öğrenmeye karşı olumsuz tutumlar nasıl değiştirilebilir. Motivasyonun kaynağı bireyin kendisidir bu bakımdan öğrencinin motivasyonu sürekli yüksek tutulmalı. Okulda öğrenilen bilgilerin onlar için anlamlı kılmaya çalışın. Ders çalışırken sarf edilecek çabanın gelecekteki başarı ve mutlulukları ile yakından ilişkili olduğunu onlara anlatmak Sıkıcı buldukları bir dersi bile gelecekte hedeflerine ulaşmada etkisi olduğunu onlara anlatmak o dersi çalışma isteklerini arttıracaktır.

Etkin öğrenme ve düşünme gücünün düşmanı,ezber yönteminin yol açtığı sonuçlar. Düşünmek, aynen fiziksel hareket gibi enerji harcamayı gerektirir. Birey ise doğal olarak enerji sarfından kaçar. Ezber düşünmeyi gereksiz kıldığı için bu doğal eğilime uygundur. Kişi ezberledikçe bunun rahatına alışır ve düşünmez olur.

) Ezber, hazır bilginin belleğe yerleştirilmesidir yaratıcılığa zıttır ) Ezber, hazır bilginin belleğe yerleştirilmesidir yaratıcılığa zıttır. Yaratıcılık sorgulamayı, ezber ise sorgulamamayı esas alır. Ezberleyen kişi, sorularını bile ezberlediği kalıplardan seçer. Duruma göre soru soramaz. Sorun çözme bir anlamda doğru soru sorabilme becerisidir. Ezber bunu yok eder. Dolayısıyla ezberci kişi kolay yönetilebilen bir kişidir.

Etkin öğrenmede program yapmanın faydaları: Zamanın etkili bir şekilde kullanılmasını sağlar. Neye,nerden başlanacağına karar verilmesini sağlar. Hedefe ulaşmada kolaylık sağlar. Moral ve motivasyonun artmasını sağlar.

Etkin öğrenme için program hazırlanırken dikkat edilmesi gereken noktalar: Öğrencilerin ihtiyaç ve yetenekleri göz önünde bulundurulmalı, Dersler ve sosyal etkinlikler arasında bir denge kurulmalı, Programa uymada kararlı davranmaya çalışılmalı, Program geniş kapsamlı küçük aşamalar şeklinde olmalı,

Etkin öğrenme için etkili dinleme şarttır. Olumlu bir tutum içinde dinlemek, Aktif dinlemek, Anlatılanlara ilişkin sorular geliştirmek, Önemli bilgiye işaret eden ipuçlarına dikkat etmek, Ders için ön hazırlık yapmak, Not almak şeklinde gerçekleşir.

Etkin öğrenme için etkili not tutma önemlidir. Etkili not almada şu hususlar göz önünde bulundurulmalı: Dersten önce hazırlanma Dersi dikkatli dinleme Önemli noktaları yakalamaya çalışma Dinleme ile not alma arasında bir denge kurma Kısaltmalar kullanma Soru sormak Dersten sonra alınan notları gözden geçirmek şeklinde etkili not alma gerçekleştirilir.

Etkin öğrenmenin değerlendirilmesi Etkin öğrenme ile gerçekleştirilen öğrenmelerin değerlendirilmesinde ,öğretmenlerin öğrenciler çalışırken yaptıkları gözlemler önemlidir. Bunun ışında test,kısa sınav,çalışma dosyası hazırlama ve projelerin değerlendirilmesi etkin öğrenmelerin değerlendirilmesinde kullanılır Eğer öğrencilere mutlaka sınav uygulanacaksa metin yazma ya da problem çözmeye dayalı olmalıdır çünkü ancak bu şekilde öğrenciler düşünme becerilerini derine yansıtabilirler.

Kaynakça: Eğitimde yeni yönelimler Özcan Demirel pagem yayıncılık 4.baskı 2010 Demirel,ö.Kurumdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme Pagem A Yayıncılık. Bilim Ve Teknik Nisan 1996 Boltaş Acar(1999) Üstün Başarı Remzi Kitap Evi Orhan Hançerlioğlu.Felsefe sözlüğü Remzi Kitap Evi