YAYA TEMASI.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
Newton’un Hareket Kanunları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
ÖĞRENCİLERE ÖNCELİKLE KONU GİRİŞİNDE VERİLEN ANAHTAR KAVRAMLARLA İLGİLİ BİLDİKLERİ SORULUR.ANCAK YANLIŞ YA DA EKSİK İFADELER DÜZELTİLMEZ.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Ünite Tasarım Sunusu Hazırlayan : Ebru GİRGİN.
ANADOLU MEDENİYETLERİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
TAŞITLAR.
Saygıdeğer Öğretmenim ve Sevgili Arkadaşlar
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
21. Yüzyıl Öğreneni.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
MİLLİ EDEBİYAT HAZIRLAYANLAR  Gülcan Diribaş  Elif Er  Aylin Köseler.
TÖMÜK SİNAN SUVERİR İLKÖĞRETİM OKULU MERSİN - Erdemli Ferda ÇELİK
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
Refik OLGUN Aytaç SATICI Gökhan KÜTÜKÇÜ Akif H. ÖZMERCAN
Ünite Portfolyo Sunumu
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
Paradigmalar. Paradigmaları m ız Değişmiyor mu? 21. Yüzyıl Öğreneni.
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
CANLILARI OLUŞTURAN TEMEL BİLEŞENLER KARBONHİDRATLAR
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
VÜCUDUMUZ BİLMECESİNİ ÇÖZELİM TANITIM SUNUMU
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
ÖZEL MÜZEYYEN ÇELEBİOĞLU
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Kat Hizmetleri Organizasyonu
PROBLEM ÇÖZME YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI Genel Hedef : Problem çözme becerisini kazanabilme. Düzey : İlköğretim ikinci kademe Üye sayısı : 12 Süre.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
BEYİN FIRTINASI TEKNİĞİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

YAYA TEMASI

Ders adı: TRAFİK DERSİ Sınıf Seviyesi 5 Ünite Sunumu

ÜNİTE ADI YAYALAR Asla Çapraz Geçmeyin

KONU BAŞLIKLARI Trafik İşaret Levhaları Konuşuyor Kaldırımlar Yayalarındır Ya Kaldırım Yoksa

ÜNİTE KAZANIMLARI 1. Yaya iken karşılaşabileceği trafik işaret ve levhalarını tanır ve korur. 2. Yaya kaldırımında yürürken dikkat etmesi gereken kuralları uygular. 3. Yaya kaldırımsız yollarda yürürken uyulması gereken kuralları uygular.

21. Yüzyıl Becerileri Öğrenciler aşağıdakileri gerçekleştirerek üst düzey 21. Yüzyıl becerilerini geliştireceklerdir: Çalışma hayatında orijinalite ve yaratıcılık sergilemek Anlamaya yönelik doğru akıl yürütmek Konuşurken ve yazarken düşünceleri ve fikirleri açık ve etkili bir şekilde birleşitirip kullanmak Problemlerin çözümüne yönelik olarak; bilgiye yeterli ve etkili düzeyde ulaşmak, bilgiyi eleştirel ve yeterli düzeyde değerlendirmek, doğru ve yaratıcı bir şekilde kullanmak

Medyadaki iletilerin hangi amaçlara yönelik ve hangi araçları, özellikleri ve yenilikleri kullanarak nasıl yapılandırıldığını anlamak Bilginin ekonomik kullanımına yönelik olarak, bilgiye erişmek, yönetmek, bütünleştirmek, değerlendirmek ve yaratmak üzere dijital teknolojileri, iletişim araçlarını ve/veya ağları uygun kullanmak Farklı rol ve sorumluluklara uyum sağlamak Kendi anlayışını ve öğrenme gereksisinimlerini gözlemlemek

Diğerleriyle uygun ve üretken bir şekilde çalışmak İşin zamanında ve kaliteli yapılabilmesi için yüksek standart ve hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak Diğerlerini belirli bir hedefe yönelik etkilemek ve yönlendirmek üzere bireylerarası ve problem çözme becerileri kullanmak Dürüst ve etik davranışlar sergilemek

Ünite Vizyonu Öğrencileri trafikte sorumlu hale getirmek Trafik kurallarının hayat kurtardığını kavratmak Trafik hayattır düşüncesini benimsetmek Trafik işaretleri hayat kurtardığını öğretmek

Öğretim Programı Tasarım Soruları Temel Soru Yaşamak bir şans mıdır? Ünite Soruları Trafik sorununa nasıl çare bulabiliriz? En güvenli yolu seçerken nelere dikkat etmeliyiz? Yayaların karşılaşabileceği işaretler nelerdir? Yayaların karşılaşabileceği levhalar nelerdir? İçerik Soruları Trafik ışıklarının anlamları nedir? En güvenli yol nasıl seçilir?

ÜNİTE ÖZETİ Trafik İşaret Levhaları Konuşuyor Okul civarındaki trafik unsurlarını öğrencilere tanıtmak için, öğrenciler okula en yakın ve güvenli trafik ortamına götürülerek gözlemleri hakkında konuşulur.   Kaldırımlar Yayalarındır Öğrencilere, yaya olarak karşılaşabilecekleri trafik işaretleri (yaya geçidi, okul geçidi, ışıklı işaret cihazı, mecburi yaya yolu, yaya giremez), levha şekilleri (yasaklama/bilgi/uyarı) çizdirilerek, daha sonra bu işaretlere uygun davranmaları istenir. Ailesi veya yakınındaki bir yetişkin ile birlikte çevresindeki trafik işaretlerine bakarak, zarar verilip verilmediğini tespit eder. Not alma, fotoğraf çekme, resim çizme vb. etkinlikler sonucu yaptığı tespitleri, sınıfta arkadaşlarıyla paylaşabilir. Ayrıca, zarar verilen levhaların maliyetlerini hesaplayabilir, bu maliyetlerle neler yapılabileceği konusunda tartışılır. Ya Kaldırım Yoksa Okul koridorunda, sınıfta, varsa çok amaçlı salonda yaya kaldırımlı yol ortamı oluşturularak yaya ile ilgili uygulamalar yaptırılır. Uygulamalar gözlenerek, yaya kaldırımında yürürken yapılan doğru ve yanlış davranışlar tartışılır. Öğrenciler, okula en yakın ve en güvenli yaya kaldırımlarına götürülerek, engelliler için alınmış ve alınması gereken önlemler hakkında, gördüklerini yazmaları ve sınıfta tartışmaları istenir.

DEĞERLENDİRME ZAMAN ÇİZELGESİ Proje Başlamadan Önce Düşün-Eşleş-Paylaş  K-W-L Şeması Beyin fırtınası  Öğrenci yönlendirmeli  görüşmeler

DEĞERLENDİRME ZAMAN ÇİZELGESİ Öğrenciler Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken Öğrenci yönlendirmeli  görüşmeler Yazılı günlükler Akran geri bildirimi K-W-L Şeması Yazılı ve Sözlü sınav

DEĞERLENDİRME ZAMAN ÇİZELGESİ Proje Tamamlandıktan Sonra K-W-L Şeması Yazılı ve Sözlü sınav Portfolyolar Yansıtmalar 

DEĞERLENDİRME ÖZETİ Proje Başlamadan Önce; Öğrencilerden önce Yaşam alanlarımız olan toprak su ve hava hakkında düşünmelerini sonra birbirleriyle eşleşmelerini, sözlü olarak yanıtlarını paylaşmalarını ve ortak fikirlerini sınıfa özetlemelerini,  eski bilgileriyle yeni olasılıklar arasında yaratıcı bağlantılar kurarak , K-W-L şemasını işler.Konu ile ilgili sorular yöneltilir, öğretmen-öğrenci iletişimi sağlanır, projenin taslağı şekillendirilir.

DEĞERLENDİRME ÖZETİ Öğrenciler Projelerini Gerçekleştirmek için Çalışırken; Öğrenci yönlendirmeli  görüşmeler belirli zaman dilimlerinde yapılarak yazılı günlüklerin kilit noktalarda kullanılmasının önemi vurgulanır.Akran geribildirimi ile  öğrencilerin akranlarının çalışmalarını değerlendirerek, kaliteli çalışmanın özelliklerini içselleştirmelerine yardımcı olur.K-W-L şemasını işlenir.Konunun kilit noktalarda  sınavlar yapılarak pekiştirmeler sağlanır.

DEĞERLENDİRME ÖZETİ Proje Tamamlandıktan Sonra; K-W-L şemasını işlenerek öğrenciler , gelişimi,hangi  kazanımları kazandıklarının çıkarımını görürler. Portfolyolar bakılarak öğrencinin süreç içindeki performanslarının göstergesi , yazılı-sözlü sınavların   bilgi edinimi ve anlamanın doğrudan kanıdı ,projeyi yansıtma faaliyeti de sürecin tamamı ile kavrandığı saptanır.