Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Advertisements

Powerpoint Sunum İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Kitaplarında Tasarım
MATERYAL VE ETKİNLİK HAZIRLAMA
DERSİN AMACI: - Çeşitli öğretim teknolojilerinin özellikleri, öğretim süreçlerindeki yeri ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla kendi branşınızla.
ÖĞRETİM YAZILIMI GELİŞTİRME
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Görsel Tasarım İlkeleri
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Öğretim Materyali Tasarlama ve Materyalin Üzerinde Değişiklik Yapma
Görsel Okur-Yazarlık *
Etkili Sunumlar İçin Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları.
Yaşar Tonta, İrem Soydal 2. Uluslararası Değişen Dünyada Bilgi Yönetimi Sempozyumu,22-24 Eylül 2010, Ankara Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi.
GÖRSEL MATERYAL TASARIMI
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
ALGI NEDİR ? Duyusal uyarımların anlamlı deneyimlere çevrilme süreci. Bu deneyim, yani algı, uyarım ile sürecin ortak ürünüdür.
Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN TASARIMI
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
POWERPOINT SUNUM İLKELERİ
ÖĞRENME Yrd. Doç. Dr. Mukaddes Erdem H.Ü. Eğitim Fakültesi
Ders Etkinlikleri Hazırlama
Çağlar AKGÖZ WEB SAYFALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ.
Web Tasarımı Nedir?.
ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ,TASARIMI VE HAZIRLANMASI
İNTERNET PROGRAMCILIĞI I
9.Sınıf Sağlık Hizmetlerinde İletişim
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi
BÖLÜM 6.
TEMEL FOTOĞRAFÇILIK KOMPOZİSYON.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİMDE FATİH PROJESİ
ANI YAYINCILIK EĞİTİM VE DANIŞMANLIK
Brifing ve Sunum Hazırlama Teknikleri
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
Görsel Tasarım İlkeleri
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
HAZIRLAYANLAR: Nida GÖNÜLAL Seda BENLİ
HEDEF KİTLE Üniversite Öğrencileri
Çalışma Yaprağı.
GÖRSEL TASARIM.
GÖRSEL TASARIM.
Bilişşsel Yük Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
ÇOKLU ORTAM TASARIMI İLKELERİ
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT IV. İnsan beyninde kısa süreli ve uzun süreli olmak üzere iki tane bellek merkezi vardır. Kullanıcılar, internet.
MEDYA & MATERYAL VE GÖRSELLİK
İLAN NEDİR?.
TASARIM NEDİR? Tasarım, anlamlı sıralama için bilinçli şekilde harcanan çabadır. Herhangi bir öğretim materyalinde kullanılan her türlü yazı, resim, grafik,
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Eğitimde Materyal tasarımı Ve Hazırlama ilkeleri.
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ Dr. Hüseyin Arak.
SAYFA PLANI OLUŞTURMA.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
EĞİTİMDE MATERYAL TASARIMI VE HAZIRLAMA İLKELERİ
AFİŞ NEDİR? AFİŞ HAZIRLARKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ? ELİF KARAGÖZ 10/M.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Yazılı Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEMEL TASARIMIN 10 İLKESİ. 1.Denge / Balance 2.Hiyerarşi / Hierarchy 3.Örüntü / Pattern 4.Ritim / Rhythm 5.Boşluk-Espas / Space 6.Orantı / Proportion.
“Sunum Tuzaklarını Önleme”
Web Tasarımı Nedir?.
KOMPOZİSYON Resimde kompozisyonun manası asrın ikinci çeyreği içinde daha genişlemiştir. Eskiden, kompozisyon kelimesi, içinde figür bulunan resimlere.
Sunum transkripti:

Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ TASARIM Araştırma Görevlisi Turgay BAŞ

Tasarım Nedir ?

Tasarım nedir ? Zihinde canlandırılan biçim, tasavvur Daha önce algılanmış olan bir nesne veya olayın bilinçte sonradan ortaya çıkan kopyası.

Tasarım Nedir? Hedefleri sınırlılıklar dahilinde gerçekleştirmek. Hedefler: Tasarımın amacı ne? Kim için? Ne istiyorlar? Sınırlılıklar: Hangi materyali kullanmalıyız? Standartlarımız neler? Süre ve maliyet? Ödünler: Hedefler ya da sınırlılıkların karşılanması için hangilerinden vazgeçilecek?

Tasarım Nedir? AMACIN BELİRLENMESİ ANALİZ TASARIM UYGULAMA

Web Tasarım İlkeleri Yalınlık Vurgu Tutarlılık Ritm Açıklık Oran / Orantı Denge Uyum, Bütünlük Görsel hiyerarşi

1-Yalınlık Yalınlık ilkesi, web tasarımında kullanılan ögelerin, iletinin daha kolay algılanması ve iletilmesi için uygulanır. Görüntü ögeleri ve metinleri kullanırken anlaşılırlığa, iletiyi aktarırken rahat algılanılabilirliğe dikkat edilmeli; basit, yalın bir anlatım dili ve biçimi kullanılmalıdır. Hedef kitlenin zihnini karıştıracak ve görsel / zihinsel algılamasını zorlaştıracak her türlü gösteriş ve karmaşadan kaçınılmalıdır

1-Yalınlık İletmek istenilen (görsel / sözel) öge kadar grafik ve metin kullanılmalıdır. Gereksiz grafik ögeler, görsel algıyı olumsuz etkiler. Renk ve metinlerin aşırı çeşitliliği, öğrenmeye yardımcı olmaktan çok insan zihnini karıştırır.

1-Yalınlık Canlandırma ve ses gibi çoklu ortam araçları iletiyi destekleyecek nitelikte kullanılmalıdır. Kullanılan görüntü ögeleri ve metinler uygun ve net olmalıdır. Kullanılan görüntü ögelerinin (fotoğraf, illüstrasyon vb.) ne için kullanıldığı daima belirtilmelidir. Görüntü ögeleri ve metinler, kolay okunabilir ve anlaşılabilir olmalıdır

2-Tutarlık Tasarımda tutarlılık, izleyiciye ya da okura okuma- izleme ve tasarlanan ürün içinde dolaşım kolaylığı sağlamaktadır. Parker, web sayfa tasarımlarındaki tutarlığı, "sayfalar arasında farklı bir görsel dil kullanarak ani değişiklerle siteyi ziyaret eden kullanıcının, şaşırtılmaması" olarak tanımlamaktadır.

2-Tutarlık Ardıl olan sayfalardan diğer bir sayfaya geçerken sunum biçimi olmalıdır. Bütün site sanki tek elden çıkmış gibi olmalı sayfanın birinde resmi diğerinde argo bir yazım dili kullanılmamalıdır. Kullanıcının siteyi ilk ziyaret ettiğinde öğrendiği etkileşim araçlarının işlevleri değiştirilmemeli ve tutarlılıkları sağlanmalıdır.

2-Tutarlık Yönlendirme bilgileri, dolaşım araçları, kullanıcı girdileri, geribildirim ya da işletim yönergesi gibi maddelerin yerleşiminde, Renklerin kullanımında, İşaretlerin ve yazının kullanımında (yazını rengi, kalınlığı inceliği, eğikliği, puntosu gibi) ve Grafiklerin biçiminde tutarlılık sağlanmalıdır (Usask, 2005b).

3-Açıklık Açıklık, tasarımda kullanılan metin ve görsellerin okunabilir, anlaşılabilir ve algılanabilir olmasıdır. Açıklık ilkesi, içerikte kullanılan dil ile ilişkilendirilebileceği gibi, metnin okunurluğu için kullanılan yazı karakteri ve puntosu ile de ilişkilidir. Bu yüzden metinde, rahatlıkla algılanabilecek ve okunabilecek ideal bir ölçü ve yazı karakteri kullanılması gerekir.

4-Denge Denge, görüntü öğelerinin sayfa içindeki fiziksel yapısıyla ortaya çıkan bir değerlendirme ve sonuçtur. Denge, kompozisyon içindeki nesnelerin bıraktığı görsel ağırlıkla da ilişkili olarak, verilen tasarım içindeki nesnelerin düzenlenmesidir

5-Görsel Hiyerarşi Görsel hiyerarşi, "tasarım içindeki görsel unsurları, vurgulamak istenen mesaja göre ölçülendirme anlamına gelir“ Tasarımcı, yapmış olduğu görsel tasarımlarda vermek istediği iletiye göre öncelikleri belirler ve tasarımını ona göre hazırlar. Tasarım süreci içerisinde görsel hiyerarşiyi etkileyen özellikler vardır; renk, büyüklük, açıklık-koyuluk, uzaklık-yakınlık ve konum gibi Görsel ögeler bu saymış olduğumuz özellikler sayesinde tasarım aşamasında sayısız seçenek sunmamıza olanak sağlar.

6-Vurgu Her türlü görsel tasarım, etkin bir vurgu öğesine gereksinim duyar. Vurgu etkisi boyut, titreşim, renk, doku ile sağlanabileceği gibi beyaz alan kullanılarak da sağlanabilir, Vurgu, tasarım içindeki görsel ağırlığı belirler, görüş açısını ve boşluğukurar, ve bir tasarıma bakıldığı zaman ilk göz hareketlerinin olduğu yeri netleştirir.

6-Vurgu Tasarlanan yüzeyde her şey aynı anda vurgulanmamalıdır. Genelde yapılan en büyük hata budur. Tasarım bilgisinden yoksun olan kişilerin yapmış olduğu web sayfalarına bakıldığında her şeyin vurgulanmak istenip hiçbir şeyin vurgulanamadığı görülür.

7-Ritim Ritim, tekrar ya da tasarım öğelerinin birbirini izlemesi, tasarım ögeleri arasındaki aralıklar ve ardındalıklar olarak da açıklanabilir. Ritm, aynı zamanda gözün, tasarım yüzeyinde bir görsel elemandan diğer görsel elemana kesintisiz geçiş yaptırılıp devamlılığın sağlanmasıdır.

7-Ritim Görsel unsurlar gözün normal hareketlerine uyacak bir yönde yerleştirilmelidir. Algılama yönü, okuyucunun dikkatini dağıtmayacak biçimde düzenlenmelidir. Göz, alışkanlık gereği soldan sağa ve yukarıdan aşağıya doğru bir yön izler. Gözün yatay hareketi dikey harekete göre daha kıvrak ve hızlıdır. Ayrıca göz büyükten küçüğe koyu tondan açık tona, renkliden renksize, alışılmamış olandan alışılmış olana doğru bir algılama izler.

8-Oran/Orantı "Oran, görsel elemanların, büyüklük, nicelik, derece bakımından, parça-bütün arasındaki bağıntı, orantı ise tasarımı oluşturan parçaların kendi arasında veya bütün arasındaki uygunluğu, karşılaştırılabilir ilişkilerdir"

9-Uyum/Bütünlük Grafik tasarım ilkelerinden olan uyum ve bütünlük, birbirini tamamlayan ilkeler gibidir. Bütünlük, benzer yapı içindeki öğelerin gruplandırılmasıdır Uyum, bir bütünü oluşturan parçalar arasındaki benzerlik ve ilgililiktir.