Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N A R -
Üç Sacağı + 4. Ayak Marka TÜRK Muharrem Ali Dere
Marka TÜRK diyor ki, “ Kılavuzu KARGA olanın, akıbeti baştan bellidir… ” Michael Creek
KANUNMÂME-İ İHTİSABI BURSA BURSA
TRİADLAR •Hem kadim bilgelikte, hem bilinen ve gizlenen tarih boyunca, üçgen ortak sembol olmuştur. Triad, üçgen, sacayağı, başta Türk kültürü olmak üzere İslâm, Türk- İslâm kültüründe de rast geldiği- miz grafik semboldür. Örnek: Hıristiyanlıktaki “TESLİS” inancı…
HEDEFİMİZ & AMACIMIZ •Hedefimiz: İnsan •Amacımız: Hizmet •Metodumuz: Bilgi paylaşımı…
TEMELDE İNSAN •Doymak ister, •Barınmak, sığınmak ister ve •Eşleşmek, çoğalmak ister… Akıl, gadab, şehvet üçlemesi…
TRİADLAR; TİCARETTE •Kârsız ticaret olmaz… 1.Üreten, hizmet, 2.Aracı olan ve 3.Tüketen kazanacak… Ticarette triadlar…
MARKA … •Önce 1.Hayaldir (Güçlü) 2.Fikir (Tutarlı) 3.Proje (Sağlam) •Sonra 1.İlgi (Dikkat Çekmek) 2.Güven (İtibar) 3.Saygı (Hak etmek)
Sloganı ne olur? 1-İçinde kalmasın 2- Gönlünce Sal 3- İçinden geldiği gibi
En büyük MARKA? En kârlı sektör sizce hangisidir? Ticarette triadlar…
EN KÂRLI SEKTÖR… "Hayatım boyunca bütün sektörleri tetkik ettim. En kârlısının, din ticareti olduğunu gördüm..." Osman Bölükbaşı ( )
TRİADLAR; YÖNETİMDE Markalaşmada triadlar… •YÖNETİM İÇİN; 1.% 100 Yeterli Bütçe 2.Yeterli Personel 3.% 100 Yetki…
DÜNYA SERMAYESİNİN DURUMU •ABD – (WASP) 1.İlaç Sektörü 2.Petrol 3.Silah (1. Sırada) Üç Sacayağı + MarkaTÜRK •İSRAİL 4. Finans 5. Borsa 6. Sigorta (En Tehlikelisi)
TRİADLAR; MARKALAŞMADA •MARKA’dan önce… 1.Yeterli finansman ve kontrol edilebilir (akışkan) muhasebe kaydı 2.% 101 Yeterlilik, mazeretsiz… 3.Pazarla, ulaştır, sürekli yap… Üç Sacayağı + MarkaTÜRK
TRİADLAR; MARKALAŞMADA •Şimdi MARKA… 1.Finans & Muhasebe. 2.İş yapabilirlik. (% 101) 3.Pazarlama & Lojistik 4.Marka yatırımı… Üç Sacayağı + MarkaTÜRK
Marka Yol Haritası… VAKİT TAMAM! MARKALAŞMA ZAMANI
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI •MARKA ZAMANI! 1- Kimlik Tasarımı 2- Fotoğraf & Film + Metin & Senaryo 3- Tanıtım ve Reklâm Kampanyaları 4- Medya Planı ve Satın Alma 5- Organizasyon & Promosyon 6- PR & Halkla İlişkiler 7- Danışmanlık 8- İnovasyon Marka Yol Haritası…
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI 1- KİMLİK TASARIMI A)Kurum Kimliği, B)Marka Kimliği, C)Duygusal Kimlik… Marka Yol Haritası…
Hz. Mevlâna Celâleddin-i Rûmi (ks) Der ki, Gözün bir anda gördüğünü Dil yüz sene söylese, Anlatamaz…
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI 2- FOTOĞRAF & FİLM + METİN & SENARYO A)Fotoğraflar, İmajlar, B)Metin Desteği… C)Senaryo, D)Film… Marka Yol Haritası…
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI 3- TANITIM VE REKLÂM KAMPANYALARI A)Tanıtım (ÖNCE) •Çocuk doğmalı önce… B)Reklâm (SONRA) * Don biçme vakti… Marka Yol Haritası…
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI 4- MEDYA PLANI VE SATIN ALMA A)Yerel, B)Ulusal, C)Uluslar arası… - Gazeteler, dergiler, radyolar, tv’ler, internet siteleri… Marka Yol Haritası…
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI 5- ORGANİZASYON & PROMOSYON A)Organizasyonlar; -Basın -Kurum içi, personel -Bayii vb. -Hedef kitle… A)Promosyonlar; -Prestij -Satış -Tanıtıma & Tüketime… Marka Yol Haritası…
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI 6- PR & HALKLA İLİŞKİLER A)Basın ile ilişkiler. B)Halkla ilişkiler… Marka Yol Haritası…
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI 7- DANIŞMANLIK… A)Arge B)Basın C)Marka D)İmaj E)Halkla İlişkiler F)Belgelendirme vd. Marka Yol Haritası…
ÂLAMETİ FARİKA GÜZERGAHI 8- İNOVASYON… A)Arge B)Tasarım C)Deneyim D)Yenilik E)Araştırma F)Sıradışı vd. Marka Yol Haritası…
TEŞEKKÜR EDERİZ…
Beyin Fırtınası Ekibi – İstanbul - S U N D U -