Yard.Doç.Dr. Yasemin KOÇAK-USLUEL & Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
8. SINIF 3. ÜNİTE BİLGİ YARIŞMASI
Advertisements

el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Yrd. Doç. Dr. Mustafa Akkol
NOKTA, DOĞRU, DOĞRU PARÇASI, IŞIN, DÜZLEMDEKİ DOĞRULAR
Sistem Analizi ve Planlama
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
BASİT MAKİNELER.
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
Diferansiyel Denklemler
Yrd.Doç.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Orta Öğretimden Üniversiteye Gelen Öğrencilerin Temel Bilgisayar Bilgilerinin İl ve Bölge Bazında İncelenmesi: Karadeniz Teknik Üniversitesi Uygulaması.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Uygulamalı Örneklem Seçimi
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Veri Toplama, Verilerin Özetlenmesi ve Düzenlenmesi
AKILLI TAHTA Orhan YORULMAZ Semih ŞENGİDER Nazar SALPİYEV Berk HERAL
Prof. Dr. Akile Sarıoğlu-Büke*, Doç Dr. Osman Özdel**,
Verimli Ders Çalışma Teknikleri.
CAN Özel Güvenlik Eğt. Hizmetleri canozelguvenlik.com.tr.
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
ARALARINDA ASAL SAYILAR
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
EĞİTİM VE ÖĞRETİM FAALİYETLERİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
İLKÖĞRETİM BİLGİSAYAR PROGRAMLARINA ELEŞTİREL BİR BAKIŞ Araş. Gör. Meryem YILMAZ-SOYLU Yrd. Doç. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
Uygulamalı Örneklem Seçimi
Tam sayılarda bölme ve çarpma işlemi
DOĞUŞ ÜNİVERSİTESİ VI. LİSELERARASI MATEMATİK YARIŞMASI
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
“Akademik Bilişim ’02” 6-8 Şubat 2002, Konya Y.T. Türkçe Arama Motorlarında Performans Değerlendirme Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi
Hacettepe Üniversitesi Hacettepe Sanat Müzesi
BÖTE BÖLÜMÜ ÖĞRETİM ELEMANLARININ WEB SİTELERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
4 X x X X X
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
Yard. Doç. Dr. Mustafa Akkol
Yasemin K. Usluel Aysun Umay Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bakü İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde BİT Kullanım Koşulları.
Diferansiyel Denklemler
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
1 2 3 GÜVENLİK İÇİN ÖNCELİKLE RİSKİ YOK EDİLMELİDİR. RİSKİ YOK EDEMIYORSANIZ KORUNUN KKD; SİZİ KAZALARDAN KORUMAZ, SADECE KAZANIN ŞİDDETİNİ AZALTIR.
Çocuklar,sayılar arasındaki İlişkiyi fark ettiniz mi?
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
14.ULUSAL TURİZM KONGRESİ 2013 YILI BİLDİRİLERİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME Prof. Dr. A. Celil ÇAKICI Mersin Üniversitesi Turizm Fakültesi.
SLIDE 1BBY208 – Bahar 2005 Betimleme Yöntemi Yaşar Tonta H.Ü. BBY yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/courses/spring2005/bby208/
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
1.HAFTA 26 Ağustos 2009 ÇARŞAMBA 2.HAFTA 01 EYLÜL 2009 SALI 3.HAFTA 09 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 4.HAFTA 15 EYLÜL 2009 SALI 5.HAFTA 23 EYLÜL 2009 ÇARŞAMBA 6.HAFTA.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
SLAYT 1BBY220 OCLC WorldCat Yaşar Tonta Hacettepe Üniversitesi yunus.hacettepe.edu.tr/~tonta/ BBY220 Bilgi Erişim İlkeleri.
Üniversitelerde e-öğrenmenin yayılımı
ÖĞR. GRV. Ş.ENGIN ŞAHİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİSİ.
Yard.Doç.Dr. Yasemin KOÇAK-USLUEL & Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU
Diferansiyel Denklemler
Sunum transkripti:

Yard.Doç.Dr. Yasemin KOÇAK-USLUEL & Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Eğitim Fakültelerindeki Öğretim Elemanlarının Bilgisayar Kullanımı ve Öz-yeterlik Algıları Yard.Doç.Dr. Yasemin KOÇAK-USLUEL & Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniv., Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferansı ve Sergisi (BTIE) – 2003 21-23 Mayıs, 2003 – ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi-ANKARA

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Öz-yeterlik Nedir? Bireyin belli bir performansı göstermek için gerekli etkinlikleri düzenleyip başarılı bir biçimde gerçekleştirme kapasitesi hakkında kendine ilişkin yargısıdır (Bandura, 1997; Cassidy & Eachus, 1995). Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Öz-yeterlik Nedir? Öz-yeterliği güçlü olan bireyler zor bir görevle karşı karşıya kaldıklarında bu durumdan kaçmak yerine üstesinden gelinmesi gereken bir iş olarak yaklaşmaktadırlar. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Eğitimde Teknoloji Kullanımı (1) Bilgi çağını yaşıyoruz. Bilgisayarların işlevleri her geçen gün artmaktadır. Bu durum bir taraftan öğrenme-öğretme süreçlerini diğer taraftan eğitimin ekonomik ve toplumsal işlevlerini etkilemektedir. Bu etkiye ilişkin yapılan tartışmalarda karşıt görüşlerin birleştiği nokta: Teknolojinin kaçınılmazlığıdır... Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Eğitimde Teknoloji Kullanımı (2) Teknoloji etkili bir şekilde kullanılıyor mu? Olası yararlar gerçekleşiyor mu? Kimler anahtar konumdadır? Öğretmenlerin yetişmesinde eğitim fakültesi öğretim elemanları önemli bir görev üstlenmektedirler. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Eğitimde Teknoloji Kullanımı (3) Eğitimde bilgi teknolojilerinin üstünlüğüne ilişkin yapılan tartışmaların çoğu, öğretim elemanlarının yeterliliği ile teknolojinin göreli yararı üzerinedir (Massy, Zemsky, 1996). Öğretim elemanlarının bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algılarıyla teknoloji kullanımları arasında bir ilişki bulunmaktadır. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Araştırma Problemi Eğitim fakültesinde görevli öğretim elemanlarının bilgisayar kullanma durumları, öz-yeterlik algıları ve bilgisayar kullanma durumları ile öz-yeterlik algıları arasındaki ilişki nedir? Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Araştırma Problemi Öğretim elemanlarının bilgisayar kullanma durumlarına bakılırken aşağıdaki sorulara yanıt aranmıştır. Öğretim elemanlarının, Bilgisayar kullanımı ve süresi Bilgisayara erişim koşulları Kendilerine belirtilen işlerle ilgili olarak bilgisayar kullanım sıklıkları Bilgisayar kullanma düzeyleri ile ilgili görüşleri nedir? Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Araştırma Problemi Öğretim elemanlarının bilgisayar kullanımlarıyla ilgili öz-yeterlik algıları nasıldır? Bunu ortaya çıkarmaya yönelik olarak kullanılan 17 maddelik ölçekte maddeler: Hiçbir zaman Ara sıra Bazen Çoğunlukla Her zaman seçenekleriyle sunulmuştur. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Araştırma Problemi Öğretim elemanlarının Cinsiyetleri Bilgisayar kullanma süreleri Bilgisayar kullanma sıklığı Bilgisayar kullanma düzeyleri Bilgisayara erişim koşulları ile öz-yeterlik algısı arasında nasıl bir ilişki vardır? Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Yöntem Bu araştırma, öğretim elemanlarının bilgisayar kullanımları ve bilgisayarla ilgili öz-yeterlik algılarını incelemeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Araştırma Grubu Araştırma Ankara'da iki üniversitenin eğitim fakültelerinde görev yapmakta olan toplam 160 öğretim elemanını kapsamaktadır. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Frekans Yüzde Cinsiyet Kadın 99 63.5 Erkek 57 36.5 Yaş 20-25 21 13.0 26-30 52 32.3 31-35 26 16.1 36-40 30 18.6 41-45 11 6.8 46-50 51-55 2 1.2 Unvan Prof.Dr. 10 6.3 Doç.Dr. 13 8.2 Yrd.Doç.Dr. 19 12.0 Öğr.Gör.Dr. 18 11.4 Araş.Gör.Dr. 7 4.4 Araş.Gör. 90 57.0 Kıdem 1-5 Yıl 67 42.4 6-10 Yıl 36 22.8 11-15 Yıl 20 12.7 16-20 Yıl 21 - ..... Yıl 15 9.5 Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Veri Toplama Araçları Araştırmada iki ölçme aracı kullanılmıştır. Öğretim elemanlarının kişisel bilgileri, bilgisayar kullanma, erişim, kullanım sıklığı, kullanım düzeylerine ilişkin anket Bilgisayar öz-yeterlik algısı ölçeği (Aşkar ve Umay, 2001). Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 BULGULAR Eğitim Fakültesinde görev yapmakta olan öğretim elemanlarının bilgisayar kullanma durumları nedir? Bu sorunun yanıtına ilişkin bulgular değerlendirilirken öğretim elemanlarının Bilgisayar kullanıp kullanmadıkları ve bilgisayar kullanım süresi Erişim koşulları, Bilgisayar kullanım sıklığı ve Bilgisayar kullanma düzeyleri ele alınmıştır. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öğretim Elemanların Bilgisayar Kullanma Durumları Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öğretim Elemanlarının Bilgisayar Kullanma Süreleri Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Evde Bilgisayara Erişim Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Bölümde Bilgisayara Erişim Durumu Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öğretim Elemanlarının Bilgisayar Kullanım Sıklığı Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öğretim Elemanlarının Bilgisayar Kullanım Düzeyleri Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öğretim Elemanlarının Öz-yeterlik Algıları Yönü  SK Bilgisayarlar beni olmadık bir yerde ortada bırakıveriyor - 1.98 0,76 Günümü/zamanımı planlarken bilgisayar kullanırım + 2,07 1,11 Bilgisayarı neredeyse bir parçammış gibi düşünürüm 2,73 1,39 Bilgisayar kullanmaya karşı özel bir yeteneğim olduğuna inanırım 2,82 1,36 Bilgisayar içinde dolaşıp yeni keşifler yaparım 3,01 1,03 Bilgisayarda çalışırken sorun çıktığında anlık çözümler bana yetiyor 3,05 0,98 Bilgisayarda yeni bir durumla karşılaştığımda ne yapacağımı bilirim 3,19 0,91 Bilgisayar terimlerine ve kavramlarına hakim olduğuma inanırım 3,23 Bilgisayar konusunda yetenekliyim 3,25 1,15 Bilgisayarı etkin olarak kullanabildiğimi düşünüyorum 3,48 1,05 Yeterince uğraşırsam bilgisayarla ilgili sorunları çözebilirim 3,78 Bilgisayarda her türlü yazıyı yazmak benim için basittir 3,90 1,08 Bilgisayarda ani bir sorunla karşılaştığımda telaşa kapılırım 3,96 0,97 Bilgisayara tam olarak hakim olmanın benim için imkansız olduğuna inanmışım 4,30 Bilgisayarda çalışırken sinirli oluyorum 4,41 0,89 Bilgisayarda geçirdiğim zamanların büyük bölümü kayıp sayılır 4,46 0,78 Bilgisayar kullanırken yanlış bir şey yapacağım korkusu taşıyorum 4,48 0,79 Toplam 3,42 1,02 Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öz-yeterlik Algısının Bilgisayar Kullanma Durumları İle İlişkileri Bu ilişkiye bakılırken öz-yeterlik algısı ile Cinsiyet Bilgisayar kullanma süreleri Bilgisayara erişim koşulları Bilgisayar kullanma sıklığı Bilgisayar kullanma düzeyleri arasındaki ilişkiye bakılmıştır. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öz-yeterlik Algısının Bilgisayar Kullanma Durumları İle İlişkileri (2) p Cinsiyet 0,076 0,372 Çalıştığı bölümde bilgisayara erişim koşulları -0,028 0,8 Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öz-yeterlik Algısının Bilgisayar Kullanma Durumları İle İlişkileri (3) p Bilgisayar Kullanma Süreleri 0,296 0,0 Kullanım Sıklığı Ders notlarını hazırlama 0,436 Derste konuyu sunma 0,371 Ölçme/Değerlendirme 0,434 Araştırma-İstatistik 0,352 E-posta iletilerimi okuma/ileti yollama 0,193 World Wide Web'de (WWW) arama/tarama 0,259 Yönetsel amaçlarla (Ör., bölümün yazışma işleri için) 0,127 0,1 Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Öz-yeterlik Algısının Bilgisayar Kullanma Durumları İle İlişkileri (4) p Kullanım Düzeyi Sözcük işlemci (Örneğin, MS Word) 0,474 0,0 Hesap Tablosu (Ör. MS Excel) 0,632 Sunum (Ör. MS PowerPoint) 0,528 Veri Tabanı (Ör. MS Access) 0,181 Web Tarayıcıları (Ör. Netscape, MS Internet Explorer) 0,324 Masaüstü yayıncılık (Ör. Page Maker) 0,277 İstatistik/Analiz (Ör. SPSS, SAS, MS Excel) 0,456 Web sayfası hazırlama (Örneğin MS FrontPage) 0,565 E-posta (Ör. MS Outlook Express, Pine, Eudora gibi) 0,218 Tarayıcı (scanner) kullanma 0,493 Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 SONUÇLAR Araştırma sonuçlarına göre öğretim elemanlarının; Neredeyse tamamı bilgisayar kullanmakta %50'ye yakını 6-10 yıldır bilgisayar kullanmakta Büyük bölümü çalıştıkları bölümde bilgisayara rahatlıkla erişebilmektedirler. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 SONUÇLAR (2) Bilgisayarı en rahat sözcük işlem, e-posta ve İnternet kaynaklarında arama-tarama yaparken kullanmaktadırlar Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 SONUÇLAR (3) Bilgisayarı; en seyrek derste sunum yapmak, en sık "web'de tarama" ve "iletişim amaçlı" kullanmaktadırlar. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 SONUÇLAR (4) Özellikle veri tabanı, web'de yayımcılık ve masaüstü yayıncılık en az kullandıkları ya da hiç kullanmadıkları uygulamalar olarak karşımıza çıkmaktadır. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Sonuçlar (5) Öz-yeterlikle ilgili olarak öğretim elemanları Yeterince uğraşırlarsa bilgisayarla ilgili sorunları çözebileceklerine Bilgisayarda her türlü yazıyı yazmanın kendileri için basit olduğuna Bilgisayara tam olarak hakim olmanın mümkün olduğuna Bilgisayarda ani bir sorunla karşılaştıklarında telaşa kapılmayacaklarına inanmaktadırlar. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Sonuçlar (6) Ayrıca öğretim elemanları Bilgisayar kullanırken yanlış bir şey yapacağı veya yanlış bir tuşa basacağı korkusu taşımamakta Bilgisayarda çalışmanın kendilerini sinirlendirdiğini düşünmemekte, Bilgisayarda geçirdikleri zamanı kayıp olarak görmemektedirler. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Sonuçlar (7) Öğretim elemanlarının yeterlik algılarını en fazla düşüren madde “bilgisayarların kendilerini olmadık bir yerde ortada bırakması”yla ilgilidir. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Son Söz Bilgisayar öğretim elemanlarının yaşamlarına girmiş durumdadır. Öz-yeterlik algıları ile bilgisayar kullanımı arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Son Söz (2) Öğretim elemanlarına yönelik hem öğrenme ve öğretme süreçleriyle hem de araştırma ve yayın etkinliklerini kolaylaştırabilecek program ve işlemlerle ilgili olarak hizmet içi eğitimlerin düzenlenmesi ve teknik desteğin sağlanması gerekmektedir. Ayrıca bilgi teknolojilerinin derste kullanımının düşük olduğu düşünülürse alt yapı ve donanım gereksinimlerinin de giderilmesi gereklidir. Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003

Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003 Teşekkürler!!! Yasemin KOÇAK-USLUEL E-posta: kocak_at_hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~kocak/ Süleyman Sadi SEFEROĞLU E-posta: sadi_at_hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/ Dr. USLUEL & Dr. SEFEROĞLU / Hacettepe Üniversitesi - BTIE 2003