HAZIRLAYAN: BERFİN TAN SÜLEYMAN SAİM TEKCAN HAZIRLAYAN: BERFİN TAN
HAYATI 1940 yılında Trabzon'da doğdu. 1963'te Ankara Gazi Eğitim Enstitüsü Resim-İş Bölümü'nden lisans diploması aldı. İstanbul Devlet Güzel Sanatlar Akademisi (Mimar Sinan Üniversitesi) Resim Bölümü'nde lisans ve Mimar Sinan Üniversitesi'nde Güzel Sanatlar Fakültesi'nde sanatta yeterlilik eğitimini tamamladı. 1968 ve 1975 yılları arasında Atatürk Eğitim Fakültesi'nde eğitim görevlisi olarak çalıştı.
1970'te bir yıl boyunca Almanya'da baskı eğitimi üzerine araştırmalarda bulundu. Daha sonra 1975 yılında Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi öğretim kadrosuna girdi. 1985'te profesör oldu ve aynı yıl Grafik Sanat Dalı Başkanlığı görevine atandı. Yugoslavya'da Sarajevo Sanat Akademisi ve Ankara'da Bilkent Üniversitesi'nde özgün baskı seminerleri verdi.
1991 yılında Almanya, Bonn kentinde Türk Grafik Sanatı'nda 12 Sanatçı ve Çağdaş Türk Resmi'nden Bir Kesit başlıklı iki ayrı konferans verdi. 1994-1995 yılları arasında Mimar Sinan Üniversitesi Dekanlık görevini, Grafik Bölümü Başkanlığı ile beraber yürüttü. 1996 yılında Büyükada'da eğitime başlayan Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'ni kurdu ve ilk eğitim yılı süresince dekanlık görevini yürüttü.
2004 yılından bu yana İMOGA-İstanbul Grafik Sanatlar Müzesi Kurucu Yönetim Kurulu Başkanı olarak çalışmalarına devam etmektedir. Işık Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Kurucu Dekanıdır ve Işık Üniversitesi Grafik Sanatlar ve Grafik Tasarım Bölümü öğretim üyesidir.
ÖDÜLLER 2007Königswinter Şehri Sanatçısı Ünvanı aldı 2006İstanbul Rotary Kulübü, 2005-2006 Meslek Ödülü 2006Asya Ödülü, Marmara Üniversitesi; İMOGA Kuruluşu Nedeniyle 1993Sanat Kurumu Yılın Sanatçısı Ödülü 1992Devlet Özgün Baskı Sergisi İkincilik Ödülü
1988 49. Devlet Resim ve Heykel Sergisi Özgün Baskı Dalında Üçüncülük Ödülü 1986Türkiye Asya-Avrupa Bienali Özgün Baskı Dalında Başbakanlık Dostluk ve Barış Ödülü 1986Bangladesh Asya Bienali Özgün Baskı Dalında Büyük Ödül 1985Viking Kağıt Sanayi Baskı Resim Yarış. Başarı Ödülü 1982Resim ve Heykel Müzeleri Derneği Günümüz Sanatçıları Baskı Ödülü
Güneş Kursları Serisi
TANRI’NIN HABERCİSİ
TEK BAŞINA II
Neden atlar? Bütün sanatçıların ilgi alanını tarih boyunca iki önemli figür oluşturuyor: İnsan ve at. Osmanlı’ya bakalım; minyatürün içinden atı çıkarırısanız minyatür neredeyse yok olur. Yani minyatürün kurgusu yok olur. Atları seçmemin nedeni yine gelenekle ilgili. Bu sergide yer alan resimler, yaptıklarımın belki de ellide biri. Neden Osmanlı formları? Seçim kasten yapılmış değil. Bilinçaltında belki bu serginin temasında işlediğimiz Osmanlı mirasını çağdaş yorumlama düşüncesi olabilir.
At figürlerini eski yazı motifleriyle süslemişsiniz At figürlerini eski yazı motifleriyle süslemişsiniz. Bu yazılar ne anlam ifade ediyor? Çağdaş ve Atatürkçü bir insanım. Osmanlı’nın bu mirasını da birilerine yedirmek istemiyorum. Bu nedenle de Osmanlı’nın kaligrafik yazı üslubunu kullanıyorum. Fakat olduğu gibi kullanmıyorum. Bunlar, okunmayan yazılar. Pek çok kişi okumaya çalışıyor, okuyamıyorlar. Çünkü okunsun diye yazılmadı bu yazılar. Benim resimsel anlatımım için sadece estetik değerleri gerekliydi. Ama bu yazıların altındaki kaligrafide Osmanlı’da var olan, güzel söylenmiş sözleri aldım: "Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi". Yani fazla dini şeyler değil. SEMA ASLAN
Tekcan'ın resimlerim % 60'ının yurt dışına satıldığını, bu ilginin Amerika'dan Japonya'ya kadar uzandığını öğreniyoruz. Bir de, At Bakanlığı'nın da bulunduğu Türkmenistan'da büyük bir otelin odalarını süslediğini.
HAZIRLAYAN: Berfin TAN 9-E 515 Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.
http://www.milliyet.com.tr/2001/03/18/pazar/paz07.html http://turkishpaintings.com/index.php?p=37&l=1&modPain ters_artistDetailID=214 http://www.turkishculture.org/whoiswho/visual- arts/graphic-artist/suleyman-saim-tekcan-383.htm http://www.amazon.co.uk/Suleyman-Saim-Tekcan-Ozgur- Uckan/dp/9758126008 http://lebriz.com/pages/artist.aspx?section=130&lang=EN G&artistID=355&periodID=gallerycollections