Atıkların Düzenli Depolanması Tüzüğü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEHLİKELİ ATIK BEYAN SİSTEMİ (TABS)
Advertisements

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ İZİN ve DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BÜYÜK ENDÜSTRİYEL KAZALARIN KONTROLÜ HAKKINDA YÖNETMELİK SEVESO BİLDİRİMİ Bilindiği üzere endüstriyel faaliyetlerden kaynaklanan büyük endüstriyel kazaların.
HASSAS GÖREV Hakan YÜKSEL Mart.
UYGULAMA EĞİTİMİ RAPORLAMA YÜKÜMLÜLÜKLERİ ve ÖDEME USÜLLERİ
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
IPPC Amcor Flexibles Reflex - Tesis B
GENEL SHY-6A TİCARİ HAVA TAŞIMA İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
HUKUKTA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YOLLARI İSVEÇ’TE UZLAŞMA MÜESSESESİ VE TÜRK HUKUKUNDA BENZERİ UYGULAMALAR SEMİNERİ İzmir Eylül 2011.
HAFRİYAT TOPRAĞI, İNŞAAT VE YIKINTI ATIKLARININ KONTROLÜ YÖNETMELİĞİ
SAĞLIK KURULUŞLARINDA ATIK YÖNETİMİ
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI İstanbul 26 Mart 2010 CARACAL 4.Yetkili Merciler Toplantısı 2-4 Şubat 2010 Brüksel Haydar HAZER.
ÇEVRE İZİN VE LİSANSLARI
Sağlıklı ve Güvenli Tesisler
MODÜL 4 Organizasyon.
Yeniden Yerleşim Planlaması
1 TEDARİKÇİLER İÇİN AB REACH TÜZÜĞÜ BİLGİLENDİRMESİ Mart 2008.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
Serdar Yegül & Soner Tümüklü
1 EED İZİNLERİ No ’ten beri AB’de yürürlükte olan sistem.
1 Dr. Emmet Mc Mahon 18/10/13 NEDEN ÇEVRE İZNİ?. 2 BİYOLOJİK ÇEŞİTLİLİK TEHLİKE ALTINDA Yok olmanın 6. dalgasına giriyoruz  16,000 tür tehlike altındadır.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
1 Özgür TÖNGEL İzleme ve Değerlendirme Birimi Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı DEZAVANTAJLI GRUPLARA YÖNELİK SOSYAL İÇERME MALİ DESTEK.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
ATIK YÖNETİMİNDE ENVANTER VE ONLINE UYGULAMALAR ATIK YÖNETİMİ UYGULAMASI (TABS, MOTAT, KDS) Arzu NURAY Şube Md. V.
1 Sevilla’da Belediye Katı Atık Yönetimi ve çevresindeki alanlar IPPC Uygulama Deneyimi Seville 12 Haziran 2012.
Ankara İl Çevre Ve Orman Müdürlüğü
Bağlam Avrupa Komisyonu, AB’nin Ekim 2011’de çıkardığı “ Kurumsal Sosyal Sorumluluk Alanında Yeni bir AB stratejisi” isimli KSS stratejisinde,
PATLAYICI ORTAM BULUNAN TESİSLERDE PROJELENDİRME ve RUHSAT İŞLEMLERİ
ATIKLAR VE ATIK YÖNETİMİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
1 Hububat ve Çeltik Alım ve Satış Esaslarına İlişkin Uygulama Yönetmelikleri İle Gelen Yenilikler
TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TC ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Ece TOK Hava Yönetimi Daire Başkanlığı.
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
SEMİH ÖZÇAKIR MAKİNA MÜHENDİSİ İŞ MÜFETTİŞİ
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
KONTROL FAALİYETLERİ Defterdarlık İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Patlayıcı Ortamlar ve Tahliye
İleri Muhasebe ve Denetim Düzenleme Programı
TEST – 1.
1 ÇEVRESEL İZİN GENEL BAKIŞ VE TEMEL AŞAMALAR No. 3.
29 Kasım Direktifin Uygulanması Macaristan’da Kamu Gözetimi Katalin Fekete Başkan Yardımcısı Macaristan Denetçiler Odası.
AB MÜZAKERE SÜRECİ Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü AB Uyum Dairesi Başkanlığı Mart 2013, Ankara.
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ATIK YÖNETİMİ. Elvan Bilge MENTEŞE. COMPONENTA Dökümcülük
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Radyoaktif Atıkları ve Atık Yöntemi
BİYOSİDAL ÜRÜNLERDEN KAYNAKLANAN ATIKLARIN YÖNETİMİ
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Atık ara depolama tesisleri TEBLİĞİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
T. C. DENİZLİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İşyeri Sağlığı ve Güvenliği İlçe Milli Eğitim Müdürleri Bilgilendirme/Değerlendirme Toplantısı 20/10/2015 DENİZLİ.
Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Muhasebesi REPARIS Çalıştayı Annette Davis Mart 2006.
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman.
Büyük endüstriyel kazalar
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
Ciddi Sonuçlara Neden Olabilecek Mallar
ATIK YÖNETİMİ Çevre kirliliğinin önlenmesi ve mevcut kirliliğin giderilmesi için gerekli olan sistemli çalışmaların tamamına; ATIK YÖNETİMİ denir.
Denetimlerin düzenlenmesi
Nükleer Güvenlik ve Mevzuat
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

Atıkların Düzenli Depolanması Tüzüğü (23 Mart 2011 tarihli taslak 2 versiyon 2) Norman Sheridan 1 # Lefkosa, 5th May 2011

10.30 – 10.45. Atık Listesi Tüzüğü’ne genel bakış Agenda 09.15 – 09.30. Karşılama konuşması 09.30 – 09.45. Giriş 09.45 – 10.30. Atıkların Düzenli Depolanması taslak Tüzüğü’ne genel bakış 10.30 – 10.45. Atık Listesi Tüzüğü’ne genel bakış 10.45 – 11.15. Kahve molası 11.15 – 12.15. Sorular, Tartışmalar ve Yorumlar 12.15 – 12.30. Sonuç ve ilerideki aşamalar 2 #

Atıkların düzenli depolanması tüzüğündeki temel gereklilikler Sunumun özeti Atıkların düzenli depolanması tüzüğündeki temel gereklilikler Tüzüğün amacı Düzenli depolama tesisi sınıfları Kabul edilemez atıklar Atık kabul kriterleri ve prosedürleri İzin gereklilikleri Kontrol ve izleme Mali hususlar Biyobozunabilir atık Mevcut düzenli depolama tesisleri 3 #

Yerel mevzuata aktarılan AB muktesebatı Atıkların Düzenli Depolanmasına Yönelik 1999/31/AB no’lu ve 26 Nisan 1999 tarihli Direktif Pil ve Akümülatörler’e ilişkin 2006/66/AT numaralı Direktif- Madde14 Endüstriyel ve otomotiv pil ve akümülatörlerinin düzenli depolama tesislerinde depolanmasını yasaklar Her iki Direktif’i de yerel mevzuata aktaran Tüzük: Atıkların Düzenli Depolanması Tüzüğü (23 Mart 2011 tarihli Taslak 2 versiyon 2 ) 4 #

Atık düzenli depolama tesislerine yönelik Tüzüğün amacı Atık, ve Atık düzenli depolama tesislerine yönelik sıkı işletimsel ve teknik gerekliliklerin oluşturulması, Çevre üzerindeki olumsuz etkilerin önlenmesi/azaltılması, İnsan sağlığını tehdit eden herhangi bir riskin önlenmesi/azaltılması. 5 #

Tüzüğün kapsamı Düzenli depolama tesisinin tüm yaşam sürecini kapsar: İşletim süreci, ve kapatma ve kapatma sonrası bakım süreci de dahil olmak üzere. Düzenli depolama tesisi (DDT) atıkların yeraltında veya yer üstünde depolandığı bir atık bertaraf alanı olarak tanımlanır ve : Yeraltında bertarafa yönelik alanları, Atık üreticisinin atıklarını oluştuğu yerde bertaraf ettiği tesis içi düzenli depolama alanını, Atıkların geçici olarak depolandığı kalıcı alanları (yani bir seneden fazla süreli) kapsar. 6 #

3 atık sınıfı ve 3 düzenli depolama tesisi sınıfı Tehlikeli atıklar için düzenli depolama tesisi Tehlikesiz atıklar için düzenli depolama tesisi İnert atıklar için düzenli depolama tesisi Atıklar düzenli atık depolama tesislerinde depolanmadan önce işlemden geçirilmelidir. 7 #

Düzenli depolama tesislerinde kabul edilemez atıklar Sıvı haldeki atıklar Radyoaktif atıklar Patlayıcı, aşındırıcı, oksitleyici, veya tutuşma özelliği gösteren atıklar Bulaşıcı olan hastane atıkları ve diğer klinik atıkları Kullanılmış lastikler, belli istisnalara bağlı olarak Endüstriyel ve otomotiv batarya ve akümülatörleri Ek II’de belirlenen kabul kriterlerini sağlamayan herhangi diğer atık türü. 8 #

Atık kabul kriter ve prosedürleri Ek II’de atıkların farklı sınıflardaki düzenli depolama tesislerine kabulüne yönelik ilkeler tanımlanır. Ek’te ,özellikle, değişmez bir atık sınıflandırma ve atık kabul prosedürü belirlenir : Atıkların düzenli depolama tesislerine kabulüne yönelik genel ilkeler Atıkların düzenli depolama tesislerine kabulüne yönelik prosedür Atıkların kabulü ve test edilmesine yönelik genel prosedürler Numune alma ve analiz metotları 9 #

Çevre izni Atık düzenli depolama tesisi işletmecisi, Sanayi Kirliliği Kontrol Tüzüğü (SKK) uyarınca bir çevre izni edinmekle yükümlüdür İzne yönelik şartlar aşağıdakileri içerir : düzenli depolama tesisinin dahil olduğu sınıf; düzenli depolama tesisinde depolanmasına izin verilen tanımlanmış atık türlerinin listesi; düzenli depolama tesisinde depolanmasına izin verilen atıkların toplam miktarı; düzenli depolama tesisi hazırlıkları, depolama işlemleri, ve izleme ve kontrol prosedürlerine yönelik gereklilikler, beklenmeyen durum planları da dahil olmak üzere; kapatma ve kapatma sonrası bakım işlemlerine yönelik geçici gereklilikler; işletmecinin 3 aylık rapor sunma yükümlülüğü 10 #

Atık kabul prosedürleri Tüzük uyarınca, atıkların düzenli depolama tesisine kabul edilmesinden önce uygulanması gereken bir dizi tedbirler alınmalıdır : sözkonusu atığın düzenli depolama tesisine kabul edilebilir atık olması atıkların kabulüne yönelik Ek II’de belirlenen kriterlerin sağlanması atık belgelerinin kontrol edilmesi atıkların düzenli depolama tesisi girişinde ve depolama noktasında  görsel olarak denetlenmesi gerekli olan hallerde, atığı temsil eden numunelerin alınması depolanan atıkların özelliklerini ve miktarlarını gösteren sicil tutulması işletmeci tesise kabul edilen her atık sevkiyatı için yazılı bir alındı makbuzu düzenler işletmeci, tesise kabul edilmeyen atıklara ilşkin derhal Daire’yi bilgilendirmelidir. 11 #

Kontrol ve izleme İşletme aşamasında izleme ve kontrol Ek III Çevreyi olumsuz etkileyecek herhangi bir durum ÇKD’ne bildirilir Yıllık rapor sunulması Kapatma ve kapatma sonrası bakım süreci ÇKD tesiste nihai denetimi gerçekleştirir İşletmeci, gerekli görülen süre boyunca, bakımdan ve, izleme ve kontrolden sorumlu olmaya devam eder (bu süre 30 yıla kadar uzayabilir) 12 #

- Bertaraf işlemlerine başlanmadan önce sağlanmalıdır Mali hususlar Mali teminat - Bertaraf işlemlerine başlanmadan önce sağlanmalıdır Kapatma sonrası bakım da dahil olmak üzere bütün yükümlülüklerin yerine getirilmesini ve kapatma prosedürlerinin gerçekleştirilmesini sağlar, Bakım ve kapatma sonrası bakım işlemi için gerektiği sürece muhafaza edilir. Düzenli depolama tesisinin maliyeti – tüm maliyetler (kuruluş, işletme, kapatma sonrası bakım), mali teminat da dahil olmak üzere İşletmecininher tür atığın tesisinde bertaraf edilmesi için topladığı ücretle karşılanır 13 #

2007 yılı miktarları bazında azaltım : Biyobozunur atıklar Düzenli depolama tesisine giden biyobozunur atıkların azaltılmasına yönelik strateji 2007 yılı miktarları bazında azaltım : 5 yıl içerisinde % 75 azaltım 8 yıl içerisinde % 50 azaltım 15 yıl içerisinde % 35 azaltım Dolayısıyla: Karşılanacak hedefler , ve Bu hedeflerin karşılanmasını sağlayacak tedbirler belirlenmelidir ( geri dönüşüm, kompostlama, biyo gaz üretimi vs.) 14 #

Geçici Madde 1 ve Geçici Ek I Bu Tüzükte Sanayi Kirliliği Kontrol Tüzüğü’nün kabul edileceği varsayılır Çevre İznine yönelik genel gereklilikleri ve prosedürleri belirler Sanayi Kirliliği Kontrol Tüzüğü’nün kabul edilmemesi halinde : Geçici Ek I, eğer Sanayi Kirliliği Kontrol Tüzüğü kabul edilseydi, SKK Tüzüğü’nün içermiş olacağı bütün detayları içerir 15 #

Mevcut düzenli depolama tesisleri En fazla iki yıl içinde : Tüzüğün gereklerine uyumlu hale getirilmelidirler, veya Kapatılmalıdırlar (gerekli kapatma sonrası bakım işlemleri de gerçekleştirilerek) 6 ay içerisinde düzenli depolama tesisine yönelik iyileştirme planı Düzenli depolama tesisinin nasıl bu Tüzüğün gereklerine uyar hale getirileceği ÇKD tesis iyileştirme planını naylar veya reddeder Ret halinde - düzenli depolama tesisi kapatılır 16 #

İlginizden dolayı teşekkürler. 17 #