İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan : Semiha SARAÇ
Advertisements

İÇ MİMARLIK.
İnşaat Mühendisliği.
Reklam Fotoğrafçılığı
FERİHA UYAR KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİNE HOŞGELDİNİZ
ÇOKLU ORTAM UYGULAMALARINDA GÖRSELTASARIM.
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
MOBİLYA VE İÇ MEKAN TASARIMI
Başkent Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi
Içmimarlık nedir?.
İç Mimarlık Nedir? İç mimarlık, her türlü kapalı ya da yarı açık mekânı, o mekânın işlevine uygun bir biçimde, strüktürel ve estetik değerleri göz ardı.
Beyza Duygu Güzel Sanatlar Fakültesi
İÇ MİMARLIK NEDİR?.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Problem Çözme Süreci.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ İİBF TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ DERS NOTLARI
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
YAPIM KUŞAĞINI TANIYALIM.
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
ENDÜSTRİYEL TASARIM.
İç mİmarlIk İç Mimarlık Nedir? İç Mimar Olmak İçin Gereken Özellikler
FİZİK MÜHENDİSİ TANIM Doğadaki maddelerin yapısını ve
Bilgisayar Destekli Eğitim
ATATÜRK ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
Poster tasarımları resimlerle desteklenmelidir Yazılar acık ve net olmalıdır. Yazı tipleri okunur olmalıdır . Başlık olmalıdır. Fazla yazı kullanılmamalıdır.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Tanımı: Bilgisayar sistemlerinin donanım ve yazılım kurulumu, ağ sistemlerinin kurulumu, yönetimi ve ağ ortamı üzerinde yaşanabilecek sorunlar, çözüm.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DERS SEÇİMİNİ DEĞERLENDİRİYORUM
Veri Tabanı Programcılığı
EXCEL 1 İNTERNET ORTAMINDA YAZARLIK DİLLERİ Dr. Hakan TÜZÜN (Ankara,2005)
DURMUŞ ÇAVDAR (Rehber Öğretmen)
Kütüphan-e Türkiye Projesi
Bilgilendirme Toplantısı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
1. KUŞAK DÜZEN.
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
PERŞEMBE MESLEKİ TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Eğitsel Rehberlik. Rehberlik hizmetlerinin önemli bir işlevi de öğrenmeyi kolaylaştırmak, başarıyı artırmaktır. Bu amaca yönelik yapılan rehberlik hizmetleri.
DERS SEÇ İ M İ. NEDEN NASIL NE ZAMAN  Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar.
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
GAZ VE TESİSATI TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Amaç ve Hedefler Amaç: Gelişen teknolojiye ve piyasaya uyumlu, temel bilgilerle donatılmış, karşılaştığı.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 42 Öğrenci Sayısı : 597 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 21 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı :
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 21 Öğrenci Sayısı : 314 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 16 Fen Laboratuarı Sayısı : 0 BT(Bilgisayar)
MİMARLIK BÖLÜMÜNE HOŞGELDİNİZ
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İnşaat Mühendisliği Bölümü
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘e’
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANININ AMACI:
Sizce Teknoloji Nedir?.
İÇ ÇEVRE ANALİZİ.
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
Resimle İlgili Meslekler
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
Sunum transkripti:

İç Mimarlık Ve Çevre Tasarımı Sanat ve Tasarım Bölümü Ayşegül Erten Sanat ve Tasarım Bölümü

Tanımı: Hem sanatla psikolojinin hem de matematiksel ve geometriksel hesapların birleşimidir iç mimarlık. Yüksek hayal gücü gerektiren, dizayn ile insana olumlu enerji veren; hem mekan tasarımı hem de insan ruhu için bir tedavidir.

Mimar, İnşaat Mühendisi, Peyzaj Mimarı, Endüstri Ürünleri Tasarımcısı vs. ile ilişki halindedir

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü; mekanların yaşam kalitesini ve verimliliğini, kamunun sağlık, güvenlik ve refahını artırmak için yeni ve ekonomik çözümler getirmeyi amaçlayan bir meslek alanıdır.

Okutulan Dersler Nelerdir?

Bölüm de öğrencilere sanat ve tasarım ilke ve kuramları, insan davranışları, tarihi bütünleştiren çevreyle ilgili bilgilerini bir eğitim verilmektedir. Ders programı, kuramlar ve uygulama arasında bütünlük sağlamaktadır. Bilgisayar ve Web tasarımı teknolojisi, iç mimarlık eğitiminin vazgeçilmez bir parçasıdır.

Bölümde temel tasarım, teknik çizim, yapı ve malzeme gibi temel derslerin yanı sıra öğrencilerin eleştirel düşünme ve akıl yürütme yeteneklerini geliştirmeye yönelik seçmeli dersler de verilmektedir.

Bilgisayar ve Web tasarımı teknolojisi, iç mimarlık eğitiminin vazgeçilmez bir parçasıdır.

Bölümde okumak isteyenlerin 3 boyutlu görsel algılama yeteneği gelişmiş, düşündüğünü çizerek aktarabilen, çevresi ile iyi iletişim kurabilen, sorumluluk sahibi, dikkatli ve sabırlı kimseler olmaları gerekir. Ayrıca bölümle ilgili terminolojinin kullanılmasını kolaylaştırması ve internet bağlantısıyla farklı ortamlarda üretilen tasarımlara ve yazın kaynaklarına erişilebilmesi açısından yabancı dil ve bilgisayarı amacına uygun biçimde kullanabilme becerisine sahip olmak önem taşımaktadır.

Bölümde öğrencilere sanat ve tasarım ilke ve kuramları, insan davranışları, tarihi bütünleştiren çevreyle ilgili bilgilerini bir eğitim verilmektedir. Ders programı, kuramlar ve uygulama arasında bütünlük sağlamaktadır. Bölümde temel tasarım, teknik çizim, yapı ve malzeme gibi temel derslerin yanı sıra öğrencilerin eleştirel düşünme ve akıl yürütme yeteneklerini geliştirmeye yönelik seçmeli dersler de verilmektedir. Bilgisayar ve Web tasarımı teknolojisi, iç mimarlık eğitiminin vazgeçilmez bir parçasıdır.

Programda Okutulan Belli Başlı Dersler İç mimarlık ve çevre tasarımı programında tasarlama, temel eğitim, teknik resim, insan-çevre ilişkileri, yapı, güzel sanatlar, uygarlık tarihi, bina bilgisi dersleri okutulur. Daha sonraki yıllarda, temeli daha çok tasarıma, mekânın temel işlevine uygun rasyonel ve uyumlu çözümler araştırılır, mekâna özgü ekipmanların tasarımı yaptırılır.

Program da eğitim görmek isteyenlerin tasarım ve çizim yeteneğine ve estetik görüşe sahip, şekiller ve renkler arasındaki ilişkileri görebilen, yeniliklere açık ve yaratıcı kimseler olmaları gerekir. Başkaları ile iyi ilişkiler kurabilme meslekte başarıyı artırıcı bir özelliktir. Program özel yetenek sınavı sonuçlarına göre öğrenci almaktadır

İç Mimar Meslek Özellikleri Bir mekanı (ev, büro, sinema, lokanta) veya çevreyi (bahçe vb.), müşterinin isteklerini ve ekonomik olanaklarını dikkate alarak sanat ilkelerine uygun biçimde düzenleyen ve döşeyen kişidir.

Görevleri: - Müşterinin isteklerini ve ihtiyaçlarını saptar, - Mekanda yapılması gereken değişiklikleri ve konulacak eşyaları tasarlar, - Tasarımın krokisini çizer,

- Kullanılacak malzemenin ve satın alınacak eşyanın kalitesine göre maliyetini ve işçilik ücretini hesaplar, - Dekorasyon malzemelerinin ve mobilyaların satın alınmasında müşteriye yardımcı olur, - Mobilyaların, halı ve perdelerin yerleştirilmesini sağlar.

Bilgisayar, Kalem, Rapido ve cetvel takımı ile kırtasiye malzemeleri. Kullanılan malzemeler; Bilgisayar, Kalem, Rapido ve cetvel takımı ile kırtasiye malzemeleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER İç mimar olmak isteyenlerin, Üst düzeyde genel yeteneğe, Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme, renkleri ayırt edebilme, zihinde canlandırabilme gücüne sahip, yaratıcı, Bir işi planlayıp uygulayabilen Görsel sanatlara ilgi duyan, Başkalarını etkileyebilen, Eleştiriye ve yeniliklere açık kimseler olmaları gerekir.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

İç mimar çalışmalarını; büroda, düzenleyeceği mekanda ve malzemelerin yapılacağı atölyede yürütür. Çalışılan ortam bazen sıcak, bazen de soğuk olabilir. Çalışırken mimar, seramikçi, elektrikçi, ses uzmanı vb. teknik elemanlarla ve müşterilerle iletişim halindedir ve genellikle nesnelerle uğraşır

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

İç mimar çalışmalarını; büroda, düzenleyeceği mekanda ve malzemelerin yapılacağı atölyede yürütür. Çalışılan ortam bazen sıcak, bazen de soğuk olabilir. Çalışırken mimar, seramikçi, elektrikçi, ses uzmanı vb. teknik elemanlarla ve müşterilerle iletişim halindedir ve genellikle nesnelerle uğraşır.

İç mimarlık ve çevre tasarımı programında tasarlama, temel eğitim, teknik resim, insan-çevre ilişkileri, yapı, güzel sanatlar, uygarlık tarihi, bina bilgisi dersleri okutulur. Daha sonraki yıllarda, temeli daha çok tasarıma, mekânın temel işlevine uygun rasyonel ve uyumlu çözümler araştırılır, mekâna özgü ekipmanların tasarımı yaptırılır