RESMİ GAZETEDE YAYIMLANARAK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DENETÇİ BELGESİ VİZE İŞLEMİ
Advertisements

KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
T.C. AKSARAY VALİLİĞİ Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ÇED HİZMETLERİ ŞUBESİ GÖREV VE UYGULAMALARI İdris DEMİRBAŞ Çevre Mühendisi.
ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
GENEL SHY-6A HAVA TAKSİ İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
GENEL SHY-6A TİCARİ HAVA TAŞIMA İŞLETMELERİ RUHSAT AKIŞ DİYAGRAMI
YUMURTA TAVUKÇULUĞUNUN ÇEVRESEL ETKİLERİ
ÇEVRE GÖREVLİSİ/ ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI
ÇED UYGULAMALARI Bilecik Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü Beyza KOCAMAN Biyolog Tel: (134) gsm:
Öğrencilerin devamsızlıkları ile ilgili işlemlerde, 08/12/2004 tarihli ve sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim.
Millî Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Orta Öğretim
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
SAYILI KAMU İHALE KANUNU İLE KAMU İHALE SÖZLEŞMELERİ KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN Şikayet Sistemine Etkileri Nisan 2009 ANTALYA.
SANAYİ YATIRIMLARI ŞUBESİ II.OSB ÇEVRE ZİRVESİ / ANTALYA
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI ÇED, İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ HİZMETİÇİ EĞİTİM PROGRAMI YETERLİK BELGESİ TEBLİĞİ UYGULAMALARI Erdal SARAÇOĞLU.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İmar ve Belediye Mevzuatı PLANLI YAPILAŞMA
ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ ve ÇED YÖNETMELİĞİ
ATIKSU ARITMA TESİSİ PROJE ONAYI GENELGESİ
Geçici Faaliyet Belgesi elektronik başvuru dosyasında
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
992 SAYILI SERİRİ TAHARRİYAT VE TAHLİLAT YAPILAN VE MASLİ TEAMÜLLER ARANILAN UMUMA MAHSUS BAKTERİYOLOJİ VE KİMYA LABORATUVARLARI KANUNU KABUL TARİHİ:
4703 SAYILI KANUN 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun 11/07/2001 tarih ve sayılı Resmi Gazete’de.
Mükelleflerin İzahat Talepleri
İhalelere Katılmaktan Yasaklama Kararı Verilirken Uyulacak Hususlar Alattin ÜŞENMEZ Mali Hizmetler Uzmanı Alattin ÜŞENMEZ.
ENERJİ VERİMLİLİĞİ DANIŞMANLIK (EVD) ŞİRKETLERİ
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Sanayi Araştırma ve Geliştirme
3. YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİRLİK DENETİM VE TASDİK SEMPOZYUMU
ÇEVRE GÖREVLİSİ Halil İbrahim YÖRÜBULUT Çevre Denetimi Şube Müdürü
TEDAŞ TARAFINDAN YAPILAN KABUL İŞLEMLERİ
Resmi Gazete Tarihi: R.G.Sayısı:28603
ÇED İZİN VE DENETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1 KURUMSAL YÖNETİM KOMİTESİ EYLEM PLANI (Yapılan Çalışmalar, Mevcut Durum ve Planlanan Çalışmalar) Ender ÇOLAK Sermaye Piyasası Kurulu Başkan Yardımcısı.
ÇED YÖNETMELİĞİ T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
MARDİN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ (ÇED) ÇED ve Çevre İzinleri Şube Müdürlüğü Redife YAŞAR Çevre Mevzuatı ve.
Doç. Dr. Eyüp DEBİK ÇED ve ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ ( Tarih ve Sayı: 28784)
Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü
Hizmetiçi Eğitim Programı Kasım 2012, Antalya
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Mersİn İl Mİllİ EğİTİm Müdürülüğü EĞİTİMDE KALİTE yönetİm sİstemİ değerlendİrİcİ eğİtİmİ   MERSİN.
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
İlhan AYDIN Kocaeli İl Müdürü.
İzmir Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü
Araştırma-Geliştirme Destek Programı
KALİTE GÜVENCE VE GELİŞTİRME PROGRAMI
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
YAPI İŞLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
İSG BİRİMLERİNİN GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
ELEKTRONİK TEBLİGAT ve UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ TEBLİĞLERİ.
İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Müracaat ve Şikayetler
T.C. KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI YATIRIM VE İŞLETMELER GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SEYAHAT ACENTALARINA SAĞLANACAK TURİZM DESTEĞİ İLE İLGİLİ BİLGİLENDİRME.
 Staj süresi, toplam 50 işgünüdür. Bu sürenin 25 işgünü ENT 200 fabrika stajını, 25 işgünü de ENT 300 büro stajını kapsar. Öğrenci, bölümde geçirdiği.
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
25/01/2017 tarihli değişiklikler
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
R.Gazete No R.G. Tarihi: İşyeri hekimi: İş sağlığı ve güvenliği alanında görev yapmak üzere Bakanlıkça yetkilendirilmiş işyeri hekimliği.
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
17 Temmuz 2008 tarih ve Sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ YÖNETMELİĞİ Amaç MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin.
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

RESMİ GAZETEDE YAYIMLANARAK KOCAELİ ÇEVRE ve ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ “3 EKİM 2013 TARİH VE 28784 SAYILI RESMİ GAZETEDE YAYIMLANARAK YÜRÜRLÜĞE GİREN ÇED YÖNETMELİĞİ” Ebru KOCAASLAN ÇED HİZM. ŞB. MD.LÜĞÜ Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü

Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ 17/07/2008 tarihli ve 26939 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

«ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ» Gerçekleştirilmesi planlanan projelerin çevreye olabilecek olumlu yada olumsuz etkilerinin belirlenmesi, olumsuz yöndeki etkilerin önlenmesi ya da en aza indirilmesi amacıyla yer ve teknoloji alternatiflerinin değerlendirilmesi ve projelerin uygulamasının izlenmesi ve kontrolünde sürdürülecek çalışmalar sürecidir. ÇED günümüzde çevre yönetiminin en etkin araçlarından biridir. Çevre sorunlarını ortaya çıkmadan önlemeyi amaçlayan bu çalışma, bilimsel metot ve tekniklere dayalı bir uygulama ile yasal bir temele dayandırılmıştır Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ 03.10.2013 TARİHLİ ÇED YÖNETMELİĞİNİN KAPSAMI (03.10.2013 tarih ve 28784 sayılı Resmi Gazete) Çevresel etki değerlendirmesi Başvuru Dosyası, Çevresel etki değerlendirmesi raporu ile proje tanıtım dosyasının hangi tür projeler için isteneceği ve içereceği konuları, Çevresel etki değerlendirmesi sürecinde uyulacak idari ve teknik usul ve esasları, Çevresel etki değerlendirmesi kapsamına giren projelerin izlenmesi ve denetlenmesini, Çevresel Etki Değerlendirmesi sisteminin, çevre yönetiminde etkin ve yaygın biçimde uygulanabilmesi ve kurumsal yapısının güçlendirilmesi için gerekli eğitim çalışmalarını kapsamaktadır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ UYGULANACAK PROJELER LİSTESİ   EK-1: ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ UYGULANACAK PROJELER LİSTESİ EK-2: SEÇME-ELEME KRİTERLERİ UYGULANACAK PROJELER LİSTESİ (Ek–1’de Yer Alan Alt Sınırlar Bu Listede Üst Sınır Olarak Alınır) Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ TANIMLAR: Çevresel etki değerlendirmesi raporu: EK-1’de yer alan veya Bakanlıkça "Çevresel Etki Değerlendirmesi Gereklidir" kararı verilen bir proje için belirlenen özel formata göre hazırlanacak raporu, Çevresel etki değerlendirmesi gerekli değildir kararı: Seçme Eleme Kriterlerine tabi projelerin çevresel etkilerinin incelenerek, önemli çevresel etkilerinin olmadığı ve Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu hazırlanmasına gerek bulunmadığını belirten Bakanlık kararını, Çevresel etki değerlendirmesi gereklidir kararı: Seçme Eleme Kriterlerine tabi projelerin çevresel etkilerinin incelenerek, çevresel etkilerinin daha detaylı incelenmesi amacıyla Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu hazırlanmasının gerektiğini belirten Bakanlık kararını, Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ Çevresel etki değerlendirmesi olumlu kararı: Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu hakkında Komisyon tarafından yapılan değerlendirmeler dikkate alınarak, projenin çevre üzerindeki muhtemel olumsuz etkilerinin, alınacak önlemler sonucu ilgili mevzuat ve bilimsel esaslara göre kabul edilebilir düzeylerde olduğunun saptanması üzerine projenin gerçekleşmesinde çevre açısından sakınca görülmediğini belirten Bakanlık kararını, Çevresel etki değerlendirmesi olumsuz kararı: Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporu hakkında Komisyonca yapılan değerlendirmeler dikkate alınarak, projenin çevre üzerindeki muhtemel olumsuz etkileri nedeniyle gerçekleştirilmesinde çevre açısından sakınca görüldüğünü belirten Bakanlık kararını, Proje tanıtım dosyası: Seçme Eleme Kriterlerine tabi projelere ÇED uygulanmasının gerekli olup olmadığının belirlenmesi amacıyla hazırlanan dosyayı ifade eder. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ Madde 6: ÇED başvuru dosyası, ÇED raporu veya proje tanıtım dosyası (3) Bu Yönetmeliğe tabi projeler için "Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu" kararı veya "Çevresel Etki Değerlendirmesi Gerekli Değildir" kararı alınmadıkça bu projelere hiç bir teşvik, onay, izin, yapı ve kullanım ruhsatı verilemez, proje için yatırıma başlanamaz ve ihale edilemez. (4) Bu Yönetmelik hükümlerine göre karar tesis edilmeden önce, projenin gerçekleştirilmesinin mevzuat bakımından uygun olmadığının tespiti halinde, aşamasına bakılmaksızın süreç sonlandırılarak dosya iade edilir. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 8: ÇED sürecinin başlatılması ve komisyon kurulması Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlar çevresel etki değerlendirmesi başvuru dosyasını ve proje sahibi tarafından yetkilendirildiğine dair vekaletname ve imza sirkülerini bakanlığa sunar. Bakanlık, başvuru dosyasındaki bilgi ve belgeleri uygunluk bakımından 5 (beş) iş günü içinde inceler. İlgili kamu kurum ve kuruluş temsilcileri, Bakanlık yetkililerinden oluşan bir komisyon kurulur. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-9 Halkın Katılımı Toplantısı: Toplantı yeri, Valilik ve proje sahibi tarafından belirlenir ve Valilik tarafından Bakanlığa bildirilir. Toplantı için projeden en çok etkilenmesi beklenen ilgili halkın kolaylıkla ulaşabileceği merkezi bir yerin seçilmesine özen gösterilir. Madde-9 Halkın Katılımı Toplantısı: Halkı yatırım hakkında bilgilendirmek, projeye ilişkin görüş ve önerilerini almak üzere Komisyonun kapsamı belirlemesinden önce, Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlar tarafından proje sahibinin katılımı ile Bakanlıkça belirlenen tarihte ve Valilikçe belirlenen yerde halkın katılımı toplantısı düzenlenir. Gazete ilanları toplantı tarihinden en az 10 gün önce yayınlatılır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-10 Komisyonun, kapsam ve özel format belirlemesi: (2) Format bedeli HKT’nin tamamlanmasından itibaren 3 (üç) ay içerisinde yatırılmaz ise başvuru geçersiz sayılır. (3) Kapsam belirleme ve özel format verme işlemleri, format bedelinin yatırılmasından sonra 7 (yedi) iş günü içerisinde tamamlanır. (4) Özel formatın veriliş tarihinden itibaren 18 (onsekiz) ay içinde ÇED Raporu Bakanlığa sunmaz ise başvuru geçersiz sayılır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-11 ÇED Raporunun Bakanlığa sunulması: ÇED Raporunun özel formata uygunluğu ve belirlenen çalışma grubunda yer alması gereken meslek uzmanlarınca hazırlanıp hazırlanmadığı hakkındaki inceleme Bakanlık tarafından beş iş günü içinde sonuçlandırılır. İade edilen ÇED Raporu altı ay içinde Bakanlığa sunulmazsa başvuru geçersiz sayılır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-12 Komisyonun çalışma usulü ve ÇED Raporunun incelenmesi: Halkın katılımı toplantısı ve süreç içerisinde gelen görüş ve önerilere çözüm getirilip getirilmediğine ilişkin inceleme ve değerlendirmeler yapılır. Komisyon çalışmalarını ve değerlendirmelerini tutanak altına alır ve sonuçlandırır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-13 Nihai ÇED raporu ve ilgili dokümanların Bakanlığa sunulması: Komisyon tarafından incelenerek son şekli verilen nihai ÇED Raporu, Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlar tarafından inceleme değerlendirme toplantılarının sona erdirilmesinden sonraki on (on) iş günü içinde Bakanlığa sunulur. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-14 ÇED Olumlu/Olumsuz kararı: (1) Komisyonun nihai hale getirdiği ÇED Raporunu halkın görüş ve önerilerini almak üzere uygun araçlarla on gün görüşe açılır. Gerekli Çalışmaların yapılmasını müteakip Bakanlıkça nihai ÇED Raporunun Bakanlığa sunulması istenir. Nihai ÇED Raporu 5 (beş) iş günü içerisinde Bakanlığa sunulur. Kamu kurum ve kuruluşlarından imza sirküleri istenmez. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-14 ÇED Olumlu/Olumsuz kararı: Birinci fıkrada belirtilen belgeler (Nihai ÇED Raporu, taahhütname ve noter onaylı imza sirküleri) öngörülen süre içinde gerekçesi belirtilmeden sunulmaz ise nihai ÇED Raporu ve başvuru geçersiz sayılır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-14 ÇED Olumlu/Olumsuz kararı: Bakanlık, Komisyonun rapor hakkındaki çalışmaları ve halkın görüşlerini dikkate alarak on iş günü içinde proje için "ÇED Olumlu/Olumsuz" kararı verir, bu kararı komisyon üyelerine bildirir. Bakanlık ve Valilik, alınan kararı uygun araçlarla halka duyurur. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde-14 ÇED Olumlu/Olumsuz kararı: "ÇED Olumlu" kararı verilen proje için yedi yıl içinde mücbir bir sebep bulunmaksızın yatırıma başlanmaması durumunda "ÇED Olumlu" kararı geçersiz sayılır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 15: Seçme, Eleme Kriterleri Uygulama Yöntemi: a) EK-2’de yer alan projeler, b) Bu Yönetmelik kapsamında yer alan ve eşik değeri olan fakat eşik değer altında kaldığından yönetmelik kapsamı dışında kalan projelere ilişkin kapasite artırımı ve/veya genişletilmesi planlanması halinde, mevcut projenin kapasitesi ve kapasite artışı toplamı ile birlikte projenin yeni kapasitesi EK-2’de belirtilen eşik değer veya üzerinde olan projeler, c) ÇED Olumlu Kararı verilmiş projelerde yapılacak kapasite artışı veya artışları toplamı EK-2’de yer alan eşik değerler ve üzerinde olan projeler, ç) ÇED Gerekli Değildir kararı verilmiş projelerde, mevcut proje ile kapasite artışı toplamı EK-2’de yer alan eşik değerler ve üzerinde olan projeler Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 16: Başvuru ve İnceleme: ÇED gerekli olup olmadığının araştırılması amacıyla Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlar tarafından; bu Yönetmeliğin Ek-IV’üne göre hazırlanan PTD’nı taahhüt yazısı ve imza sirküleri ile Bakanlık tarafından belirlenen başvuru bedelinin ödendiğine dair belge Bakanlığa sunulur. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 16: Başvuru ve İnceleme: Bakanlık, proje için hazırlanan proje tanıtım dosyasını beş iş günü içinde inceler. Dosya kapsamındaki bilgi ve belgelerde eksikliklerin bulunması halinde bunların tamamlanması Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlardan istenir. Eksiklikleri altı ay içerisinde Bakanlığa sunulmayan proje tanıtım dosyaları iade edilir başvuru geçersiz sayılır Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 17: ÇED Gereklidir/Değildir kararı: Bakanlık on beş işgünü içinde inceleme ve değerlendirmelerini tamamlar. Proje hakkında "ÇED Gereklidir" veya "ÇED Gerekli Değildir" kararını beş işgünü içinde verir, kararı Valiliğe, proje sahibine ve Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlara bildirir. Valilik bu kararı uygun araçlarla halka duyurur. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 17: ÇED Gereklidir/Değildir kararı: ÇED Gerekli Değildir kararı verilen proje için beş yıl içinde mucbir bir sebep bulunmaksızın yatırıma başlanmaması Durumunda ÇED Gerekli Değildir kararı geçersiz sayılır. ÇED Gereklidir Kararı verilen projeler için bir yıl içerisinde ÇED için Bakanlığa başvuru yapılmaması durumunda karar geçersiz sayılır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 18: İzleme ve Kontrol: Proje sahibi ÇED Olumlu ve ÇED gerekli Değildir kararını aldıktan sonra projede yapılacak değişiklikleri Bakanlığa veya Valiliğe iletmekle yükümlüdür. Proje sahibi "ÇED Olumlu" kararını aldıktan sonra yatırımın başlangıç, inşaat dönemine ilişkin izleme raporlarını Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlara yaptırmakla yükümlüdür. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 20: Sürelerin uzatılması ve durdurulması: Bu Yönetmelikte belirtilen süreler, Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşların istemi ve Bakanlıkça uygun görülmesi halinde veya Bakanlığın doğrudan gerekli gördüğü hallerde, gerekçesi belirtilerek Bakanlık tarafından uzatılabilir veya durdurulabilir. Bakanlıkça yetkilendirilmiş kurum ve kuruluşlara raporlarla ilgili eksiklikleri gidermesi ve ilave işlemler yapması için verilen süreler ÇED sürecine dâhil değildir. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 21: Proje sahibinin değişmesi: Proje sahibinin herhangi bir nedenle değişmesi durumunda projenin yeni sahibi, devirle ilgili bilgi ve belgeleri, taahhütname ve imza sirkülerini Bakanlığa/Valiliğe sunması durumunda önceki sahibinin taahhüt ve yükümlülüklerini Başka bir işleme gerek kalmaksızın yüklenmiş sayılır. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 24: Olağan üstü durumlar ve özel hükümler: Aşağıdaki projeler için uygulanacak yöntem Bakanlıkça belirlenir: Madde 24: Olağan üstü durumlar ve özel hükümler: Afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi işlemleri, doğal afetler sonucu yıkılan, bozulan, tahrip olan veya hasar gören herhangi bir yatırımın bulunduğu yerde kısmen veya tümü ile yeniden gerçekleştirilmesi planlanan projeler, b) ÇED Yönetmeliğine tabi olmayan veya Seçme Eleme Kriterlerine tabi olduğu halde proje sahibinin ÇED Raporu hazırlanması talebi üzerine Bakanlıkça uygun görülen projeler, c) Organize Sanayi Bölgeleri, İhtisas Organize Sanayi Bölgeleri, Endüstri Bölgeleri, Serbest Bölgeler ile Teknoloji Geliştirme Bölgelerinde kurulması planlanan projeler, Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

Madde 24: Olağan üstü durumlar ve özel hükümler: ç) Stratejik Çevresel Değerlendirme yapılan alanlarda kurulması planlanan projeler, d) Teknoloji değişikliği uygulamak suretiyle, verim artırımına, doğal kaynak kullanımını azaltmaya ve/veya çevre kirliliğini azaltmaya yönelik yapılmak istenilen değişiklikler veya prototip üretim yapan projeler, e) EK-1 veya EK-2’de bulunup da eşik değeri olmayan projelerde yapılacak her türlü değişikliği içeren projeler.

Entegre projeler MADDE 25 – (1) Bu Yönetmeliğe tabi birden fazla projeyi kapsayan entegre bir projenin planlanması halinde, Bakanlıkça entegre proje için tek bir ÇED Başvuru Dosyası/Proje Tanıtım Dosyası hazırlanması istenebilir.

Arama projeleri MADDE 26 – (1) Maden, petrol, doğalgaz, kaya gazı veya jeotermal kaynak arama projeleri için EK-4’te yer alan ‘proje tanıtım dosyasının hazırlanmasında esas alınacak seçme eleme kriterleri’ doğrultusunda hazırlanan Proje Tanıtım Dosyası ile Bakanlığa müracaatta bulunulur.

(1) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğinin ilk yayım tarihi Geçici Madde 3 : (1) Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğinin ilk yayım tarihi olan 7/2/1993 tarihinden önce üretime ve/veya işletmeye başladığı belgelenen projeler Çevresel Etki Değerlendirmesi kapsamı dışındadır.

Çevrimiçi ÇED Süreci Yönetim Sisteminin yürütülmesine Geçici Madde 4: Çevrimiçi ÇED Süreci Yönetim Sisteminin yürütülmesine ilişkin iş ve işlemler Bakanlık tarafından belirlenir ve Bakanlığın internet sayfasında ilan edilir. Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ

YÖNETMELİĞE AYKIRI UYGULAMALARIN DURDURULMASI Çevre Kanunu Madde 15 –3.bend (Değişik: 26/4/2006 – 5491/12 md.) -Çevresel Etki Değerlendirmesi yapılmaksızın  başlanan faaliyetler Bakanlıkça, proje tanıtım dosyası hazırlanmaksızın başlanan faaliyetler ise mahallin en büyük mülkî amiri tarafından süre verilmeksizin durdurulur. -ÇED Yönetmeliğinin 19 madde (a) bendinde aynı husus yer almakta olup , "Çevresel Etki Değerlendirmesi Olumlu" ya da "Çevresel Etki Değerlendirmesi Gerekli Değildir" kararı alınmadıkça yatırıma ilişkin durdurma kararı kaldırılmaz. Hükmü mevcuttur -Yeni kurulacak yada kapasite artışı planlanan projelerle ilgili inşaat yada faaliyete geçme gibi işlemlere kesinlikle başlanılmaması,ancak ÇED izni yada ÇED görüşü alındıktan sonra faaliyetin inşaat vb. işlemlerine başlanılması gerekmektedir. Aksi taktirde Çevre Kanunu gereği cezai yaptırımlar gerçekleştirilmektedir.

İDARİ NİTELİKTEKİ CEZALAR: İDARİ NİTELİKTEKİ CEZALAR: Çevre Kanunu Madde 20 – (Değişik: 26/4/2006 – 5491/14 md.) e) Çevresel Etki Değerlendirmesi sürecine başlamadan veya bu süreci tamamlamadan inşaata başlayan ya da faaliyete geçenlere yapılan proje bedelinin yüzde ikisi  oranında idarî para cezası verilir. Cezaya konu olan durumlarda yatırımcı faaliyet alanını eski hale getirmekle yükümlüdür.

Çevrimiçi ÇED süreci yönetim sistemi 01.11.2013 tarihinde sistem yürürlüğe girmiştir.

TEŞEKKÜRLER e-mail: ebru.kocaaslan@csb.gov.tr Telefon: 0262 312 13 12 Çevre Mühendisi ÇED HİZMETLER ŞB. MD.LÜĞÜ e-mail: ebru.kocaaslan@csb.gov.tr Telefon: 0262 312 13 12 Kocaeli Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü 13/03/2014 KOCAELİ