Bartın Üniversitesi 22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuştur. İki yıllık bir geçmişe sahip olan Bartın Üniversitesinde 2 Enstitü, 3 Fakülte, 1 Yüksekokul 2 Meslek Yüksekokulu, bulunmaktadır.
•Fen Bilimleri •Sosyal Bilimler Enstitüler •Mühendislik •İktisati ve İdari Bilimler •Orman Fakülteler •Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Yüksekokullar •Bartın Meslek Yüksekokulu •Bartın Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Meslek Yüksekokulları
BinaKullanım amacıAlan (m 2 ) 19 adet odaAkademisyen o daları adet odaİdari personel o daları 80 Malzeme Laboratuvarılaboratuvar60 7 derslik Ders yapmak490 Mekanik atölyelaboratuvar60 Çevre Müh. Lab.laboratuvar60 İnşaat Müh.laboratuvar60 toplam1060
Ünvanlar BölümProf.Doç.Y.Doç.Ö.Ü Toplamı Arş.Gör.Arş.Gör (ÖYP) UzmanToplam Makine Müh Metalurji ve Malzeme Müh Çevre Müh İnşaat Müh Elektrik-Elektronik M Endüstri Mühendisliği Mekatronik M Gemi İnşaat ve Gemi Makinaları M Tekstil Mühendisliği Bilgisayar Mühendisliği Toplam
Hizmet sınıfıPersonel sayısı Genel idari8 Teknik1 Yardımcı2 Sözleşmeli1 TOPLAM12
BÖLÜMI. ÖĞRETİMII. ÖĞRETİMY.LisansTOPLAM Makina Müh İnşaat Müh Metalurji ve Malz. Müh Çevre Müh TOPLAM
2009 YILI SONRASI MAKALEBİLDİRİKİTAPTEZLERARAŞTIRMA PROJELERİ Uluslararası ulusal Uluslar arası ulusal yurtdışı yurtiçi Y.Lisans doktora DPT, TUBİTAK Kuruluş BAP SCIDiğer FAKÜLTE
Akademik personel teminindeki zorluklar Akademik Altyapı yetersizliği Fiziki alan yetersizlikleri Teknik alt yapı eksikleri (laboratuvar v.b.) Personel yetersizlikleri Şehirde Barınma problemleri ve sosyal alan yetersizliği
A kademik unvanlarda yükselememe kaygısı Doçent ve Prof esör olan öğretim üyelerinin mevcut düzenlerini bozmak istememeleri Bazı bölümlerde öğretim üyesi bulma güçlüğü Yer değiştirmeye zorlayan yasal düzenlemelerin olmaması
DERS PLANLARI VE MÜFREDATI Ders planlarının hazırlanması aşaması Öğretim üyelerinin derslere hazırlanması problemi Derslere UZMAN öğretim üyesi bulma sıkıntısı Temel zorunlu derslere öğretim üyesi bulma problemi Öğretim Üyelerinde akademik politika oluşturmada görüş birliğine erişmekte zorluk
Öğretim elemanı o dalarının yetersizliği Derslik sayısının yetersizliği Laboratuvar binalarının uygun olmaması Sosyal alan eksikliği – Kantin,spor alanı vb.
Gerekli laboratuvar imkanlarının olmaması Bilgisayar sistemi ve altyapılarının yetersizliği, gereksiz iş gücü ve zaman kaybı oluşturmakta Laboratuvarda ve Atelyelerde gerekli desteği sağlayacak uzman, teknisyen ve teknikerlerin bulunmaması
İdari personelin nitelik ve nicelik yetersizliği Üniversite kültüründen uzak idari personel Akademik personel ile idari personel arasında uyumsuzluk problemi Orta seviyede idareci eksikliği, tecrübe yetersizliği Yardımcı personel problemi – Şirket elemanı,kantinci vb.
PROJE VE PATENT sihirli kelimeleri Eğitim ayağı geri plana atılıyor Lisans üstü eğitimde yetersizlik ve koordinasyon eksikliği ÖYP Yabancı öğrenci problemi (hukuksal belirsizlikler, ücret politikası, üniversiteler arası farklı uygulamalar
Çevresel baskı oluşumu (beklentileri karşılamama korkusu) TUBİTAK projesinde problem Genç akademisyenlere liderlik ve yol gösterici yetersizliği Çevre üniversitelerle işbirliği ve iyi ilişkiler Şehrin daha fazla öğrenci ve fakülte isteği buna karşılık barınma ve sosyal etkinlik yetersizliği
Kısa sürede eski üniversitelerle yarışa sokulma, medya ve şehir baskısı (URAP) Faydalı gerekli ancak erken
ÖĞRENCİ KAYNAKLI PROBLEMLER Öğrencilerin geldiği okullar ve lise tipleri Yeni Fakülte öğrencisi olmasını içselleştirme prob. Üst sınıfların olmaması akademik gelenek oluşumunu engellemekte Şehir ve yurtlarda barınma problemi Bölümdeki kaliteyi negatif yönde etkilemekte
FAKÜLTE-ÜNİVERSİTE İLİŞKİLERİ Üniversitenin genel problemleri Fakülteyi doğrudan etkilemektedir Yönetmeliklerin hazırlanmasında problemler Mühendislik Fakültesine özel konu ve problemlerin diğer Fakültelerce anlaşılamaması Üniversite genel politikası ile Mühendislik Fakültesinin genel politikalarının uyuşmazlığı
ÜCRET POLİTİKASI YANLIŞLIĞI Gelişme güçlüğü değerleri cazip değil Lojman vb. imkanların yeterli olmaması Desteklerin olmaması veya yetersizliği Yetersiz Motivasyon - İkili ilişkiler ve genel iletişim